Android Auto-val kapcsolatos kérdésem lenne, hátha vki talált már megoldást egy úgy látom elég sok mindenkit érintő problémára.
Évek óta használtam az Android Autót egy Samsung S8 mobillal, VW autóval. Nagyjából tökéletesen műküdött, nagy ritkán dobta el csak a jelet. Ezen a héten cserélték a telómat (céges), egy Samsung Note 9-re, amin Android10 van. Na itt kezdődtek a gondjaim: csatlakozik az Android Autó a kocsihoz, de kb. 1 percenként eldobja a jelet, és újraindul. Marha bosszantó a dolog... :(
Ez nekem inkább Android Auto vagy Google Assistant hibának tűnik. Amúgy tegnap nekem is eltűnt, de nálam a munkahely. A "Home" megvan és a "hey google, navigate home" parancsot érti is. Nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget, mert hazafelé már nem szoktam navigálni, legfeljebb a trafik meg a balesetek miatt futtatom üresben a Wazét (ilyenkor kevesebbet pofázik).
Érdeklődni szeretnék, működik mindenkinél rendesen a waze?
Már kezd kiborítani,a héten mintha meghülyült volna az egész.
Navigálásra egy ipadot használok, menetközben telefonról kapja a wifit,van korlátlan 4g.
Most szinte 5 percenként "hálózat keresés" van,üzemanyag árat ha frissíteni próbálok, egyszerűen bezárja az alkalmazást.
Telefonon(Huawei Mate20) is rengetegszer írja,hogy nincs gps jel,nincs hálózat,stb.
Mindkét készüléken újra telepítettem,de semmit nem változott a helyzet.
Egyébiránt 9 éve használom,toronymagasan vezetem az országos ponttáblát,tehát van vele tapasztalatom,voltak rosszul sikerült frissítései,de ilyen gyalázatosan rosszul még sose működött.
Tudtok esetleg valami varázslatot,mert már lassan a maradék hajam is kihullik
Továbbra is értem, csak a tapasztalataimat osztottam meg. :-)
Amúgy ezt a sz*rt már ne varrjuk a Waze fejlesztők nyakába, ez az autókban lévő infotainment fejlesztők sara. A "mehet a search" és az "éjszakai mód be" jeleket (íme bizonyság) az autó küldi a telefonnak... Nézzük a pozitív oldalát: a saját autómban tudok driftelés közben címet beírni a Wazéba, amit a céges nem enged. :-))))))
Az NNG álláspontját tökéletesen megértem. Nyilván nem tudnak és nem is akarnak az idiótábbnál idiótább kedves vásárlók idiótaságaival foglalkozni, akik ráadásul nem is az NNG vásárlói.
Továbbra is emlékeztetlek arra, hogy USB és USB nem ugyanaz. Ráadásul ez nem csak a dugóra, de az aljzatra is vonatkozk. Tehát igazából valóban az a helyzet, hogy több variációs a kérdés (egyébként 4), hiszen a telefonod és a kocsi aljzata is lehet más bekötésű, no meg az USB kábeled két vége is. :D
Az meg hogy a Waze fejlesztők milyen érkező jelzésre milyen funkciót kapcsolnak ki-be, na az megint egy másik kérdés. Anno az NNG sem volt pont emiatt hajlandó supportálni azokat a cuccokat, amiket a gyártók hoztak forgalomba.
A frissen átvett, vadonatúj céges autómban a rövid Hama kábel is tökéletesen működik (ez az, ami a sajátomban nem volt jó). Erre varrjatok gombot.
Az egyenlet tehát három ismeretlenes: AUTÓ (infotainment) - KÁBEL- TELEFON. Bármelyik negatívba fordíthatja a végeredményt. :-(
P.S.1: Azért az új sem fenékig tejfel... A fényszórókat bekapcsolva a Waze automatikusan éjszakai módba vált. Egyrészt idegesítő (megpróbálom majd kikapcsolni), másrészt ostoba gondolkodás. A saját autóm a kinti fényviszonyok szerint vált, tök jó és logikus. A másik: azt, hogy megjelenik-e a Keresés menü, az új autóban a GPS sebességérték vezérli (a sajátomban a kézifék). Ennek köszönhetően pl. dugóban araszolva folyamatosan ki-be úszik a Keresés menü. Hűdeklassz.
P.S.2: Ma reggel frissített az Android Auto a 6.0 verzióra. Kicsit félek...
...és akkor még szegény telefonomon 24 pines USB C csatlakozás van ugye... az autó oldalán meg csak 4 (vagy 5?, nem is néztem...), no ez már túl sok a jóból...:-)
Ami pedig a "vegyél gyári kábelt" szlogent illeti...
Nem... nem szükséges gyári kábelt venni, elég, ha tudod, hogy az adott gyártó mely megoldást használja a szabványok közül. Hogy érthetőbb legyen íme egy példa a MiniUSB bekötéséről:
Amint látszik, tulajdonképpen a szabványhoz képest a DC és a Ground az amit a gyártó általában nem variál (érthető okokból). bár erre is volt példa az elmúlt 10 évben. (Mármint pl a DC és a Ground felcserélésére). A gyártónak ugye annyi a dolga, hogy a töltő és a vevő rész is ugyanazon a szálon dolgozzon. Kivúlről pl tök ugyanaz a két kábel, de mi történik, ha mondjuk az én kábelemben az "X" kábelt mondjuk plusz 5V-ra kötöm? A készülék a plusz 5V-os szállal megy, de a kuncsaft ebből semmit sem fog észrevenni, csak,h ogy az én kábelemen kívül semmivel se lehet tölteni a készüléket. Vagy felcserélem a 2-3-as szálat. Máris elérhetetlenné tettem a készülék storage módját a megfelelő kábel nélkül... stb.
...és természetesen ez nem csak az USB kábellel működik így.
Tanulság... nem mind arany (kábel) ami fénylik.. még akkor se, ha istentelen drága... :D
Komolyra fordítva a szót, talán emlékszel még a szakmai topicokból, hogy nagyon sok féle kábel létezik. Pont az USB szabvány az, ami egy halom lehetőséget biztosít a gyártóknak a "trükközésre". Így tudott sokszoros áron kábelt eladni a Garmin, a Mio és még sorolhatnám... és így szopja meg a Wayteq vásárló, ha noname USB kábelt vesz, stb.
Talán a legjobb példa a Mio volt, ahol ha nem a "gyári" (értsd másként bekötött vezetékelésű) kábelt használtad, akkor az autó szivargyújtójába téve a készüléked storage módba váltott és onnan cseszhetted. De sok embernek mutattam meg anno egy direkt ezért szétszedett MiniUSB kábelt...
Szóval na... tanulság.. ha nincs gyári, készülj rá, hogy az utángyártott sokszor csak külsőre egyezik meg.
Egyébként erről az Audis vicc jut eszembe... "Mi volt ezen 55e???? ...Hogyhogy mi? 5e a munkadíj, az 50e meg, hogy tudtam hova kell nyúlni" :D
Tanúsítom, mindenütt az a 0. javaslat, hogy "használd az eredeti kábelt" vagy "használj jó minőségű kábelt". De ugye, ha ezzel a két xarral(?) az S61 nem ment volna eddig tökéletesen, akkor most nem hőbörögnék itt. :-)))
"akkor vegyek új autót? :-)" , nem, elég, ha csak új telót veszel...:-)
Egyébként ugye, szinte minden manualban az van, illetve a neves cégek supportjára írt panaszra válaszként az egyik opció, hogy használj gyári kábelt, gyári kiegészítőt, gyári töltőt stb, stb.
Így ugye nagyobb a profit is, de lám, van arra példa, hogy ez a megoldás...
Én egyébként nem gyári kábelt használok a kocsiban, mégis jó...szóval az élet bonyolult...
OFF: az IKEÁS kábel igazi impulzív vásárlás volt, megláttam a polcon és egyből beleszerettem, hogy milyen kúl már, mint egy régi vasalózsinór, vászon borítású... :-) Mindegy, töltéshez jó lesz még.
A rövid kábel már tudatos választás eredménye, az autóban pont a csatlakozó mellett biztonságos helye van a telefonnak, nem szeretem a rendetlenséget meg a tekergő kábeleket, ez pont elég hosszú.
Igen, igen, igen... Most már egyértelmű, hogy a hiba bennemvolt. :-)
Még egyszer, mentségemre: ez a két kábel, amit direkt az autóban való használatra vettem, és amelyekkel az S61 hibátlanul működött a szalonban átvétel óta. A fene se gondolta, hogy az S62-nek nem lesz jó egyik sem.
Most már csak azt szeretném tudni, hogy miben különbözik ezektől a telefonhoz gyárilag csomagolt kábel? Ha Isten ne adja, elveszíteném, akkor vegyek új autót? :-)
Remélem, látszik a k... durva széles mosolyom a képen:
Na b****a meg a pelikán... Halkan kérdezted, én ORDÍTANI szeretnék, csak nem tudom, mit. Ma levittem a telóhoz kapott eredeti USB kábelt, és ... (dobpergés) ... tökéletesen működött.
Schaf mester, földig hajolva kérdezem: mit iszol? :-)
(Nagyon halkan annyit jegyeznék meg: az S61-es bármelyik kábellel tökéletesen működött, a fancy IKEÁ-s vasalózsinórral meg a direkt a kocsiba vásárolt húsz centis Hama kábellel is. Azt gondolni sem mertem, hogy az S62 ragaszkodik a gyári kábelhez. Miben különbözik ez a többitől?)
Nem a verzió miatt van, 5.7, 5.8, 5.9 mind ugyanazt (nem) produkálja. Ha nálad megjelenik mindkét Androidon, akkor gondolod, hogy maga a telefon típusa lehet az oka? (Cat S61, Cat S62 Pro)