Üdv. piaggio clón, kinetic tfr cdi gyujtással -karbival szenvedek,az elöző motorkerékpár szerelő tulaj elvérzett rajta - beleunt a kilátástalan szerelésbe. Sajnos az eredeti idős tulajtól örökségből volt ,nem tudni róla semmit müszakilag, mi miatt nem használták , azon kivül hogy 3900 km. van benne,bontatlan gyári ,a tünet : nem indul, durrog,néha karbiba és belerobban durrog főként a kipufogóba. Van másik müködő motor, arról egyesével átettük az alkatrészeket ,de igy se indul,új cdi vel ,gyertyával pipával szikra van 1-2 cm es ! Benzin is van- új 1/40 es újra cserélt. Minden variáció végig lett nézve- cserélve :kipuval- kipu nélkül, légszűrővel- annélkül, másik müködő karbival-trafóval cdi vel stb stb . Gyujtás ék is új,nincs gyűrűtörés,nagy kompresszió csak a gyujtó tekercs és a lendkerék a régi,de a tekercsnek is jó az ellenállás értéke 310 omh . féktisztítóval sem indul, csak erőssen tekerve, befecskendezve próbál indulni,lassan tekerve semmi . Fellelt állapotban állítólag pöfögött, majd elkezdett a kipuba lövöldözni ,megállt ,és elment a szikra . Cdik 3. db. cseréje -semmi, megvettem a gépet hátha sikerül megcsínálni, használni . Már csak a gyujtótekercsre tippelek, vagy a mágnes pólust váltott, vagy főtengely szimering . Segítség ! Rendeltem közben egy komplett állítólag jó bontott blokkot , azzal is megpróbáljuk de kitudja az is mien, a gyáriát kellene gatyába rázni 3900 garantált km van benne bontatlan ! T.P.
Keresem a következő alkatrészeket:Bravó variátoros oldalburkolat,lámpa.Ciao oldalburkolat,régifajta hátsólámpa. Si középsztender.akinek van jelezze megvenném.zoli_motor@freemail.hu
En is igy gondolotam, de a szerelö - aki bár megcsinálta a mocit, de össze vissza beszélt - allitotta hogy a masik kuplungnak is szerepe van az inditasban en pedig hittem neki.
Venni fogok uj indito pofat, de ugy erzem a a kuplung pofa is eleg kopott.
Szoval a kerdes tovabbra is aktualis: milyen vastag legyen a ferodo a kuplungpofán?
Értem, kösz.Nem is a sebesség lenne a fontos, hanem csak az, hogy felvisz-e vagy sem.Na mindegy, igyexem kipróbálni egyet vétel előtt, amennyire csak lehet.
Vastagságot nem tudok de ha egy teljes tekerés után sem forog át a motor akkor az kuka. Álltalában az a jó ha egy fél fordulatra lehet indítani mintha berugnád csak előre.
Ahogy írtam, a gyújtással kezdtem. Kivettem a motort, újra beállítottam (kicsit nagy volt a hézag) és utána nem indult. Benzint kapott, de egyet nem durrant.
Elvittem egy szerelőhöz, aki szerint a hengerfejet cserélni kell mert a gyertya menete tönkrement. Kicserélte továbbá a vadiúj 13-13-as karbit 12-12-re, és tett rá egy másik kipufogót.
Így most hibátlanul indul, és a 40-be is belefut szóval elégedett vagyok...
És van egy eladó vadiúj 13-13-as karburátorom Si-re. Decemberben vettem, és max 1 km-t ment vele a motor. 9999 Ft-ért vihető.
én csak egy széria variátorosról tudok véleményt mondani. Sík úton akár 40-t is megy, hegyre fel kb 20-al mászik fel (75 kg vagyok). Ezek a gépek nem robogók, annál egy kategóriával lassúbbak.
Tuningolni állítólag jól lehet őket, de arról nincs tapasztalatom.
Érdeklődnék, hogy ha kissé (nagyon) medvés testalkatú vagyok, akkor egy ilyen kis libakergető mennyire visz fel engem nem túl nagy dombokra?Vagy inkább az van, hogy nekem kell felvinnem a gépet? :D
Sajnos nincs lehetőségem nagymotor jogsit letenni, a B-vel meg csak az ötvenesek maradnak.Érdekes lehet amúgy, mert kisebb, könnyebb egy ilyen, mint egy robogó, meg még kevesebbet is eszik valszeg. De ha nem bír el, akkor nem marad más...Használ itt valaki ilyet nagydarab létére?Vagy utassal?Kösz, ha van válasz.