Bizonyos termékek csomagolásán Szantorini templomai láthatóak - csakhogy a tetejükről hiányzik a kereszt. A közösségi médiában ezt sokan nehezményezték. Azt mondják, azért törölték a fotókról a kereszteket, mert politikailag és vallásilag is meg szeretnék őrizni a semlegességet. Ám az érsek szerint azonban precedens nélküli erkölcstelenségről van szó.
Tudom, nehéz ez, mikor sokszor azon igyekszünk, éppen a másik meggyőződését nevetségessé tenni még itt a Parlamentben is. (Közbeszólás: Így van.)
Hadd tegyem hozzá, hogy gyakran humorosnak tűnő megjegyzések mélyen sértik az akotmányosságot ebben a tekintetben. (Taps a jobb oldalon és középen.) Hadd tegyem hozzá, hogy amikor a kereszténydemokrata oldalról valamilyen vallásos vagy az egyházzal kapcsolatos megnyilvánulás hangzik el, akkor itt mögöttem a frakcióvezető elkiáltja: imához, vagy énekeljük el a Himnuszt.
Ezek lehetnek számára humor, de ezek azok az alkotmánysértő dolgok, mikor valakit meggyőződése és értéke szerint gúnyolunk. (Taps a jobb oldalon és középen. Közbeszólás a jobb oldalon: Így van.)
A spokesperson for the supermarket said they had been selling the range for over 10-years "and in that time the design of the packaging has been through a number of updates."
They added: We are extremely sorry for any offence caused by the most recent artwork and would like to reassure our customers that this is not an intentional statement.
"In light of this we will ensure that all feedback is taken into consideration when redesigning future packaging.
Nem is állítottam, hogy bármit rá lehet nyomtatni a csomagolásokra, de ez nem illegális, ez meg tény. Hogy valaki ezt sértőnek tartja az meg irreleváns, ha már (joggal) ekézzük a PC-t, akkor ne legyünk már mi is PC-k.
Amúgy ismét mondom: ez tünet, nem ok. A probléma nem ez, hanem hogy miért van erre szükség. Hogy miért élnek olyan emberek tömegével Európában, akik számára annyira sértő egy vallási jelkép egy tájképen, hogy emiatt nem is vennék meg a terméket?
Ha a Lidl problémásnak találja, mint vallási jelképet, akkor baromi egyszerű a megoldás: más képet, más épületet, más tájat kell felhasználni a haszonszerző reklámcélra.
Nem pedig egy műemléket, kulturális értéket megcsúfolni, nevetségessé tenni. Megsértve ezáltal embereket, közösségeket.
Bármilyen képet azért nem lehet a csomagolásra nyomni. El tudok képzelni közerkölcsöt sértő képeket. És részben ez is az, mert sok vallásos embert sért a kereszt eltávolítása.
De nem is ez a lényeg.
A lényeg az, hogy egyáltalán valakinek eszébe jut ilyesmi. Az ész megáll! Ez a nagy alkalmazkodni vágyás. Közben a muszlimok ezt nem is igénylik, legalábbis remélem, mert ha igen, akkor tényleg extrém xar helyzetet teremt ez a muszlim bevándorlás.
Mi vár ránk még? Ilyen alapon az egyiptomi piramisokat is lehet távolítani, mert vallási jelképek. Egyszerűen már beteges a PC alkalmazkodni akarása idegen kultúrákhoz úgy, hogy a saját kultúráját hamisítja. És teljesen mindegy milyen okból.
Már csak azt várom mikor kezdik követelni az aktivisták II.Ramszesz fáraó szobrainak ledöntését, mivel rabszolgatartó volt.
Jogilag nem hamisítás. Hogy neked speciel nem tetszik azt megértem, de ez nem igazán számít. Nem csapnak be senkit, a kép csak illusztráció és nem hamis reklám. Rengeteg retusált kép van termékeken, olyanokon is, ahol az valóban hamis illúziókat kelthet a termékről (pl. kozmetikumok) és még az is teljesen legális.
Csak hipotézisem van róla hogyan történhetett. A Lidl megírta az összes beszállítójának, hogy értékelné ha vallási és politikai szimbólumok feltüntetése nélkül kapnának termékeket. A görög gyártó ezt úgy értelmezte és fordította le gyakorlati megoldásra, hogy nem egy fényképet, hanem egy fotografikát alkalmaz a csomagoláson, amely megőrzi görögös jellegét de mellőzi a vallási és politikai jelképeket - jelen esetben a kereszteket. A Lidl-nek minden bizonnyal megfelelő lett volna egy bakkecske is a füvön.
Szándékomban van egyébbként októberben rövid családi látogatást tenni Görögországban és valószinűleg meg tudom nézni, hogy az ottani Lidl-ben milyen csomagolásban árulják ezeket az izéket (remélem még mindig az a cuncimókus a pénztáros akit úgy kedveltem).
Az mar eleve baromsag, hogy arucikkeket vallasi jelkepekkel hirdetnek, kiveve havazokat a kepen szereplo templomokban kotyvasztottak, ami kevesse valoszinu.
A Lidl semmit nem mond, hanem a cikk írja hogy a Lidl mondja. De ha a Lidl mondaná sem változtatna azon, hogy a görög terméket egy görög gyár állítja elő és csomagolja.
Egy képről eltüntetni az ábrázolt tárgy vagy személy, stb. lényeges tulajdonságát kifejező részletet hamisítás. Vagyis hazugság. A szantorini templomok alapvető tulajdonsága, hogy keresztény templomok.