"Egy autópályaépítés engedélyeit is évekig elhúzzák." nézd, lehet, hogy zsigerből bajod van a hatóságokkal ezen nem tudok segíteni, de ez erős csúsztatás
egy autópálya az hatásvizsgálat köteles. előzetes hatásvizsgálat 45 nap min. részletes 90 nap minimum. + területszerzés, kisajátítás, építési engedélyezés, vízjogi létesítési engedélyezés is kell
ez nem az a kategória mint a dakar. itt 60 nap. a T. kérelmezők mikor tudták, hogy lesz a dakar?
Jogerős engedélyt csak akkor lehetne kapni, ha a fellebbezésekre bevezetnék a rögtönítélő bíróságot. Egy autópályaépítés engedélyeit is évekig elhúzzák.
Azért ez a Natura 2000 terület, ahol a verseny folyt nem azonos a természetvédelmi területtel. Miután az ország területének vagy 20%-a tartozik bele, enm is nagyon lehetne olyan nem városi rallit rendezni, amelyik ne menne át rajta. Egyébként jó részük mezőgazdasági terület, ahol a traktorok, teherautók vidáman járhatnak a földutakon, akárcsak a védett területnek számító erdőgazdaságokban.
A Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy milyen természetkárosítás történt a múlt héten lezajlott versenyeken. A szervezők a szükséges időt nem várták ki, jogerős engedély nélkül startolt a rali.
Ja, a visszatelepülésről. Látszólag visszazöldül, de a növényzet összetétele általában megváltozik. A gyomjellegűek települnek először vissza és elnyomják, nem engedik visszatelepülni az érzékenyebb, őshonos fajokat. Gondolom, egy parlagfű, disznóparéj tenger senkinek sem hiányzik.
Az igaz, hogy lőtér, de lövészet ma már igen ritkán van. VISZONT korábban a növényzetnek VOLT HONNAN visszatelepülnie. Ma már sajnos minden másképp van...
Amikor én katona voltam ( '72-74), a Baglyason hetente átlag 2x települtünk. Soha nem fordult elő, hogy lent a tüzérek ne durrogattak volna, vagy épp települtek, vagy bontottak.
Na, onnét lőtték szarrá az egész lőteret.
Mégis milyen jól elvan az a lőtér...
Ha havonta lenne rally, azt se venné észre a természet...:}}
Tévedésben vagy, azon a területen a növényzet elég jól rendbejött.
Mellékszál, de a Zengő várának ostromait, lerombolását, meg egyéb disznóságokat is vidáman túlélte a bánáti bazsarózsa. Na jó, a környezetvédők tipródását nem annyira, most megkeresték a másik élőhelyét is, hogy ott tipródjanak, de azt is túl fogja élni...:}}
Az iszkaszentgyörgyi kőbányából építkeztem, mára egyszerűen észre sem lehet venni, hogy ott valaha kőbánya volt, pedig csak 15 éve nem robbantanak ott követ.
Én azt hiszem, neked magyarázhatok. A tankok nem okoznak akkora kárt mint a rally. Ritkán gyakorlatoznak és viszonylag szűk területen. A lánctalp egyébként sem okoz akkora kárt mint a gk. kereke főleg akkor, ha nem egymás nyomában mennek. (Ami a tankgyakorlaton általános)
hiszen máig aktív, használatban lévő lőtereken keresztül vezet az út, vagyis tankok egyéb lánctalpasok, gépek - ellentétben a Hortobággyal - mostanság is járnak ott.
Most meg + a rally...
mi a különbség ?
Mennyi időre vágja ketté az életterüket az elhaladó rally egy-egy szakaszon ?
Tévedésben vagy, azon a területen a növényzet elég jól rendbejött. A rally mellékesen ott rosszabb mint a bombák, hogy egyenletesen nagy távolságra vágja ketté az élőhelyeket. Ilyen szempontból a gyors tank (sőt tankok) tudnak csak ilyen károkat okozni, a bombák nem igazán. De ez a rallyi átvonuló területének egyébként is csak kis része.
(Nem véletlenül nem lehet pld. a Hortobágyon géperejű járművel közlekedni).
amit a tankok, lőszerek, lánctalpasok nem tudtak tönkretenni (sőt ! gondoskodtak a háborítatlanságukról és elterjedésükről) abban hogyan tesz kárt egy átfutó rally ?????