Egyhavi BKV bérlet áráért kb egy hetet tudok parkolni a városban, és akkor még egy deci benzint nem vettem. Az emberek egyértelműen kényelemből autóznak, leszámítva azokat, akiknek tényleg fontos a munkavégzéshez (pl nehéz szerszámokat visz, vagy épp futár - bár ez utóbbiból létezik és virágzik Pesten a robogós és bringás verzió)
Felszállni elől a kártyaolvasónál, leszállni hátul. Minek ehhez ellenőr?
Ez csak olyan járatokon tud működni, ahol nem úgy vannak az emberek a buszon mint a heringek, mert két megálló között végig kell tudni haladni a buszon, hogy aki elöl felszáll az a következő megállónál le tudjon szállni.
És ezt hogyan befolyásolja az autó ára. Mert ha el kell mennem valahová kocsival, az 30 millióssal is szükséges. De az éppen 18+ suhancoknak a sufnituningolt 20 éves Golfot ( kn. 500 eFt) nem feltétlenül szükséges bömböltetni.
Emeljük a jegy árát, erre egyre kevesebben hajlandók jegyet venni. Kénytelenek vagyunk több ellenőrt alkalmazni, ezért még jobban kell emelni a jegy árát... és így tovább ad infinitum.
"A gépjárműadót szeretnénk átalakítani, és az ebből származó bevételeket a fővárosnál meghagyni úgy, hogy csak a közösségi közlekedésre lehessen fordítani."
Aha , ez ujbeszédül az emelés neve és persze csak szeretnék
Szeretnék de lehet a fideszes önkormi képviselők nem szavazzák meg?
Neféjj STarlós +szavazzák!
Egybe esett pofára, vagy fog Tarlós, hogy a kerületeket vonják össze
Így van! Miért újítanak fel az én pénzemből belvárosi hidakat, ha én oda már soha sem fogok bemenni? Minek mennék? Bemenni sem fogok tudni, mert kitiltanak, megállni már most sem lehet. Újítsák fel a hidakat belvárosi ingatlanokra kivetett extra adóból, de ne az én pénzemből. Nekem még jobb is a külvárosi hipermarket, ott meg tudok állni, minden egy helyen van, kényelmes. Építsenek elkerülő utakat és hidakat, ígérem be sem teszem többé a lábam a belvárosba.
Szívből annyi válasz jönne, ha szemtől szembe állnék ezzel az emberrel, hogy rohadj meg.
Valamivel kulturáltabb formában megfogalmazva a problémát, tűnik, hogy neki fogalma sincs arról, hogy kb. nyolc millió ember még mindig vidéken él, ahol lassan az a kivételes, hogy az ember helyben talál munkát. Napi 30-50 km-es ingázást simán vállalni kell a megélhetésért, a család eltartásáért, ami autóval 30-50 perc, tömegközlekedéssel meg saját tapasztalat szerint elérheti a másfél órát maga az út, és ehhez járul a megálló és a munkahely elérésének időtartama.
Akinek a munkahely megközelítése mellett még gyereket kell óvodába juttatni, annak autóval az ingázás egy kis kényelmetlenség, busszal-vonattal viszont lehetetlen megszervezni a napot.
Az MSZP, mint névlegesen baloldali gyökerű párt, valamilyen szinten a munkásosztály pártja kellett volna, hogy legyen, ehelyett szintén rúgott egyet a vidéki munkásságba, amikor elvette a bérlet bemutatása nélküli bérletpénztérítés lehetőségét 2005-ben, és az is a tömegközlekedési lobbi hatására történt. Ekkor vezették be a jóval kedvezőtlenebb kilométerpénzt, amit legalább felemeltek a korábbi 3 Ft-ról 9-re.
2005-ig ugyanis az adott útvonalra szóló buszbérlet árának a nyolcvan százalékát úgy is meg lehetett adni adómentesen a dolgozónak, ha igazolta, hogy más településről jár be autóval. Egy kisfogyasztású autó esetében ebből a benzin gyakorlatilag finanszírozható volt.
Nem meglepő, de megvetendő az államon élősködő ócska magyar tömegközlekedési vállalatok mentalitása, ahogy nem magukhoz vonzani akarják az utazóközönséget, hanem magukhoz kényszeríttetni a hatalommal.
Történik mindez úgy, hogy naponta kiokoskodja valamelyik közgazdász, hogy a magyar munkaerő nem elég mobil. Nyilván a magyar munkaerő majd mobilabb lesz, ha a lakhelyétől 30 km-nél messzebbi munkavállalás lehetőségétől adminisztratív eszközökkel fosztják meg.
Bárcsak Angliába (Londonba) léphetnék le erről a szemétdombról! London a legjobb helyek egyike, ahol valaha is megfordultam.
Ott már ez van???? Tudod te miről beszélsz? Ott ELŐBB kiépítettek egy elképesztően nagy és összetett, jól működő tömegközlekedést, millió metróvonallal, felszíni vasutakkal, szinte egymást követő és jól csatlakozó buszokkal, amit tömegek használnak nap mint nap. EZUTÁN bevezették a dugódíjat a belvárosban (csakis a belvárosban!), mert aki még EZEK UTÁN is London közepén akar autózni, az már tényleg csak a büntetésből ért. Érted a különbséget a magyar „szakértő úr” javaslatához képest? Magyar nemzeted vezetői erre képesek: Nyugat-Európában feljavítják a tömegközlekedést, hogy versenyképes és vonzó alternatíva legyen, itt lerontják az egyéni közlekedést, hogy ez még a vonatozásnál is rosszabb legyen.
Természetesen közalkalmazotti bértábla szerinti fizetéssel + caffetériával... Főmázsárnok, mázsárnok-tanácsadó.mázsárnok ügyintéző. Legalján a mázsárló, a korkedvezményes nyugdíjból visszahívott mázsárló.
Ezt már kivesézték más topicba: nem az sz-autó koptatja az utat hanem az időjárás hőmérsékletváltozásai+víz.Az utak állapota ramaty az egész országban, az autósoknak kitéríti meg a gumiabroncsokba/futóművekben keletkező károkat?
Nézzél széjjel más országokban, fele/negyedébe(tizedébe) kerül a birtokba vétel+fenntartás és a utak kíválóak pedig ott is süt a nap!
Nem kötelező csillagászati összegekért autót vásárolni, de közlekedni valahogy kell.Persze ha te a MÁV állomás szomszédjába laksz és egy vonalat utazol mindig ahhoz aki szintn ott lakik, akkor nem szóltam...
Tisztelt Lantos Csaba úr próbált-e már megvenni egy jegyet a Déli pályaudvaron pl. Balatonalmádiba, és végigbumlizni az utat. Menetjegy ára 2 160.-HUF Aztán felül egy vonat másodosztályára (felszakított üléshuzatok...). Átszállás Székesfehérváron. Elvileg az 5. vágányról a 2. vágányra. Várakozási idő 12 perc - a menetrend szerint. A továbbinduló vonat nem a 2. vágányról indul, vonatkeresés. Aztán bemondja a hangosbeszélő, hogy 25 percet késik. Aztán újabb 10 percet. Összesen 60 percet. Már majdnem Almádiban kellene lenni, mikor végre elindul. Ez még ramatyabb állapotú szerelvény. Összességében kb 70 pec késéssel meg is érkezik.
Ha Lantos úr ezt végigcsinálta volna, tudná, hogy a vasúti áru és személyfuvarozás a MÁV jelenlegi felkészültségével nem versenyképes az alternatívákkal.
Az 500 eFt-os autó ugyanúgy koptatja az utat, mint egy30 milliós. Ugyanannyi parkolóhelyet foglal el és ugyanolyan hosszú dugót okoz. Az átírása is ugyanannyi fáradtsággal jár. Hol van itt az összefüggés?