A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Kifelé nyíló sikló lengő ajtós kocsikból több is szolgál(t) Budapesten, de jellemzően az első ajtók befelé nyílóak. (Genfi Volvok, off Localok, Citarok..) Budapesten a mumus a padkák és az útburkolat..
Nem hiszem,hogy lenne velük probléma,ezek szerint a Wiener Liniennél is bevált ez a kialakítás,ha nem így lenne akkor nem rendelné így a buszait már több mint 10 éve.
Nagyobb tételben még nem vettünk használtan C2-est csak párat az OFF szolgáltatótól,ezért nem tudhatjuk mennyire válnának be. Valószínűleg jobbak lennének mint a széthajtott huszonéves LOV-ok.
Én is ugyanezt akartam írni. :) PHG-651-656 közti 7900-sok utasterei teljesen hasonló kialakítású,sőt a mai napig az üléseken ott a Wiener Linien felírat,annyi,hogy pirosról át lettek festve szürkére. Ajtók kialakítása sem változott,ugyanúgy sikló/lengőajtós az összes.
9db 2015-ös és 13db 2016-os kocsi érkezett tavaly a ZET-hez, idén pedig még 3db 2016-os ex WL-es... érzésre a 2004-es és 2006-os kocsikat szeretnék ezekkel kiváltani.
Ha lenne kiírva használt buszokra közbeszerzés, akkor az itt a fórumon már közzé lenne téve.
Másrészt a képek alapján ezeket a buszokat erősen honosítani kellene. Az első ajtót látva - ha annak költséges az átalakítása - én el is engedném ezt a témát.
OFF: Zágráb tavaly év végén vett jó pár ex Bécsi Citarót,ha minden igaz 2016-os gyártmányúak. Várható,hogy közeljövőben kerül néhány ex Bécsi Budapestre? Például Dp.-n lehetne velük kiváltani néhány rosszabb állapotú LOV de akár néhány MUT/MUU-s Vanhoolt is.
OFF: örüljünk, hogy változott a szemlélet és legalább van valami, meg nem úgy állnak hozzá, hogy "a villamos a cuki, a villamos a jó, a busz nem érdekel senkit"... Ha marad ez az irányvonal, akkor egyszer talán majd lesz valami "normális" nosztalgiabusz is.
Neked röntgen szemed van, hogy a képen a fődarabokat is látod? Onnan indult a dolog, hogy "hogy néz ki", erre írtam, hogy simán nézhet ki jól is, jóval idősebben is, ha törődnek vele. (12 éves korában egyébként valószínűleg elég sok minden eredeti volt még rajta. De azt is meg lehet nézni, hogy például az NNE/PDB széria milyen szép állapotban van már évek óta, pedig még messze nincsenek 12 évesek...)
Tudtommal nincs nekik ettől idősebb járművük (gondolom ez is egyike annak a 10(?) db-nak, amiket megvettek az ITK-tól a flottacsere után). Így nehéz ettől retróbb retrójáratot csinálni.
Tény, hogy kellően furcsán hat más városok Ikarusos retró és/vagy nosztalgiajárataihoz képes
Nem csak a hírhedt barna acél használatba vétele, hanem a permanens fluktuáció, a valóban hetente történő elbocsátások, átszervezések, megszüntetések is a minőségi munka ellen hatottak.
Van még reklám, csak az alacsonypadlós kialakításnak és az alacsonyra helyezett ablakövnek köszönhetően egyre kevesebb az a felület amin reklámozni lehetne.
Hátul még fellelhetők reklámok, az egyik régi hirdetők közül ma is akad.