a dohány-kiskereskedelemmel foglalkozó társaságok egyetlen év alatt a befektetett pénz átlag 90 százalékát is megtermelik.
a koncessziók engedélyezése előtt a trafikok még csak átlag 10-20 százalékos éves sajáttőke-arányos nyereséget produkáltak, ami azóta minimum megötszöröződött.
nincs tehát arról szól, hogy minden dohánybolt óriási üzlet lenne, sőt. A hozzávetőleg hatezer kiosztott koncessziótulajdonos közül ötszáz-ezer az, amelyiknek bejött az élet; a többi, mintegy ötezer trafik inkább csak vegetál.
A hvg.hu felemleget például egy soproni trafikot, amelyik, köszönhetően a jelentős osztrák vevőkörnek, már 2013 második felében 2,6 milliárdos bevétele volt,
első teljes évében pedig már 3,5 milliárdos forgalmat könyvelhetett el.
Ez a nyugat-magyarországi "kiskereskedés" akkora biznisz, hogy ott összesen tizenhat (!) alkalmazott dolgozik, és évente jó 150 milliós osztalékot lehet kivenni belőle. A cikkből kiderül az is, hogy az egyértelműen Fidesz-közeliként azonosítható tulajdonosok közül lényegében mindenki jól járt, aki kapott koncessziót.
Egy trafik jövedelmezősége főként a helyétől függ, és értelemszerűen a nagyvárosi koncessziók fizetnek jól. Például azok az engedélyek, amelyeket Rogán Antal volt polgármester jóbarátja és szomszédja, Csetényi Csaba, valamint üzlettársa, Krskó Tibor nyert el a belvárosban.
Az ország legmenőbb trafikosait itt gyűjtöttük össze.
"Elképesztő nyereséget, mondhatni, extraprofitot hozott tavaly a trafikbiznisz. A cégekbe betett pénz 90 százalékos (!) nyereséget fialt, tehát egy év alatt csaknem visszahozta a trafik azt a pénzt, amit a tulajdonos befektetett. Ennek a töredékéről sem mernek álmodni például az autóiparban, a bankoknál, az élelmiszerfeldolgozásnál - de egyetlen szektor sincs, amelyben ez a jövedelmezőség belátható távolságban lenne. A 2013 közepi újraosztásig a trafikok még 10-20 százalékos sajáttőke-arányos nyereséget produkáltak."
Egy aktív MSZP-s érintettsége a trafikmutyiban: ez azért is érdekes, mert Mesterházy Attila még MSZP-elnökként megüzente az újdonsült trafikosoknak, hogy pártja választási győzelme esetén új pályázatot írnak ki a dohányboltok üzemeltetésére. Serfőző István ügyével kapcsolatban megkerestük az MSZP-t is, tőlük azt kérdeztük, hogy „Összeegyeztethető-e az MSZP számára, hogy egyik képviselője a trafikmutyi haszonélvezője legyen, és így képviselje a baloldalt helyben?”, illetve, ha nem összeegyeztethető, „lép-e az ügyben a párt?”.
Ugye, a kupolás tele van doktorral.(jogi) Ezektől kapásból visszakérném a tandíjat( bocs, képzési költséget, kamatostól.) Én, átlagpisti, tudom, hogy visszamenőlegesen nem törvénykezünk, és ha valahova belépve elfogadtuk a feltételeket, akkor azokat betartjuk, nem utána pávatáncolunk az asztal tetején, lerugdosva a tányérokat, amiből addig ettünk.:))
Megtiltotta az Európai Bizottság Magyarországnak, hogy az élelmiszerlánc-felügyeleti díj és a dohánytermékeket terhelő adó progresszív elemeit alkalmazza. Vagyis a testületnek az adók többkulcsos jellegével van baja, azzal, hogy lényegi indoklás nélkül egyes cégeknek kevesebb adót kell fizetniük. A tiltás addig él, amíg le nem folytatják a vizsgálatot, hogy az adók megfelelnek-e az unió állami támogatásra vonatkozó szabályainak.
A bizottság azt nem érti, miért kell ezeket az adókat úgy kivetni, hogy láthatólag egyes cégeket kedvezőbb helyzetbe hoznak másoknál.
Addig él a tiltás
Amíg le nem zajlik a vizsgálat, addig sem az élelmiszerláncok által fizetendő felügyeleti díj, sem a dohánytermékek kereskedelmét terhelő adó progresszív ellemeit nem lehet alkalmazni. Vagyis azzal van baja a bizottságnak, hogy árbevételtől függően állapították meg az adókat.
Az Európai Bizottság határozatban tiltotta meg az adók alkalmazását. Ez mint uniós tagra Magyarországra vonatkozólag is kötelező érvényű, így a cégek biztosak lehetnek benne, hogy jelenlegi formájában nem kell befizetniük az adót.
Nem lehetett mit csinálni, demokráciában élünk, ha Orbán visszadobja mikor látja, hogy lenyúlják az emberei, pontosan úgy járt volna mint Gyurcsány az öszödivel, rég az utcán lenne ez is.
Eddig azt hittem, a dohánynak csak annyi köze van a sajtóhoz, hogy nagyapáink olykor újságpapírból sodorták az olcsó cigarettát. A dohány és a nemzetstratégia között meg még ennyi kapcsolatot sem tudtam volna kimutatni.
Sehol nem ennyire feltűnő Európában, hogy csak olyanok árusíthatnak dohányterméket, akiknek jó a kapcsolatuk a kormánnyal, mondta az EU-biztos. Tovább »
Titokban és bagóért adta oda az állam a dohány-nagykereskedelem intézését annak az érdekcsoportnak, aminek a szekerét már eddig is elég látványosan tolták. Csakhogy közben most rájuk ígért a többi dohánycég. Több mint hússzorosan. Tovább »
Gyakorlatilag tízszer annyi koncessziós díjért végeznék a tevékenységet, vagyis évi 600 millió helyett 6 milliárd forint folyhatna be az államkasszába, ha a BAT-Tabán duó helyett az Imperial-JTI- Philip Morris trió lenne a „dohányellátó”.
A kiskereskedelmi dohányellátóban szerepet kapó BAT tavaly decemberben erőteljesen tiltakozott a létrejövő társaság ellen, például Brüsszelnél is. A Tabán Trafik és a BAT részvételével megalakuló új cégnek múlt héten még nem volt nyoma a cégbíróságon.
Minél korábban meg kellene kötni a koncessziós szerződést az új kiskereskedelmi dohányellátóval ahhoz, hogy meg tudja kezdeni a munkát – törvény szerint – november elsején. Ám múlt péntekig még semmi nyoma nem volt a cégbíróságon az egyébként létrejöttének pillanatában stratégiai minősítésű vállalkozásnak. (Ezzel az „opcióval” a cégbejegyzés valószínűleg nagyon gyorsan megtörténhet.) Információink szerint a profitmegosztásban valószínűleg nagyobb szerepe lesz a Continental-csoporthoz tartozó, az ellátó felállásában résztvevő Tabán Trafik Zrt.-nek és kisebb szerepe a másik tulajdonos BAT Pécsi Dohánygyár Kft.-nek, míg a cégben levő tulajdonrész nagy valószínűséggel 51-49 százalékban oszlik meg a Tabán Trafik felé billenve – pontos adatokat a cégbejegyzés után lehet majd megtudni.