7.-ik hsz.: Ennek a vonalnak akkor lenne most létjogosultsága, ha Szolnok-Cegléd-Kecskemét alsó/Lakitelek-Kecskemét alsó-Fülöpszállás-Bösztöri elágazás-Szalkszentmárton-Duna--part között nem olyan lenne a pálya amilyen, és Szalkszentmárton-Dunaújváros híddal össze lenne kötve(a vasúti pálya megvan még elvileg). Szóval Lőkösházáról Pusztaszabolcson át közvetlen eljutási lehetőség lenne Sopronig.
Bp Nyugati - Esztergom-Almásfüzítő-//Tatabánya-Kisbér-Komárom-//Győr-Hegyeshalom-Szombathely-Nagykanizsa-gyékényes-Barcs-Villány-Pécs-Bátaszék -Baja-Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza -Szeged-Hódmezővásárhely-Makó-Mezőhegyes-Kétegyháza-B.csaba-Kötegyán-Vésztő-Szeghalom-Püspökladány-Debrecen-Mátészalka-Záhony-Nyíregyháza-Miskolc-Putnok-Füzesabony-KálKápolna-Kisterenye-Hatvan-Aszód-Balassagyarmat-Drégelypalánk-Vác-vácrátót-Bp-nyugati
Azt ugy kéne h a 106. vonal le menne Biharkeresztes-ig és onann tovább 101. vonalon menne.A Debrecen-Nagyvárad járat.vagy létavértest kéne összkötni sacuenj el=székelyhidal és onnan menne le Nagyváradra.
Szerintem annak volna értelme,ha a vasútihídig megcsinálnk a pályát úgy,hogy aBZ elmehessen rajta,majd naponta 1-2 turistavonatot indítanék arra.Ez működne,ha jó a reklám és ha lenne igazából miért odamenni...Sok dolgot tudnék,ami jó lenne a vonalnak,de ezt a fórumukban vitassuk meg.:-)
Az állomás végénél lévőnél van ugyan sorompó, de én ugy tudom kedves kozma kollega úr, hogy már azt se használják. A másik két sorompónál gázos lenne, ha le kellene ugrálni a kallernak, hogy jön a vonat. Oda kell a sorompó, mert manapság senki sem lassít. Mindenki 50-70-nel megy át, hiába lakott a terület. A siklasztósarut lehet távvezérelni. Esőbeállót pedig bármikor ki lehet rakni Bodvicához. Azon agyalok, hogy hogyan lenne érdemes mennie a Bz-nek. Somogyszob-Atád áthalad-Bodvica-Atád és Atád-Bodvica-Atád áthalad-Somogyszob vagy hogyan, mert az sok, ha a Bz Bodvicán lenne két vonat között. Igazából az lenne a legjobb, ha tovább is lenne sín, mert a simongáti részen viszont alig van lehetőség a városba jutásra, de nincs sín.
az biztos, hogy nevetséges... atádon is sokszor jár körbe a Bz utassal... nem tudom, hogy a 40-50 perces menetidőhöz milyen pálya kellene? 60-as? ami a 38-ason még könnyebb cél, de azt hiszem, hogy a 37-esen vannak 20-as részek is (meg, amikor a vad miatt állt meg a vonat az erdő közepén)
ami működne is talán, az a Nagyatád-Marcali járat, persze normális menetidővel, mert a buszok ezen a szakaszon tömve vannak, (40-50 fő helyett 70-80 zsúfolódik össze), tehát szerintem lenne utas, ha megfelelő lenne a reklám, szolgáltatás, menetidő. 46 km~ 40-50 perc alatt lenne meg (szobi körüljárással), jó is lenne talán
Ominózus Sugovica IC menetideje 25 perccel rövidebb a Desiro-s kivitel miatt. Mátészalka ügyében tényleg kellemes dolog lenne a közvetlen IC, de a mostani átszállásos megoldások megközelítik az ex-IC menetidejét, csak nem két ilyen eljutási lehetőség van, hanem legalább 6 vagy 8.
Hol él kend? Talán az értelmes ötletek világában? Mert az ismeretlen dimenzió a zíróasztal mögött, amit jól példáz a desiros Füzér meg Sugovica IC-é. Amúgy régi-új viszonylatként kellenének vissza a mátészalkai IC-k (no mondjuk nem a Szamos helyett), meg legalább még egy Bp-Mátészalka vonatpár. Az IC-k mindig televoltak... Meg mondjuk lehetne megint Bp-Tapolca gyorsokból Bp-Tapolca-Celldömölköt csinálni, stb. stb.
Egyenlőre a mostani négyesre gondoltam. :-) Egyébként kíváncsi leszek még hányszor fogok rá 4-es vonalat mondani, meg a tapolca bszentgyörgyre 30b-t, meg ilyenek...
Szerintem 80-ra simán fel lehet nyomni a 2-est, a 4-est akár még 100-ra is mert arra nincsenek olyan vészes ívek. És jelenleg erősen szükséges lenne piliscsaba és pilisvörösvár állomásköz térközösítése a reggeli csúcs miatt.
2. hát, ez aztán baromira befolyásolja majd az utazás színvonalát.. ;-)
3. ditto: eddig is 6 vonat volt, eddig se volt nagyon sz@r a csatlakozás. de 6 vonatpár NEM megoldás egy olyan szakaszon ami közelebb van Budapesthez mint pl. az újszászi vonal Szolnok felé eső vége
az emberek azt IS mérlegelik, hogy ha megveszik a buszbéreltet, akkor kb. 2x olyan sürün jár mint a vonat, tehát relative jobban kiszolgálja az igényeiket, mint a vonat
az meg hogy almásfüzitőn van csatlakozás, nagy dolog, ott se a gyorsok, se az IC-k nem állnak meg; komáromban legalább a gyorsok megállnak, azt a kemény 6 vonatot szerintem be lehetne vinni komáromig, nem hiszem hogy leterhelné a Szőny-Komárom szakaszt...
4. lehet, én is csak hasraütésszerűen mondtam egy értéket, annyi szent hogy a pálya modernizálásra szorul, és ha már hozzáfognak, akkor ahol lehet/ésszerü ott az íveket/emelkedöket stb. korrigálni kellene hogy minél nagyobb lehessen a sebesség.
már az is sokat javítana ha a Nyugati-Rákosrendező-Újpest-híd-Acquincum-Üröm szakaszon mehetne 100-120-szal és nem kellene pl. budapest szívében 40-nel döcögnie... a híd felújítása legalább tervbe van véve
ugyanígy az Esztergom-Dorog-Leányvár szakasz is viszonylag sík; mondjuk a Piliscsaba-Solymár szakasz az ahol jobban kanyarog/emelkedik
Nagyon szép álomvilágban éltek komolyan. azért nekem is lenne egy kolosszális ötletem mivel sokan utaznak pénteken igy egy két közvetlen EXPRESSZ kéne pl Szombathely Celldömölk Pápa GyörSzabadhegy Győr Komárom Tatabánya Kelenföld Kőbánya-kispest Cegléd első része a vonatnak továbbmenne Szolnok Kisujszállás Karcag Püspökladány Debrecenen át Nyiregyházára illetve a vonat utolsó része meg Kecskemét kiskunfélegyházán át Szegedre, a vonat csak a felsorolt állomásokon állna meg, közlekedjen éscsak helyjegyköteles lennen 7db 2.osztályu 2db 1osztályu kocsival EX963-6 vonatszámmal visszafele meg EX964-5 vonatszámmal a másik elképzelésem meg szintén EXPRESSZ Pécs Szenlőrinc Gódisa Dombóvár Rétszilas Sárbogárd Pusztaszabolcs Kelenföld Köbányő-felső Rákos Gödöllő Aszód Hatvan Vámosgyörk Kál-kápolna Füzesabony Nyékládháza Miskolcra És az lenne a szép benne hogy a 2 vonat kelenföldön bevárná egymást egymás melleti vágányon és 10perc tartozkodással És a pécsi vonat 8kocsibol állna 7 2osztály 1 elsőosztály
Egy ilyet kéne a mávnak megjátszani nem lenne szerintem elvetélt 5let
2osztályu kocsik csak BKO az 1osz meg Ao
És ezzel ugy durván 500,000ftot össze lehetne szedni ami évente 25.000.000ft lenne