Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
"Pécelen az is rendőr volt." maradjunk annyiban hogy a foglalkozása volt rendőr. Aki halálra zúzta magát magánterületen egy drótkötélben az egy tilosban kvadozó emberke volt.
"Aki ilyet tesz vagy gondol vagy leir azt hasonló módszerrel kéne elintézni!"
A kommunizmusban próbálták a módszert. Jelentem nem jött be. Ne nosztalgiázz!
Ja és beszéljünk arról a gyilkosról aki elmebeteg ötletként drótot feszitett ki és ezzel egy motoros életét oltotta ki Pécelnél!
Erről mi a vélemény?
Nagy kuss van róla mert ez tényleg szándékos és előre megfontolt bár lehet elmeorvosnak kéne azt látnia aki drótkifeszitésről akár csak gondolatban is foglalkozik pláne az aki leirja vagy meg is valósitja!
"Hát szar egy dolog az biztos és példás büntetést érdemel aki ennyire sötét és nem fogja fel,hogy egy ilyen cselekedettel nem csak annak a szegény rendőrnek ártott(sajnálom remélem felépül)hanem az összes "normálisan" túrázgató embereknek-társainak"
Akkor mivel foglalkoztam elsőként?
Ilyen mentalitás jellemzi azokat akik elborulnak és azt sem tudják mit irogathnak!
Tessék figyelmesebben olvasni és utána hőbörögni !
nem akartam olyanra válaszolni érdemben ami esetleg megy a levesbe, mert volt amikor már magával rántott ilyen esemény. Kihasználvva az engedékenységet most válaszolok!
"Arra mondjuk fogadást mertem volna kötni,hogy a kismókus fogja betenni mert ő neki van ennyire mélyen a kommunikációs intelligenciája és erre tud csak ráizgulni ."
Személyeskedés
Érvelési hiba; a "szónok" nem ellenfele gondolataival, állításával vitázik, hanem személyét minősíti, bírálja. Döntését az befolyásolja, hogy vitapartnerét, ellenfelét rokonszenvesnek vagy ellenszenvesnek ítéli-e.(argumentum ad hominem).
Ennyit a kommunikációs intelligenciáról, de kérek egy moderátori véleményezést is. Oké?
Hát szar egy dolog az biztos és példás büntetést érdemel aki ennyire sötét és nem fogja fel,hogy egy ilyen cselekedettel nem csak annak a szegény rendőrnek ártott(sajnálom remélem felépül)hanem az összes "normálisan" túrázgató embereknek-társainak.
Arra mondjuk fogadást mertem volna kötni,hogy a kismókus fogja betenni mert ő neki van ennyire mélyen a kommunikációs intelligenciája és erre tud csak ráizgulni .
Olaj a tűzre egy ilyen esemény és megint van min csámcsogni sajnos.
Remélem megkapják azt amit megérdemelnek ezek az eszementek.
A legjobban utálandó dolog a cserbenhagyás mert a lányomat karácsony elött ütötte el egy autó a zebrán zöld jelzésnél és annyit nem tett meg,hogy kiszáljon és megnézze miért esett össze.
Az ilyenekkel csak két percig szeretnék összezárva lenni és elővenném minden eddig megtanult tudásomat és itt nem matematikára gondolok.
Remélem tényleg kicsit túllihegték a hirt és nincs nagy baj.
Hát igen. Valahogy nem én akartam belinkelni, mivel nem is quad, nem is Szalajka-völgy, de valahogy mégis ide kapcsolódik. Természetesen nem kell és nem is szabad általánosítani az eset kapcsán, hogy ez jellemző lenne az offroadosokra. De azt kell mondjam csak idő kérdése, hogy ilyen és ehhez hasonó esetek (természetőr szándékos elgázolása) megtörténnek. A riportban jól látható, hogy az eset közúton, lakott területen történt, a motorokon nem volt rendszám (gonolom ez volt az intézkedés oka) továbbá elhangzott, hogy a sofőr 23 éves. Sajnálatosnak tartom, hogy egyre gyakrabban forgalomban megjelennek ilyen járművek, sőtmitöbb a terepről sarasan betérve nagy nyugodsággal hosszasan időznek pl. benzinkutakon, szépen le is mossák járműveiket nem tartva attól, hogy tettenérhetik őket rendőrök. Jó lenne, ha egy kicsit javulna a morál és egy kicsit jobban jogkövetőek lennének.
Akkor tegyetek valamit! Pl. szervezzetek egy felvonulást a Hősök terére (mint a kerékpárosok), ahol megmutathatjátok, hogy a sisak, ruha alatt értelmes és kulturált emberek vannak, aztán az a quad nem is annyira rombológép stb. Így az átlagembertől, aki arra sétáltatja gyermekeit és Ti pedig elviszitek a kissrácokat egy próbakörre, talán több szimpátiát kapnátok. Így az embereket és halkan jegyzem meg, a hivatalokat is könnyebb lenne meggyőzni, nektek is van létjogosultságotok. Mert aki mostanában offroadozik, az nem épp ezen munkálkodik (tisztelet a kivételnek). De addig is legalább a szabályokat kéne betartani.
De mint irtam a hatóságok is tojnak rá mert volt időszak amikor adtak rendszámot majd utána beszüntették.
Most is lehet rendszámozni de beleirják azt,hogy csak nem szilárd úton lehet használni.
Az autóknál miért nem irják be a forgalmiba,hogy max 130-al lehet menni vele?
Manapság minden uj autó simán megy 160-al!
Nevetséges ez a szilárd útas korlátozás és a világon egyedülálló!
de már irtam de nem tudom elégszer hangsúlyozni:
lakott területen lehetne menni 50-el de az veszélyes szerintük(szilárd útburkolat)
de lakott területen kivűl akár földúton szabályosan lehet menni 90-el!
És ez nem veszélyes és legális.
Akkor?
Ebbe vajon belegondolt a sok nagyokos?
Ráadásul beterelik a földútra a jónépet aztán csodálkoznak,hogy senki nem akar rendszámozni.
Minden gépre kötelezően rendszámot kéne tenni és sebességet korlátozni de közúti használatot nem.
Aki nem nem tesz föl rendszámot az szabályt szeg(bünti)
Kijelölt útvonalak(kerékpárosoknak már van rendesen)
És még mindig azt mondom kellene olyan falvak közelében bázisokat útvonalakat létrehozni ami legálisan járható és a település is jól járhatna.(úthasználat)
Ha quadból 10 ezer van hazánkban, akkor krosszmotorból/endúróból vagy jó ötszöröse.
"...nem az lenne a megoldás,hogy kijelölni útvonalakat ahol mindenki aki regisztrálva van használhatná azokat de ha letér a kijelölt útról sújos birságot fizet?"
Nekem nagyon olyan érzésem van, hogy -és most nem rólad beszélek- sok quados úgy vette meg gépét, hogy nem is tudta, hogy nem járhat vele erdőbe, vagy tévesen úgy tudja járhat, meg úgyis "balkánon" vagyunk, vagy a tipikus boros-bocskor szindróma, hogy régimódiak a törvényeink és amíg régimódi törvényeink vannak , addig egyszerűen nem veszem figyelembe. Aztán beinvesztáltak a hobbiba és valahogy nemigazán fogadják el őket, sehol nem akarnak legális teret biztosítani. Forgalomba nem engedik őket, földúton lehet használni. De meddig földút, meddig erdő valami? Aztán ott van a "táblás" tévelmélet. Zárt pájára meg járjon a fene. Szóval tényleg nem egyszerű a quadosok élete.
De pl. ott vannak a hegyikerékpárosok. Ugyebár őrájuk ugyanaz vonatkozik. Számuk szerintem több, mint összesen a terepmotorosok/quadosok/terepjárosoké és elég intenzíven látogatják az erdőt. És elég intenzíven tilosban. Természetesen őket jobban elfogadja a természetet kedvelők. Pl. megyek a turista jelzésen, jön szembe két kerékpáros mezben, sisakban, kicsit lehúzódok, elmennek mellettem, talán még köszönés is van. Ott vannak a motorosok. Megyek szűk, benőtt ösvényen, már kilométerekről hallom hogy jönnek, aztán feltűnnek, sisak, hologrammos, egész arcot elfedő szemüveg, nincs rendszám és húzza neki, nem számít esetleg egy kisgyerek kiugrik elé, csak húzza. Beletapadok a bozótba, aztán vagy 80-nal el mellettem 1... 2... 3... 4... van-e még? Mehetek? Pedig az erdőben gyalogosnak van elsőbsége. Quadosokról még igazából nincs gyakorlati tapasztalatom, nem sokkal találkoztam eddig. Természetesen nem szabad általánosítani...
Még annyit hagytam ki,hogy ha a településhez tartozó polgárőrséghez csatlakozna egy-két normálisabb emberke aki rendelkezik túraquaddal az is megoldás lehetne de akár az önkéntes term.védelmi őrszolgálatba is be lehetne lépniük és igy próbálni rendet rakni mert sajnos hosszú folyamat kell addig amig sokan megértik hova nem ill. kialakitanak legális járható utakat.
De az elfogási akciókkal alapvetőn egyet értek ha az jogszerű(nem utólag van kitéve a tábla),nem a büntetés az alapvető célja hanem minnél több TILTOTT helyen akár elsőként figyelmeztetve utána büntetve minnél nagyobb körre kiterjeszteni a dolgot.
Azt rebesgették,hogy a természv.őrszolgálatot is megerősitik-fejlesztik uniós pénzből.
Tudom furán hangzik de lehetne nekik mondjuk quadokat (turagépeket)adni amivel nagyobb területeket tudnak bejárni igy hatékonyabbak is lehetnek.
Ezért senki nem háborog és meg lehet érteni,hogy az őrszolgálat technikáját is kell fejleszteni de nem a semmire nem jó nivákat kell forszirozni amivel több kárt okoznak mint aki szabálysértést követ el.
Természetesen a hatékonyabb jelenléttel azért az egyéb dolgokra is jobban lehetne figyelni (tiltott szemetelés)mert gyakran tényleg olyan helyeken van leboritva nagy mennyiségü szemét amit nem is könnyű lehetett odáig eljuttatni valamint mint tudjuk minden kupac az elsővel kezdődik és csak nő nő.
De a nagyszájú és sok állami támogatást(és civilt is)benyelő zöld szervezetek is aktivizálhatnák magukat olyan formában,hogy megfelelő tájékoztatást -megbeszélést szerveznek akár rendszeresen igy jelentős csatornákon eljuthatna az infó sokakhoz mert sajnos vannak olyanok nem is kevesen akik azt sem tudják mi az a Erdőtörvény.
A nagyságos tévécsatornák pedig ne csak akkor hivjanak be a műsorukba pl. engem amikor véres események vannak aztán el van felejtve hanem rendszeresen tájékoztassák a népet a vonatkozó szabályokról és akár oktatófilmet is lehetne nyomni a tévében mint most teszik az autóvezetéssel kapcsolatban.
Tehát lehet tenni csak akarni kell és nem a tiltáson kell csámcsogni és téves infókkal tömni a médiákat.
nem az lenne a megoldás,hogy kijelölni útvonalakat ahol mindenki aki regisztrálva van használhatná azokat de ha letér a kijelölt útról sújos birságot fizet?
Rendőrök legyenek az erdőben is? Ezt ki ellenőrzi? Kinek van hatósági engedélye egy ilyen bírság kiszabásához? Vagy radaroznak majd az erdőben is?
Még annyit,hogy lehet valóban vitatkozni a szabályokról de a hatóságok részéről nevetséges és kiábránditó az,hogy szajkozzák azt,hogy nem tudják azonositani a gépeket ugyanakkor a legálisan kiváltható zöld rendszámot ami két hét alatt névre irva megkapható,sebességkorlátozott (40)igy eleve kizárt autópálya-autóút használata, és ráadásul meg van harminc ezerből .
Na ezt a lehetőseget nem,hogy meghagyták hanem minden ezközzel gátolják.
Kérdem én: mi a céljuk ezzel az időhúzással?
Tán azt várják,hogy egyre nagyobb legyen a konfliktus?
Mert én ezt látom.
Amikor arról van szó,hogy a fizetésüket kell megszavazni a tisztelt képviselő uraknak azt kúrva hamar tüzön -vizen megszavazzák de azokat a dolgokat amik több tizezer ember érdekét szolgálná csak húzzák halasztják.
Mivel ennyire letojták a regisztrációt a hatóságok csak quadból tizezer darabról beszélünk.
Ehhez jön hozzá valóban az a jópár ezer cross motor ami szintén nincs sehol nyilvántartva igy ezek száma is többezres lehet.
de kérdezném:
nem az lenne a megoldás,hogy kijelölni útvonalakat ahol mindenki aki regisztrálva van használhatná azokat de ha letér a kijelölt útról sújos birságot fizet?
Mert tiltás sehova nem vezet és a háborúzásra sincs szükség.
Ezzel nem értek egyet. Ennél sajnos sokkal, de sokkal több van. Volt olyan egész napos gyalogtúrám, hogy egy tájegységen 40 valahány motorost számoltam össze. Nagyon sok városlakónak is ott áll a motor/quad a garázsában, faluhelyen pedig ahol huszonéves srác lakik, minden második udvarban krosszmotort mosnak. 2-3 faluban már vagy egy tucatnyi műkedvelő van és közös programként járják az erdőt. Aztán ott van a különféle topikokon szerveződő csapatok. Valamelyiküknek van egy erdőszéli kis háza, máris odacsődül 4-5 furgon vagy pár utánfutós autó és hadd szóljon. A határontúlról érkezetteket még meg sem említettem. Volt olyan osztrák eltévedt motoros, aki megörült a természetőröknek, mert azt hitte határőrök. Aztán már nem örült annyira.
Csak a törvény szigorú BETARTATÁSA! Nem akarok személyeskedni, sőt abban is biztos vagyok, hogy aki ide írogat nem egy randalírozó barom, akik ellen kikelünk, és rontják a qadosok hírét. Viszon azt senki sem állíthatja, hogy ez az ellenérzés, pusztán az irígységből származik. Igen is vannak természetvédelmi területen motorozó (két vagy négykeréken ez mostmár gondolom mindegy is) egyének, akik fittyet hányva mindennek, csak ők érezzék jól magukat alapon, száguldoznak össze vissza. Nahát ezeket kéne elkapni. Tájegységenként egy pár emberről van szó. Viszont ha lenne törvény akkor sem lenne meg az a hivatalos hatóság ami ezt betartatná. Tudom, mert kisvárosban lakom. Hiába hoztak szigorú törvényeket a járdán való parkolással kapcsolatban, a szőke maca akkor is odaáll a babakocsi elé, lehet neki mert a "barátja" rendőr. Nem azért kell büntetni a zebrán a gyalogosokat át nem engedő autóst,mert rosszul vezet... És még folytathatnám. Hölgyeim és uraim, ez tényleg a balkán (kibetűvel). Itt teljes morális gátlástalanság uralkodik, ami nem írott törvény kérdése, mert annyi rendőr nincs is, hanem az egyén józan belátásának hiánya, ami a mindennapokban sűrűn megmutatkozik. Éppen ezért mondtam: Kár a jogszabályokon vitatkozni, itt egészen másról van szó, ami nem ebbe a kategóriába tartozik. És ez mindenkire vonatkozik,qadosra, autósra, motososra, biciklisre, sőt a gyalogosokra is. Tovább megyek. arra vonatkozik leginkább aki ezt tagadja. Ezért nehéz ennek a megoldása, mert a gátlástalanság országos, sőt balkán méretű, előbb ezzel kéne kezdeni valamit. Ja még csak annyit, a jogszabály olyan mint az elsőbbség, akkor van, ha megadják (betartják).
Köszönöm, hogy nem rám céloztál, nem is rád vallott volna.
Én a magam részéről támogatom a legális offroad programokat és természetesen az egysíkú tiltás nem vezet megoldáshoz. Csakhát ha zöldutat engednek a dolgoknak szerintem az sem úgy fog történni, ahogy azt sokan várnák.