lehet olyan időjárási körülmény is, amivel a tervezésnél nem kell számolni.
Ilyen rendkívüli körülmény lehet például a 10mm-nél nagyobb csapadék májusban, a 0 foknál alacsonyabb hőmérséklet vagy a 2 cm-nél nagyobb mennyiségű hó január közepén.
Én azt írtam, hogy egy alulméretezett áteresz a hiba oka, rosszabb esetben a teljes környezet vízrajzi modelljének téves meghatározása.
A kolléga azt írta, hogy rendesen meghatározni ezen környezeti feltételeket majd erre méretezve építeni egy autópályát olyan drága, hogy a világ pénze nem lenne rá elég. Mos ennek az összegnek is a dupláját költötte el Pártod és Kormányod, oszt mégis csak sikeredett szarul megcsinálni az egészet.
És igen, ez politika, mert hogy drága (mert sokat is lopnak mellette) attól még lehetne jó is. De ezek drágán és szart csinálnak. Ti (libás-fanok) meg csápoltok hozzá és szakvéleménynek álcázott politikai elkötelezettségi mantrát nyomattok végig a fórumokon.
Az M1-es is beomlott a múlt héten, pedig az legalább 10 éves - és omllás szempotjából egy 1 éve épült pálya lényegesen hátrányosabb helyzetben van, mert még kevésbé tömörödött össze a beépített föld.
Fordítva ülsz a bilin. Én azt írtam, hogy egy alulméretezett áteresz a hiba oka, rosszabb esetben a teljes környezet vízrajzi modelljének téves meghatározása. [Az utóbbi nehezebben javítható, mert... de ez itt hosszú.] A te szakvéleményed áll azon az egyszerű érvelésen, hogy gyurcsány.
Olyan megható, hogy az ilyen esetekben (amikor Pártotok és Kormányotok) építi gagyi minőségben a pályát, akkor az időjárás tehet mindenről, más esetben meg kénsav folyik a pálya alól...
Naiv, támadható álláspont hogy annak ami drága, annak jónak is kell lennie.
Nem ezt mondtam. A libás olvtárs azt mondta, hogy egy ilyenre méretezni az utat olyan drága, hogy a világ pénze nem elég rá. Nos ezt a pályát viszont pont annyiért építették...
Naiv, támadható álláspont hogy annak ami drága, annak jónak is kell lennie.
Példa: Egy vacak minőségű fagyiért a falusi cukrászdában fizetsz 300 forintot, egy flancos környezetben 600-at. Ha te elvárod, hogy a 600 forintért vett fagyid sokkal finomabb legyen mint a 300-as, akkor az életben még hatalmas csalódások fognak érni.
Hogy mennyibe került, az egy másik kérdés. Az MSZP-SZDSZ kormányzás alatt sok esetben láthattunk olyan projekteket, ahol az előírt műszaki tartalom és az ár között jelentős aránytalanságot vélhettünk felfedezni.
Itt az az első kérdés, hogy TERVEZTÉK-E a pályát ekkora igénybevételre. Ha igen, akkor miért nem bírta ki? Ha nem, akkor miért nem? Meglehet, hogy ekkora igénybevételre nem is kell tervezni egy autópályát. Nem tudom, nem vagyok útépítő szakember.
nem érdemes néhány évtizedenként előforduló körülményekre méretezni mert akkor a világ pénze nem elég a megépítéshez
Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy ezek a pályák annyiba kerültek, hogy 2-3 jégkorszakot, özönvizet és vulkánkitörést is bele tudtak volna méretezni...
Minden műszaki ember számára nyilvánvaló, hogy egy létesítmény csupán bizonyos határokon belüli igénybevételek elviselésére képes. Itt az a kérdés, hogy az M6-ost érő igénybevételt ki kellett volna bírnia a töltésnek vagy sem.
E kérdés megválaszolása után lehet ítéletet alkotni.
Az index nem hazudtolja meg politikai hovatartozását. Most véletlen(?) nem tudta képpel illusztrálni az esetet. Hiába, a gazda vakargatásáért még a valóság elferdítése se nagy ár.
Az autósokat a régi 6-os számú útra terelik, ám a régi úton sem lehet végighajtani: Dunaszentgyörgy környékén vízátfolyás miatt szintén teljes útzárat rendeltek el. A Paksi Rendőrkapitányság ügyeletese a TEOL.hu-nak elmondta, hogy a 122-es km-szelvénynél 25 centiméteres víz borítja az utat körülbelül 2-300 méter hosszan.
A múlt héten volt szerencsém végigautózni a számomra új M6-oson és csak az alagutaknál tűnt fel, hogy szándékosan szórták a pénzt. Olyan infrastruktúra van még a legrövidebb alagútban is, hogy az osztrákok is megirigyelhetnék. 50 méterenként segélyhívó telefon, 100 méterenként digitális kijelző, komoly ventilátorok, fények több színben... mi szem-szájnak ingere. Tényleg komolyan meg van csinálva, de aztán pár kilométerrel arrébb meg azt látja az ember, hogy magasabb az autópálya töltése mint amekkora "hegy" alatt az imént átjöttünk.
Egyébként ha Dubaiban az arabok már képesek 1000 méter magas épületet építeni, akkor nehogy már egy mezei autópálya építés vízelvezetése legyen a megoldhatatlan feladat a XXI. században. A tudomány nem itt kezdődik, ez rutin...