Keresés

Részletes keresés

robicsek Creative Commons License 2010.03.20 0 0 1034
OFF, izé, kit is? én nem vagyok ismerős arrafele, de majd ir a gyerek emailt, ha komolyan gondolta. Szoltam neki, hogy kérdezzen rá.
Előzmény: havcs (1031)
havcs Creative Commons License 2010.03.20 0 0 1031

robicsek!

 

Nem annyira off az!!! Maradjunk csak a szabályos, rendeletekben előírt szakzsargonnál!

 

Van más is rosszul fordítva bőven! Ellenőrzött és nem ellenőrzött, ehhez nem férhet kétség vagy vita.

 

Azon csodálkozom, hogy nem kapott még e-mailt a gyermek, mert már a múlt héten egy rakás mail ment az előtesztelések miatt. Érdemes Attilát felhívni!

 

Üdv

Havcs

Előzmény: robicsek (1023)
Vgyuri Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1028
A VFR belépőpont neve TSEPEL. Úgy egyértelmű lett volna :-)
Előzmény: robicsek (1026)
robicsek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1026
Csepel szigetre gondoltam, délre, mondjuk Ráckeve, Szigetcsép, stb, azzal mi a gond? Ha van, akkor bocsi, akkor valamit rosszul tudtam, vidéki gyereknek nekem Csepel nem a gyárat jelenti, hanem az egész szigetet.

Lacháza, de ezt nagyon jól tudod:) :
No Permanent AFIS, pls use standard phraesology for reporting etc.

Ettől én miért ne mehetnék át oda, megnezem ha motorverseny van fentről, aztán vissza?

(különben tavaly, meg előtt, jópárszor hallottam, hogy iskolaköröző gépnek LHTL javasolta, hogy menjenek át Lacházára inkább)
Előzmény: PÁJLOT (1025)
PÁJLOT Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1025

Hát nem tudom,Lacháza felett körözgetni:)

Azt hiszem,a"Maracsko"féle kiadvány is tartalmaz pár dolgot.

Többek között azért,mert Lacháza tulaja a Bárdi-autó,üzemeltetője pedig épp M.Sanyi.

Mielött Lacházára mész,telefonon bejelenteni Maracskónál,s bár TIZ határa még nincs,de helyzetjelentést kötelező adni.

 

Csak kérdezem,hogy Csepel felett Ferihegy CTR entry point,tehát ott a FPL kötelező?!

Előzmény: robicsek (1024)
robicsek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1024
Amúgy motoros géppel is el tudok képzelni egy pár esetet, amikor teljesen felesleges, kényelmetlen és időtrabló lenne a FIC-el való kommunikáció.

Ugyan FPL párti vagyok, de mindennapos eset az, hogy iskolakörözik gyakorlásképpen valaki mondjuk LHTL-en, aztán kimegy Csepel felé pár légtérgyakorlatra (legyen ez simán gyakorlás vagy kiképzés vagy akármi), olyankor szerintem se kell a FIC-cel radiozni, LHTL torony tud rola hogy ott van valahol.

Vagy átmegy Lacházára, ott körözik, csak arra se ad le feltétlen reptervet (főleg, mert lehet, hogy a 3. kör után dönt ugy, akármi miatt.

Igaz, a 7000-et illik kodolni a transzponderen nyilván akkor is, sőt.
Előzmény: BJani (1015)
robicsek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1023
off
ugyan az a törvényben rögzített neve, hogy ellenőrzött, de szerintem is ez rossz forditása a Controlled-nek, mert a to control inkább jelent irányitást, vezérlést, mintsem csak ellenőrzést.

lány: még nem kapott "behívót" a tesztre, ma kérdeztem tőle.Gondolom, emailben küldik, nem?

félon:
highfly: jó buli az, szerintem tökmindegy hogy valakinek van-e köze repüléshez vagy se, komolyan végig akar-e repülni egy rendesen megtervezett utvonalat, vagy pedig csak ökörködni akar a B737-tel lehetőleg minden repülési szabályt megsértve:), mindenképpen jü buli. (igen, én ökörködtem, de aztán leszálltam a nagy döggel rendben Tökölön:)))))) (miutan összetörtem LHBP-n:-)
Előzmény: havcs (1014)
Vgyuri Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1022
Csak az a baj, hogy az a 20 gép, amelyik egy termikben teker, az 5 perc múlva lehet, hogy 15km hosszan elnyújtva repül valamilyen irányban. És akár nem is feltétlen egy irányba mennek...

Na, és akkor legalább nem egy zavaros gombolyagban, hanem tisztán látszik, hogy ott megy valaki. Lényegtelen, hogy ki.

Szerintem ez tipikusan egy olyan dolog, hogy meg kéne nézni, nyugaton hogy megy, hogy csinálják. Nem kell feltalálni a spanyolviaszt.


Amennyire én tudom, pl. a németországi helyzetet valamennyire ismerem, ott vannak sportrepülő légterek, ott lehet örömködni, a kisgépes forgalom meg, ha jót akar, kikerüli. (Ezt nálunk is meg lehetne csinálni, megvannak a vitorla légterek, de csak ott, ahol nagyon zavarja a nagyokat). Aki viszont elindul az egyik "rezervátumból" a másikba, az ugyanolyan VFR repülő, mint a Cessna, annak a kötöttségeivel együtt. Csak ott nem akkora anyagi csőd egy rádió, meg egy transzponder beszerzése. Ez a spanyolviasz. A forgalmas GA útvonalon nincs "lopakodás".
Előzmény: BJani (1021)
BJani Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1021

Nem arra van szükség, hogy a FIC tudja az egy bolyban keringő összes molylepkéről, hogy melyik-melyik. Elég, ha a FIC - éppen a zavaros gombolyagból - tudja, hogy ott vannak a szabad madarak.

 

Csak az a baj, hogy az a 20 gép, amelyik egy termikben teker, az 5 perc múlva lehet, hogy 15km hosszan elnyújtva repül valamilyen irányban. És akár nem is feltétlen egy irányba mennek...

 

Erre a célra bármilyen radarjelet adó/növelő eszköz megfelel, az alulemez-prizmától az "A" módú, más által már kidobott transzponderig, vagy a hajdan isten tudja miért elhalt GPS-transzponderig.

 

Szerintem ez tipikusan egy olyan dolog, hogy meg kéne nézni, nyugaton hogy megy, hogy csinálják. Nem kell feltalálni a spanyolviaszt.

 

Előzmény: Vgyuri (1019)
BJani Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1020

Igen, de gyanítom, jobbára csak iskolakörözni lehet...

 

Mármint Innsbruckban? Mert ott elég komoly teljesítményrepülés van, márcsak a gépparkjukat is elnézve.

(lehet félreértem az idézett mondatodat)

 

Ez a videó is tetszik, a többi részbe is érdemes belekukkantani.

 

Előzmény: Ronai_Peter* (1018)
Vgyuri Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1019
Bár már ezt is sokszor elmondtam, az újonnan érkezők kedvéért megismétlem. Nem arra van szükség, hogy a FIC tudja az egy bolyban keringő összes molylepkéről, hogy melyik-melyik. Elég, ha a FIC - éppen a zavaros gombolyagból - tudja, hogy ott vannak a szabad madarak.

És ha egy VFR szerint repülő, de tervet leadó gép kérdi, hogy mi újság, akkor lehet mondani, hogy Jászanyámhónalja környékén hemzsegnek az "akadályok"gépek, nyissa ki a szemét, vagy a békesség kedvéért (meg hogy ki ne essen a szeme a nagy sasolásban) kerüljön 5 km-t dél felé. Erre a célra bármilyen radarjelet adó/növelő eszköz megfelel, az alulemez-prizmától az "A" módú, más által már kidobott transzponderig, vagy a hajdan isten tudja miért elhalt GPS-transzponderig.
Előzmény: BJani (1015)
Ronai_Peter* Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1018
Igen, de gyanítom, jobbára csak iskolakörözni lehet...
Bár valahogy az az érzésem, hogy jó akarattal és főleg a szabályok illetve megegyezések tisztességes megtartásával lehetne szabadabban repülni itthon is.

Jut eszembe, mennyi is vajon a Debreceni reptér forgalma?
Mert a vitorlázórepülés már nem fért el a nagy nemzetközi forgalom mellett.
Talán lehetett volna anno olyan megegyezést alkotni, ami alapján tovább élhetet volna a sportrepülés is ott...

Hollandiában amikor repteret kerestem, azért nem Schiphol, illetve Rotterdam közelében választottam bázist, hanem Maldenban, 130 km-re a házamtól, mert ott lehetett emelkedni és távokat repülni, sőt átrepülni a német területekre is.
De működő vitorlázó reptér volt Schiphol mellett cca. 10 kilométerre. Azt mondták, hogy a maximális magasság 500 méter. Így aztán tovább mentem keletre...

Üdv,
Péter
Előzmény: BJani (1016)
repülésszerető Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1017
Szia,


Ilyet írtam volna...hmmm :-)

Valszeg túl fáradt voltam gondolkodni.... :-)


Üdv.
Előzmény: havcs (1014)
BJani Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1016

Csak tények:

Voltam Ausztriában Friesach repülőterén (...)

Ott miért működik a dolog ...

 

Ehhez még 1-2 adalék, annak akit érdekel a téma:

600km-rel nyugatabbra tőlünk. Ez egy évi egymillió utast kezelő nagygépes reptér, vitorla iskolakörrel "felszerelve".

Sármellék míg működött, lekezelt a csúcsévben kb. 110ezres forgalamat, cserébe a közelébe nem mehetett sportrepülő. A debreceni helyzet hasonló, amenyire tudom.

Itt a megállapodás amit az Innsbruckiak kötöttek, kár, hogy nem tudok rendesen németül, mert biztos érdekes...

Ez az oldaluk http://www.segelfliegen-innsbruck.at/index.php?site=startseite

 

Még egy videó a témában

 

Előzmény: teglamiki (997)
BJani Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1015

"Leginkább" a motoros gépekkel repülőknek kéne tudatniuk repülési szándékukat, NEM miattunk, hanem a TÖBBI VFR gép miatt.

Szerintem a VFR motorosnak (is) ígyis-úgyis mindenképen ki kell néznie az ablakon, tehát az már majdnem mindegy, hogy tud-e a környező motorosokról, vagy nem. Mert ugye a vitorla, sárkányos, siklóernyős, stb forgalomról meg nem tud, és azokkal is bármikor találkozhat. Sőt gyanítom, egy szép nyárni napon többször annyi van ez utóbbiakból a levegőben, mint motorosokból...

 

Amúgy motoros géppel is el tudok képzelni egy pár esetet, amikor teljesen felesleges, kényelmetlen és időtrabló lenne a FIC-el való kommunikáció.

Pl. vitrola vontatás, vagy két közeli reptér (mondjuk <10km) közötti átrepülés.

 

Egy hosszabb útvonalon nyilván már más a helyzet, ezt nem is vita tárgya.

Előzmény: repülésszerető (1012)
havcs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1014

OFF

 

Hali!

 

Szerintem ilyen nyíltan nem foglalkozik a Malév a szimulátor bérbeadásával bohóckodására. Én már többször béreltem, és sajna nem annyi pénz volt, amennyi az általad linkelt oldalon látni. Ettől függetlenül fantasztikus élmény lesz a Highfly is!!!

 

ON

 

Repülésszerető drága kollégám :-) Legalább Te NE írj már olyat, hogy irányított légtér plííííííííííííz, ELLENŐRZÖTT légtér van.

 

Üdv

Havcs

 

ps.: robicsek, lányod mikor jön tesztet írni, már megindultak a próbálkozások.

Előzmény: malazs (1008)
mpx Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1013

Szia !

 

Nem válaszoltál a kérdésemre. Amit leírtam, az egy átlagos nyári napon tök életszerű.

Hogyan tudsz róla ? Xpdr ugye nincs. Mit tegyek ? S ezt most nem azért kérdem, mert kekeckedni akarok, hanem egyszerűen csak segíteni a munkádat. 

 

 

Előzmény: repülésszerető (1012)
repülésszerető Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1012
Szia,


Vitorlával nekem személy szerint semmi problémám, nem elvárható, hogy minden vitorla vagy paplanos SSR-el, rádióval rendelkezzen. "Leginkább" a motoros gépekkel repülőknek kéne tudatniuk repülési szándékukat, NEM miattunk, hanem a TÖBBI VFR gép miatt.

Nem szeretném, ha azt hinnétek, hogy bárkit korlátozni szeretnénk...repüljön bárki oda, ahová akar, természetesen az érvényes szabályzók szerint, csak tudjunk róla, mert TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLAT VAGYUNK, nem ellenségek, segíteni szeretnénk, hogy lehetőség szerint minimalizálódjon egy baleset kialakulásának esélye.


Üdv.

Előzmény: mpx (1011)
mpx Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1011

Akkor tanácsot kérnék...

 

Vitorla, szép, de nem "egyértelmű" idő. Eldöntjuk, megyünk valamerre. Idő alapján még azt is talán, hogy kb. arra...

Azzal, hogy melyik légtér működik, stb. természetesen tisztában vagyunk.

Felszállunk, de az idő később indul egy órával, min ahogy azt elképzeltük, így csúszunk másfél órát.

Felszállás után már a távon kiderül, hogy benéztük, a kitűzött irány nem jó, másfelé viszont bomba az idő...

Hogyan adom fel a reptervet ? Ha megmondod, utána csak reptervvel fogok repülni...

repülésszerető Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1010
Hali,


Roger, így egyszerűen! :-)

De még mindig nem értem annak előnyét, ha valaki nem ad le FPL-t és annak hátrányát, ha igen...


Üdv.
Előzmény: teglamiki (1002)
repülésszerető Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1009
Szia,


Ebben igazad van, a probléma ott van, hogy kis hazánkban a repülési kultúra nem igazán honos :-( szerencsére vannak kivételek :-) !!!!!!

A másik kulcsszó, a repülés előtti FELKÉSZÜLÉS, ELIGAZÍTÁS!!!!!
Ma már nem olyan nehéz tájékozódni az időjárásról, működő lőterekről....ezt hiányolom.


Üdv.
Előzmény: teglamiki (997)
malazs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1008
Köszi. Majd beszámolok mindenről, de azt tudom biztosra és lehet hogy ez vezetett félre, hogy a ferihegyi is használható/ bérelhető. Talán a malév honlapon is ott van.
Előzmény: robicsek (1007)
robicsek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1007
semmi gond, jol fogsz szorakozni, korrekt hely az a highfly.hu:-)

(amikor én voltam, akkor még offtopik volt nagyon, mert se iranyitas, se tajekoztato nem volt, de mondták, hogy majd lesz, lehet majd hallani a virtualis terben szimulatorozó iranyitókat is akár)
csak hogy abbahagyjuk az offolást:)
Előzmény: malazs (1006)
malazs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1006
Viszont kételyt ébresztettél bennem és nagy valószínűségét látom hogy neked lesz igazad. Csak a partnerek listájából kiindulva. Lehet én néztem nagyon be valamit. De otthon utánanézek már még egyszer. Lehet a helyszín zavart meg, hogy Budapest van megadva, vagy most már fogalmam sincs.
Előzmény: robicsek (1004)
malazs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1005
Jelenleg a cégnél vagyok,de este megnézem is beírom.
Előzmény: robicsek (1004)
robicsek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1004
ok, mondd már azt a telefonszámot.
Előzmény: malazs (1003)
malazs Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1003
Az utalványomon vagy kártyámon vagy miafenén van. A kártyát be kell aktiváltatnom, majd a ferihegyi szimulátorral kell egyeztetnem telefonon időpontot.
Előzmény: robicsek (1000)
teglamiki Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1002

Halihó!

 

Becsüljük a "csak egy monitor előtt ülő hang"-okat, szerencsére a többség igen rugalmas, mindenféle szempontból...  o:)))

 

Sajnos a helyzet a sportrepülésben nem igazán rózsás, és itt mindenképpen a költség részét nézzük ...

 

A vitorlával való repülésnél gondolom egyértelmű és talán természetes is, hogy az előre tervezés nem egyszerű, lévén az időjárásnak eléggé ki van szolgáltatva a dolog. Tehát mindent egyszerűbb a levegőben eldönteni, mert ott legalább valamivel jobban tudunk az időjáráshoz alkalmazkodni. A vitorlák jó részében nincs rádió és igen kis részében van csak tranzponder, itt ugye szintén a költség és persze a fogyaztás (aminek a kiszolgálása ismét csak beruházás) miatt. Ilyenkor csak a nem ellenőrzött légterek szabadsága ad valami lehetőséget, nem győzöm hangoztatni, hogy a szabályok igen kemény betartása mellett ...

 

A másik dolog, ami nálam szóba jöhet, az a movit. Sokszor előfordul, hogy ad-hoc módon (a zsebek tartalmának ellenőrzése után) elindulunk, "csapatunk" egy iskolakört ... evés közben jön meg az étvágy, nézzünk még el "oda" ha már ott vagyunk, akkor még nézzük meg "emezt" is, de akkor már szálljunk le egy kávéra ...

És ezt megtehetem szigorúan a nem ellenőrzött légterekben, ha mindezt rádiózná mindenki, akkor aztán lenne forgalmazás (azért jó időben repterenként 8-10 vitorla, 2-3 movit, ez országos szinten szerintem akár több mint 100db repülő szerkezet...

 

Persze a fentiekkel nem azt mondom, hogy minden esetben nélkülözni kell az elérhetőségeket, csak ezt természetesnek kellene venni, nem "megbélyegezni" azt aki él ezzel a lehetőséggel, amíg a szabályokat maximálisan betartja.

 

Van olyan aki nem szeret rádiózni (persze a kötelezőn kívül) és van jó pár olyan is, aki a mikrofon közelében megőrül és kényszert érez (Figaró). Én magamat valahova az egészséges félútra teszem, ha kell szívesen rádiózok, de ha nem kötelező, akkor csendben is elvagyok ...

 

Nem szaporítom tovább, ha esetleg ez nagyon OFF, akkor bocsi, de egy évben egyszer ezt szeretném elmondani ...

 

Kék eget    TéglaMiki

Előzmény: repülésszerető (996)
robicsek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1001
Az, hogy Ferihegyről száll fel, azt a szimulátor teszi, én szálltam fel vele Korfuról is:)
Ugyanaz ez, highfly.hu . De ettől még jó.
(én élveztem, megkérdeztem fórumon igazi B737-es pilotat, milyen ez az igazihoz képest. Majd ha voltál, elmondom, mit mondott:)
Előzmény: robicsek (1000)
robicsek Creative Commons License 2010.03.19 0 0 1000
azt hol látod, hogy ez ferihegyi? mert szerintem pont ugyanaz, mit mondtam.

A ferihegyi nem hinném, hogy csak ugy kintről használható lenne.

De ha igen, megyek:)
Előzmény: malazs (999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!