Keresés

Részletes keresés

kőkberky Creative Commons License 2010.05.31 0 0 109

A kilátás, azaz a panoráma viszont a viadukt mellett szól.
Előzmény: Törölt nick (107)
Unerwünschter Gast Creative Commons License 2010.05.31 0 0 108
Kérem szépen , télen -1 celsiusnál Győr-Sopron megyében leszakadtak a villanyvezetékek.

A villanyvezetékek általában -1 fokban szakadnak le. Mivel akkor esik ónos eső. Ha hidegebb van, akkor hó esik, az pedig nem fagy rá a vezetékekre.

Ilyenkor a faágak is letörnek. Pedig a jóistennek volt pár millió éve, hogy megoldja a problémát. :-)
Előzmény: Törölt nick (104)
Pantográf Creative Commons License 2010.05.31 0 0 106
Továbbá az Árpád-hídon a 20 fokos tavaszi hőmérséklet, amitől felpúposodnak a sínek.

Le kéne lassan váltani az időjárást, mert szégyenbe hozza Pártunkat és Kormányunkat.
Előzmény: Greyhound 2010 (103)
kőkberky Creative Commons License 2010.05.31 0 0 105

Az alagútba is be tud folyni a csapadékvíz.

Szerintem biztosabb lett volna, akkor egy gigantikus viaduktot építeni Budapest és Pécs között.
Előzmény: Törölt nick (101)
Greyhound 2010 Creative Commons License 2010.05.31 0 0 103
lehet olyan időjárási körülmény is, amivel a tervezésnél nem kell számolni.

Ilyen rendkívüli körülmény lehet például a 10mm-nél nagyobb csapadék májusban, a 0 foknál alacsonyabb hőmérséklet vagy a 2 cm-nél nagyobb mennyiségű hó január közepén.
Előzmény: Unerwünschter Gast (20)
Pantográf Creative Commons License 2010.05.31 0 0 102
Én azt írtam, hogy egy alulméretezett áteresz a hiba oka, rosszabb esetben a teljes környezet vízrajzi modelljének téves meghatározása.

A kolléga azt írta, hogy rendesen meghatározni ezen környezeti feltételeket majd erre méretezve építeni egy autópályát olyan drága, hogy a világ pénze nem lenne rá elég. Mos ennek az összegnek is a dupláját költötte el Pártod és Kormányod, oszt mégis csak sikeredett szarul megcsinálni az egészet.

És igen, ez politika, mert hogy drága (mert sokat is lopnak mellette) attól még lehetne jó is. De ezek drágán és szart csinálnak. Ti (libás-fanok) meg csápoltok hozzá és szakvéleménynek álcázott politikai elkötelezettségi mantrát nyomattok végig a fórumokon.
Előzmény: ghoezeke mate (99)
pert2 Creative Commons License 2010.05.31 0 0 100
Az M1-es is beomlott a múlt héten, pedig az legalább 10 éves - és omllás szempotjából egy 1 éve épült pálya lényegesen hátrányosabb helyzetben van, mert még kevésbé tömörödött össze a beépített föld.
ghoezeke mate Creative Commons License 2010.05.31 0 0 99
Fordítva ülsz a bilin. Én azt írtam, hogy egy alulméretezett áteresz a hiba oka, rosszabb esetben a teljes környezet vízrajzi modelljének téves meghatározása. [Az utóbbi nehezebben javítható, mert... de ez itt hosszú.]
A te szakvéleményed áll azon az egyszerű érvelésen, hogy gyurcsány.
Előzmény: Pantográf (97)
kőkberky Creative Commons License 2010.05.31 0 0 98

A kénsavképződés dolomitból az Keller találmánya, amiért (ha igaz lenne) Nobel díjra kéne felterjeszteni.
Előzmény: Pantográf (97)
Pantográf Creative Commons License 2010.05.31 0 0 97
Olyan megható, hogy az ilyen esetekben (amikor Pártotok és Kormányotok) építi gagyi minőségben a pályát, akkor az időjárás tehet mindenről, más esetben meg kénsav folyik a pálya alól...
Előzmény: ghoezeke mate (96)
ghoezeke mate Creative Commons License 2010.05.31 0 0 96
Tedd hozzá, hogy szerinted egyértelmű.
Itt

http://hvg.hu/itthon/20100530_leszakadt_leallosav_az_m6oson#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2010_5_30

látható, hogy a pályával párhuzamosan volt kiépítve a vízelvezetés, tehát készült ilyen kiegészítés. Az más kérdés, hogy elégtelennek bizonyult.
Előzmény: kőkberky (95)
kőkberky Creative Commons License 2010.05.31 0 0 95

Rossz a megközelítés.

Autópálya tervezés, kivitelezés része a vízelvezetés megoldása.

Nem az alapnak és a burkolatnak kell elviselni a Niagara vízhozamát, hanem úgy kell tervezni, hogy a "Niagara" ne keresztezze a pálya útvonalát.

Mivel az első komoly eső elmosta, így egyértelmű a felelőtlen, hibás tervezés csapadékvíz elvezetés tekintetében.
Előzmény: Törölt nick (86)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 93
miért, ez valami "flancos" környéken ment keresztül hogy ennyiért építették ?
Előzmény: Törölt nick (87)
Pantográf Creative Commons License 2010.05.31 0 0 92
Naiv, támadható álláspont hogy annak ami drága, annak jónak is kell lennie.

Nem ezt mondtam. A libás olvtárs azt mondta, hogy egy ilyenre méretezni az utat olyan drága, hogy a világ pénze nem elég rá. Nos ezt a pályát viszont pont annyiért építették...
Előzmény: Törölt nick (87)
ketszerketto Creative Commons License 2010.05.31 0 0 91
"Mi lesz, ha egy orbán alatt épült töltést visz el a víz?"

Autópályán teljesen kizárt.
Ők nem építettek...
Előzmény: Törölt nick (68)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 88
Sokkal jobb példa lett volna egy korsó Borsodi. A falusi kocsmában 250, a flancosban 500. Ugyanaz a sör.
Előzmény: Törölt nick (87)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 87
Naiv, támadható álláspont hogy annak ami drága, annak jónak is kell lennie.

Példa: Egy vacak minőségű fagyiért a falusi cukrászdában fizetsz 300 forintot, egy flancos környezetben 600-at. Ha te elvárod, hogy a 600 forintért vett fagyid sokkal finomabb legyen mint a 300-as, akkor az életben még hatalmas csalódások fognak érni.
Előzmény: Pantográf (84)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 86
Hogy mennyibe került, az egy másik kérdés. Az MSZP-SZDSZ kormányzás alatt sok esetben láthattunk olyan projekteket, ahol az előírt műszaki tartalom és az ár között jelentős aránytalanságot vélhettünk felfedezni.

Itt az az első kérdés, hogy TERVEZTÉK-E a pályát ekkora igénybevételre. Ha igen, akkor miért nem bírta ki? Ha nem, akkor miért nem? Meglehet, hogy ekkora igénybevételre nem is kell tervezni egy autópályát. Nem tudom, nem vagyok útépítő szakember.
Előzmény: kőkberky (83)
kőkberky Creative Commons License 2010.05.31 0 0 85

Nem kell megmagyarázni!

Főleg nem a mi lenne ha Orbánozással.
Előzmény: halkergető (81)
Pantográf Creative Commons License 2010.05.31 0 0 84
nem érdemes néhány évtizedenként előforduló körülményekre méretezni mert akkor a világ pénze nem elég a megépítéshez

Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy ezek a pályák annyiba kerültek, hogy 2-3 jégkorszakot, özönvizet és vulkánkitörést is bele tudtak volna méretezni...
Előzmény: kölcsönzői jelmez (62)
kőkberky Creative Commons License 2010.05.31 0 0 83

Ennyi pénzért, még jó, hogy ezt is tudja!
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 82
Minden műszaki ember számára nyilvánvaló, hogy egy létesítmény csupán bizonyos határokon belüli igénybevételek elviselésére képes. Itt az a kérdés, hogy az M6-ost érő igénybevételt ki kellett volna bírnia a töltésnek vagy sem.

E kérdés megválaszolása után lehet ítéletet alkotni.
halkergető Creative Commons License 2010.05.31 0 0 81

"Mi lesz, ha egy orbán alatt épült töltést visz el a víz?
 )))))))))))"

 

Ilyen nem fordulhat elő!

1./ Igazából nem is épített pályát, csak egészen rövid szakaszt.

2./ Majd a jogászaik bebizonyítják, hogy az általuk épített szakasznak is komenyista aknamunkás volt a kivitelezője.    ;-)))

Előzmény: Törölt nick (68)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 80
Beomlott,beomlott.....
No és?
Azt nem nézi senki,hogy hány honfitársunk gazdagodhatott meg itt?
Tőkefelhalmozás van,tehát a történet sikeres!
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 78
Hitlerék miért tudtak olyan utakat építeni, melyek a mai napig műxenek?
Előzmény: Törölt nick (77)
Csendes A Don Creative Commons License 2010.05.31 0 0 76
Lófaszt. A megnyilatkozók a jobbosok, akik beoltatták magukat tájékozódási igény ellen.

Előzmény: Törölt nick (75)
Csendes A Don Creative Commons License 2010.05.31 0 0 74
Az index nem hazudtolja meg politikai hovatartozását. Most véletlen(?) nem tudta képpel illusztrálni az esetet. Hiába, a gazda vakargatásáért még a valóság elferdítése se nagy ár.





Cseresznyenagyságú jég, majd özönvízszerű eső zúdult

Az autósokat a régi 6-os számú útra terelik, ám a régi úton sem lehet végighajtani: Dunaszentgyörgy környékén vízátfolyás miatt szintén teljes útzárat rendeltek el. A Paksi Rendőrkapitányság ügyeletese a TEOL.hu-nak elmondta, hogy a 122-es km-szelvénynél 25 centiméteres víz borítja az utat körülbelül 2-300 méter hosszan.
Előzmény: WasLos? (-)
horex Creative Commons License 2010.05.31 0 0 71

Nem olvasok vissza

Keller et. megmondta, hogy savasodnak az autópályák

Ráesett az eső, kész kénsav

 

by horex

ja, ezt nem azok épitették?

 

Törölt nick Creative Commons License 2010.05.30 0 0 67
Szimbolikus :D
Előzmény: Törölt nick (66)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.30 0 0 65
A múlt héten volt szerencsém végigautózni a számomra új M6-oson és csak az alagutaknál tűnt fel, hogy szándékosan szórták a pénzt. Olyan infrastruktúra van még a legrövidebb alagútban is, hogy az osztrákok is megirigyelhetnék. 50 méterenként segélyhívó telefon, 100 méterenként digitális kijelző, komoly ventilátorok, fények több színben... mi szem-szájnak ingere. Tényleg komolyan meg van csinálva, de aztán pár kilométerrel arrébb meg azt látja az ember, hogy magasabb az autópálya töltése mint amekkora "hegy" alatt az imént átjöttünk.

Egyébként ha Dubaiban az arabok már képesek 1000 méter magas épületet építeni, akkor nehogy már egy mezei autópálya építés vízelvezetése legyen a megoldhatatlan feladat a XXI. században. A tudomány nem itt kezdődik, ez rutin...
Előzmény: ghoezeke mate (61)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!