Szóljon ez a topik Dunaújvárosról és a kapcsolódó vonalakról (Pusztazszabolcs, Rétszilas, Paks), iparvágányokról, vasútilag a Vasműről, az Atomerőműról, stb... A múltról, a jelenről és a jövőről!
Ha nincs, hát majd hoznak máshonnan. Egyébként van, ma is vagy 5-6 darab biztos álldogált a fűtőházban. Dunában is van kettő, pedig úgy tudom, hogy a fordához egy is elég. :)
Fehérváron nincs Bz(ha Komárom fele normális menetrendet csinálnak,akkor főleg nem lesz) Előszállást leszámítva a kutyát nem érdekel ez a vonal Dunaföldvár után katasztrófális a pálya(majdnem végig 40es lett,tele 10es lassújelekkel)
Van egy merész ötlet, amit nem szeretnék veszni hagyni. A Dunaújváros - Paks vasútvonalon 2009. december 12. óta szünetel a vasúti személyszállítás. A vonal újraindításáért legkésőbb az átadás évfordulójára (december 22.) szeretnék egy különvonatot közlekedtetni a vonalon. Érdeklődnék a közlekedtetés feltételeiről, kit tudtok ajánlani, hová forduljak az ügyben vagy tudtok-e ajánlani valakit, aki támogatná az elképzelést? Előre is köszönöm mindenkinek!
Mielőtt elfelejtem: ezt megelőzően egy hajtánytúrát szeretnénk a vonalon. Aki tudja, hol lehet esetleg hajtányt kölcsönözni, kérem keressen meg e-mailben! Vagy akár szívesen társulnánk valakikkel, aki benne lenne egy hasonló körútban!
Érdeklődnék, hogy a 42-es vonal Dunaújváros-Paks szakaszán a teherforgalom, milyen gyakori? Előre is köszönöm a válaszokat.
Más. Most vasárnap utazom Mátrafüredről Paksra, eddig le tudtam utazni, de egy Gyöngyös-Paks retúrral, de most már nem. Így kénytelen vagyok Nagydorogra kerülni. Ez a legközelebbi vasútállomás Pakshoz, úgy hogy az első idei paksi utam ezen a topikon off lesz. Köszönjük :(
A járatcsökkentést itt már fokozni nem nagyon tudják. Amúgy meg itt úgy értettem, hogy az átlagember számára a közlekedés ésszerűsítése egyenlő a járatok számának csökkentésével, járatok összevonásával esetleg megszüntetésével. Régebben olyan jól működött a paksi-cecei vonatok össze/szétkapcsolása Mezőfalván. Aztán a 2008-as menetrendváltástól ez is eltűnt. Ez már a 42-es déli szakaszának leépítését készítette elő. Az összevont járatok közlekedtetése volt az egyetlen ésszerű döntés a környéken a SZDSZ-es közlekedéspolitika alatt. Sokan a csodát várják több szempontból is, így a közlekedés terén is a kormányváltástól. Nem feltétlen kéne vonalakat újranyitni, elég lenne normális időközönként közlekedtetni a járatokat a mellékvonalakon is, a buszok útvonalát pedig az utasigényeknek megfelelően módosítani.
"már olvastam tőled baromságokat " Köszönöm. Remélem ez nem tartozik közéjük. Ha most olyan lennék, megsértődnék és nem írnék ide egy ideig. De nem vagyok az a fajta....
"Bezárás meg tényleg nem lesz, csak utasszámolás és ésszerűsítés (=járatcsökkentés). "
Barátom , nem tudom ki vagy , de már olvastam tőled baromságokat ...szfvár és környéke..stb.
Abból az öt párból gondolod a járat csökkentést ? Mikor kellene a hatodik !De. 10h körüli !
Vagy Én értettem félre , és cinikussan gondoltad ?
Egyébként azért is láthatsz több embert a vonaton , mert hála a lakás elárverezéseknek , sajna egyre többen kényszerűlnek pl.Mezőfalva állomás és Nk-feső és környékére...! ( mező szöllőhegy már megtelt ) És ha még a meglévőkből is elvesz teljes lesz a csőd , az elkeseredetség az ott élőknek , mert a busz olyan amilyen , mert hiába van ,( miért van ??? Én még nem láttam arra felé men.szr.buszt !!! ) ha pl. Mezőf.körforgó után a köv.megálló a fűrésztelep , ami a kertektől v.lakóházaktól , vasúti felüljáró után , kb. 2 km és járda nincs ! ebből köv. hogy a kamionok álltal használt fő út mellett kellene baktattni pl. gyerekekkel !
Ez Kóka ill. az SZDSZ " minőségi szolgáltatása" !!!
Tudod sz.....nak le ezek a szarháziak , és mindenki aki támogatja a régió elmaradotságát támogató ötletelgetéseivel !!! :--))
Dunaúji vagyok, csak nem szeretek korán kelni. Na de a viccet félretéve: múlt héten a nap közbeni vonatok (hétköznap és hétvégén is!) mindhárom kocsija tele volt, ennyi utast rég láttam Bz-re szállni/leszállni róla. Tény, hogy menetrendváltás óta a kevesebb vonat miatt ezeken többen vannak, mert szegényeknek ugye valahogy muszály intézni az ügyeiket. Dunaföldvár - Dunaúj viszonylatban a busz gyorsabb, de a bezárás óta a ,,vonatpótló" is kerül, sőt Dunaújig már be sem jön, csak Mezőfalváig. (http://www.albavolan.hu/letoltes/2009/Hird-8223_dec13.pdf) Úgy elhiszem, hogy hosszabb a menetidő, ha minden településre bemegy a busz. A Földvár - Dunaúj busz meg a települések érintése nélkül eljön a 6-oson, úgy persze hogy gyors... Bezárás meg tényleg nem lesz, csak utasszámolás és ésszerűsítés (=járatcsökkentés).
Tudod, én dolgoztam a Vasműben 3 évet, és több nagykarácsonyi kollégám is volt aki vonattal járt. Szerették, mert a busz lassú Dunaföldváron át. Nem tudom milyen messze laksz Dunaújtól, de majd nézd meg a hajnali cecei vonatot. A 4:53 abszolut nem korai, mert a vasműs melóhelyek többségén illik leváltani az éjjelest fél 6 előtt. Amúgy vonalbezárás nem lesz sem most, sem később, ezt a minisztérium nyilatkozta a Startos újságban. Remélem nem hazudtak...
Sebaj! "kint volt két délután": ebből megállapította.
Akár már pályázhatna is állásinterjúra a minisztériumhoz, a vonalbezáró bizottságba, ott is ekkora információmennyiségból szűrik le a tapasztalataikat.
Tegnapi mozgások: napközben jött 2 záhonyi vonat,elment 2,1 ferenci be,egy ferenci ki,1 komáromi be,1 komáromi ki, éjszaka 1 miskolci(BÉM-es) vonat be,1 záhonyi ki,1 ferenci ki,1 ferenci be,1 komáromi be,1 záhonyi Rácalmásig jött elvileg,ott zárt. De Ti nagy Szakértők ezt jobban tudjátok....
andras186: Nem mondtam, hogy jobban tudom. Az, hogy két délután kint voltam, és a személyeken kívül nem ment teher még nem jelent semmit.
Bz-Ps: A kikötői vonatot sikerült elcsípnem már többször is. http://www.youtube.com/watch?v=0UPrwfZQiM8 A teleportálás nem rossz gondolat. Ha már a suliban csinálják a tanárok egy egész vonat miért jelentene gondot? :D
Szerinted a vasmű óriási nyersanyagigényet hogyan elégítik ki? A vasérc teleportálásával? És ezen kívül ott a sok késztermék. De abban a városba a Dunaferren kívül ott van még a papírgyár, a kikötő, a betonelemgyár melyek szintén komoly menyiségű árút fuvaroztatnak vasúton. Habár én sem vagyok környékbeli, de szerintem Dunaújváros jelentősségének ismerete, hozzá kell tartozzon egy vasútbarát alapműveltségéhez.
Az,hogy éppen egy nap délután nem ment vonat,nem jelent semmit. De Te biztosan jobban tudod,elvégre én csak egy mozdonyvezető vagyok,aki itt dolgozik Dunaújvárosban,nem látom át a dolgokat....
Minden nap jár tehervonat,naponta többször,ferencvárosi,záhonyi,egyéb célállomásokkal.Van amikor elmegy egy óra alatt 2-3 vonat,van amikor egész délelőtt semmi. Az ütemes menetrend bevezetése óta sűrűbb az éjszakai forgalom,bár a nappali se elhanyagolható.
Jár. Pontosan nem tudom, mikor, de hétköznap reggel 7-fél8 felé rendszeresen tolatnak Újvárosban, aztán nekiindulnak Giganttal. Minden nap biztos nem, de hetente többször.
Nem lesz itt semmi féle vonalbezárás. Legalábbis ŐK azt mondják... http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1830:nem-lesz-ujabb-vonalbezaras&catid=1:nagyvasut&Itemid=3