A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Szia, turbófeltöltő feszitő rúd két végén lévő illeszték hangja hallható, jövö7en cserélik nekem garanciásan. Itt is azt mondták ez azért kell h hamarabb melegedjen a katalizátor. Egy kérdést lehet neked is megér a szervizben hátha ingyen megcsinálják.
Szia!az volt a válasz,hogy pár másodpercig lezárnak vmi szelepek meg a kipufogó is,hogy minél előbb melegedjen a motor a károsanyag kibocsájtás miatt!ha megszűnik akkor ez normális bla bla.ennyivel le is zárták a dolgot.
Persze. :) 2018.11 havi fr leon. Manualis. Kuplungon semmit nem erzek, ott fog ahol eddig is fogott, nem tudom mikor kell majd cserelni, egyenlore szuper. Eleg sokat megy varosban illetve 2 varos kozt, tanulok vezetik (oktato vagyok) atlagban 6 liter kornyeken fogyaszt, volt mar 910km/tankom is.Elvileg 210ezernel kell vezerlest cserelni, addig azert nem fogok varni vele.. olaj es szurok 10ezrenkent cserelve.
Egy 2020as 1.5 TSI ACT motoros VII-es Golf Variantom van. A kéthengeres rezonancia, és hideg motornál ugrálós indulás miatt elvittem a márkaszervízbe, még garis. Magyarázták ott nekem, hogy hát persze ha lekapcsol a két henger, ez normális....blabla.....mind1, nem álltam le vitázni. A hidegindítós témára válaszul kapott egy szoftverfrissítést, ez persze nem oldotta meg a problémát, viszont kéthengeres üzemmódban sokkal kultúráltabban viselkedik, szóval most már inkább nem adom el, előtte megfordult a fejemben, nagyon idegesített :( Szóval van remény a kéthengeres üzemmóddal küzdőknek :)
Azt tudja valaki, hogy ha kikapcsolom a beállítások között a Parkpilot automatikus aktiválását, akkor ennek ellenére tolatáskor miért kapcsolja be magától mégis? Nem gyári elektronikával horog került rá utólag, és így bajos a használata.
Amúgy imádom a kocsit, jól megy, jól néz ki, jó az infotainment rendszere, szóval bejön :)
Tudnál írni néhány részletet? Ami engem érdekelne: mi az autód konkrét tipusa, évjárata? Manual vagy dsg? Ha manual, milyen állapotúnak érzed a kuplungot (hol fog, keményebb lett e stb), Mennyit fogyaszt nálad? Vezérlést cseréltél-e már, mikorra tervezed? Van e mármi jele a beletett 180 ezer km-nek (főleg műszaki, motorikus állapot érdekelne)
Bocsánat a sok kérdésért, köszönöm, ha megválaszolod őket! Nekem egyébként egy két és fél éves touranom van, 113 ezer km-rel.
En mar 180.000nel tartok. 10ezrenkent olajcsere, semmi bajom a hengerkapcsolassal, aki nem tudja, hogy kapcsol annak sose tunne fel, finoman dolgozik a mai napig. Hasznalat nalam napi 250km javareszt varosban.
Autópályán nálam 140 fölött már nem kapcsolja, gyanítom a 3000 -es fordulat miatt. DSG-vel a 7ik fokozat miatt ha jól emlékszem kevesebbet forog, ott még 140nél is kapcsolgatja valszeg.
Én legszívesebben kikapcsoltattnám szofrveresen, de akkor ugrik a garancia. Nálam meleg állapotban
igen hamar lekapcsolja a két hengert, városi használatkor is. Érzi hogy nem gyorsítok, pár mp-re 2henger megy csak.
A másik a start/stop rendszer amit indításkor mindíg kikapcsolom, sok márkánál már erre is van megoldás az autamata kikapcsoló modul amit a kapcsoló elé kell bekötni és minden egyes indításnál kikapcsolja magától.
Normál használat, illetve a "hagyom gurulni" tipus.... 30-30-40 /város-országút-autópálya/. Persze, azért egyszer-egyszer odalépek... :) és 15 ezrenként olajcsere, bár a tsi guru Barcsik Laci azt mondta nekem, hogy ő 10 ezrenként cserélné.
És mióta van meg? Illetve melyik csoportba tartozol, sportosabb stílus - akinél elvileg kevesebbet működik, vagy normál - akinél talán többet? Város/országút/autópálya arányod?
Élettartamról próbálok infót gyűjteni, én még csak 10ezernél tartok, ca 60% várossal. Eddig hibátlan.
vw touranommal 110 ezer km-nél tartok, korábban se és most sincs semmi bajom a hengerlekapcsolással. Hallom, érzem, amikor vált, de a feleségemnek például hiába mondom, hogy most váltott, nem érzi....
Azoktól kérdezném akik már mentek 1-200.000 km-et, hogy ennyi futás után hogy működik a hengerlekapcsolás? Van valami változás, vagy ugyanolyan mint új korában?
üdv. VW Touranom van 1.5 TSI DSG. Közeleg a 30 ezres kötelező szervíz. Jelenleg 28 ezer km van benne, 9 hónapja, 15 ezer km-nél csináltam egy köztes olajcserét VW konszernes magán szervízben.
A kérdésem, hogy mennyire veszik komolyan ha pár száz km-rel túllépem a 30 ezret? Mennénk nyaralni aug közepén és dilemmázok hogy csináltassam meg a szervízt 28.500 km-nél, vagy a nyaralás után 30.400 tájára saccolom mire visszaérünk. Mekkora túllépéskor kockáztatom hogy ugrik a gyári garancia. Még nem írta ki a kocsi hogy közeledik a szervíz esedékessége. Köszönöm a válaszokat.
Üdv, én egy 2019-es 1.5 TSI 150LE 5 ajtós skodát hajtok 2020. elejétöl szinte napi szinten. 80% autópálya 20% föút/város. Talán 2021-ben jelentkezett az alábbi jelenség: Pl. autópályázás, vagy hosszabb út után bekanyarodok körforgalomba (kormány jobbra teker) és húzom vissza balra és ekkor jelentkezik egy búgó hang a bal elsö kerék felöl. A búgás folyamatos, mintha valami gumik dörzsölödnének, vagy mi. Nem fémes az tuti, úgyhogy nem hiszem, hogy a fék fogna be. Miután kikanyarodok körforgalomból elhallgat, vagy picit hallható, de minimális kormánymozdulattól végképp elhallgat. Mindez nagyobb melegekben fordul elö és teljesen random. Télen, tavasszal, összel semmi. Húzni nem húz kocsi egyik iránbya sem, gumi sem kopott, még a gyáriak vannak rajta. Téli/nyári cserénél sem szóltak, pedig a legapróbb dologkat is megjegyzik. Márkaszervízben voltam vele természetesen, de produkálni természetsen nem sikerült a hangot, viszint telefonnal felvettem. Valami speciális kenöanyagot, magyaráztak, amit felhasználtak azon az oldalon, de érdemben nem tudtak hozzászólni. Melggel együtt megint elöjött... Találkozott esetleg valkai hasonló jelenséggel? Vagy lenne tippetek, hogy mi lehet.? Köszi, István
Sajnos kezdem én is azt látni, hogy csak az időmet pocsékolom! Komolyan kezdem azt hinni, hogy akit felkeresek ezek mindenkit "megvesznek"! Eddig minden út vakvágányra futott, úgy hogy több szervízben,több kókler szerelő is kipróbálta, és mind mondta, hogy természetellenes a rezonancia, ennyire nem kellene remegnie.
Nincs olyan paraméter ami alapján bárki meg tudná határozni azt, hogy jó vagy sem.
Nincs megadva pl. 68dB ami felett rossz a motor.
Ha kilógna a hajtókar az lenne a legjobb. Azt ugye nehéz jónak mondani.
A gyárilag meghatározott olajfogyasztást is gyakorlatilag úgy lehet meghaladni ha elveszted a komplett olajteknőt.
Ismered az erősebb kutya b@szik kezdetű és egyben végű okosságot? Na az fog történni.
Szerinted inkább töltsd a szeretteiddel a rá szánt időt. Sokkal hasznosabb.
Sajnos nem minden autó vagy motor egyforma.
Nekem az előző egy műszer volt. A mostanit ugyanakkor gyártották mégis olyan hangja van mint egy ócska dízelnek és a váltót sem lehet összehasonlítani.
Teljesen más a két autó!
Nagyon szomorú.
Remélem, hogy a garancia előtt szétesik. Mindenkinek az lenne a legjobb.
Köszönöm a választ, ha lesz fejlemény, majd számolj be róla, én is hasonlóra számítok, bár nálam nem a rezgés a fő baj (mondjuk az is zavaró, de ez új kora óta ilyen), hanem a Kispolszkis hangja, ami mostanában jelentkezett csak.
Üdv! Azóta semmi változás nincs a dologban! A szervíz kért egy szakértőt a porsche hungáriától, aki eljött, kipróbálta, egyértelműen elmondta, hogy érzi a remegést és ez nem természetes, valamint amit előtte nap kipróbált azon nem érzett semmi ilyesmit.! Ezt követően 2 hét múlva megküldte a hivatalos szakvéleményt, amiben 20 oldalon keresztül leírta, hogy az autónak semmi baja. Pesten amit kipróbált műszeres rezonanciamérést végzett rajta, és ezt hasonlította szemrevételezéssel össze az enyémmel. Röhej!!! Kérdeztem ,hogy akkor miért nem az enyémen végzett rezonanciamérést.....?nem kaptam rá választ! Jelenled az ügy Békéltetőtestületnél van, ami megy tovább Bíróságra, mert a fogyasztóvédelem nem foglalkozik vele.
Nem biztos, de talán több szervizes tapasztalatom van.
Az autó adatlapján tutira nem szerepel az, hogy jól lenyúltak az olajjal ezért nekem pozitívum sem keletkezik belőle.
Nálad viszont a „hozott olaj” jelentős negatívumot fog jelenteni, ha szükség lenne garanciális vagy méltányossági elbírálásra.
Ezt készpénznek is veheted. Kapaszkodót keresnek és találnak akkor is ha nincs. Ha pedig van akkor keresniük sem kell.
Néhány példa,
Két éven belül meghibásodik az akku. A PoHu megpróbálja áttolni a gyárnak. Visszaírnak, hogy nem fizetik mert az eladás előtt nem megfelelően gondozták az akkut azért ment tönkre. A szerviz talán kicseréli garanciában.
Az autóra 2 év garanciát ad a gyártó. A PoHu további kettőt. Amennyiben az akku két éven túl, de négy éven belül hibásodig meg akkor azt a PoHu-nak kellene fizetnie mint bármi mást is. Kiolvasnak mindenféle adatot az autóból majd közlik, hogy pl. a 700 napos autóban 680-szor merítetted le az akkut valamilyen nem is létező dologgal a szivargyújtóból ezért ez nem rendeltetésszerű használat, ami miatt Te fizeted az akkut. Persze sokszoros áron. (Minden esetben próbálhatsz a kád szélénél is keményebb lenni, de segíteni nem fog.)
Az első két évben a szerviz nem sok problémában dönthet. Két év után viszont semmiben. A megfelelő ember ránéz az autód kartonjára és kapaszkodót fog keresni. Nem lesz nehéz rátalálni a két szóra.
A számlát is látják, mint azt is, hogy az átlag balfasz 140-160e-t fizet egy szervizért Te pedig 100-al kevesebbet. Hidd el, borzasztó bonyolult.
Persze ez nem azt jelenti, hogy vigyorogni kell, amikor lehúznak és még át is b@sznak.
Legközelebb a helyedben megkérdezném, hogy a szervizben mennyibe kerül az olaj. Nyilván, vagyis remélem nem annyiba mint az én esetemben. Rá kell szánni. Nem szabad kapaszkodót adni nekik mert irtózatosan sokba kerülhet.
Ha számítani szeretnél valamilyen pozitív elbírálásra a 10 év méltányossági idő alatt akkor nem csak mindennek klappolni kell, hanem mindennek is. Pl. egy motor.
Nem fogok árukeresőben olajat vadászni, de legközelebb megnézem mennyibe kerül a közeli szervizekben.