kispajtás. Attól, hogy Mo "tőkés" ország, vagyis Mo-on piacgazdaság van, még nem jelenti azt, hogy amikor egy ÁLLAMI alkalmazott sztrájkol, akkor a "tőke" ellen sztrájkol
Hát? Szerinted még ki/mi ellen sztrájkolhat egy munkás?
Hogy miért csak az állami cégeknél, azt meg leírtam.
A MÁVba nyomott 2.000 milliárd felett nagyvonalúan átsiklottál. Akkor szerinted ezt a pénzt meg szépen be kellene pengetniük a MÁV alkalmazottaknak?
Nem vagyok én olyan elsiklós, csak feltételezem, hogy aki egy topicba ír, az olvassa is az előzményeket.
Antisystem válasz | megnéz | könyvjelző 2008.02.24 20:00:47 (68) ...Az, ha az állam egy általa szabályozott árat direkt alacsonyabbra állapít meg szociális céllal (és igen helyesen) és utána odaadja az adott cégnek a különbözetet, természetes dolog. Egyszerűen az történik, hogy a jegy gyakorlati vevője mondjuk 70%-ban XY utas, és 30%-ban meg a társadalom.
Ennek semmi, de semmi köze a vasutasok munkájához, és az általa teremtett értékhez. Igazad akkor lenne, ha a vasuti jegy nem az államilag szabott ár kategóriájába esne.
Akkor tisztességesebb, mint hittem, én eddig azt gondoltam, hogy jövedelem-arányosan, le a kalappal. (a fizetésemelés más téma, az tényleg lehet indokolatlanul sok)
"Miért, újat mondok azzal te szerenecsétlen, hogy Magyarország újabban tőkés ország?" Akkor te valamit nagyon nem értesz kispajtás. Attól, hogy Mo "tőkés" ország, vagyis Mo-on piacgazdaság van, még nem jelenti azt, hogy amikor egy ÁLLAMI alkalmazott sztrájkol, akkor a "tőke" ellen sztrájkol, hiszen akkor lényegében a saját tulajdona ellen sztrájkol. Nem azért volt eddig csak állami cégeknél sztrájk, mert Gaskó olyan tökös legény, hanem egészen más okból, amit már sokan korábban itt kifejtettek, felesleges megismételni. A MÁVba nyomott 2.000 milliárd felett nagyvonalúan átsiklottál. Akkor szerinted ezt a pénzt meg szépen be kellene pengetniük a MÁV alkalmazottaknak?
Nem beszélve arról, hogy egy állami vállalat eladásából származó bevétel kapcsán Gaskó milyen alapon dönti el, hogy ki kapjon belőle (a vasutasok), és ki nem?
Ki mondta, hogy érdekes? Csak valaki kérdezett, én meg válaszoltam. Illetve hogy pontos legyek, csak idéztem valaki más válaszát.
Meggyőződésem, hogy Gaskó célja a politikai zavarkeltés. Nem véletlenül a népszavazás előtt csinálja a felfordulást.
Arra a kérdésre pedig még mindig nincs válasz, hogy milyen alapon kér nettó 250 ezret a privatizációs bevételből? Erre akkor lenne jogalapja, ha a vasutasok részvényesei lettek volna a Cargónak!
Az egész vasút egy nagy csődtömeg, mely milliárdos adósságokat halmozott fel, és ezt az ország összes adófizetője nyögi. Amikor pedig nem megy, hanem jön némi pénz, akkor szerinted azt is szét kellene osztani?
Milyen tőkéről beszélsz, te szerencsétlen?A MÁV-Start ÁLLAMI tulajdon, ha nem vetted volna észre...
Miért, újat mondok azzal te szerenecsétlen, hogy Magyarország újabban tőkés ország?
Nem állítom, hogy a váltókezelő zsebében landolt a pénz, de abban az értelemben igen, hogy egy magántulajdonos már esetleg rég az utcára tette volna.Nézz körül és látni fogod, hogy eddig Mo-n csak a nagy állami vállalatok, elsősorban a MÁV alkalmazottai sztrájkoltak. Nyilván nem véletlenül.
Nyilván nem véletlenül, hanem pont azért, mert nincs még vagy ezer Gaskó, és Magyarorságon a munkás-érdekvédelem szintje a brembergi bányászbéka valagánál van, egy magántulajdonos nyugodtan, minden következmény nélkül utcára tehet egy sztrájkoló munkavállalót. Na, pont ez a szégyen, és egyenes következménye a tőke globalizálódásának, ami megszüntette a tőkés és munkavállaló kölcsönös egymásra utaltságát, megegyezési kényszerét.
Nézd, Gaskó és a többi vezér között ebben csak az a különbség, hogy Gaskó mindenkinek "vonzó juttatási csomag"-ot akar, a többiek meg csak akkor írják le ezt a kifejezést, ha topmanagert keresnek...
A kérdés nem Gaskó "vonzó juttatási csomag"-ja, neki így is-úgy is van. A kérdés a pályaőré...akinek Gaskó akar, a vezérkar és a politika meg nem.
"OK, akkor szerinted hogy lehet egy közszolgáltatásban dolgozónak hatékonyan érdekérvényesíteni a tőkével szemben?" Milyen tőkéről beszélsz, te szerencsétlen? A MÁV-Start ÁLLAMI tulajdon, ha nem vetted volna észre. Gaskónak és a bandájának akkor lenne joga (vagy igazából még akkor sem) egyetlen fillér pluszpénzt is követelni, ha 90 óta nem kellett volna 2.000 milliárdot belenyomni a MÁV-ba. Nem állítom, hogy a váltókezelő zsebében landolt a pénz, de abban az értelemben igen, hogy egy magántulajdonos már esetleg rég az utcára tette volna. Nézz körül és látni fogod, hogy eddig Mo-n csak a nagy állami vállalatok, elsősorban a MÁV alkalmazottai sztrájkoltak. Nyilván nem véletlenül. Amúgy Gaskó maga alatt vágja a fát.
Harmadjára csak jó lesz. Tehát amint a beidézett részből (301876-os hozzászólás a vasútmániás topikban) is le vagyon írva, Gaskó et. fizetése bruttó 979 ezer + a juttatások.
Jó hogy ezt megjegyezted, ugyanis a MÁV Cargo nem közszolgáltató cég, hanem az egyik teheráru fuvarozó cég a sok közül Magyarországon
Ja, az lett, miután kiszervezték a MÁV-ból, hogy privatizálják. Holott ugye az elmúlt évtizedekben pont arról szólt a MÁV, hogy a nyereséges teherszállítás képes fedezni a mesterségesen a bekerülési ár alatt tartott személyszállítási jegyárakat. Most örvendjünk a teherszállítás kiszervezésének és privatizálásának, majd a személyszállítás tönkremenésének, vagy drasztikus áremelésének.
az állami vagyon vasutasok közötti osztogatásához pedig sem a pénz, sem az erkülcsi jogalap nincs meg.
"az alapvető közszolgáltatás) privatizációjával van baj"
Jó hogy ezt megjegyezted, ugyanis a MÁV Cargo nem közszolgáltató cég, hanem az egyik teheráru fuvarozó cég a sok közül Magyarországon. (Sőt, már a MÁV sinein se az egyetlen köszönhetően a versenyt lehetővé tevő uniós jogszabálynak...)
"és ha adva van a pénz"
Szerintem nincs adva a pénz az átlagot ennyivel meghaladó béremeléshez,
az állami vagyon vasutasok közötti osztogatásához pedig sem a pénz, sem az erkülcsi jogalap nincs meg.
Ennyi erővel az egész ország tarthatná a markát - a privatizált cégeknél dolgozók az utána bejött pénzért. Tejesen nem normális dolog- gazdasági agyamentség.
Az állami vagyont nálunk csak széthordták, nem összehozták.
Ja értem, nálunk az állami vagyon - dacolva az anyagmegmaradás törvényével - a semmiből keletkezett. Lőn, azután folyamatosan lopták 60 évig, és még most is el lehet belőle adni annyit, hogy egy kapitalista egymilliárd feletti sikerdíjra tarthasson igényt.
De, szerintem alapvetően a vasút (és az alapvető közszolgáltatás) privatizációjával van baj. Viszont ha már így van, akkor legalább a dolgozóknak is jusson belőle valami, ne csak a szívás.
És miért lenne a követelés törvénytelen vagy teljesíthetetlen? Nem tudok róla, hogy bármiféle bíróság is jogerős itéletben törvénytelennek minősítette... és ha adva van a pénz, akkor nyilván teljesíthető belőle ez is.
Ezt a bohócot ki tudja leváltani? Senki, mert azokat,akik ezt megtehetnék,azt jól megfizeti. Ki tudja, hogy hol él ez az ember? Mekkora a palotája? Mennyi a fizetése? Amíg politikusoknak be kell vallani a jövedelmüket,meg a vagyonukat, addig neki nem kell ?
De ezért miért a melósokat szidod? Szerinted a Cargo-privatizációt a vasutasok találták ki és nem a tőke? Tényleg az zavar, hogy ha már privatizálnak, legalább meg akarják védeni a dolgozói érdeket, a saját érdekeiket?
Nem tudom, de így velem és másik 700,000 emberrel baszik ki már egy hónapja az a terrorista banda!
Nézd, a velük éppen szemben állók, a politikai-gazdasági elit nevet viselő terrorista banda meg már 18 éve 7 000 000 -val.
És bizony tényleg nincs változás áldozathozatal nélkül. Nekem is maradt el üzleti célu utam, de ezerszer inkább és örömmel hozok áldozatot egy sztrájkoló szakszervezet mellett, mint egy a szegényeket, a rendszerváltás áldozatait, a rossz érdekérvényesítőket is folyamatosan megszorítani akaró kormányzati reform mellett, egy olyan reform mellett, amitől csak azoknak lesz jobb, akiknek ma se rossz, akik jól jártak a gengszterváltással és a kapitalizmussal.
És egészen biztos vagyok benne, hogy ezt a 700 000-ből nem csak én gondolom így.
Gaskó úgy független, mint egy elszabadult hajóágyú. Már csak törni zúzni tud a saját - amúgy is lepusztult - hajójának fedélzetén, mert sajnos még ezt is jobbnak tartja, mintha beégve fölhagyna agyament fantazmagóriáival...
Ám legyen, vigyük végig a gondolatot. Ha nekik a pofájukon kívül bármi "jár" a privatizációból, akkor az összes közintézmény (iskola, egyetem kórház stb.) alkalmazottja elkezdheti verni magát, hogy adják el az intézményt a pénzt meg adják oda nekik.
Te nem végigviszed, hanem kicsavarod a gondolatot, az eredeti úgy hangzana, hogy:
akkor az összes közintézmény (iskola, egyetem kórház stb.) alkalmazottja elkezdheti verni magát, hogy adják el az intézménytha a kormányzat eladja a közintézményt, akkor a pénzt a pénz egy részétmeg adják oda nekik.