Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Következő hozzászólásodban bemutatod néhány alkotásodat. Jó pár átalakítást megcsináltál már, nagyon jól sikerültek. Szépek a korai magyar vonatokat megidéző munkáid, gratulálok hozzá.
Hasonló átalakításhoz van néhány alap alkatrészem, mint a mellékelt fotón látható PV személyvagon felépítmény, előre motor fogadására előkészítve.
Nekem legjobban a PANEL motor elkészítése tetszik. Több képet is közreadtál róluk, ez késztetett arra, hogy magam is készítsek ilyen motorokat. Az alap alkatrészek már megvannak, néhány még elkészítésre vár, külön tekintette la forgórész központos tájolására. :-))) Ez még el fog tartani egy darabig.
További sikeres alkotást kívánok, várom a szép képeket!
Bár Ádámnak szólt a kérdés, azért válaszolok rá. Nem eredeti a jelzés. Sőt a szemafor lámpa homloklapjának fehér színe sem. Eredetileg feketének kellene lenni.
Mindig csodálattal nézem a gyűjteményedet, és azt a kitartó munkát, amit a PV szerelvények felújításán végzel.
Sok újdonságot fedezek fel a felújításaid kapcsán, ezáltal is gyarapszik PV-s ismeret táram.
Nagyon tetszik a Pannónia mozdonyokkal végzett restaurációd is, igen kreatív vagy a megvalósításban.
Le a kalappal!
Amiért most írok Neked az a következő:
Van egy korai PV Pannónia mozdonyom, (amit egyébként nagyon szeretek,) :-))). Mindig furcsáltam rajta, hogy az elején van egy nagy piros 1-es. Nem tudtam eldönteni, hogy ez gyári, vagy amatőr ráfestés? Eltávolítsam, vagy hagyjam rajta? Sok dilemmát okozott, de eddig ott maradt.
Erre nemrég feltettél egy nagyszerű képsorozatot a gyűjteményedről, és nini! A Pannónia mozdony orrán ott a piros 1-es!
Ugyan úgy mint az enyémen.
Ez a Te szuper képed a Pannónia mozdonyról:
Vagy ez csak optikai csalódás? Tükröződés? A képről nem tudom eldönteni.
Nagyon szeretem a fotós hozzászólásokat,utánuk más szemmel nézem a saját dolgaimat is. Lassan már ez olyan lesz, mint a bélyeg gyűjtés. Van posta tiszta, forgalmi, meg fogazott és vágott, stb. Az ember meg egyszer csak észreveszi, hogy begyűjt dolgokat, mert olyan még nincs, vagy rendezi a sorokat és rájön, hogy jé, ilyen is van. :-)
Mint pl. ez a kéknek tűnő mozdony vagon átalakítási kísérlet is. A képeket szintén a fórumon találtam:
Ha jól látom még működő képes is lehet. A fiókomban meg van egy ilyen kezdemény a kacatok között. Talán egyszer össze is rakom, a korábbi gazdája félbe hagyta. A kefetartó helyét már kifúrta. Majd csinálok róla fotót is. Bár egy jó vagon alvázat nem szívesen vágnék szét, mozdonyos meg van.
köszi az érdekes fotókat, üdv a "kék klubban"! A különféle standard kék Elöre kocsik relative gyakoriak, de nem egyszerü hozzájuk "pontosan" passzoló kék mozdonyt festeni.
Ami az általam fotózott kék szerelvényben érdekes, hogy színében egységes és hogy a használt kék festék nem azonos a szokásos gyári árnyalatokkal, felületi jelleggel. Engem sokkal inkább a Tóth féle kék teherkocsik színére emlékeztet. Ha lehetöségem nyílik rá, akkor majd közelröl is össze fogom hasonlítani öket.
Nagyon jó a kék szerelvényed, szép, egységes a kialakítása. Jól adja ki a PV vonat arányait, inspirálva másokat is, hogy így is lehet PV-t menteni, egy újra gondolt formában.
Az én összeállításomban a mozdony teljesen újra gondolt, míg a két szerelvény gyári kivitelű. Ez most akkor már a negyedik kék vonat, de lehet, hogy a négy és feledik, mert korábban feltettél egy USA fotót, ahol a zöld mozdony után két különböző korból származó kék vagon van kötve.
Szórakoztató és tanulságos ezeknek a régebbi hozzászólásoknak a böngészése. :-)))
Ez meg a PV színes korszakából való, amikor csupa különböző színű, keret festés nélküli vagont gyártottak. Ezeket azért szeretem, mert az első, karácsonyra kapott készletem ilyen vagonokból állt. A vagonok teljesen gyári állapotúak, nem lett változtatva rajtuk semmi. Erre a vagonra kíváncsiságból tettem szürke tetőt, hogy jobban passzoljon az előző kocsihoz.
Ahogy olvasom a fórumon, a színek sok mindent elárulnak a vagonok gyártási koráról, a szériában elfoglalt helyükről. Még az értékesítési körülményekről is mesélnek, készletben árusították, vagy darabonként lehetett megvenni. Külön történet az alkatrészenkénti értékesítés, a korai csináld magad mozgalom számára lehetővé tett vonat összeállítást.
Sokat olvastam a fórumot, rengeteg információ került fel a PV-k történetéről. Mindenki tudott egy kisebb vagy nagyobb morzsát hozzá tenni a történethez. Külön gratulálok azoknak, akik egy enciklopédia alaposságával tártak fel tényeket a PV vasút történetéből. Megdöbbentő, mennyi információ gyűlt össze, és szerintem ez még bővülni is fog. Magam is látom, hány formában jelenik meg ez a mára már kultusz tárgy, és még mindig mennyit lehet vele játszani.
Ha jól sejtem, ez a vagon valamikor a PV gyártás középső korszakából származik, amikor azzal festettek, amivel éppen lehetett, mert a színe eltér a korábbi zöldes árnyalatú hasonló keret festésű vagonokétól.
PV fun lettem, nagyon tetszenek az ide felrakott képek, történetek, ajánlások. :-)))
Szép ez a kék szerelvény, és arra gondoltam, hogy egy kicsit körül nézek a polcomon. Nekem is összejött egy kék sor, különböző kocsikból. A mozdony erős PV fantázia, csak a felépítmény lemez anyaga eredeti, a többi az alkotói fantázia műve. Én csak befejeztem, megoldottam a világítást, felraktam a kapaszkodókat. A hajtás teljesen más, már volt szó a fórumon az ablaktörlő motoros, csigás, fogaskerekes megoldásról. Ebben egy ilyen zümmög, kiválóan. Gyönyörűen megy, jól húz.
Fogadjátok szeretettel, mert a PV világ egy kis megmentett darabjáról van szó! :-)
A festés vagy átfestés teljesen profi munka, föleg az ablakkeretezést, csíkozást tekintve. A kicsit kalapácslakkra emlékeztetö, régies festék ugyanaz mind a mozdonyon, mind pedig a kocsikon, egyértelmüen egy helyen, egyszerre készültek.
Kedvelem a régi Csepel és Pannónia motorokat. Amikor megláttam, hogy csokis csomagoláson kiadtak egy "Legendás Magyar motorok" sorozatot, rögtön tudtam, hogy a csomagolások szép kiegészítései lesznek a pénzverdei gyűjteményemnek. (Beszereztem, hát amit tudtam, ezzel némileg megemelve a vércukor szintemet.) A grafikák nagyon szépek, a kor szellemében kiegészítik egymást a vasutakkal. Üdv, Á
Egy érdekes info a színes PV témában: felhívtam egy igen szépkoru ismerösömet, aki maga is egész életében tinplate-ben utazott. A 20-as évek végén született, tehát sokmindent saját maga látott és hallott. Igazából azért nem jutott eddig eszembe, mert ö nagyon német/1-es/Bing orientált volt mindig, de gondoltam csak megkérdezem, hogy mit tud a színes PV mozdonyokról.
Az Elöre gépek neki teljesen kiestek a látoköréböl, de azt mondta, hogy ismert egy azóta már elhunyt gyüjtöt, aki a gyártól rendelt színes Pannónia gépeket, többféle színben is. Ezeket nagy valószinüséggel vagy az utódja örzi azóta is, vagy ismeretlen helyre kerültek.
Mivel a Tóth féle üzlet a PéVé korszak vége után is müködött, ergo végig alatta is, ezért szvsz a Tóth féle mühelyben mindenféle korú Elöre gép átalakításra kerülhetett, amig volt rá kereslet.
Nem akarok Ákos helyett nyilatkozni, de az ütközőket nézve az alváz sem eredeti korú. Amikor Tóth úr piros festése készült még esztergált ütközőket használtak. Az elején bronzból, vagy acélból, később alumíniumból esztergálták. Nekem három Tóth átalakítású zöld mozdonyom van, de mindhármon esztergált bronz ütközők vannak. Ezen a mozdonyon nagyon fényes öntött alumínium ütköző van. Ez nem azt jelenti, hogy nem Tóth festésű a kaszni, de az alváz már cserélve volt.
Az általad becsatolt linkeken véleményem szerint átfestett darabok vannak. Ha jobban megnézitek még ti is látni fogjátok.
Sok árulkodó jel van...
PV -Vonat boŕdó mozdonyán a MÁV felirat nem tűnik egyenletesnek, innen nézve kissé "sántít".
Szerintem úgy van ahogy leírta: Tóth- féle piaci fogás lehet. Még azt is el tudom képzelni, hogy egyből a nyers lemezt festette bordóra. (Kikerült a gyárból című történet. Pannónia oldallemeznél láttunk ilyen nyers fémet.) Ha volt 600ft-dobozos készletre, akkor biztos volt néhány forintja nyers kasznira is akár.
Elfelejtkeztetek a tetőről. Ehhez egy Pannónia tetőt is bontani kellett. Készítettem magamnak egy hasonmást. Ne zavarjon benneteket az összehasonlításban, hogy az enyémnek Merkur áramszedője van, ami más méretű, mint a Pannónia áramszedő. Jól látszik viszont, hogy az egész áramszedő rendszer tartója ugyanaz, mint az Alapffy képen. Természetesen a festés és a felirat is saját kivitelezés. Ez utóbbihoz a dekoratőr sógornőm készített egyszer használatos sablonokat.
Nekem is van egy bordó mozdonyom. Egy nagy kupac elég leharcolt, eredeti állaputú PV vonattal együtt vettem sok évvel ezelőtt. Több tapasztalt gyűjtővel megnéztük már a festését, szerintünk eredeti. Ez a mozdony elég kopott, nincs alatta zöld festék. Eredetileg matt ezüst tető volt rajta, de átcseréltem egy vaj színűre, mert avval jobban tetszik. Természetesen az eredett is eltettem.
Teljesen igaz, már korábban is többen is ajánlottuk, hogy a Graetz hidakat érdemes a mozdonyokban túlméretezni. Mind a feszültségekre (nyitó, záró, kb. 8-10x), mind pedig az üzemi áramra (kb. 2x) is. Üdv! S.
Szia! Bármennyire is túlzásnak tűnhet, a 70V-os graetz kevés lehet és egy idő után feldobhatja a talpát. A mozdony mozgása közben az érintkezési hibák (szikrázás a sínnél) miatt ugyanis akár 100-150V-os feszültség "tüskék" is keletkezhetnek. Ezt érezni is lehet, ha ilyenkor rátenyerelsz a sínre.