Írtam még egy levelet a BKK-nak, hogy menmyire fontos lenne Budapesten az átszállási kapcsolatok kijelzése. Azt is bele írtam, hogy jobb volt a régi rendszer mert az tudta. Ezt választ kaptam:
Tisztelt Levélíró!
Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt. operatív ügyfélszolgálati feladatait 2017. május 1-jétől kezdődően a BKK Zrt. nevében és megbízásából, közreműködőként a BKK Zrt. kizárólagos tulajdonában álló, Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: BKÜ) végzi a közöttük létrejött Közszolgáltatási Keretszerződés alapján.
A BKK Zrt.-hez 2017. május 26-án érkezett elektronikus levelével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.
A BKK Zrt. állásfoglalása szerint a FUTÁR rendszer szabadon nem fejleszthető, alkalmazkodniuk kell annak tartalmához. A BKK Zrt. is egy nagyon fontos funkciónak tartja az átszállások megjelenítését, azonban többszöri kérést követően is azt a választ kapták a termék gyártójától, hogy csak egy következő verzióban lehetséges az újbóli bevezetése. Legkorábban a 2018-as évben számolhatunk ilyen jellegű fejlesztési csomaggal.
A többi ügyfél alatt azt értik, hogy több mint 500 városban szolgáltat a gyártó, így sajnálatos módon Budapest igényei eltörpülnek. Egy adott évi fejlesztési csomagba az ügyfelek összesített igényeit felülvizsgálva kerülnek a javítási és fejlesztési tételek, nem pedig egy adott ügyfél igényei alapján. A döntéshozatalt illetően pedig mindössze egy adott fejlesztési/javítási csomag bevezetéséről dönthet a BKK Zrt., annak tartalmára nincs hatásuk. A jelenleg használatban lévő verzió számos olyan módosítást tartalmazott a központi alkalmazásokban, melyek indokolták a bevezetést. A következő verzióban mindenképp igényt tartanak ezen funkció újbóli bevezetésére is, a bevezetéssel kapcsolatos mérlegelés egyik fő pontjaként szolgál.
Bízunk abban, hogy válaszunkkal segítségére lehettünk.
Annak mi az oka, hogy a Fehérvári úton az Etele út/Fehérvári út megállóban a futár kijelző össze-vissza mutatja az érkezéseket? Nagyon ritka, hogy a valóságot mutatja. Többnyire teljesen mást ír, mint amilyen járat valójában érkezik. Pl. körtér fele 47-es villogtat, miközben 17-es érkezik a megállóba. A Hauszmann Alajos utcai és a Csonka János téri kijelző viszont helyesen mutatja már az érkezéseket, csak ez a kijelző működik valami más idősávban :)
Továbbá ha már jutott a Fehérvári úton több megállóba is futár kijelző, akkor az Albertfalva irányú Bikás Park megállóba is tehetnének. Tavaly mikor írtam a BKK-nak az volt az indok, hogy nincs több kijelző, ehhez képest ősszel a Fehérvári útra mégis került 3 új kijelző.
Régen volt arról vita itt, hogy miért nem annyira magyaros a bemondás ("A következő megálló: ..."), és annál is, hogy pl. terelés/vágányzár tájékoztatót 2x mond be, mindig a megállónév után.
Tehát a lényeg, hogy alapból 2 hangfájl van: "A következő megálló" és a megálló neve.
Arra nem gondoltak annak idején, hogy "A Kálvin tér, metróállomás következik" és "Kálvin tér, metróállomás" legyen adott esetben a 2 hangfájl?
És akkor a terelés/vágányzár tájékoztatót ahhoz vágják hozzá, amelyikhez szükségeltetik?
Látta valaki mostanában 2008 psz. Cobinót, vagy Futárosodik? Mert láttam a winmenetrend.hu-n járművek listájában,hogy 2017-04-07 12:44-kor be volt jeletkezve.
Nem tudja valaki, hogy vilamosok még mindig ki szoktak jeletkezni forgalmiszámról úgy, hogy közben utastérben elhallgat a bemondás, ameddig vissza nem jeletkezik? (A Cobino-król tudom hogy igen. Azon kivüli tipusokra gondolok.)
Régi a GTFS a WinMenetrendben (február 14-ei), és nem ismeri fel a forgalmi számot, mert az akkori GTFS-ben lévő trip_id-k nem felelnek meg a FUTÁR-ból érkező trip_id-knak. Ezért nyilván jobb híján bedob minden járművet a forgalmi szám nélküli járművek közé.
Mi történt a FUTÁR-ral (vagy a menetrendekkel), hogy tegnap óta a trolibuszok pályaszámai mellett nem jelenik meg a forgalmi szám a winmenetrend-ben?
Ha meg bemegyek a viszonylatba, úgy néz ki, mintha minden kocsi saját magát pótolná "nullás forgalmival" a vonalon. Esetleg tényleg ez van, hogy nem lehet bejelentkezni a járműbe a FUTÁR forgalmi szám-mal, csak nullással?
Ezt a levelet kaptam arra a kérdésemre, a BKK-tól,hogy miért nem tájékoztat a FUTÁR az átszállási lehetőségekről a járatokon:
„Tisztelt Levélíró!
Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a FUTÁR-rendszer legújabb verziójú alkalmazásai nem tartalmazzák azt a funkciót, mely felelős az átszállási kapcsolatok megjelenítéséért. Sajnos a funkció Társaságunk kérése ellenére kikerült az alkalmazásokból, így jelenleg nincs mód azok megjelenítésre.
Törekszünk arra, hogy mielőbb pótolva legyen a hiányzó funkció, azonban a FUTÁR-rendszer fejlesztése nem csak Társaságunk, hanem egyéb ügyfelek igényei alapján zajlik, így a fejlesztők az igények összesítése alapján végzik el a fejlesztések bevezetését.
A fejlesztőcsoport felé jeleztük az átszállási kapcsolatok megjelenítésének fontosságát, és bízunk benne, hogy hamarosan megoldódik a helyzet.
A fentiekkel kapcsolatban szíves megértését kérjük!