Te a magyar képzőművészetről alkottál véleményt és próbáltad alátámasztani egy politikai propaganda jellegű cikkel. Ezért szeretném tudni, hogy mely művészek életművére gondolsz és ez hogy jelentkezik a magyar művészeti életben, továbbá mennyire meghatározóak?
Én sehol nem írtam, hogy gond lenne a politikai síkon eltolódott publikáció! Én csak leírtam amit látok! Amúgy nem igazán érdekel, hogy hová és miért tolódik!
Birkás Ákos Valóban politikai síkon alkot és ihletése a sajtófotókból ered. De nem értem ezzel mi a gond?
Aztán a magyar képzőművészet tizen néhány éve elhunyt óriása Vásárhelyi Viktor (Victor Vasarely), nem értem mi itt a "eltolódott publikáció politikai síkon?)
Aztán kedvenc az egyetlen szimbolista magyar kortárs festő: Buday Mihály, ebben sem értem hol látod a politikát?
A forint - ez a forint, amiről József Attila ír - a koronával párhuzamos de eredetileg azt megelőző pénz volt, egy forint kb 2 korona volt. Az ezüstforint a pengő 1927-es bevezetéséig "élt" a korona mellett. 5 forint nagyon sok pénz volt, kb. 10 korona, még ha a háborúban elinflálódott korona is. Egy tojás kb. húsz fillér volt, és Móricz Zsigmond "Hét krajcár" nagy sikerű műve szerint a mosószappan 7 krajcár volt. 5 forintér' kb. 25 tojást lehetett kapni.
A Kugler az a Kugler Henrikről elnevezett sütemény volt, lényegében az, amit ma mignonnak nevezünk. Akkor drága sütemény, nem tudom 5 forintér' hány mignont lehetett volna kapni. Kugler Henrik az egyik - ha nem a leghírsebb - magyar cukrász volt, Gerbeaudot is ő hozta Magyarországra, és a mai Gerdeaud cukrászda eredetileg a Kugler cukrászda volt. Kugler utód híján Gerbeaudnak adta.
Ezt nem értem. Nincs sem az alkotóról szó sem a magyar képzőművészetben és a nemzetközi életben elfoglalt jelentőségéről szó (ez inkább politikai propaganda cikk szagú, amit itt jobb lenne mellőzni).
Kik azok az alkotók akik politikai megrendelésre dolgoznak, ők képviselik-e az élvonalat a képzőművészetben és a teljes életművükben ez hogy tükröződik vissza?
Kicsit lusta voltam írogatni.... nem baj. Majd bepótolom sok képpel. A "szentendrei malom"-ra kicsit felkaptam a fejem. Látom egy régi malomépület, most művésztelepként működhet vagy rosszul sejtem?
Általában emlékszem is a képekre, ha nem is mindegyikre, és nem is pontosan. Persze - hála Istennek - sok képet hoztál már, és biztos van, amelyiket elfeledtem, de a Batthyanyra emlékszem.
Természetesen csak tippelni tudok, a többé-kevésbé meglévő ismereteim alapján. A középkorú hölgyet afféle nevelőnőnek nézem, aki egy közép polgári családhoz volt felfogadva, hogy a gyerekekre felügyeljen, és esetleg a templomba vigye őket, vagy a középpolgári életvitellel harmonizáló eseményre. Úgy vélem, hogy a hölgy szemből nézve jobb oldalán lévő két gyerek, de a jobb szélen lévő gyerek mindenképpen hozzá tartozik. Azt is gondolom, hogy esetleg a templomban voltak, mert a ruházatuk nem "játszóruha", és ilyen ruhában nagyon valószínű, hogy csak felügyelettel engedtek utcára ilyen idős fiúkat. Főképp nem erre. Ne fejtsük el, hogy ez a tér piactér volt, és 1905-ben még a Bomba tér nevet viselte, középen a piaccal, ami itt is látszik. (Meglehet, hogy a hölgy az Erzsébet apácák világi alkalmazottja, nem beöltözött apáca, de odatartozó személy.). Még esetleg a közvetlenül mellette lévő jobb oldali fiú is hozzájuk tartozhat A matróztrikó valóban igen gyakori viselet volt, bár nem az elegáns viselet közé tartozott. Viszont a matrózblúz igen, de az a kihajtott gallér miatt volt matrózblúz. Az alá viszont sokszor vettek fel matróztrikót, de a blúz alá, ha valahol "meg kellet jelenni". Amúgy elég volt a trikó.
A kép bal oldalán lévő fiú viszont bizonyos, hogy a téren lévő kis csavargók egyike, aki azért szintén rendezett családból való, hisz jó cipője van, hibátlan ruházata, csak éppen nem "kimenő" hanem "játszó" ruha. Lehet, hogy ismerőse a három másik fiú közül valamelyiknek. A gyerekek közül egyik sem kifejezetten szegény, sem a ruházatuk, sem az arckifejezésük nem erre vall, de nem is nagypolgári, mert azok nem mentek gyalog a piacon, és többnyire lovas fogat vagy hasonló vitte őket, a felügyelő személlyel együtt