nemrég váltam Kuga tulajdonossá-tetszik, de csak kb5300 km-t vezettem ...diesel 160 le, automata váltós....mazdáról váltottam
szeretném TAPASZTALT-HOZZÁÉRTŐK véleményét is hallami
Na bent van a verda! Hááát persze a szerelő előtt nem csinálta a kereplő hangot. Már harmadszor vittem be ezért. Itthon zörög, beviszem semmi. Na mindegy, hivatkoztam rád a szervízben, hogy volt már másnál is ehhez hasonló hiba. Azt mondta, ok kicseréli, aztán meglátjuk az volt e a hiba. Úgyhogy most várok. Csatotam egy videót azon hallható a hang.
"1.) A fed. comp. jobb felső sarkában van a „vészhelyzeti asszisztens” piktogram, ami nálam kikapcsolt állapotot jelez. Lehet, hogy rossz helyen keresem, de nem találom, hogy mire való ez? Az megvan, hol tudom bekapcsolni, na de akkor mi van?"
Azt tudod beállítani, hogy ha balesetet szenvednél, ne adj isten, kiket hívjon fel telefonon.....
Azt hiszem két,telefonszámot vagy többet is meg lehet adni neki.
Amikor a telefonod összekapcsolódik az autóval, le is tölti, ha engedélyezed a névjegyeket, és innen is be tudsz állítani számokat.
Az "Emergency Assistance"engedélyezve, majd az "Set Emergency Contacts"nál névjegyeket jelölhetsz ki.
Ja, és még egy info: A kerékabroncs nyomása természetesen az adattáblán előírtnak megfelelően 2,3 bar. Tehát még sem lehet ok, hogy a laposabb gumi miatt nagyobb a tapadási felület, ergo nagyobb a fogyasztás.
Hát, az tényleg sok, főleg országúton. Nekem a legutolsó tankolásom pár nappal ezelőtt is 7,8 ra jött ki, és volt benne város is. Pedig az autónk ugyan olyan. Majd meglesem én is az alapjárati fordulatomat.
Igen, az kimaradt a tegnapi írásomból, hogy a kocsit javarészt városon kívül, araszolás-mentes városi forgalom nélküli utakon használom. A sebességi határokat nem nagyon feszegetve. Ám a tapasztalat azt mutatja, hogy mindegy a helyszín. A 9,5 az 9,5. Egy hete Komárom-Bécs oda-vissza fogyasztásban ugyan az, mint a főutakon autózás.
Amúgy pedig elég lehangoló, hogy az autóipar hárombetűs csodáival telepakolt, agyon fejlesztett motorjai nem képesek a 20 éves Mondeom fogyasztását (7,2 L) produkálni, de még megközelíteni SEM. Még akkor is így gondolom, ha a Kuga 400 kilóval nehezebb.
Köszi az eddigi infókat. Nekem meggyőződésem, hogy magas az alapjárati fordulatszám, és ez viszi magával a magasabb fordulatok fogyasztásait is.
(diesel Fordok üzemanyag-ellátó rendszereit – adagoló-injektor-rail – gyártottuk (igen, nem kell meglepődni), amíg volt szerződés a Ford és a munkahelyem között. Alapjárati fordulatszám: 750 rpm. Igaz, ugyan, hogy azok kishaszon-gépjárművekbe épültek be)
Hát igen én pont ezért szeretem a diesel technikát. Nekem üzemmelegen 0,6 L/H ír ki olyan 800 as fordulaton. És a motoroptimalizáló chiptuning után az átlag 6,2 lett, előtte 6,8 - 7 liter volt. Mint lejjebb írtam én is sokallottam a 2.0 diesel átlagfogyasztását. De ne felejtsük el, hogy ez egy nagy karosszériáju nehéz autó az enyém ráadásul összkerekes. Ha majd melegebb idő lesz kevesebb lesz a fogyasztásod kb. 0,5-1 literrel. Ha fickósan járok vele akkor most is simán 6,5-7 liter de összehasoníthatatlanul nyomatékosabb lett az autó. Szinte erőlködés nélkül gyorsít, ez nagyon jó érzés. Viszont a most rendelkezésemre álló több mint 200 Le kárpótol. Ha kisebb karosszériában és laposabb személyautóban lenne az a motor biztosan 1-2 literrel kevesebb lenne a fogyasztásod.üdv
1.) A fed. comp. jobb felső sarkában van a „vészhelyzeti asszisztens” piktogram, ami nálam kikapcsolt állapotot jelez. Lehet, hogy rossz helyen keresem, de nem találom, hogy mire való ez? Az megvan, hol tudom bekapcsolni, na de akkor mi van?
2.) Tovább küzdök a magas fogyasztással. 1-2 héten belül megyek emiatt szervizbe, mert szerintem a 9,5 L-es fogyasztás nem túl baráti. Ez független attól, hogy milyen kútnál tankolok. Lehet OMV, MOL, még az Auchan-t is kipróbáltam. Szerviz előtt azonban adatokat kérnék Tőletek.
Két dolog érdekel: mekkora a PILLANATNYI fogyasztás értéke üzem-meleg, járó motor esetén, álló helyzetben, illetve hol áll a fordulatszámmérő üzem-meleg, járó motor esetén, álló helyzetben? Nálam az első érték 1L/óra, a második érték kicsit magasabb, mint 750 rpm. Ez a „kicsit magasabb” azt jelenti, hogy kb. a mutató vastagságával (szélességével) van feljebb a fordulatszám. Tehát szerintem kb. 780 (netán 800?) lehet. Nyilván az alapjárati fordulatszámnak 750-nek kell lenni. Ja, és a motor: benzin, 1,5L, 150 LE, Ecoboost, 2019-es évjárat.
(csak zárójelben jegyzem meg, hogy Start/Stop rendszert mindig kikapcsolom, és a tempomat nálam nem „játszik.” Nem használom.)
És ha már a szervizben leszek, ezeket a zizegő szenzorokat is megnézetem.
Vészhelyzetben használhatja a rögzítőféket a gépkocsi lelassítására vagy megállítására. A piros figyelmeztető lámpa világít, hangjelzés hallható, és a féklámpa működésbe lép. Az elektromos rögzítőfék mindaddig lassítja a gépkocsit, amíg el nem engedi a kapcsolót.
Ezt találtam a rögzítőfék működéséről. Igaz nem kimondottan a mi kugánkról van szó, de kb mindegyiknek hasonlóan kellene működnie. Persze ez, csak okoskodás a részemről...
Magyarán, elképzelhető, hogy mégiscsak megmarad nagyobb sebességnél is a "vészfékezés" lehetősége vele. Csak olyankor, érzékelők figyelik az autó sebességét, kerék fordulatot, stb, és nem a megszokott módon működik, hanem pl, csak addig, amíg húzva tartod(mint egy hagyományos kézifékkart), de abban a pillanatban, mikor elengeded, már old is.
Persze lehet, hogy egy hozzáértő ezt olvasva jókat kacarászik magában, mert tök hülyeség, amit mondok, de legalább él a topik no...
Az en autómnál még 2 hónap van hátra a 2 év teljeskörü garanciából a következő 3 év az már csak szavatosság a főbb elemekre. Mikor megvásároltam a kocsit az eladó srác direkt felhívta a figyelmemet, hogy az 5 év az azért nem "olyan" teljeskörü garancia mint az első 2.
Pl. A kuplungra csak 2 év van de pl. A kettőstömegü lendkerékre él az 5 év vagy a 150 ezer km. Forgó kopó alkatrészekre sajnos nem. Mint a fékek, futómű, elektromos berendezések stb....természetesen ha valami a motorban meghal....pl hajtókar csapágy stb....azokat méltányosságból megszokták csinálni gariban....
Az alvázvédelem nem egy jelentős összeg simán megéri szerintem ha valaki hosszú távon gondolkodik az autó megtartásában. Én találkoztam már 3 éves kocsival aminek tiszta rozsda volt az alja.
A mostani motorbeállításokkal már városban is simán 6,0 l -es átlagfogyasztással járok. Természetesen nem dugókban araszolgatva hanem egy kisvárosban rendesen közlekedve...
Az egyik a start gomb felőli időszakos kerregő hang. Voltam a szervizben, persze akkor nem volt semmi baja. Sok kis motor van ott, csak akkor tudják beazonosítani, ha elcsípik a jelenséget.
A másik a középkonzol meg-meg reccsenő hangja, ami idegesít. Szétszedettem, és bekenték műszerfal ápolóval. Majdnem teljesen jó, de még nem az igazi. Viszem majd vissza és akkor megoldják.
Én üregvédelemmel, meg ilyesmivel nem foglalkozom. 5 éves kora előtt úgy is tervezem cserélni, addig meg semmi baja nem lesz.
Ezen a „kézifékes” megálláson már én is gondolkodtam, de kipróbálni….. . Hát azt nem. Remélem, soha, egyikünknek sem lesz szüksége rá!
A chiptuning-os oldal elég meggyőző. Köszönet érte. A garancia vége után komolyan el kell gondolkodni a beavatkozáson.
Talált már valaki valamilyen megoldást a „ciripelő” műszerfalra? Néhány poszttal korábban mintha nem csak egy panasz érkezett volna. Nálam továbbra is a B.E. oszlop mellett van valami, ami néha finoman kattog. Nem folyamatosan, de teljesen véletlenszerűen. Akár álló helyzetben is, természetesen járó motorral.
A kulcsot még nem dobtam ki, de volt már olyan, hogy a zsebemben maradt, amikor kiszálltam. Motor jár, a rendszer pedig iszonyúan kiabál, hogy nem „látja” a kulcsot. Én kívül ezt nem hallom, aki benn ül, az pedig döbbenten figyel, hogy MI VAN? Mókás.
Nekem még messze van az 1 éves kötelező szerviz (okt. vége), de a közeljövőben felhívom a környék (60-80km) márkaszervizeit. Kíváncsi vagyok, hol, mennyi a tarifa.
Végül egy kérdés. Foglakoztatok azzal a gondolattal, hogy alváz és üregvédelmet kellene csináltatni? Gépátvételkor kérdeztem a fickót, hogy mi a véleménye. Áh, nem kell ezeknek ilyen. Ezek már jó autók. Nagyjából ez volt a válasz. Aztán a közelmúltban szembejött a Totalcar-on egy cikk:
Az jutott eszembe, azzal kapcsolatosan, hogy neked a Peugeot 5008-on, nem működött x km/h felett....
Az már nem létezik, amit régen még oktattak is, hogy amennyiben elromlik az üzemi fékberendezés, akkor ott van a motorfék, mint lehetőség, de a kézifék is (jelen esetben az elektromos rögzítőfék), mint megállási lehetőség!
Azt vallják az autógyártók, hogy a megállás fontosabb, mint az elindulás, akkor ez már nincs? De tényleg, csak hangosan gondolkozom, komolyan érdekelne... Most, akkor mi a jobb, ha aktív állandóan, vagy ha nem?!
Nagyon köszönöm a beszámolót! Igaz én nem merem a gari ideje alatt ezt megcsinálni, de abban a pillanatban mikor lejár, másnap már megyek is egy " új autót" csináltatni.
Én ki fogom cseréltetni az olajat, szűrőt! Ártani nem ártok vele, az a 20-25ezer Ft meg nem fog falhoz vágni!
Nem hiszek a 20-30.000-es olajcserékben! Az olajcsere-plafon nálam a 15.000km/1év!Régen,amíg nagyon hajtottam, volt hogy 6.000km-nél cseréltem! Hogy felesleges - e vagy sem, azt mindenki maga döntse el! Én nyugodtabban alszom tőle!
Ezeket(de még a régi) autókat se nekünk gyártják, hanem a nyugati piacra. Ott nem érdekli őket mi lesz az autóval, mert 2-3-4 év után cserélik! Ha valami gond van az autóval ott(Németországról tudom jobban), nem szarakodnak, mint magyarban! Elkérik az árát a garis szervíznek , de szó nélkül mindent cserélnek! Hogy van az, hogy pl. Németben, akár 7év garit is vehetek a Kugára!? Néztem kint is autót, de a biztosítás nagyon drága!
Ha autómatán van a szellőztetés, akkor a klíma magától ki-be kapcsolgat, hogy mindig a megfelelő hőfok, levegőminőség legyen bent! Ha nem kell, nem kapcsol be! De ki tudod nyomni a gombot. De amikor simán be van kapcsolva a klíma, az sem állandóan terheli a motort!
Az elektromos kézifékről valamit olvastam a kézikönyvében, de én mintha arra emlékeznék, hogy aktív.Csak gondolom nem satura fog, hanem ahogy húzod. Nem 100%, majd utánaolvasok.