A nehéz és a könnyű fokozatok között, történetileg nincs eltérés. Csak annyit ad hozzá a nehezebb fokozat a játékhoz, hogy a Te sérüléseid erősebbek lesznek találat esetén, illetve az ellenfelek valamivel jobban (pontosabban) lőnek. Minden más ugyanaz.
A legnehezebb fokozaton eleinte nagyon nehéz, de bele lehet tanulni, hogy inkább óvatoskodik az ember, mint rambózik, akkor nem vészes.
Anno kipróbáltam a legnehezebben is. Persze nem vittem végig, mivel a későbbi pályákon olyan fejeseket osztottak, hogy meguntam a méterenkénti mentéseket. Ott is el lehet lavírozni, de jó, ha nem ugranak a nyakadba harmincan, amint beérsz egy pályára. És biza a freedom-duty ott van a fővonalban. Gondolom én...
A legkényelmesebb megoldás: elvállalod, hogy lelövöd a toronyból a snipert és meg is teszed. Vissza a cuccért, majd nem vállalod el a további melót (betörni a bázisra), hanem szépen, körbe bemész a freeedomhoz. ott elmodod az őrnek, hogy láttál pár duty-st a környéken, de a főnöküknek nem szólsz róla. csinálgatod a freedom küldetéseket sorban. A fiúk egy idő után önjáróan is lerohanják a bázist, de te nem keveredsz a dologba, így egyik fél sem fog utálni. Ha nem akarnak magktól bemenni, akkor csak lődd szét a falon a felrakott bombát, a fal berobbanása után szépen egymásnak ugranak. csak ne vegyen észre a freedom többi snipere a tornyokból...
Nem egészséges a freedommal rosszban lenni, mert az őrposzton állandóan ott ácsorognak és visszafele jövet levegőt venni sincs idő, már ki is lőttek valamelyik bokor mögül. Meg a városban is kódorog pár egységük...
1. verzió. A dutys tábort a freedom kérésére, de valamiért akkor sem vette teljesítettnek, mikor varjak lakmároztak a holtestekből.
2. verzió. Elkezdtem a freedomos bandát regulázni. De a küldiben okos módon nem elégednek meg ha lelövöm a közeli snipert. Régebben nekem úgy rémlett berobbantották az egyik falat (a dinamitot meg is találtam a fal mallatt) de most le kellene szedni a freedom főnököt is (Lukas). Akkor meg már le kell lőni mindenkit. Viszont jófajta freedom ruhákat lehet fölszedni a bázisról.
Ha már valakit abálni kell, akkor célszerűbb a Freedomot, mert a Duty tábor közepén levő Bar elég hasznos találmány, ráadásul nehezen (sehogy se?) megkerülhető, és ha rosszban vagyunk a Dutyval, akkor minden odalátogatásunknál le kell abálni egy csomó ipsét, ami drága mulatság, tekintve, hogy eléggé jó páncéljaik vannak, és sokan is vannak. A Freedom-tábor viszont kiesik a fősodorból, ha velük rosszban vagyunk, akkor csak a Red Forest felé menő helyőrséget kell megmerkáztatni állandó jelleggel.
Hát nem is főküldi az szent. Anno mikor játszottam vele, tök sokáig eljárkáltam itt (red forest vagy mifene a neve) De annnyira tetszik, hogy a jónépek ölik egymást és végre nem arra várnak, hogy én a szuperhős tegyek rendet a világban. Ritkaság ez még a RPG-k világában is.
Szóval a kérdésem annyi lett volna, hogy ha lelövik Skull-t akkor késöbb nem is támadják meg a bázist?
Imádom ezt a cuccot. Ezidáig sikerült ellavíroznom a duty és freedom között. De most nehéz helyzetbe kerültem. A freedomot rászabadítottam a duty bázisra, de jól ki is nyírták az összes Free-t. Közben javában grasszálok mindkét táborban. Két gondom van:
1. A dutysoknak le kellene lőnöm a snipert toronyból. Ha megteszem megorrol rám a freedom bagázs. Le lehet szurni, vagy valami, hogy ne vegyék észre? :)
2. Ja és a fő baj, hogy Skull, aki a küldit adja ott áll a fészerben és jól benézi, hogy lövöldözik rá a sniper. Odébb nem mene, míg le nem lövik. Akkor mindenki elkezd fel s alá rohangálni. Skull kell a további küldetésekhez? Mármint, hogy most meg a duty rohanja le a freedomos tábort.
BTR-ek. 2 mozog és lő. Rád. 1 stabil, nem mozog, de lő, szintén csak rád. Ez utóbbi bent van, a szarkofág bejáratával szemben, egy mélyedésben a kerítésnél, némi ellátmánnyal körülrakva. Az RPG-t nem bírja...
Igen, mégpedig SOK pia. Vagy 4-5 üveg vodka, mert a szakácsot többször meg kell itatni, hogy köpjön. A bárban össze lehet szedni az asztalokról, és akkor nem kell érte külön fizetni.
Egyébként ha azon az úton, ahol a Bar-ból a Freedom-táborba kell menni, kábé a buszmegállónál letérsz a balra vezető útra, akkor egy idő után eljutsz magadtól is abba a faluba, ahol a bulldog van. Ott aztán annak a háznak a pincéjében kell nézni, amelyiknél a Bloodsuckerek rádtámadnak.
Mellékküldetés. A Dutys fickók megkértek, hogy lopjak el egy Bulldog 6-os, ha jól rémlik rakétavetőt. Eljutottam a freedomosok táborába, ott van a szakács, akivel beszélnem kellene. De hiába nyaggatom mindenfélével, értelmes választ nem ad, ráadásul a küldetésjelző sem jelzi, hogy sikeres lettem volna.
Kérdés. Az X16 laborban meg kell találnom egy unique ruhát. Az udvaron fekszik is egy ipse, akinek a tarsolyában van egy ruha. Elég egyedinek tűnik. A térkép azonban egy picit máshova mutat, és ha fel is veszem, nem aktiválja a küldit.
Imádni való ez a játék. Az új driverrel egyébként hasít fullos grafikával. A bárban az egyik múkus adott egy küüldit, hogy valami Family puskát hozzak vissza. Ha jól tudom utána kezdtem bele a laboros küldibe. Egy nap mulva lejárt a küldetés, azóta nem adja újra. Nem főszál, de bosszantó.
Kérdés, a kezdő pályára nem lehet visszamenni csak a garázson keresztül? Mert akkor mindig meg kell menteni a nyüvesek életét. Régen még akkor is, mikor már egy sem élt. Az 1.005 patchel nem tudom.
Nem a kihagyott pályák, ezt tényleg félreérthetően írtam. csak a SHOC-ban lévő összes pálya, oda-vissza. Az alapjátékban a pripjatyi stadionbejáró után már csak előre lehet menni, ezekkel a modokkal meg oda-vissza, bármikor. Plusz az utolsó pályán a talajon is mozoghatsz.
Ha tök üres területekre vágysz, van belőlük rengeteg, a "kerítésen kívül". minden pályán van legalább egy olyan pont, ahol át lehet jutni a "kerítés" túloldalára és mászkálhatsz még jó sokat, míg le nem esel a "világ szélén".
A Priboi Story bizonyítja, hogy ezzel a motorral nem lehetett volna egybefüggő terepet csinálni, mint pl az Oblivionban van (bár ott sem teljesen igaz, mert a városok, ahol nagyobb a népsűrűség, nincsenenk a terepen, külön területek egyenként, ott ezt a trükköt alkalmazták a gépterhelés csökkentésére. Ha ott használsz olyan modot, ami benépesíti a vadont és az utakat npc-kkel, ugyancsak meglepődsz...).
Amúgy: ahogy kinéz, a Clear Sky se túl sok kimaradt pályát fog visszarakni. Amúgy 2: van egy projekt (ugyanazok, akik a már említett két modot jegyzik) pakolgatják vissza a kimaradt pályákat, meg Pripjatyot teljes méretben (a játékban kb az ötöde van benne).
Az a Vintar (valóságban VSS Vintorez). A kedvencem...
Egyébként annak, aki végigtolta, javaslom az Oblivion Lost modot. Jelenleg az 1.3.3 verziónál tart. a készítő (Kanyhalos) szerint a 2.0 kb 2 hét múlva várható. Már az 1.3-ml is kegyetlen lett az eredetihez képest. Visszapakolta az összes, kihagyott mutánst, járható az összes pálya, vissza lehet jönni a legvégső területről is az előzőekbe, stb...
Jó lett..
A pár hónapja tárgyalt ajtófelfeszítés meg működik, próbáltam. Van egy Priboi Story nevű mod, ami 1 évvel az eredeti story után játszódik, egy katonával kell végigtúrni a területet mindenféle doksik és egyebek iránt. Mivel katona, megváltozik a szövetségi-ellenségességi viszony, meg ott is megjelennek az egyébként hiányzó dögök. Na abban nem találtam meg a spéci ajtó dekóderét, így kénytelen voltam a felfeszítős trükkel tovább menni és működött... Ez is egy jó mod, csak kicsit sok új tereptárgy lett bepakolva, így kb 30%-kal nagyobb terhelést ad a gépnek, mint az alap... Ebben is vissza lehet térni a korábbi pályákra bárhonnan...
jaja, annak csak az esése zavaró, a többi durrogónak nincs íve. Kicsit ráérez az ember, hogy mennyivel kell fölélőni, és nyílt terepen sima ügy mindenki. Pripjaty stadionban csak kihajolok és pöttypötty.
A térképeden jelölt álgauss-igazigauss anomáliáról tudsz valamit? :)
szerintem ez realitáselem az RPG-kben. Ha volt rajta ruha meg volt nála cucc, amit használt is, akkor azt lehessen mind elvenni. Ez a stalkerben is megvan, az összes fickónál ott a kispisztoly, már az első pályán sem győzöd kerülgetni az inventorykban, amikor a lőszer meg kevés (távolról puffogtatós harcmodorhoz)