Nem tudom masnal mi a tapasztalat,en eddig 2 spider orat bontottam meg es mind a ketto szet volt ganyolva,utolagos(hitvany) forrasztasok nyomai,jumper vezetekek stb.mintha gyarilag lenne ilyen..kicsi az eselye hogy pont mind a ketto javitott volt.megkerdeztem az olasz gyartot es nem adnak ki kapcsolasi rajzot igy a javitas igen ketseges.az analog ora lepteto motorjat viszont lehet javitani
Aszta :D es en mar majdnem elhittem hogy en vagyok beteg amikor multkor itt lehurrogtak hogy minek akarok en 18 ah akkut tenni a gyari 14es helyere:))
A shindengen fesszabnak utananeztem,valoban sok a hamisitvany,az eredeti eleg huzos :( de addig mar eljutottam hogy elvileg az 1200gs bmwket pl ezzel szerelik tehat lennie kene eun belul is,amerikabol nem szivesen rendelnem,ismeros a vamolos sztori,inkabb megkimelnem magam tole :D
Leflexeltem a műanyagot, és feltárult a hely...:-) Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy eredetileg ott egy benzin csöpögtetőtálca volt még, de azt én már rég kidobtam onnan: el is volt szakadva, és amúgy sem látom sok értelmét, hiszen ha túlfolyik a tanksapkánál, közvetlen is lemehet a földre, nincs értelme még egy tálcának, hogy majd abból folyik tovább... Szóval volt ott hely, na! És mivel már amúgy is ment az agyamra, hogy a lábtartó idom az akkutartó miatt nem szerelhető könnyen (max. barbár feszegetéssel, pl. ahogy a szerelő dolgozott, elszakítva kábeleket), szóval végre különállót akartam belőle. És akkor már "kicsit nagyobbat" csináltam, gondolván arra, hogy ha már lúd...:-D (Jelige: ami belefér!)
Oszloptartó vas az alapja, popszegecsek fogják össze, elég masszív szerkezet, ki se lehet robbantani onnan. Alább látszik, hogy a kis akku kb. elveszett benne, még ki is kellett ékelnem, hogy ne mocorogjon.:-)
A nagy akkunak már nincs ilyen baja, sőt, mivel az 1 mm-rel szélesebb az még meg is szorult az egyik végénél, így az egyik oldalsó gumiszőnyeget ki kellett vennem emiatt. Az utolsó képen pont látszik a fesszab testkábele, ami elsőre "elbújt" az akku és az akkutartó közt, de mivel az fémből van, hát letestelt ott, ahogy tudott... Aztán szétkaptam megint, és bekötöttem ahogy kell. A kép épp a "diagnosztika" videóból van. (Ez az egyetlen hátránya amúgy, hogy maga a lábtartó könnyen szerelhető lett, viszont az akkusarukhoz már nem könnyű hozzáférni, ha össze van rakva a motor, szóval nyert előny, vesztett előny...)
Hogy hol vettem? Az első MB12U-t a németektől (eBay, 2015: 76 EUR). Aztán mivel leamortizálódott (vámpír fogyasztók, alultöltés, stb.), a másodikat már az alza.hu-n (2017: 20250 HUF). Ezt nyírta ki a szerelő: vissza kellett raknom a régit. Nem akartam aztán harmadik ugyanolyat venni, tapasztalván a hiányosságait (18 mOhm belső ellenállás pl.), így jött a fenti átalakítás, és az MBTX24U, valahonnan Angliából (eBay, 2018: 72 GBP). A fesszab meg sajnos USA (roadstercycle.com), de csak azért sajnos, mert a postaköltség, a vámeljárás, meg a végén felszámított ÁFA elég tetemes részét tette ki a bekerülési költségnek. Arról nem beszélve, hogy 1 hét volt a posta, de utána a helyi hivatalok tökölődtek vagy 3 hétig. (Bekérték a számlát faxon, meg ilyen vicces dolgok.) Vehettem volna ezt is eBay-ről is, de ami olcsó ott ezekből, az tuti nem eredeti Shindengen, hanem vmi hamisítvány, szóval nem mertem bekockáztatni. Ismerős járt úgy, gondolta megússza 10-15K-ból a cserét. Hát nem: a másolat 15V-ig engedte a feszt, nem volt vele boldog.
Nem feltétlen túltöltés a beszarás vége: nekem a gyári ("Ducati") fesszabom azt csinálta, hogy volt mondjuk 14V fesz alapjáraton, viszont a fordulat emelésére 13.3V-ra csökkent... Szóval azt lecseréltem egy (olcsó, de) kompatibilis ("Honda") fesszabra. Na az van a linkelt képen felül, csak már a műanyag csati hiányzik róla, mert beragasztás után, ha szét kell szedni, akkor azt roncsolás nélkül nehézkes. Ennek ellenére közel 1 évet használtam még így is: a mostani csere alanya egy Shindengen FH020AA. Ezzel már alapjáraton is van mérhető töltés, miközben soha nincs 15V-ra elszaladás, ha mindent lekapcsolok, akkor sem. Nagyon szépen megfogja terhelés nélkül is, ahogy kell.:-) Emellett piros lámpáknál megállva a xenon használatával sem csökken az akkufesz, ami egészen hihetetlen!:-D Ilyen jó még sosem volt! Még az elején 35W HS1 izzókkal, azaz xenon nélkül sem... Mondjuk egy ilyen 42K-ért vesztegetett fesszabtól azért el is várom, hogy teljesítsen szépen! (A vadiúj kábelezés meg biztos csökkentette az átmeneti ellenállásokat: konkrétan a gyári biztosítéktartó már nagyon ótvarul nézett ki, nem beszélve a generátorról lejövő vezetékek csatijáról. Lecsaptam ezeket, és a három fázis közvetlen megy a Shindengen csatlakozójára: rövidebb úton, kevesebb felesleges kontakttal, szépen beforrasztva.)
Persze számít az is, hogy az új akku sem kispályás: a gyári helyre csak egy MB12U fért*, a kibővített helyre viszont már egy MBTX24U-t raktam, ami SOKKAL nagyobb, ergo kevésbé érzékeny a terhelésre, és jóval tovább bírná akár töltés nélkül is. (Amit rögtön le is teszteltem, mert véletlenül lemaradt a testkábele az új fesszabnak a saruról, és emiatt az első próbaúton "mesés" volt a töltés: hol volt, hol nem volt. Amikor épp hozzáért a kasztnihoz, akkor volt, amikor nem, nem. Hazafelé konkrétan percekig nem volt semmi, azaz jöttem max. 12.x V mért értékkel, viszont mindezt teljes kivilágítással, gond nélkül!)
*: jó volt, amíg ki nem nyírta a szerelő, csontra lemerítve az alkatrészekre várakozás közben. (Utána "felélesztve" kb. ha a fél kapacitása ha megmaradt, a többi a szulfáté lett: úgy már nem volt olyan jó...)
rég voltam fennt, annyit irtatok 1 orát böngésztem :) örülök hogy végre van némi hangulat... . spider 500gt nekem, sok szerelés volt, rengeteget tanultam 1 szerelő fickotol, szivesen válaszolok minden oylan kérdésre amivel tisztában vagyok :) (12 perc alatt bontom le fullra amotort :D ) sok sikert mindenkinek, az elcsépelt résztt most nem irom
Nalam.nem szaladt el a fesz,alapjaraton 12.x v tehat nincs toltes.nagyobb fordulaton pedig megjon a 14v.akkut csereltem,azzal is ugyanilyen tehat kizarasos alapon a fesszab kell legyen de ilyet meg nem lattam hogy igy szarjon be.altalaban tultolteni szokott ugye
A kepeken milen fesszabok vannak?egyik se ugy nez ki mint a gyari
A kettő összefügg: ha az akku nem veszi a töltést, akkor el fog szaladni a fesz. (A fesszabnak tehát többet kell dolgoznia, jobban melegszik: hamarabb szarja össze magát.:-D)
Ma cseréltem fesszabot ÉS akkut is. Zusammen. Az új fesszab már alapjáraton "átereszt" >9A-t*, feltéve persze, hogy van, aki felveszi: ha nincs fogyasztó, akkor értelemszerűen ennyi áram nem fog folyni. Viszont az új fesszab nem engedi elszaladni 15V-ig ebben a helyzetben sem! Ha felkapcsolom a xenont, akkor mérhető a 9A töltőáram: még így is deficites picit alapjáraton, de már messze nem annyira, mint korábban, így bár akkutöltésre pont nem marad, legalább az akksi merítése lassabb, mint eddig. És mivel ez egy jobb, és nagyobb akksi, ami kisebb terhelést kap, ilyenkor a fesz sem esik szinte egyáltalán.:-) Icipicit ráemelve a fordulatra meg már jön ~12A is, és a fesz rögtön 14V fölé tud menni még xenonnal is.:-D Korábban ilyen csak rendes haladás közben volt látható, nem már 2000 rpm-en...:-)
Összességében teljesen meg vagyok elégedve a cserével. Bár rohadt drága volt (mint mindig), de innentől a töltésrendszerem remélem "örök élet +1 év"-ig tökéletes lesz...:-D
*: ez nem feltétlen csak a hatékonyságából adódik (MOSFET), hanem a régi kábelezése is ótvar volt már... (Nem beszélve a csatlakozójáról. Hogy azt mennyire utáltam...) Ezek így kompletten le lettek cserélve.
Köszönöm mindenkinek az infót! Ma veszek egy rs500-at viszont a gumik már 10évesek és felkeményedtek. Szóval le kell cserélni mihamarabb ezért van valami alternatíva,vagy olcsóbb megoldás a hátsó gumi kiváltására?
Kiváncsiságból megmértem,és mindíg tanul az ember,már alapjáraton felépült 14,4 volt ami azt jelentené valami töltés van,persze már az alapjárathoz rengeteg fogyasztot kell ellátnia az aksinak benzinpumpa gyujtás elektronika,tehát nem hiszem hogy sok amper csorogna plusz töltésre..viszont pár éve még másik fesz szabom volt amirül ki is derült utolag hogy szar na azzal alapjáreat környékén még 13vot se tudtunk mérni, de fordulaton volt töltés csak néha felvillantatta a motor kontrol lámpát. mert akkor meg 15v fölé is felment.
Olyan nincs hogy 0 amper legyen 1500as fordulaton.a lampa kilove,xenonom van.+ ugy emlekszem mintha anno alapjaraton is toltott volna valamennyit.ezert kerdeztem ra tud e merni valaki
Legjobban a világításról látod mikor tölt,este megfigyelhető,ha gázt adsz mintha életre kelne a fényszoró izzó mert hát az is14v körülre van tervezve 12vnál csak hunyorog.
Alapjárat és környékén,0 amper közlekedik az aksi felé azaz nincs töltés de ezt lehet látni a feszültségen is ami ekkor még akku fesz azaz nincs mit leszabályoznia a fesszabbnak az a 14,4-5 volt
Semmi ertelme méricskélni és hasonlíthatni. Mivel két egyforma nincsen. Mind mondtam nem úgy működik mind a kocsikban a generátor. Még a működési elv is más. De ne hid amit mondok szereltem elég motort tudom mit írok.
Alapjaraton egyik motor sem tölt túl sokat. Mivel ez más elvén működik mind pl a kocsikban. Szóval itt normális h csak 2000 korul jön meg rendesen töltés.
Akinek van spidere megnezne nekem hogy alapjaraton van e toltes?nekem most alapjaraton 12.x v,fordulaton megjon a 14.x v
Szerintem alapjaraton is kene toltson,de erositsetek meg.talalkoztatok mar ilyennel?akku biztosan jo es az alloresz is jo kell legyen kizarasos alapon ha megjon a 14v ezeken kivul ugye csak a fesszabalyzo van a rendszerben,az be tud igy szarni?
Ja es van e esetleg valakinek elfekvoben a kapaszkodoba valo kiveheheto betet es a muserfal mellett levo kiveheto haromszogek?
Üdv! Ha mutat bármit akkor a jeladó vagy a féktárcsa csavaroknál keress fém elhullatott kosz ,spén ,stb darabkát.Vedd ki a jeladot tán 5-ös imbusz és ami hozzátapadt esetleg mert maga egy mágnes takaritsd meg aztán vissza. Ha szakadás lenne akkor nem mutatna semmit.Azt hogy ez indukcios vagy hall jeladó öszintén magam se tudom de a yutubon van róla video,konkrétan a jeladó vizsgálatról.Spider max cimszóval hamar megtalálod.Ha van multiméter ,ja ugy emlékszem 5V mért,tápnak akkor hall.