A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Nem akar vele a szemétláda Siemens foglalkozni. Ezt kapod paraszt, ezt adjuk oszt jóvan. Vegyed mer' olcsó. A tender értékelésében ~99 pontot ér az ár. Szerinted bármilyen döntéshozót érdekel hol van rajta ablak?
Tehát akkor minden rendben, nincs itt semmi látnivaló (tényleg nincs mit látni az oldalfalon...), ez így jó, örüljünk neki, hogy a 21. század elején visszafelé fejlődünk. Brávó.
Én nem tudom mit függönyöztem, vagy mire gondolsz, de nem emlékszem ilyenre... Észrevetted hogy mostanában konkrét dolgokra tök mást kezdesz el írni, ami abszolút nem oda és nem úgy passzol?
a lehúzott ablaknál kifülelni egy kicsit indulás után
Ezt minden további nélkül megteheted.
A múltkor kénytelen voltam az ablak alatti pedált nyomni, mert a tót atyafi rossz SIFA pedállal hozta a lomot Kassáról. Élmény volt...
egy Desiro ML-nél nincs mögöttem 650m, amire néha jó lenne rápillantani
Van helyette 150m, ahol kétpercenként az utascserét kell(ene) megnézni, olyan kameraképpel, meg olyan kameraszögekkel, hogy hát na, inkább nézed, hogy elaludt-e a sárga lámpa.
Oldalablak ugyanott, mint a vektronon. Kapcsolók kicsit szarabbul, és szarabb minőségűek (3 éves gépen szétesnek kapcsolók, láttál te már ilyet?)
Mi volt a tervük a kaputelefon minőségű kamerával egy 99%-ban tehervonatokra szánt mozdony esetében?
Ezt én sem értem, én nem tettem volna semmilyet sem. Tehervonati gépre kamerát tenni szemfényvesztés, szimpla lehúzás. De amúgy személyvonatira is.
De tudod, a 42/44-esen megszoktuk, hogy kinézünk az ablakon.
Na de egy Desiro ML-nél nincs mögöttem 650m, amire néha jó lenne rápillantani, vagy a lehúzott ablaknál kifülelni egy kicsit indulás után, nem e csikorog valamelyik fék, maradt behúzott kézfék, vagy húzok egy sarut magammal, vagy neaggy isten a talpfákon ugrál már valamelyik kocsi. Mind megtörtént és nem kizárható dolog.
Mi volt a tervük a kaputelefon minőségű kamerával egy 99%-ban tehervonatokra szánt mozdony esetében? Nem igaz hogy bármi cél is volt vele, egyszerüen ez volt az alapváltozatban, aki megrendelte annak meg mindegy mi volt, csak olcsó legyen...
Nem jársz cicijettel (desastro ML)... Arról egy fokkal lesújtóbb lenne a véleményed.
Amúgy ez az esetleges kezelőszervelrendezés a talenttel meg a berregős dezasztróval kezdődött, és hát engem nem víagasztal, hogy egy akváriumban ülök.
De na, a 1014 óta csak lefelé van kabin ügyben. Még a 1216, ami, valamennyire, de annak meg a DMI egységei vállalhatatlanok, IBM PC XT-re telepített win10, kábé.
Es csak egy kis részlet a sok ergonómiai bakiból ami a vezetőállasokat jellemzi. Mert az ülés, pult, kijelzők elhelyezése, mind úgy van megtervezve, hogy nincs megtervezve, hanem ahogy sikerült. Mert semmilyen magyarázat nincs rájuk. Elöre sem látsz ki jól, oldalra sehogy, hátra a kamerával nem látsz semmi, persze elkúszhatsz hátra az ajtóhoz, de egy relatív hosszú idöre elveszi a figyelmed a legfontosabbról, hogy mi van elötted...mert figyelned kell, hogy megtaláld a Sifa pedált, hogy ne akadj fel a segédkontrollerre, mert nyilván van vészfékezési funciója, miért is ne legyen....
ha beállítom magamnak úgy az ülést, hogy minden kézre álljon és a pedalt is kényelmes legyen kezelni, akkor csak egy csőlátásom van elöre, de magam elé sem látok közelre, ezért olyan unrealisztikus hatása van, mintha valami videófelvétélt néznék.
Szinte 100%, hogy az volt a Siemens politkája, hogy a nagyobb megrendelők majd úgyis személyre szabatják saját maguknak a mozdonyaikat és lesz egy kis extra bevétel az extra kívánságok miatt és az alap verzió csak a kedvezö ár miatt van. de pechünkre szinte minden cég az alapot rendelte...
Teljesen igazad van, szerintem a szélvédőket is lemezeljék be elől, a 0,3 MPixeles kamerákat forgassák el 180 fokkal, és akkor már előre sem kell majd kinéznünk... Komolyan nem tudom, hogy hogyan lehet egy ekkora f@szságot, mint hogy nincs normális oldalablak a Vectronon még megmagyarázni, hogy jóvanazúgy, majd a user alkalmazkodjon ehhez is... (Vagy a Siemens megszponzorált esetleg? :-) )
Ja, persze, lehet úgy is mozdonyt csinálni, hogy teljesen ész nélkül csinálunk valami szart, aztán alkalmazkodjon hozzá a felhasználó, vagy szarjon bele egy nagyot, ha már lehetőséget nem adtak hozzá, hogy úgy dolgozzon ahogy biztonságos, logikus és kényelmes legyen. De tényleg ez a jó irány? Tényleg egy 4 milliós mozdony esetében megoldhatatlan feladat lenne egy ergonomikus vezetőállás? Üljél már be egy mostani kamionba, mamit ott találsz az egy szint egy felsökategorás személyautóval.
Segédkontroller? Szar helyen van, szarul van megtervezve, simán sokkal jobbat is lehetne csinálni és nem azzal van baj, hogy szar és felesleges, hanem hogy útban van. Nem az a gond, hogy a főkontrollert állandóan fognod kell egy állomásból kijárásnál, hanem hogy egyrészt föleg elöre kellene figyelni, meg gyorsan, hatékonyan kicsit hátra. És ebben kvázi teljesen tök mindegy hogy van e oldalt segédkontroller, söt egyenesen jobb lenne ha nem lenne, mert nem akadnék fel rajt és basznám 5 perre keresztbe a 650m-es tehert a váltókörzeten mert kényszerfékezést váltok ki vele...az a nyomorék kompresszor meg amit belekendácsoltak olyan lassú amit az 50 éves mozdonyoktól ismerünk.
Nekem egyáltalán nem lenne szükségem arra a segédkontrolerre, de ablakra rendszeresen...
Teljesen lényegtelen , felesleges, ha tudnám és szeretném használni is teljesen felesleges és butaság, különösen hogy ablak nincs...
Meg kéne tanulni használni a segédkontrollert! Azért van.
Írtad, hogy egyszer próbáltad. Az azért elég kevés.
Mi a típusoktatáson már gyakoroltuk.
Mondjuk eleve a tauruson is tök jól, meg hát tolatóson a 2016-ossal szinte csak segédpultról dolgoztam. A vektront is lehet ablakból egy kézzel vezetni, elég finoman működik.
Írtad, hogy kN volt, hát, rányomsz még egyszer a gombra, oszt jó is, de meg is előzhető.
Nem szorosan ide tartozik, de "játszottunk" dízellel RC módban.
Hú baszki, nagyon fura. Elég sokat bénáztunk. Beleértve az oktatót is. 🤣🤣🤣
Korábban is volt már róla szó, de laikusként a szerződés okán is kérdezem, hogy a fülke (akár nyitható) oldalablakainak hiánya mennyire értelmes a magyar viszonyok között? Opcióként esetleg megoldható?
Már hogyne lenne, pénz nélküli ígéret, semmi több. Mindenki örüljön, hogy még ez is. Csak hát nem korrektek, mert már megint nem merik leírni az igazságot nyilvnosság előtt.... Motorvonatra is igaz, mozdonyra is. 2 éve húzodik ez az ügy, miért nem volt eredmény eddig? Húzták ahogy tudták, mert pontosan tisztában vannak vele, hogy nincs rá pénz.
Semmi köze nem lehet a választásokhoz. A választópolgárok jó, ha 1 százalékát érdekli a mozdony. És ez a helyzet az utasokkal is: nekik teljesen mindegy, hogy mi van elől, csak időben célba érjenek. A motorvonat, kocsi az már elépzelhetőbb. Ami viszont legjobban érdekelné a választókat egy helyes, jól összeállított-megszerkesztett menetrend! Na, azt már lehetne választási kampánynak nevezni.
Mondjuk egyelőre csak keretszerződés lesz arra, hogy jöhetnek. Pontosabban HA LESZ RÁ PÉNZ, majd akkor jöhetnek. És erre van 8 év, és a MÁV egy járművet sem köteles lehívni. Szóval nem jönnek, mert senki nem írta le sehol, hogy mikor és mennyi lesz rendelve, mert nincs rá forrás. Ez csak egy választási krumpli.