Most már minden tökéletesen működik, elég noob voltam...
Az úszóházban is van egy szivató fúvóka, ez valahogy kiesett és nem vettem észre, ezért kapott nagyon sokat hidegen alapjáraton. (Persze nem is találtam meg a fúvókát)
Nyilván külön fúvókat nem lehet kapni, csak úszóházzal együtt...
Szval pár tanács
Ha egy évig nem használod a motort, engedd le a benzint a karbiból (lehet hogy a tartályból sem árt).
Ha szétszeded a karbit, ne hagyj el semmit belőle :-)
Szia, anno, amikor nézted a nagy plexit a Scarára, hogy láttad, melyik a megfelelő?Mintha a Biondit mondtad volna, de az elég húzós, én a Facot látom jó árban:76euro, de nem látok hozzá méretet.Meg lehet kockáztatni egy rendelést?
Hozzá teszem: ilyesmi apróságokra figyelj: a tűszelepeden a gumi hegy a végén rajta van? A hidegindító automatát megnézted mekkora távolságra van a záró tüske a nyílástól? (ha nagy a távolság lassan zár be nagyon vagy be sem zár!!! max 2-2,5mm legyen)
A karbi házát is tisztítottad? minden átfolyó nyílást? minden furatot?
Aztán a fúvókákat kaliberrel meg nézted vagy csak szemre? (ezek a gépek annyira érzékenyek rá hogy el sem hiszed :) )
a keverék szabályzó csavar tekerésére üzem meleg motornál van reakció? motor felpörög le lassul? ahogy tekered ki-be?
Lehet a főfúvókát neked is méretezni kéne! a motor ezek szerint 2007- es, ez alatt a blokkban más is kophatott ennek utána kell menni! A légszűrő milyen állapotú?
Gyertya minősége, állapota ,elektróda hézag?
Ezek mind befolyásolják a működést, nem egyszerű,még az is lehet a szimeringek ki száradtak el öregedtek és ezért nem jó az alapjáratod.(írod sokat állt a motor,ezalatt bármi lehetett)
PHVA 17.5 RD karbi, amiben az úszó tűszelep fészke fix, réz. Továbbá az úszó műanyag, amit csak melegítve lehet talán állítani. Nézegettem máshol is, mi lehet a gond, amit csináltam:
Minden tömítést kicseréltem, úszót és tűszelepet cseréltem.
Karceltávolító paszta, fültisztítóra, akkus csavarozóba, ezzel kipolíroztam a fészket. Szerintem ez lehetett a gond, valszínű annyira minimálisan eresztette át hogy amikor kiszerelve próbáltam akkor zárt, de nem tökéletesen. /1 évig állt a motor./
Most már majdnem a finishben vagyok, viszont újabban azt csinálja, hogy hidegen nincs alapjárat, illetve kicsit nehezen veszi a fordulatot és füstöl is, aztán pár méter után minden ok. /érezhetően fokozatosan javul az alapjárat/. Melegen tökéletes az alapjárat, meg minden.
Ez talán elektromos szívató probléma, de amikor először szétszedtem a karbit, akkor néztem és jól működött, legalábbis áram alatt lassan zárt.
Valakinek esetleg ötlet, hogy mi lehet az oka, hogy hidegen nincs alapjárat? Korábban tökéletes volt hidegen és melegen is.
Fel a fejjel, beindul majd a papírozás, nem győzöl kapkodni...!Az alkatrészek néha ilyen kanyargós úton jönnek...nekem a levegőszűrőhöz kellett 1 hét. Ne aggódj, nálunk olyan hideg van, h minden este begyújtok!Talán ha 2 nap volt eddig igazi motorozós idő...Kitartás!
Pár 50 ccm es robogót javítottam már így van némi tapasztalatom.
A karburátor alján van egy ""kieresztő nyílás"" ami egy csavarhúzóval nyitható, erre a nyílásra szoktam tenni egy átlátszó benzin csövet és felfelé a karbi mellet elvezetve látom a benzin szintet. a másik vége a karbi felett legyen nyitott véggel.!
A szint ezeknél a karbiknál kb pont az úszóház illesztési vonal. Ha ennél magasabb a szint akkor be kell állítani, ha ott van akkor nem ott a gond.
A tűszelep fészke fix? vagy réz betétes préselt vagy csavarozható? Mert szokott olyan lenni hogy a réz betét idővel ki kopik és nem tudod állítani a szintet.
ezt én le szoktam mindig ellenőrizni nem e lehet ki be húzni a tűszelep fészket vagy nem e lehet csavarni ki-be. ha mozog az hiba!