Reg otta figyelem az oldalt. S segítségeteket kérnem! Váltó szerelés, szét szedés, felújítás. Hogyan lehet le szedni a fogas kereket? Mert akkor le jönne a ház és hozza férnek a 4db csavarhoz. Köszönöm!
nemrégiben vettem egy borát. 2000-es évjárat 1.4 16v. A nyári melegben szépen indult, viszont most, hogy hűvösebb lett az idő nehézkesen indul ha be indult fulladozik a motor. A fogyasztást sem mutatja már illetve elég halvány az a kis lcd kijelző A felső sarokban pedig megjelent egy 1 es. Az mit jelent?
Szivacsdarabok nekem is jönnek ki néha, egy éve már, de még hűt a klíma, szerintem a kettőm között nincs összefüggés. Nekem viszont a levegő befújás ingadozik, hol erősebb, hol gyengébb, 2-3 másodpercenként változik. Lehet döglődik a ventilátor? Tudja valaki hol van? Ugye nem kell az egész műszerfalat bontani? Úgy tudom a kesztyűtartó mögött van talán...
Tavaly töltöttem fel a klímát, idén nyár elején már nem hűtött. Most azt vettem észre, hogy 19 fokon még relatíve hidegebb levegőt nyom, 21 fokra állítva már teljesen meleget. Szellőzőből időnként szivacsdarabokat fújt ki. Más is tapasztalt már ilyet? Ötletek esetleg?
Én még mindig az alapjáraton rugózok. Akinek AZD motorodú 2001es 16V 1.6os Borája van, meg tudná mondani nála mennyi au alapjárat meleg motornál? A szerelő szerint a 600 a normális...Köszi a választ
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni. 16v azd motorkódú borámba keresek középső szellőző bal oldali rácsot így külön is vagy esetleg egybe az egészet. Itt fórumon nincs esetleg valakinek ?
Szerintetek a 600-as alapjárat meleg motornál normális? Sok gondom nincs vele amúgy, csak ha bekapcsolom a klímát leáll a motor. Vagy lehet nem az alapjárat kicsi, hanem más gond van? Egyébként jól hűt a klíma. Az autó: 1.6 16V 2001 AZD. Köszi a segítséget.
sajnos nincs ilyen ismerős. A probléma az hogy nem induláskor csinálja ezt. Van úgy hogy 2 hétig nem is jelentkezik a probléma, pedig napi szinten 60-70 km-t teszek bele.
Ha kapnék is kölcsön ilyet akkor 3-4 hétig azzal kellene mennem, hogy azt tudjam mondani, hogy a relé a ludas.
Ma kivettük körbefényképeztem, megpucoltuk a sarukat és visszatettük. Szóval még az is lehet hogy ezzel megoldódott a kontakt probléma.
Tegnap megkérdeztem és az olcsóbb 8900 a drágább 15000 Ft lenne.
Nincs esetleg valami ismerős ilyen motorral szerelt autóval (lehet Bora, Leon, Toledo, A3, etc. csak ilyen motor legyen benne) aki kölcsön tudná adni azt a relét egy próbára. Csak hogy megelőzd a felesleges vásárolgatást?
Mert kábelhiba vagy csatlakozó-hiba is lehet az ok. A csatira mindenképp ránéznék nem-e laza esetleg oxidálódott.
Első körben nézd meg a biztosítéktáblán (műszerfal oldala, fedél mögött) a 28-as biztosítékot, nem-e repedt vagy laza, 15A-es. Próbálj be egy másikat ha van.
A relé maga a műszerfal alsó részében van, la kell bontani hozzá a burkolatot a műszerfal alján. A relétáblán az alsó sorban a 4., elvileg a 208-as.
Rendszeresen szervízelem és megbízhatóan működik, viszont van egy apró hiba amiben a segítségeteket kérném.
Nemrég cseréltünk benne üzemanyag szivattyút, érezhetően "erősebb" lett a kocsi, de rendszertelenül leáll a kocsi, általában álló helyzetben, mondjuk lámpánál.
Utána nem búg fel a benzin szivattyú a gyújtás indításkor. 4-5-ször próbálom és utána felbúg a szivattyú és pöccre indul a kocsi ,mehetek tovább.
Az üzemanyag szűrőt, gyertyákat, egyik trafót nemrég cseréltük a szivattyúval együtt más miatt. A szerelő a relére gondol , de nem autóvillamossági szerelő és nem tudja hol van a kocsiban pontosan.
Valamilyen kontakt hiba lehet .
Volt valakinek hasonló esete a kocsijával ?
Melyik részen keressem a relét ? A neten elég egyszerű alkatrésznek nézem, kicserélném hátha...
2000-es évjáratú 1,6-os Borám a következőket produkálta/ja.
Kb egy hónappal ezelőtt cseréltem bal első ajtózárat, mert nem működött az égve felejtett fényszóróra a sipolás, illetve a bal első ajtó világítása nyitott állásban. Más minden jó volt, belső világítás is, csomagtér, stb. De nem akartam úgy járni, hogy a fényszóró elfelejtése miatt véletlen lemerítem az akkut. Kicseréltem a zárat, dejó, öröm bódottá :) Minden ok.
Mostani tünet: ajtózárak működnek, kulcs elfordítással mennek le/fel az ablakok, sipol ha égve felejtem a fényszórót
De nem működik a belső világítás semmikor, nem megy az olvasólámpa, nem működnek a hátsó mennyezeti lámpák, nem megy a napellenző világítás, nincs csomagtér világítás, és nincs ajtó világítás.
Biztosítékok ok, a mennyezeti lámpa nem kap 12 V-ot, és a csomagtérlámpa sem.
Ez most megint valami ajtózár bibi, vagy köze lehet a komfort elektronikához?
Üdv,Van egy 99-es 1,6 os SR Borám,az lenne a kérdésem hogy a folytószelepre megy rá egy vagy 2 vékony cső alulra azok mit szolgálnak?Mert alatta csöpög az olaj,és nem tudom hogy estleg onnan-e.
Egy kis segítséget kérnék, hátha találkozott már vele valaki. Adott egy VW Bora kombi 2000-es évjárat 1.9 PD TDI AJM motorkóddal. A hiba jelenség pedig a következő: mész a kocsival, majd leállítod és mikor szeretnéd újra beindítani mondjuk 30 másodperc után nem indul be. Az okos emberek eddig azt mondták, hogy amíg egy pillanatra is nem gyullad fel az izzító jel akkor nem is fog beindulni. És tényleg mivel mikor állt nem tudom hány percet akkor beindul megjelenik a jel azt megy is. Már hittem azt is hogy ferdén álltunk meg vele és talán le levegősödött... de nem.
Ennek mellékterméke, hogy írja a kézikönyv, hogy a klímát soha ne kapcsoljuk ki (mondjuk én ezt abszurdnak tartom vagy nem tudom a miértjét), de pl amikor nem akart beindulni ugyan ezen izzító jel hiánya miatt és lekapcsoltam a klímát akkor beindult egyből (ez természetesen nem minden esetben igaz).
Ebben szeretném a segítségeteket kérni, hogyha valaki találkozott e már ilyennel és talán dűlőre jutott vele vagy ötlet, hogy mit nézzek meg azt nagyon megköszönném.
Szevasztok! Az a problémám a Borámmal, hogy hidegen pöccre indul, viszont melegen nem. Akkor is indul, csak többet forgat, mire elkapja. Mitől lehet ez? 1.9 tdi, 1999-es a gép.
Látom megy az élet a fórumon. Én csak olvasgatok s szerzem az infokat. :)
Ez az olaj váltás téma ... ( nem igazán teszel azal jot ha más falyta olajat teszel bele mert más az olaj viszkozitás!! Több kár mint haszon!!! )
Szigorúan azt az olajat beletenni amit ír az adót motorhoz!!!! S az olaj csereperiodus betartani!
A hidratöke csatogás az olaj sár és a koksz lerakódás miat van, be melegedés hatására megszűnik de túlzott nagy gáz hatására megszólalnak!
Tapasztalatom!
2001 1.6 ADZ 260.000km!
Most volt az auto komplet hengerfej felújítás, s mind a 4 db dugatyut kicsereltem, s a hajtokar csapágyat is.
Indokok:
Enyhe kis kék füst hidegen, melegen gyorsításkor kék füst, hidratoke csatogás, melegen megszűnik! Gyorsitaskor előjön.
Mikor megbontotam a szelep fedelet, tisztként megnyomdostam a hidratökéket. Csak pár darabot tudtam össze nyomni! Ezért csatog! Tele van olaj sárral. Ennek cseréje elég költséges! :( Én fogtam s ultrahangos kádban kábé vagy 4x5 át mostam, satuba össze nyomtam. S kiválóan működik! Mai napig! Ennek oka az hogy az olaj lehúzó gyűrűk nem működnek megfelelően!! Volt az auto kompreszio mérésének s átlag értek 17bar!! Azért ez durván nagyon jó! Ereje megvan!
Szét bontottam a motort s a dugatyukat ki szedtem. Sajnos ami látvány fogadot az ... :(
Megmértem a hüvely átmérőjét, s alap méretű dugatyukat kapot!
Össze let szerelve. S azóta szépen dorombol a motor. Ereje megnagyob, fogyasztás kiváló! Újjá született!
Nagyon köszönöm.Nálam sajnos nem látszik már,de már kavartattam egyszer,és jó volt.Sajnos elfelejtettem feljegyezni,most nem fogom.Mégegyszer köszönöm.