https://index.hu/belfold/budapest/2019/07/16/szeptembertol_5-os_metro_lesz_a_szentendrei_hev_uj_neve/
Tarlós 10 éves kitűnő főpolgármesteri tevékenységének gyümölcse beérett. Nyugdíjazása előtt átadja főművét, az 5-ös metrót. Ez volt a legtöbb, amit tett ezért a városért!
Az 5-ös HÉV sok szempontból megfelel egy metró feltételeinek. Az átminősítés célja nem más szerinte, mint a későbbi EU-s pályázatok és ezekkel összefüggő fejlesztések elősegítése. Az átminősítéssel együtt már a következő években megindulnak a fejlesztések, és a szolgáltatás minősége is jelentősen javulni fog.
azért Viktorkát az nem fogja kielégíteni, neki jár a stadion a nép pénzéből. A népnek meg átneveznek ezt azt. meg kapnak alapköveket, de uszoda az nem lesz :) ma volt cikk valami gazdagréti behazudott uszodáról.
...Viszont komoly kihívás a föld alá helyezéshez Duna párhuzamos közelsége.
Amikor vannak a nagy áradások, a Batthyányi teret lehomokzsákozzák a vízszivárgás miatt, a Margit-híd Batthyány tér közötti szakaszt lezárják a Hév-forgalom elől, és beállítanak az alagútba egy masszív, zúzottkövekkel megrakott szerelvényt, gondolom, hogy csökkentsék azt a felhajtóerőt, amit a levegővel teli alagút és a körülötte lévő fellazult, vizes talaj hoz létre.
2030-ig szóló koncepciót veséztek ki. Nem most jött szóba. Ismerni kellene a viszonyokat mielőtt a hozzád hasonlók ekézni kezdenek. Ez speciel egy rhdt jó ötlet. Eleve kap Bp egy kb. kétpályás utat, a HÉV zajszennyeződése eltünik. Ha sűríteni lehet a járatokat eleve többen fogják letenni az autót. S elég csak kiszedni a földet és födémet tenni rá az 1-es Metro-hoz hasonlóan. Erdősávtól a sétálóutig bármi lehet felette. Ezt pár éven belül végiglehet boxolni a MÁV-val és az Unióval meg a kormánnyal. A HÉV-eket a föld alá kell vinni sok zöld területet stb tud nyerni a város.
Ebből az önkormányzati választásig nem lesz semmi. Ez csak bedobott maszlag. Nem vagyok semmi jó műszaki megoldás ellenzője, de a hármas Metrót sem tudták megoldani, amellett a légkondicionálást sem. A vezérnek csontig benyalva nem lehet jó gazdája egy főpolgármester. A főváros adóbevételét a fidesz lenyúlja, és két ciklus után azt kap a város amit a paci himbál.
Hát csak a hozzád hasonlók nem értik miről van szó. De hát eddig is nyilvánvaló volt, hogy nem jártok a földön. Amúgy csak szólók a fogaskerekűt jópár éve 60-as villamosnak hívják.
A HÉV jelenleg MÁV tulajdonban van s ha az 5-ös HÉV-et átnevezik 5-ös Metro-ra, akkor a főváros kinyilvánítja azon szándékát, hogy saját kézbe kívánja venni. Föld alá helyezni meg nem nagy kunszt, hiszen a nyomvonal adott. Megszűnnek a szintbeli kereszteződések, sűrűbben járhatnak a járatok és a gépjárműforgalmat sem akadályozza - lásd pl. a Békásmegyeri átjáró problémája, stb.
Az átminősítés ötlete nem új, írta lapunknak olvasónk, Tyíremeter János, aki a fővárosi önkormányzatnak dolgozott, mint külsős műszaki szakértő, és részt vett az 5-ös HÉV műszaki állapotának a felmérésében, valamint az átminősítés folyamatának az előkészítésében. Mint írta, már a 70-es években eldőlt, hogy ebből a vonalból elővárosi gyorsvasút lesz és fokozatos átépítésekkel ez 75%-ban meg is valósult. Nem csak a Batthyány tér–Margit híd földalatti szakasz új elem a 70-es évek óta. Átépült az Árpád híd–Kaszás dűlő közötti szakasz is. Itt egy új nyomvonalat kapott a pálya. Ekkor épült meg a 11-es út felüljárója – és ezzel a korábbi kanyargós szakasz kapott egy átvágást, mely a menetidőt is csökkentette. Ezen túlmenően több állomás is alul vagy felüljárót kapott, mint a Tímár utca, Kaszás dűlő, Római fürdő, vagy Békásmegyer.
Sok helyen hermetikusan elzárt pályán halad, és a szintbeli kereszteződések száma is minimalizálva lett, a magas peronok is kiépültek az évek alatt. Az 5-ös HÉV sok szempontból megfelel egy metró feltételeinek. Az átminősítés célja nem más szerinte, mint a későbbi EU-s pályázatok és ezekkel összefüggő fejlesztések elősegítése. Az átminősítéssel együtt már a következő években megindulnak a fejlesztések, és a szolgáltatás minősége is jelentősen javulni fog.
----
Megint beszaladt a balliberális a faszerdőbe. És megint tátott szájjal.
- Azért van egy kis rossz érzésem. Miért kell ekkora felhajtást csinálni? Mégiscsak becsaptuk az embereket!
- Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A közlekedésieket? Azok örülnek, hogy utalnak nekik jutalmat. A vidéki tömegeket? Azok úgysem utaznak se metróval, se HÉV-vel, de örülnek, hogy velünk ünnepelhetnek. A Soros-hálózatot! Azoknak alaposan túljártunk az eszén! Nem szeretnék most a helyükben lenni! Kiadtuk a jelszót, legyen ötös metró, és lett ötös metró!