Nehéz úgy írni egy esetről, hogy azzal valakinek ne okozzunk kellemetlenséget. Ezért próbálom virág nyelven fogalmazni:
Nagy öröm, hogy a Start "próbál" szolgáltatni, tiszta, rendes vonatokat kiállítani. Ezért pl. akár 19 perccel is megkéseti a vjv a vonatot, mert nem volt megelégedve a forduló alatti takarítás minőségével. A szándék dicséretes. Azonban az elért eredmény nem biztos, hogy arányos a késéssel az utasoknak okozott kellemetlenséggel. A vonat műszaki ok miatt késett tehát, aminek a maradványa (mert ugye az ismételt, nagy duzzogva elvégzett, kapkodás eredménye ez):
És ahol sikerült:
Megjegyzés: valóban volt takarítatlanság, de szemre az általánosan jellemző állapotoktól sajnos nem különösebben tért el. Ezt a vjv is azzal nyugtázta, hogy "amíg ő itt van, addig így nem megy a vonat". Természetesen a szennyeződés eredetéről, annak miben létéről az utasok mit sem tudhattak, ellenben a takarítást elrendelőtől. Az is lehet, hogy abszolút jogos volt az akció. A szándék minden esetre dicsérendő, a kivitelezés meg hát olyan, amilyen.
Elsősorban meleg időjárás vagyon.
2345-ös szobi zónázó 13:45 helyett elstartolt 14:43-kor és be is ért Nyugatiba 16:17-kor. Ebből mondjuk az utolsó 10 percet a váltókörzetben legeltünk, mert már nem volt hová dugni.
Cegléd és Ceglédbercel-Cserő állomás között 6:39-kor a Kecskemétről Budapestre tartó vonat elgázolt egy embert - közölte a MÁV.
A hatóság 7 órakor ideiglenesen leállította mindkét vágányon a közlekedést, jelentősen hosszabb lesz a menetidő. A vonatok egyelőre várakoznak.
A baleset és a vonatszerelvény forduló miatt ma kimarad a menetrendből a Nyugati pályaudvarról Vácra 8:15-kor induló S 70-es vonat, illetve nem közlekedik a Vácról Budapestre 9:32-kor induló járat sem.
Nagymaros és Szob között az egyik vágányra nagy mennyiségű hordalék zúdult a szombat délelőtti viharban, ezért néhány napig csak egy vágányon közlekednek a vonatok.
Párosban az S70-es félórás üteme órássá változott, de akkor páratlanban marad a félórás?
Ha az érintett vonatokat írja csak, akkor az S70-es marad félórás ütemben és csak minden másodiknak nő a menetideje? Mondjuk ez elképzelhető lenne, ha az S71-et pótolná a közös szakaszon.
A kézenfekvő értelmezés szerint Vác-Szob lényegében megszűnne egy hétre az ezen a szakaszon lakók számára, de ezt még a rajongva 'szeretett' MÁV-ból is csak fenntartásokkal nézem ki.
Tegnap este a "mindkettes" (22:22) S70-hez mentem ki. Én még jól jártam, mert kb. 5 perc késéssel jöhettem is. Mások azért nem voltak ennyire szerencsések, állítólag a vonatom a már 2 órával azelőtti volt, csak kissé megkésve. 22:18 körül állították be a szóló FLIRT-et, rohant mindenki minden felől. A pályaudvari hangost nem figyeltem, de a vonaton a vezér próbált korrekt tájékoztatást adni a hangoson keresztül.
A képet már leszállás után Dunakeszin lőttem a páratlan irányba "közlekedő" kijelzőjéről.
Komoly gond lehetett, ehhez képest ma sehol nem találom a nyomát. Felejtsük gyorsan el? ;-)
Nem a sár a legnagyobb gond, hanem azok a rohadt sziklák. Tervezve volt július közepére egy vágányzár, ahol kitermelték volna őket, de a természet megsiettette a dolgot.