A régi traktormintázatú téligumik valóban hangosak voltak, de a mostaniak ha lekopnak a lamellái alig különböznek a nyári mintázattól. A gumi meg ahogy pár évet öregszik keményedik és az is majdcsak ott van mint a nyári, de ha valamivel gyorsabban is kopik akkor is mindenképpen spórolok ha nem eldobom az 50%-os téligumikat hanem elhasználom nyáron.
Na, komolyra fordítva a szót, igazad is lehetne (mert arrafelé van, csak éppen egy tök más fülön :-) ), de mivel hóban való fékezésről és hóban kifejtett vonóerőről is ad adatokat, ezért én kétlem, hogy tényleg nyárról lenne szó :-)
Ezen kívül, a cikket újságírók írják, akik a seggemig sem érnek ebben a témában.
Utolsó hozzászólásom a témában, mert teljesen felsleges veled vitatkozni :-((
Az ADAC tesztjeit nem újságírók írják. Az ADAC európa egyik legnagyobb és biztosan a legalaposabb autóklubja. Két témában verhetetlenek, a gumitesztelésben és használt autók megbízhatósági statisztikáiban. A megállapításaikat komoly tesztek, felmérések előzik meg.
A közzétett tesztjeiket (rajtad kívül) senki sem kérdőjelezi meg, pedig eurómilliók múlnak azon, hogy egy gumitípusról mit írnak, vagy egy használt autó típust mennyire írnak megbízhatónak. Semelyik gyár, vagy kereskedő se próbálja meg a tesztjeik pontosságát, objektivitását megkérdőjelezni.
De most itt az index fórumon egy új titán emelkedik ki a vulkánok izzó magmájából, érkezik exhihand, aki félkézzel cáfolja az ADAC megállapításait. Ez az ADAC vége, mostantól senki sem fog hinni nekik.
Kedves olvasók, egy új világ eljövetelének lehettek a tanúi!!!
Ezzel én be is fejeztem, a síromra pedig az lesz írva, hogy a téligumi semmiben sem jobb nyáron, mint a nyárigumi, legfeljebb egyes dolgokban nem rosszabb nála!!!
A vizsgálatok nem mutattak jelentős különbséget a fékezési teljesítményben nedves felületen különböző hőmérsékleteken. A téli gumi ugyanolyan jó fékezési jellemzőkkel rendelkezik a nedves tartományban mint a nyári gumik
Ezt idézted a cikkből az új gumikról korábban.
Az aquaplaningról írja a cikk, hogy ebben rosszabb nyáron a kopott téligumi, az újnál.
.Nem a fékezési tulajdonságról
A vita nem az aquaplaningról szól, azt DMA próbálta idekeverni.
Ezen kívül, a cikket újságírók írják, akik a seggemig sem érnek ebben a témában.
Én a kopottabb téligumikat fönnfelejtem nyárra és elhasználom, nem dobok el használható gumikat. Semmi hátrányát nem vettem észre sem szárazon, sem esőben.
Én a kopottról írtam, hogy jobb, nem pedig az újról.
az a baj, hogy nem olvastok, csak átfutjátok a szöveget.
Az új téli guminak magasak még a lamellái, ezért nagyobb terhelésnél elfekszenek és lecsökken a tapadó felület. Ezért van, hogy száraz úton sokkal rosszabbak, mert száraz felületen sokkal nagyobb erők hatnak és elfektetik a lamellákat.
Azonban mivel a kevérék sokkal jobban passzol a vizes útra a télinél, ezért a nedves úton csak kisebb erőhatásokra kevésbé elfekvő lamellák csak a nyári gumi fékezési teljesítményére ( egyformára) rontják a jobb kevérék okozta előnyt.
Más a helyzet egy kopott mondjuk 50%-os téli guminál. Itt már a kopás miatt a lamellák általában nem is nyitottak ( már nem nevezhető lamellásnak), vagy annyira rövidek a lamellák, hogy a fékezés közben nincsen jelentős dőlésük, így nem csökken jelentősen a felület.
Tehát a kopott téli guminál tud érvényesülni a jobb keverék hatása.
Látom, hogy a tények ismeretében lassan finomítod a véleményedet :-)))
Mert mit írtál most:
Saját magadat cáfolod az ADAC idézettel. Mit idéztélj a nyári használatról? ( én azért óvatosan a májusi használatról beszéltem, amikor az út még nem annyira meleg, mint a levegő, ezt ne felejtsd el)
Mit írtál a #8 hsz-edben:
A már kopottabb téli guminak sokkal jobbak a vizes jellemzői télen is-nyáron is mint egy nyárinak
Szóval eredetileg NEM májusi használatról beszéltél, hanem téli ÉS nyári használatról!!!
Ráadásul neked az a véleményed, hogy a kopott téli guminak sokkal jobbak a vizes jellemzői, mint a nyárinak. Ezt az ADAC teszt egyértelműen cáfolja! Ha olvasod tovább, akkor pont azt írják, hogy egyes tulajdonságai javulnak a téli guminak, ha nem új, hanem használt abroncsról van szó, ebben az esetben viszont a vizes úton mutatott kezelhetősége rosszabb lesz az alacsonyabb bordák miatt.
Szóval szó sincs már (a te írásaid szerint sem!!!) arról, hogy jobb lenne a téligumi nyáron, már csak arról van szó, hogy 8 vagy 15 %-al rosszabb az összképet tekintve!!!
Te elolvastad egyáltalán amit beidéztél? mert teljes mértékben engem igazoltál...
Mit írnak a téligumik nyári használatáról:
"A vizsgálatok nem mutattak jelentős különbséget a fékezési teljesítményben nedves felületen különböző hőmérsékleteken. A téli gumiugyanolyan jófékezési jellemzőkkel rendelkezik a nedves tartományban mint a nyári gumik és a négyévszakos gumik."
Saját magadat cáfolod az ADAC idézettel. Mit idéztélj a nyári használatról? ( én azért óvatosan a májusi használatról beszéltem, amikor az út még nem annyira meleg, mint a levegő, ezt ne felejtsd el)
Szóval ezt te idézted:
"nedves úton a fékezés szempontjából nagyjából azonosnak"
Nos még az ADAC is elismeri, hogy még nyáron is nagyjából azonosak a fékezési tulajdonságok. Ráadásul ezeket új gumikrók írják, ahol a lamellák magassága még megvan.
Tehát az idézettel nem cáfolni, hanem megerősíteni sikerült azt, hogy még a nyár és a tél között, nedves úton, a használt téli gumi jobb lehet...
Azért köszi az idézetet, nekem nincsen cérnám ilyesmik után keresgélni.