Súlyos baleset. A szabálytalankodó autós meghalt, a vétlen motoros súlyosan megsérült. Mégis mi a cikk vége ? "...Az ezer köbcentiméteres hengerűrtartalmú a legnagyobbak, legerősebbek közé tartozik a kapható motorok közt, csúcssebessége bőven felette lehet a 200 km/órának is..." Prejudikálás? Sugallás? Ugyan már...
Egyébként meg értem én: amint megerőszakolnak egy nőt a VI.kerületben, azonnal az ÖSSZES környéken lakó férfit le kell tartóztatni, hiszen AKÁR MEG IS DUGHATTA VOLNA, MEGVAN A KÉPESSÉGE HOZZÁ !
Szégyen. Elégtelen.
Ha a kategória szó (hogy állsz a szótárral?) nem ment, nem csoda, hogy nem veszed észre az olyan nüasznyi különbségeket, ami a 'naked' és a naked között van.
1000-es sportgépek összesen: 119 db vegyük hozzá a sporttúrákat is (min. 1000ccm): 852 db 600-as naked gépek összesen: 2546 db 125/250 ccm motorkerékpárok összesen: 1167 db
Mi a gondod? A 228 több mint a 216. A minimális különbségen élcelődsz? Gyorsan keress egy értelmező kéziszótárt és nézd meg a 'KATEGÓRIA' jelentését. Segítsek? Ide tartozik még: Honda CBF600, CB600, Kawasaki ER6 (a 600-asokkal egy csoportva veszik a Z750-et is, csak 10LE plussz), Suzuki GSR 600, GSF650.
Ha a kategória szó nem ment, vegyél elő egy számológépet és add szépen hozzá a fenti modellek számait a 228-hoz. :-DDD
2005-ben CBF250 szintén 200 fölött volt - nagy cucc, de akkor most add össze szépen az 1000ccm-es sportgépeket, a 125/250-eseket, meg a 600-as naked gépeket külön-külön.. ;)
> A motorértékesítési adatokat megtalálod a totalbike-on: a robogók (ami nem motor valójában, csak hasonlít) után a 600ccm-es 'naked' kategória a legnépszerűbb évek óta, akárcsak Európában.
ha tudod, hogy ott vannak, miert nem nezed meg? :-)
TOP10 eladott nagymotor 1. Yamaha FZ6: 228 darab 2. Suzuki GSX-R1000: 216 darab
Menjen a halál a Suzukihoz... :-P Motort a Honda meg a Yamaha gyárt. :-DDD
A köbcenti - teljesítményhez összefüggésedhez pedig enged meg hogy gratuláljak. Ilyen alapon Wagonert sem szabadna értékesíteni, mert képes 130 km/h sebességre, az meg ugye városba sok.
A motorértékesítési adatokat megtalálod a totalbike-on: a robogók (ami nem motor valójában, csak hasonlít) után a 600ccm-es 'naked' kategória a legnépszerűbb évek óta, akárcsak Európában. A példád ott is sántít, hogy a Honda után a Yamaha is kiadta a 125-ösét, a Kawasaki kihozta a 250-esét, a Sutyoki jövőre hozza a 250-esét. Persze ez így még kevésnek tűnik, de az, hogy a japók eddig nem nagyon hoznak kis ccm-es motorokat erre a piacra, egyébként is összetettebb üzletpolitikai dolog. (Itt referálnék a 250-es, 400-as 4T GP kategóriákra...)
>>Ha én az autómmal kikanyarodok lakott területen a kis mellékutcámból a buszos főutcára, nem számítok rá, hogy oldalról valaki száznegyvennel érkezik.<<
innen semmi gond, akkor te nemcsak motorosnak de autosnak is hülye vagy...
Menj be egy Suzuki motorboltba, nézz körül, hányféle motort kapsz 125 és 400 ccm közt, és hányfélét 600 felett. Mondj például egy utcai 250-est. És azt is mondd hozzá, mennyit adtak el belőle, mondjuk GSX-R-rel összehasonlításban.
Miből gondolod, hogy zavarnak a motorosok? A vadállat motorosok zavarnak, akik miatt a normális többség nem mer átszállni autóról motorra. Sokkal több embernek kellene motoroznia ahhoz, hogy jobb legyen a közlekedésünk. Sok ember kis területen együtt viszont csak akkor élhet, ha betartanak bizonyos szabályokat.
Egyébként a dolog valahol ott kezdődik, hogy ha itt benézel egy békés mellékutcába, nem tudod megállapítani, hogy jobb, vagy bal oldali közlekedés van, mert mindenki úgy parkol, ahogy éppen kényelmesnek tűnik neki.
Az irányjelző használata valószínűleg snassz. És még írdogálhatnék, de inkább szerzek egy hideg sört, és elhöpintgetem az egészségetekre :-)
Van egy hasonlóan fontos különbség is. Akár tetszik, akár nem, a legtöbbünknek az 'A' a sokadik kategória. Mert a B-t, C-t D-t többet használjuk. Az élethez, a munkához. De a díszes egysíkú 'B'-s társaság véleménye hangosabb. Na ja, többen vannak...
Gondolom ez nem nekem szólt. Engem a veszélyes, szabályt és logikát semmibe vevő, fantáziátlan (nem bbírja elképzelni, hogy vele is megtörténhet) antiszociális vadbarmok irritálnak, függetlenül attól, hogy mit vezetnek.
Kedves Kutya, nem akarod észrevenni, hogy van egy jelenség, ami igenis elterjedt az országban. Mondanak hülyeségeket zéró toleranciáról (ami a legnagyobb állatság, amiről eddig hallottam), de közben ordító szabálytalanságok tapasztalhatók, méghozzá igen gyakran, megtorlás nélkül. Normál utcai forgalomban egykerekező, csendes lakóövezetben hekkelt kipufogót bőgető hangos, erősen jelenlevő kisebbség terrorizálja a normál tempójú közlekedőket. Igen, az ilyenekre az én nyálam is fröcsög annak ellenére, hogy motorral születtem és benzinnel fürdettek.
Egyébként tényleg nem értem, mi motivál valakit, hogy egy olyan országban, ahol durva sebességkorlátozás és még durvábban rossz utak vannak, közútra versenygépet vegyen. A vágyat azt értem, a száguldás örömét értem, de mindennek semmi köze a realitáshoz. És rosszindulatúan azt képzelem, hogy Kenesén egy ilyen realitásoktól és a többséget alkotó környezetétől elrugaszkodott fiatal diffundálhatott keresztül egy hazai kisautón, amit nem egy utcai harcos, hanem egy normál átlagközlekedő vezetett, akit itt letatáznak
Ha én az autómmal kikanyarodok lakott területen a kis mellékutcámból a buszos főutcára, nem számítok rá, hogy oldalról valaki száznegyvennel érkezik. Ha netán mégis annyival érkezne és belém száll, úgy gondolom, ő volt a hibás és nem én, aki nem adtam meg neki az elsőbbséget.