Az engesztelés azzal záródik, hogy Isten Azázelre helyezi vissza a bûnöket, majd az Azázelt jelképező kecskét a sivatagba kergetik. Érdekes módon nem megölik. A szimbolizációt szintén nem érthetjük meg Énok könyve nélkül, ami vázolja, hogy Azázelt Dudael sivatagában taszították a mélységbe társaival. Még a rabbinikus zsidóság is tisztában van azzal, hogy amikor e kecskét elzavarják a pusztába, az Dudael sivatagára vonatkozik [Ahol Azázel el van zárva].
No igen, arról nem is beszélve, hogy számos más kanonizált szövegrész értelmetlen, de legalább is hiányos maradna Énok nélkül. Pl. a tartarosz, vagy a mélységbe zárt angyalok említése előfeltételezi vagy megköveteli azokat az ismereteket, amiket Énok részletesen vázol.
Pl.: Azázel angyal is szerepel az Énokban és nem sok helyen van ez a név hanem csak Mózesnél: Mózes III. könyve 16.
Azázelről semmit nem tudnánk meg az apokrif nélkül ezekszerint csak hogy a pusztában valamiért egy kecskét el kellett küldeni Mózeséknek, akire sorsot vetettek. Az egyik Azázelre eset és azt elküldék a pusztába, ami az Úrra azt megáldozták bűnért való áldozatként.
Ugyanúgy idézi Énok könyvéből, mint bármelyik másik prófétától.
Persze az általános iskolánál kellene kezdeni, ahol megtanítanának olvasni és az olvasottat megérteni.
"Nem tény: Júdás levelének írója az Énok könyvét idézte."
A vak is látja csak egymás mellé kell tenni a két idézetet, hogy uganaz tartalmilag. (És ez a tartalom nem is akármiról szól hanem az Úr visszajöveteléről)
"Nem tény: Júdás levelének írója kanonikusnak tekintette az Énok könyve címen elhíresült iratot..."
De tény különben nem mondaná Énok próféta prófétálta: "Idézet"
Ugyanúgy idéz mint a többi "kanonizált" prófétától szokás volt az apostoli levelekben.
2Timóteus 3:8 Ahogyan Jannész és Jambrész ellenszegültek Mózesnek, úgy álltak ellent az igazságnak ezek a megromlott értelmű, hit szempontjából megbízhatatlan emberek is.
Ki volt Jannész és Jámbrész, akikkel kapcsolatban Pál nagyon komoly leckékre utalt?
Ha ezt nem tudjuk, akkor nem érthetjük meg mire utal, vagyis értelmetlen az egész példázat. A Biblia sehol máshol nem említi e neveket, Pál viszont utalt valamir, ami csak ún apokrifokban maradt fenn. Amit Pál mond a 2Timóteusban, azt a Szent szellemben mondja, s ezek szerint a Szentszellem elvárja annak az apokrifnak az ismeretét?
És ?? Hogy egy adventista chatbot algoritmus nem fogadja el az senkit nem hat meg...
Tudsz olvasni ? Kezdek kételkedni benne. (vagy meg van kenve egy picit a szemecskéd ??? :-) )
Ugyanazt idézi mint az Énok apokrifben van és azt monja Énok proféta prófétálta: ... "Idézet"
Pont ugyanazt ami az Énok könyvében (ama apokrifben) van. (majdnem szó szerint idézve)
Úgy néz ki Júdás apostol Istentől valónak vette (kanonizálja) itt azt a könyvet ami nem a 66-ban van. (az hogy azt később nem tette római egyház az meg senkit nem hat meg)
Persze te csak lépd át a tényeket. (ahogy mindig is szoktad)
Tény, hogy Júdás ugyanazt idézi, Tény hogy az Úr visszajövetelével kapcsolatban idézi, Tény hogy Énok prófétától valónak tartja. Meg van írva.
A katolikusok még megtoldották egypárral - na, csak az Ószövetséget. Kánonról nem vitatkozom, hit kérdése, tudományosan nem lehet bizonyítani/cáfolni. Csak jeleztem, hogy ti olyan iratokra (is) hivatkoztok, amelyeket én nem fogadok el. Én azt mondom, amire 66 könyvből jutottam, ti ezt a 66 könyvet megtoldjátok még egy-kettővel. Eldől, ki választotta a jobbik részt...
13. Tengernek megvadult habjai, a magok rútságát tajtékozók; tévelygő csillagok, a kiknek a sötétség homálya van fenntartva örökre. 14. Ezekről is prófétált pedig Énok, a ki Ádámtól fogva a hetedik volt, mondván: Ímé eljött az Úr az ő sok ezer szentjével, 15. Hogy ítéletet tartson mindenek felett, és feddőzzék mindazok ellen, a kik közöttök istentelenek, istentelenségöknek minden cselekedetéért, amelyekkel istentelenkedtek, és minden kemény beszédért, a melyet az istentelen bűnösök szóltak ő ellene.
Énok 1
9. Íme! Eljött az Úr tízezernyi szentjével, ítéletet végrehajtani mindenek fölött, és elpusztítani az istenteleneket, megfeddni minden élõt az istentelen munkájukért, melyeket istentelenül elkövettek ellene, és minden súlyos beszédért, melyeket az istentelen bûnösök ellene szóltak.