"a tudósok most nagyobb betekintést nyerhetnek az ókori egyiptomiak mindennapjaiba,"
Ezzel csak a baj.
Ilyenkor sajnálom, hogy a mumiák tulnyomo döntő többségét gőzgépek üzemanyagaként, porrá törve orvosságként, festékként vagy épp műtrágyaként használták fel.
Erre a célra ma mmár igen kevés maradt fenn, a többi elégett, vagy trágya lett belőle.
"ősisten Atum kiemelkedett a Nunból, az ősvízből majd az ősdombon ücsörögve, maszturbálva, köhögve és köpködve elkezdte megteremteni a világot."
Ez tulmutat a mitológián és meglepő párhuzamotmuatat a 20. század eredményeivel, kvázi átnyulva téren és időn három és fél évezredet!
Ugyan ezt az eredményt hozta ki Douglas Adams, (Galaxis trológia) ime, őt idézem:
"Kezdetben volt az Univerzum teremtése.
Ez sokak rosszallását kiváltotta, s elterjedt vélemény szerint nem tartozott a legjobb húzások közé.
Sok faj véli úgy, hogy a teremtésért valamiféle isten volna okolható, ám a Viltvodle VI jatravartidjai arra a nézetre hajlanak, hogy a Mindenség valójában a Nagy Zöld Trüsszentő orrlikából esett ki eredetileg.
A jatravartidok, akik örök rettegésben félik le életüket a Nagy fehér papír zsebkendő eljövetelére várva, apró kék teremtmények, fejenként több mint ötven karral, ennélfogva az egyedüli olyan fajt képviselik az Univerzum történetében, amely előbb találta fel az aeroszolos hónaljgátlót, mint a kereket."
Sajnos nem Nagy Sándor szarkofágja. Pedig a legkiemelkedőbb valamennyi között, nagyobb mint bármely római szarkofág, nagyobb mint bármely fáraoé, akkora mint egy kisebb épület.
Nagy Sándorhoz kötödik, többféleképp:
1. Nagy Sándor korában készült. Kr.e. 331 v. 333-ban
2. Sidon királyának a sirja, Abdalomyus-é, aki Nagy Sándor hű embere volt és maga Nagy Sándor nevezete ki királynak Sidonba.
3. Jol ismerted fel, a lovas maga Nagy Sándor és igen, korabeli hiteles ábrázolásnak tartják.
Ez van.
Nagy Sándorról még egy korai ábrázolás. Ez a hatalmas, fél falat betöltő kb. 8x3 m es (?) Nagy Sándor mozaik.
Pompiben találták és ma a Nápolyi Muzeum őrzi.
saját fotok:
a szőke maga Nagy Sándor szmben vele pedig Xerxes perzsa király.
Megpróbálom elmagyarázni miért különleges a Szent Márk ügy.
Az, hogy egy ereklye hamisitvány, az nagy gyakorta kiderül és ezekre maga Luther is rámutatott.
A középkorban az ereklyehamisitás iparszerü méretekben folyt.
Maga a katolikus egyház a kezdeményezője legtöbb esetben ezen vizsgálatoknak és a végsö szót, ti az ereklye nem eredeti, maga az egyház mondja ki.
Ezzel nincs semmi baj és ez igy jo.
A Szent Márk ügy ettől meredeken eltér.
Itt nem az a veszély fenyeget, hogy az ereklye hamis, hanem az, hogy bebizonyosodik:
Akit csaknem 1200 éve tisztelnek és imádkoznak hozzá Velencében az maga Nagy Sándor.
Nagy Sándor életét ismerve, Ő minden volt, csak nem szent életű, igyaz egyház kissé kellemetlen-mulatságos helyzetbe kerülne.
Biznisz szempontjábol ma már lényegtelen, hisz Velence és ezen belül maga a Szent Márk katedrális akkora művészettörténeti értékkel bir, hogy a turizmus jottányit sem változna, söt, Nagy Sándorral akár még meg is lodulna.
A Nagy Sándor teoriát azt is alátámasztja, hogy a kalifátusbol az ereklyét kilopo tengerészek egy diszes mauzoleumba hatoltak be Alexandria központjában. Ezt a Szent Márk katedrális bizánci mozaikjain ábrázolják is. Szent Márk életét ismerve, pöttyet sem hihetö, hogy az evangélista testét mauzoleumba helyezték volna el. Nagy Sándorról viszont ezt tudjuk.
Ez a diszes koporso is abbol a mauzoleumbol került elő. Nagy Sándor szarkofágként ismerik. A legdiszesebb antik szarkofág amit valaha is láttam. Ezt a kalifák (akik egyben az Oszmán ház szultánjai is voltak) Isztambulba hozatták át. A test meg Velencében van.
Az egyiptomi kopt egyház független Rómától, nekik kellene kezdeményezni egy ilyen vizsgálatot, de nem ez a legfontosabb számukra érthető módon, iszlám uralom alatt élve.
Zarándokok és turisták imádkoztak évszázadokig Szent Márk sírjánál a nevét viselő velencei bazilikában, de lehet, hogy a szent helyett minden idők egyik legnagyobb pogány hőséhez, Nagy Sándorhoz szóltak fohászaik.
Nagy Sándort halála után bebalzsamozták, és az általa alapított Alexandriában temették el. Pár száz évvel később ebben a városban volt Szent Márk sírja is. Amíg azonban a makedón vezér mumifikált testének megőrzésével kapcsolatban nincsenek kételyek, az evangélista holttestnek sorsáról nem maradtak fenn biztos adatok.
A Szent (vagy Szent?) maradványok exhumálásakor ez könnyen kiderithető lenne.
A római katolikus egyház élen jár az ereklyék hitelességének tudományos hitelesittetésében.
Ebben az egy kérdésben viszont nagy az ellenállás.
Nem csodálom, ha kiderül hogy több mint egy évezredig Nagy Sándorhoz imádkozak közbenjárását kérve hivek százmilliói? Háááát...... A szent maradványok csodatételeinek magyarázata meg megint necces lehetne.....