Keresés

Részletes keresés

kacsa! Creative Commons License 2022.04.15 0 0 605

A Siemens meggyőzőbb volt :-) Tudod te ezt :-)

Előzmény: Vendégsín (604)
Vendégsín Creative Commons License 2022.04.14 0 0 604

Alapos megfontolás után Traxx3 AC, illetve MS könnyűnek ítéltetett... ?!

Előzmény: kacsa! (603)
kacsa! Creative Commons License 2022.04.14 0 0 603

Nem akar vele a szemétláda Siemens foglalkozni. Ezt kapod paraszt, ezt adjuk oszt jóvan. Vegyed mer' olcsó. A tender értékelésében ~99 pontot ér az ár.
Szerinted bármilyen döntéshozót érdekel hol van rajta ablak?

Előzmény: vino-et-veritas (584)
V43 1359 Creative Commons License 2022.04.14 0 1 602

Tehát akkor minden rendben, nincs itt semmi látnivaló (tényleg nincs mit látni az oldalfalon...), ez így jó, örüljünk neki, hogy a 21. század elején visszafelé fejlődünk. Brávó.

Én nem tudom mit függönyöztem, vagy mire gondolsz, de nem emlékszem ilyenre...
Észrevetted hogy mostanában konkrét dolgokra tök mást kezdesz el írni, ami abszolút nem oda és nem úgy passzol?

Előzmény: segélyvonókészülék (597)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.14 0 0 601

aki megrendelte annak meg mindegy mi volt, csak olcsó legyen...

 

És ezen mi a meglepő?

A 1163 óta ez, és csak ez számít.

Előzmény: Panzerbear (599)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.14 -2 2 600

a lehúzott ablaknál kifülelni egy kicsit indulás után

 

Ezt minden további nélkül megteheted.

 

A múltkor kénytelen voltam az ablak alatti pedált nyomni, mert a tót atyafi rossz SIFA pedállal hozta a lomot Kassáról. Élmény volt...

 

egy Desiro ML-nél nincs mögöttem 650m, amire néha jó lenne rápillantani

 

Van helyette 150m, ahol kétpercenként az utascserét kell(ene) megnézni, olyan kameraképpel, meg olyan kameraszögekkel, hogy hát na, inkább nézed, hogy elaludt-e a sárga lámpa.

Oldalablak ugyanott, mint a vektronon. Kapcsolók kicsit szarabbul, és szarabb minőségűek (3 éves gépen szétesnek kapcsolók, láttál te már ilyet?)

 

Mi volt a tervük a kaputelefon minőségű kamerával egy 99%-ban tehervonatokra szánt mozdony esetében?

 

Ezt én sem értem, én nem tettem volna semmilyet sem. Tehervonati gépre kamerát tenni szemfényvesztés, szimpla lehúzás. De amúgy személyvonatira is.

De tudod, a 42/44-esen megszoktuk, hogy kinézünk az ablakon.

Előzmény: Panzerbear (599)
Panzerbear Creative Commons License 2022.04.14 -1 1 599

Na de egy Desiro ML-nél nincs mögöttem 650m, amire néha jó lenne rápillantani, vagy a lehúzott ablaknál kifülelni egy kicsit indulás után, nem e csikorog valamelyik fék, maradt behúzott kézfék, vagy húzok egy sarut magammal, vagy neaggy isten a talpfákon ugrál már valamelyik kocsi. Mind megtörtént és nem kizárható dolog.

Mi volt a tervük a kaputelefon minőségű kamerával egy 99%-ban tehervonatokra szánt mozdony esetében? Nem igaz hogy bármi cél is volt vele, egyszerüen ez volt az alapváltozatban, aki megrendelte annak meg mindegy mi volt, csak olcsó legyen...

Előzmény: segélyvonókészülék (598)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.14 0 1 598

Nem jársz cicijettel (desastro ML)... Arról egy fokkal lesújtóbb lenne a véleményed.

 

Amúgy ez az esetleges kezelőszervelrendezés a talenttel meg a berregős dezasztróval kezdődött, és hát engem nem víagasztal, hogy egy akváriumban ülök.

 

De na, a 1014 óta csak lefelé van kabin ügyben. Még a 1216, ami, valamennyire, de annak meg a DMI egységei vállalhatatlanok, IBM PC XT-re telepített win10, kábé.

Előzmény: Panzerbear (595)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.14 0 0 597

Máson sincs körpanoráma, oszt együtt lehet vele élni.

 

Ahol meg van körpanoráma, ott pont ti függönyöztétek be legelőször, oszt kukucskáltatok egy A/4-es lukon kifelé.

Előzmény: V43 1359 (594)
király2644 Creative Commons License 2022.04.14 0 0 596

Jó, én is tudom, hogy ez egy költői kérdés :)

Előzmény: Dante001 (590)
Panzerbear Creative Commons License 2022.04.14 -1 3 595

Es csak egy kis részlet a sok ergonómiai bakiból ami a vezetőállasokat jellemzi. Mert az ülés, pult, kijelzők elhelyezése, mind úgy van megtervezve, hogy nincs megtervezve, hanem ahogy sikerült. Mert semmilyen magyarázat nincs rájuk. Elöre sem látsz ki jól, oldalra sehogy, hátra a kamerával nem látsz semmi, persze elkúszhatsz hátra az ajtóhoz, de egy relatív hosszú idöre elveszi a figyelmed a legfontosabbról, hogy mi van elötted...mert figyelned kell, hogy megtaláld a Sifa pedált, hogy ne akadj fel a segédkontrollerre, mert nyilván van vészfékezési funciója, miért is ne legyen....

ha beállítom magamnak úgy az ülést, hogy minden kézre álljon és a pedalt is kényelmes legyen kezelni, akkor csak egy csőlátásom van elöre, de magam elé sem látok közelre, ezért olyan unrealisztikus hatása van, mintha valami videófelvétélt néznék.

 

Szinte 100%, hogy az volt a Siemens politkája, hogy a nagyobb megrendelők majd úgyis személyre szabatják saját maguknak a mozdonyaikat és lesz egy kis extra bevétel az extra kívánságok miatt és az alap verzió csak a kedvezö ár miatt van. de pechünkre szinte minden cég az alapot rendelte...

Előzmény: V43 1359 (594)
V43 1359 Creative Commons License 2022.04.14 0 3 594

Teljesen igazad van, szerintem a szélvédőket is lemezeljék be elől, a 0,3 MPixeles kamerákat forgassák el 180 fokkal, és akkor már előre sem kell majd kinéznünk...
Komolyan nem tudom, hogy hogyan lehet egy ekkora f@szságot, mint hogy nincs normális oldalablak a Vectronon még megmagyarázni, hogy jóvanazúgy, majd a user alkalmazkodjon ehhez is... (Vagy a Siemens megszponzorált esetleg? :-) )

Előzmény: segélyvonókészülék (592)
Panzerbear Creative Commons License 2022.04.14 -1 2 593

Ja, persze, lehet úgy is mozdonyt csinálni, hogy teljesen ész nélkül csinálunk valami szart, aztán alkalmazkodjon hozzá a felhasználó, vagy szarjon bele egy nagyot, ha már lehetőséget nem adtak hozzá, hogy úgy dolgozzon ahogy biztonságos, logikus és kényelmes legyen. De tényleg ez a jó irány? Tényleg egy 4 milliós mozdony esetében megoldhatatlan feladat lenne egy ergonomikus vezetőállás? Üljél már be egy mostani kamionba, mamit ott találsz az egy szint egy felsökategorás személyautóval.

 

Segédkontroller? Szar helyen van, szarul van megtervezve, simán sokkal jobbat is lehetne csinálni és nem azzal van baj, hogy szar és felesleges, hanem hogy útban van. Nem az a gond, hogy a főkontrollert állandóan fognod kell egy állomásból kijárásnál, hanem hogy egyrészt föleg elöre kellene figyelni, meg  gyorsan, hatékonyan kicsit hátra. És ebben kvázi teljesen tök mindegy hogy van e oldalt segédkontroller, söt egyenesen jobb lenne ha nem lenne, mert nem akadnék fel rajt és basznám 5 perre keresztbe a 650m-es tehert a váltókörzeten mert kényszerfékezést váltok ki vele...az a nyomorék kompresszor meg amit belekendácsoltak olyan lassú amit az 50 éves mozdonyoktól ismerünk. 

Nekem egyáltalán nem lenne szükségem arra a segédkontrolerre, de ablakra rendszeresen...

Teljesen lényegtelen , felesleges, ha tudnám és szeretném használni is teljesen felesleges és butaság, különösen hogy ablak nincs...

Előzmény: segélyvonókészülék (592)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.14 0 2 592

Ez véleményes.

Szerintem meg lehet lenni nélküle.

Meg kéne tanulni használni a segédkontrollert! Azért van.

 

Írtad, hogy egyszer próbáltad. Az azért elég kevés.

Mi a típusoktatáson már gyakoroltuk.

 

Mondjuk eleve a tauruson is tök jól, meg hát tolatóson a 2016-ossal szinte csak segédpultról dolgoztam. A vektront is lehet ablakból egy kézzel vezetni, elég finoman működik.

Írtad, hogy kN volt, hát, rányomsz még egyszer a gombra, oszt jó is, de meg is előzhető.

 

Nem szorosan ide tartozik, de "játszottunk" dízellel RC módban.

Hú baszki, nagyon fura. Elég sokat bénáztunk. Beleértve az oktatót is. 🤣🤣🤣

Előzmény: Panzerbear (591)
Panzerbear Creative Commons License 2022.04.14 -1 0 591

Szerintem annyira fontos, hogy egy hiba volt hogy így egyáltalán futásengedélyt kaphat egy mozdony bárhol is. 

Opcióként rendelhetö, de talán csak a Finn vasút rendelt ilyen verziót.

Előzmény: vino-et-veritas (584)
Dante001 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 590

Ha lesz rá pénz.

Előzmény: király2644 (589)
király2644 Creative Commons License 2022.04.13 0 0 589

És mikor is lesz belőle lehívva bármi is?

Előzmény: Ikarus 120e (583)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.13 0 0 588

 A teknő más sztori, annak a fülkén nincs oldalajtó.

Előzmény: vino-et-veritas (586)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.13 0 0 587

A TRAXX-on az oldalfalon van az oldalablak, az ajtón nincs, a vektronon az oldalajtón van, és lehúzható.

Előzmény: vino-et-veritas (586)
vino-et-veritas Creative Commons License 2022.04.13 0 0 586

Bocs, csak a képeken nem igazán fedeztem fel, hogyan is van ez. Azokon oldalablak-féle nem látszik (vs. Taurus).

Előzmény: segélyvonókészülék (585)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.13 0 0 585

A fülkén van nyitható oldalablak.

Fülkénként és oldalanként 1-1 darab.

A VR vektronjain van fülkénként és oldalanként 2-2.

Egyelőre egy darabot sem rendelt a Start, sz'al a kérdés merőben elméleti.

Előzmény: vino-et-veritas (584)
vino-et-veritas Creative Commons License 2022.04.13 0 0 584

Korábban is volt már róla szó, de laikusként a szerződés okán is kérdezem, hogy a fülke (akár nyitható) oldalablakainak hiánya mennyire értelmes a magyar viszonyok között? Opcióként esetleg megoldható?

 

Üdv, Vino

Ikarus 120e Creative Commons License 2022.04.13 0 2 583

https://www.facebook.com/111460768135389/posts/127687656512700/

Aláírták a keretszerződést a Vektronokra 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.03.27 -3 3 582

Ezért nálunk még nem jár 15 év, de nemsokára bannelve lesz a "kisvasút" és a "stadion" szavak nyilvános használata.

Előzmény: király2644 (581)
király2644 Creative Commons License 2022.03.27 -2 7 581

Egyelőre csak szeretnék. Nincs még meg a hitel sem egy darabra sem...

Furcsa mód sportpálya meg stadion nem hitelből megy... Pedig a mozdonybeszerzés fontosabb...

Előzmény: Ikarus 120e (580)
Ikarus 120e Creative Commons License 2022.03.27 0 2 580

Hitelből veszik úgyhogy pénz az lesz rá 

Előzmény: király2644 (579)
király2644 Creative Commons License 2022.03.27 -1 0 579

Már hogyne lenne, pénz nélküli ígéret, semmi több. Mindenki örüljön, hogy még ez is. Csak hát nem korrektek, mert már megint nem merik leírni az igazságot nyilvnosság előtt.... Motorvonatra is igaz, mozdonyra is. 2 éve húzodik ez az ügy, miért nem volt eredmény eddig? Húzták ahogy tudták, mert pontosan tisztában vannak vele, hogy nincs rá pénz.

Előzmény: V43.1371 (578)
V43.1371 Creative Commons License 2022.03.27 -2 5 578

Semmi köze nem lehet a választásokhoz. A választópolgárok jó, ha 1 százalékát érdekli a mozdony. És ez a helyzet az utasokkal is: nekik teljesen mindegy, hogy mi van elől, csak időben célba érjenek. A motorvonat, kocsi az már elépzelhetőbb. Ami viszont legjobban érdekelné a választókat egy helyes, jól összeállított-megszerkesztett menetrend! Na, azt már lehetne választási kampánynak nevezni.

Előzmény: király2644 (577)
király2644 Creative Commons License 2022.03.27 -5 2 577

Mondjuk egyelőre csak keretszerződés lesz arra, hogy jöhetnek. Pontosabban HA LESZ RÁ PÉNZ, majd akkor jöhetnek. És erre van 8 év, és a MÁV egy járművet sem köteles lehívni. Szóval nem jönnek, mert senki nem írta le sehol, hogy mikor és mennyi lesz rendelve, mert nincs rá forrás. Ez csak egy választási krumpli.

Előzmény: Fugison (575)
Dante001 Creative Commons License 2022.03.26 0 0 576

Rettentően nehéz szülés volt.

Előzmény: Fugison (575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!