Nem ördöngős a beépítés ha elszánt vagy. Itt a fórumba volt egy másik is képekkel Tóni komám aki szintén egy AM6-ost tett bele egy red rose-ba.Neki is megy a gép.Helyel nincs gond a 125-ös vázba. Csak át kell rakni mindent a másik oldalra mert bal oldalt van a lánc. Egy kicsi konzolt kellet csinálni amit a hátsó lengőkarra tettem és ahoz van a blokk fogatva. Elöl jó volt a felfogatás csak 2cm kellet emelni rajta.
Ha nagyobb hengert teszel egy blokkra akkor nem szabad hajtani.Inkább alacsony fordulatszámon kell közlekedni. De erő az lessz benne. Első lánckereket ajánlom cserélni egy foggal nagyobra mert így kompenzálja a sebbességet. A karbinak a belső szívócsövét kell mérni. Ahogy leírtad. Nekem most egy 16-os mikuni van rajta 75-ös főfúvókával.Ez az alap.
Sokat gondolkodtam már az egészen, és lehet eladom, megcsinálom végre aB125-ös jogsit és veszek egy rendszámos vasat.
Persze az többe kerülne, de valahogy jobban érezném magam, mint egy 50-es papírral 125-ös gépet hajtani.
Az AM6-os blokkal sokat kellett játszani, hogy szépen beférjen a vázba? Biztos kellett új felfogatást hegeszteni.
Amit még gondoltam, hogy a mostani blokkra egy 70-es hengert tenni, de nem tudom, nem verné-e szét a hajtókart, meg a főtengelyt a nagyobb erő? Amúgy nem versenyezni akarnék vele, meg nem üveghangon járatni 12ezres fordulaton nyélgázon, csak kicsit könnyedebb menést és kevesebb visszakapcsolgatást. És ha 70-75 (80?) lenne a kényelmes utazója a 3 literrel nem foglalkoznék! Most 75-ig kényelmesen elmegy, de tovább már csak hátszéllel :)
Még egy kérdés: a karbi átmérőt azt a legkisebb belső átmérőnél kell mérni ugye?
Mert akkor az enyémen csak egy 16-17-es átmérőjű van.
Szerintem egy AM6-os blokk egy 70-es henger,21-es dellorto és egy leo vonche kipuffal tökéletes lenne!
De sokba van az egész.Kb 17 lovas és 120 lenne a vége. Most az enyém egy alap AM6 blokkal 85 a vége és 3 literrel eljárok. Én 120kg vagyok a motor meg 110kg.Az összesen 330kg. Na meg győző?üdv Ottó
Valaki tuningolt már 50-es Red Rose-t? Úgy, hogy nagyobb hengert tett rá, vagy nagyobb motort? Érdekelne, hogy csinálta, milyen motort sikerült beletenni vagy mekkora hengert rakott rá? Az enyémben RV4-es blokk van, de előbb körbeérdeklődöm, mielőtt nekiesek, hogy lehetséges-e, plusz érdemes-e?
AM6-os blokkot láttam hogy sikerült beletenni. Itt van pár domb felénk, jó lenne, ha fel tudna rá vinni könnyedebben :)
Jómagam és a Párom eladnánk az Aprilia Red Rose 50 es gépünket.Nem csalás és ámítás:1900 Km van benne!!
Párom kapta svájcból, annó 14 éve, szalonból. Állt egy laza 10-11 évet mert ugye a fellángolása után jöttek a
fiúk és a motort betolták a fészerbe, mindene-mondom mindene gyári!!!!!!
Én használom tavaly óta egy 10.000 fős városban, 93 kg vagyok és 185 cm de megy vígan alattam, igaz pontosan 50-ig, Svájcban szigorúan vették és veszik is a határokat!
Nos az ok amiért eladnánk:van egy 1000-es Apriliám, és valjuk be, a test méreteim nem Red Rose-nak kedveznek :-)
Fogyasztása fantasztikus, szerintem nem eszik 3 litert sem, olajjal is szintén nagyon óvatos.
Tavaly fellökte egy idős úr, de csak a jobb indexek sérültek, természetesen javítását én állom.
Ára fix:150.000.- Színe a klasszikus vaj-bordó mix, szerintem szép kis járgány!
Ha esetleg tud valaki cserét, érték egyeztetéssel is, érdekelne 125-250 ccm robogó.
Hát, jól összeszedted a kérdéseket, de ezekhez vagy 1-1 szót lehetne írni, vagy egy regényt:) Leírom az én gondolataimat, amit majd kiegészítenek, vagy lehúznak tapasztaltabbak:
Gumi: 1-2 mm-nél kevesebb ne legyen, mert akkor már gáz:) És öreg se legyen, mert akkor kemény, és rugalmatlan, könnyebben megcsúszhat. Árban használtak 3-5 ezertől tizenezres újig lehet számolni. kepesmotor.hu oldalon vannak gumihirdetések, nézd meg ott mik vannak árban.
Akku: amekkora belefér, de néhány indítást bírjon ki. 3-4 önindítózás eldönti, hogy használható-e még egy akku, vagy az eladás előtt 10 perccel lett levéve a töltőről. Ha dátum van rajta 4-5 évnél ne legyen régebbi, ennyi legtöbbször megválasztja az aksit.
Kuplung: beállítás kérdése, nem pedig hol legyen kényelmes.
Váltó: határozottan vegye be a sebességet, ne dobja ki egyikből sem, visszaváltásnál is el lehessen találni a sebességet. Nekem 70 km/h az utazója az 50 ccm-es motornak (110kg:) Igaz nekem 4 sebességes motor van benne, 7000-es fordulatnál kezd hatni a rezó, alatta lehal a motor, ezért vissza kell váltani.
Rozsdásodni sok helyen hajlamos, de észreveszed :) ahol dudoros a festék és megnyomod akkor behorpad és pereg belőle a por, vagy frissen van lekenve.
Láncot valamelyik bolt oldalán nézd meg.
Ismeretlen eladótól először olajcsere, fékolaj csere, betétek átnézése, lánckerekek, lánc átnézése, karbi szétszedése, takarítása, gyertyacsere, tank takarítása, benzinszűrő csere, teleszkópok csillapítanak-e, nem engedik-e az olajat, kormány nem kotyog-e, bovdenek átolajzása, átnézése.
Szóval sokmindent meg kell nézni, mondhatni az egész motort:)
50ccm-es Red Rose / Classic vásárlásán gondolkodom. Sajnos nem nagyon értek a motorokhoz és megfelelőtudású ismerősöm sincs, ezért itt szeretném megkérdezni mire kell figyelnem a vásárlásnál? Milyen profilmélységű gumi tekinthető még jónak? Mekkora teljesítményű akksinak kell lennie benne? Ideális esetben hol fog a kuplung a kar viszonylatában? Menyire határozottan érezhetőek a fokozatok a váltón? Mennyit kéne mennie erőlködés nélkül (kb 70kg vagyok)? Kb milyen gyorsulást kéne produkálnia 50ig? Hol hajlamos rozsdásodni? Mibe kerül egy lánc csere? Milyen áron vannak az új gumik aránylag? Ismeretlen előéletű egyednél mit kell mindenképp cserélni vásárlás után és ez milyen költséget jelent majd? Van olyan évjárat, amit kerülni kell? - valószínűleg csak 2000 előtti fér bele a keretbe. Láttam 20 éves egyedet is. Mekkora tankja van és milyen a fogyasztása?
Sok kérdés, tudom, de szeretnék tenni azért, hogy egy élvezhető motort vegyek, ne egy pénznyelőt :).
Aprilia Red Rose-hoz keresek a hátsó ülés alatt futó fém állványt, ami a függőleges üléspárnát tartja. Gőzöm sincs, hogy mi a neve. Lehet bármilyen szépséghibája, lényeg, hogy egyben legyen.
Akinek van eladó, az kérem írjon a totesz1804@freemail.hu címre.
Hogy mekkora hajlat van benne, azt egy hosszú egyenes léccel tudnád megnézni. Ráteszed és megméred két helyen a teleszkóp és a léc közti távot- 2 mm-nél több már görbe! Sajna cserének néz ki így látatlanban is.
Mivel görbén az ív mentén jobban igénybe van véve a súrlódás miatt a dugattyúnál és szimeringnél sokáig nemigen fog menni. Akkor lesz igazán gond, ha még meg is szorul :( menet közben!
Meleg motornál nekem is elég csupán meglökni kissé már be is röffen.
Berugókar nincs sajnos. Épp az önindítót szereltük, és össze is jött, csak az aksi lemerült. Ezért gurultam vele, hogy a járó motor feltöltse kicsit.
Egyébként nem nehéz betolni, motoron ülve, kis lökéssel beindult idáig. Nem is értem miért a viszonylag meredek garázslehajtóval próbálkoztam most :)
Akárhogyan nézem, ebben van egy kis hajlat. Ha probálkatom az első teleszkópot, akkor picit ragad is, de amint mozdítom a motort, rögtön visszaugrik a helyére. Letoltam párszor a lejtőn, és fékeztem nagyokat vele, hogy próbálgassam. Rendesen rugózik, nem is kattog, vagy ilyesmi. Remélem ez még belefér, mert kicsit fájna most anyagilag új első villát venni :(
A villák nyílegyenesek - elvileg :)- mindkét oldalon.
Biztos, hogy elhajoltak és nem csak úgy látszik? Egy enyhe görbületetl elbír, azért tud még mozogni, viszont hosszú távon nem bírja, szétveri önmagát, Ezt meg csak csere oldja meg. Volt is itt kínálva régebben egy komplett első villa.
Berugója nincs, hogy tolni kellett? Egy 50-essel még megbírkózik az ember, de egy 125-öst betolni már odafigyelés kell, +rutin.
Megvettem egy Red Rose 125-ös mocit. Kb 20 éve nem motoroztam, és ennek meg is lett az eredménye. Mivel az önindító rossz, egy betolásos művelet keretében sikerült közelebbi ismeretségbe lépnem a garázs falával. Eddig még sose láttam ilyen közelről.
Tanulság: Nagyobb kifutópályát kell hagyni magamnak, amíg újra bele nem jövök, és nem rángatom egyszerre a gázt, féket, kuplungot. :)
A fallal való barátkozás után vizsgálom a motort, hogy mi baja lett. Feltűnt, hogy az első villában van egy egész enyhe kis hajlat. Telók jól működnek, rugózik. Kérdésem az lenne, hogy alapjáraton is van benne egy enyhe hajlat, vagy inkább beigazolódik a sejtésem, hogy a fal volt az erősebb?
Másik kérdésem, hogy a tudjátok mely típusoknak kompatibilis a váltókarja? Ugyanis ez is amortizálódott, törés formájában.
Elsősorban kényelmes, mint állat. Nekem rövid lábam van, így kényelmesen leér a földre ülve is. Nem kell nyújtózni a kormányért sem a 170 cm-el. Az 50 ccm-től meg nem kell csodát várni, mert mégiscsak sm, de alattam (110kg:) az utazója 65-70 km/h.
Mivel nekem slick gumik vannak rajta, csak aszfalton érdemes használni, de múltkor próbáltam földúton, murváson dombra felment óvatosan, de ilyennek igazán csak betonon érdemes menni.
Szerintem a 3-4 liter nekem - alattam - nem sok. Igaz túrázni járok vele inkább, betonos mellékutakon.
Fenntartásra alig kell költeni: finom olaj, +benzin legyen benne és már megy is. A többit meg úgyis figyelni kell minden gépen: fékbetét, égők, lánc. Motorilag, ha tönkremegy 30-35 ezerért komplett új blokkot kapni bele. Ócskát kiveszed, újat be és már örömködsz is tovább:) Aztán ha felújítod a régit, van egy tarcsi blokkod kompletten.
Nekem önött küllős kerék van elöl hátul, így a küllőkre nem kell figyelnem :). Ezzel csak az a gond, hogy nehezen kormányozható, nagyobb sebességnél.
Nekem bejött a vas, bár sokan lefitymálják, mert 50-es 2T motorral elég jól tudja rombolni a chopper feelinget, de engem nem érdekel. Ez akkor is egy chopper és kész.
Sajnos leírást nem találsz róla sehol, én is alig tudtam pár gépkönyvet összeszedni, az sem sokra való nagyobb hiba esetén.
Köszönöm, megnézem majd és megfordítom. Az elején szokatlan volt a váltó, de lassan kezdem megszokni... Viszont 1-2 hónap múlva szeretnék egy nagyobb motort, így jobb ha nem ez rögzül bennem...
Szia!Valószinűleg egy Minareli RV4 blokkal szerelt Red Rose-d van,nekem is ilyen volt a gyári blokkom.Csak a rudazatot kell megforditanod,ugyhogy lepattintod a faudi csuklóról,fellazitod a kicsi csavart,lehuzod a ricniről a kart,majd 180fokot forditasz rajta és ugy teszed vissza.faudi fej visszapattint,a rudazatot ujraállitod egészen addig amig kézzel benem tudod rakni a sebességeket.De használhatod igy is,a motornak nem árt,csak ha hozzászoksz más motoron zavaró lessz.
Mivel nemrégóta van egy 50-es Red Rose -om, most vagyunk még csak az ismerkedési időszakban :) Végre volt időm rendbehozni így most vettem igazán észre, mióta rendesen üzemel, hogy mikor felpörög 7000-re a motor elkezd húzni jobban, mintha nitrót kapott volna. Power szelepe nincs, azt látom, a lamellák jók a karbi után, de az az írások szerint főleg alul adna erőt. 7000-től inkább meg a rezók indulnának be nem? A Gianelli dobban szerintetek van rezó, ami elkezd működni nagy fordulaton? Másra nem tudok gondolni, mitől lódul meg és megy mint a mérgezett egér...
Mondjuk én csak örülök neki, így az utazója most egy kényelmes 70 körüli tempónál van.
Stevexxx: passz, ma néztem meg én is az enyémet de nem írtam fel :)
A blokkba van vagy beütve. Aprilia az benne van nagy betűvel, de nem írtam fel a tipusát. Majd holnap ...
H.Josi: van kapcsolási rajzod? Abból ki lehet indulni. Van egy egyenirányítója, ha nem tölt, akkor annak kampec, vagy van biztosíték is mellette, lehet az szállt el?
A műszeres teszten már túl vagyok,sajnos innen tudom,hogy nem tölt.Amikor feltöltött állapotban van az aksi elsőre indul,1-2.napot bír ki. Az aksi 1 éves.Köszönöm a válaszodat.