" A Bermuda háromszög legendája
Számtalan hajó és repülőgép tűnt el nyom nélkül a rejtélyes Bermuda háromszögben. Még most sem, 57 évvel azután hogy 5 harci repülőgépnek veszett nyoma egy rutinfeladat közben, senki nem tudja pontosan, hogy mi okozta eltűnésüket. 57 évvel ezelőtt egy szép napon 5 hadi repülőgép szállt fel a Floridai bázisról a Flight 19 fedőnevű rutinfeladat végrehajtására. Sem a gépeket, sem a legénységet nem látták soha többé.
A Bermuda háromszög az a terület, mely a Miami, Bermuda és Puerto Rico által határolt háromszögben van. Pontos adatokkal nem szolgálhatunk, de az elmúlt évszázadban számtalan hajó és repülőgép tűnt el itt. A múltban sok furcsaságot jegyeztek fel a területről. Kolombusz Kristóf megemlékezéseiben az iránytű furcsa viselkedését említette. A terület a nevét csak 1964-ben kapta, amikor egy újságíró az 5 eltűnt gépről írt cikkében utalt a helyre. A 14 fős legénység 5 Grumman TBM-3R Avenger torpedo bombázót vezetett, amely a Bermuda háromszög felett repült el.
Sok különleges elmélet született arról, hogy hova tűnt el az 5 gép. Szóba kerültek hatalmas tengeri szörnyek, földönkívüliek, misztikus negyedik dimenzió, és hasonló elméletek. Az igazság sokak szerint ennél sokkal prózaibb. Érvelésük szerint a sokszor kiszámíthatatlan természet, emberi mulasztás vagy balszerencse lehetett az oka az eltűnésnek. A Bermuda háromszög ugyanis nagyon forgalmas és az európai felfedezők útjai óta itt kereszteződik számos fontos útvonal. Ahhoz képest nem nevezhető soknak az eltűnt hajók és repülők száma.
A Bermuda háromszög legendája örökre kapcsolódni fog a Flight 19-hez, ami 1945 december 5.-én történt. A Floridai támaszpontról felszállló gépek délután 2 körül hagyták el bázisukat , hogy rutinnavigációs gyakorlatot végezzenek. A feladat szerint háromszög útvonalon haladva néhány homokzátony bombázását kellett elvégezniük a gyakorlat során. A pilóta abban az időben az iránytűjére hagyatkozott, és arra, hogy milyen sokáig és milyen sebességgel repült egy meghatározott irányba. A gépeken azonban felmondták az iránytűk a szolgálatot. A rádióbeszélgetésekről készült feljegyzések szerint a pilótánál nem volt óra. Az óceán közepén nem láthattak domborzati elemeket. A repülők az általuk jónak talált irányba repültek, majd irányt váltottak, míg a napfény el nem tűnt és a helyét átvette a viharos éjszaka. A vezető pilóta rádiójából hallani lehetett, hogy terve szerint amint az első repülőgép eléri a minimum üzemanyagszintet, mind az 5 gép kényszerleszáll a vizen.
Az Avenger egy nehézkes repülőgép volt. A pilóták sokszor hívták vasmadárnak. Olyanra építették őket, mintha tankok lennének. A pilóták azért szerették ezeket, mert szitává lőve is képesek voltak működni és visszatérni a bevetésről. A gépek nagyon nehezek voltak, üresen több mint 4500 kg-ot nyomtak. Ha tengerre kényszerleszállt, az Avenger valószínűleg igen gyorsan elsüllyedt. Az esélye, hogy a kényszerleszállást valaki túlélje, kicsi volt, annak hogy a hideg vízben valaki kihúzza az éjszakát, még kisebb, annak, hogy a roncs pillanatok alatt a tenger fenekére süllyed, óriási. Hatalmas mentőakciót szerveztek, de sem a roncsokat, sem az embereket soha nem találták meg. A tragédiát fokozta, hogy a segítségre siető mentőrepülők egyike is eltűnt 13 fős legénységével együtt. Az a repülő egy PBM Mariner volt, amit repülő benzintartélynak neveztek könnyű gyúlékonysága miatt. Egy a területen haladó hajó látott is egy hatalmas tűzgömböt és áthaladt egy olajfolton akkor, és ott, ahol a repülőgépnek lennie kellett volna. A Flight 19 eltűnését emberi mulasztásnak könyvelték el.
A Bermuda háromszögnek vannak furcsaságai. Egyike annak a két helynek - a másik Japán partjainál van és az ördög tengerének nevezik- melynek hasonló rejtélyes hírneve van. Ezeken a helyeken az igazi észak és a mágnesszerinti észak egy vonalban van amely megnehezíti az iránytű olvasását. Itt van a tengerek egyik legmélyebb mélytengeri árka is. A roncsok itt több km-re a tenger felszínétől lelik hullámsírjukat. A Bermuda háromszögben a tengerfenék általában több mint 5 km mélyen fekszik, Puerto Rico közelében a mélység eléri a 8,2 km-t. Alattomos zátonyok húzódnak a szárazföld közelében és erős áramlatok rendszeresen állítanak újabb navigációs problémát a hajósok elé. És ott van az időjárás. A legnagyobb gondot a hurrikánok okozzák. A Golf áramlat a háromszög nyugati szélénél húzódik, ami befolyásolja azt. Az áramlat egy 64-80 km széles folyó az óceánban a környezeténél melegebb levegővel. Ha viharban a hullámok 4m magasak a tengeren, a Golf áramlaton belül ennek a háromszorosára nőnek. A hajósok sokszor arról ismerik fel a Golf áramlatot, hogy fölötte viharos az ég. Mégis ha választani kell az ártatlan hajókat elnyelő tengeri szörny, az embereket elrabló földönkívüliek és az emberi hiba, műszaki problémák, a természeti jelenségek között, ki tudna ellenállni a Bermuda háromszög legendájának.
"
Olyan szempontból, hogy hajók, reülők tünnek el, igen de állitólag még rejtélyesebb, durvább körülmények között. Vedd meg a Booklinetól Berlitz könyvét, és olvasd ki, érdemes.
Egyébként pontositok, mert a www.antikvarium.hu - n meg lehet kapni Berlitznek a Bermuda háromszög, és a Sárkány háromszög c. könyvét is. Az utóbbbi ugye a Japán melletti háromszöggel foglalkozik.
Hallottatok arról, hogy van a Bermuda háromszögön kivűl is egy legalább ennyire rejtélyes hely, mégpedig Japán partjainál a Sárkány háromszög./ha jól tudom ez a neve./ Irt erről egy könyver Charles Berlitz is ilyen cimmel. illetve van még egy könyv erről, Richard Winner: Az ördög állkapcsa cimű. /Ez is régi/. Egyébként nem tudom mennyire pontos info de állitólag a két terület pontosan egymással szemben van!
Egyébként azon a területen lényegesen eltér a Föld mágneses mezője, mint máshol. Van ahol jóval erősebb, és van ahol jóval gyengébb. Ezek a változások viszonylag kis területen váltakoznak is. Úgy is mondhatnánk, hogy mágneses anomália van a Föld azon részén. Ez még a kutatókat is meglepte, mikor a Föld mágneses terét vizsgáló műhold képeit elemezték. Akkor döbbentek rá, hogy a Bermuda háromszögben mindentől eltérően más a mágneses mező felépítése.
Rendben van. Itt még nem értem, mi olyan furcsa.
Egyébként már Kolumbusz Kristóf is tapasztalt furcsaságokat ezen a területen. Titokzatos forgó fényket látott a víz alatt. Őt aztán főleg nem lehet azzal vádolni, hogy kitalált történeteket. Ezt a hajónaplóban dokumentálták is. Tehát már itt is van egy kézzelfogható bizonyíték.
Valóban nem lett volna semmi oka hazudni, főleg, ha még a hajónaplóba is beírták. Persze nem zárja ki az optikai csalódásokat, stb.
De nem csak eltűnnek hajók az adott térségben. Van amikor csak a szeméylzet tűnik el, teljesen nyomtalanul. Se egy leengedett mentőcsónak, semmi nyoma amenekülésnek. Viszont az eltűnések pillanatkok alatt történtek. Félbehagyott étkezés, stb.
Úgy tűntek el hajók, vagy éppen emberek a fedélzetről, hogy egyetlen esetben sem adtak le vészjelzést.
Itt beismerem, már felettébb furcsa...
Leghíresebb ilyen "szellem" hajó a Mary Celeste.
Meg kell hagyni, ez valóban hiteles.
A hajó 19360 tonna vízkiszorítású volt, egy akkori anyahajó méreteivel vetekedett, tehát nem holmi kis jacht volt. Az akkori kor legmodernebb komminikációs eszközeivel szerelték fel. Sosem találták, noha elsüllyedt volna, a viszonylag sekély vízben rátaláltak volna.
Az óceán méretéből ítélve, bárhol lehet. De az is lehet, hogy sehol nincs.
A Bermuda háromszögön kívül van egy másik veszélyes zóna, a Föld átellenes oldalán, a Csendes-óceán biozonyos területén. A japánok már körülbelül 1000 éve tudják, hogy azon a részen veszélyes hajózni. Az Ördög tengerének is nevezik.
Ez érdekes, bár lehet, hogy semmiben sem hasonlít a mi kis Bermuda-háromszögünkhöz.
Egyébként azon a területen lényegesen eltér a Föld mágneses mezője, mint máshol. Van ahol jóval erősebb, és van ahol jóval gyengébb. Ezek a változások viszonylag kis területen váltakoznak is. Úgy is mondhatnánk, hogy mágneses anomália van a Föld azon részén. Ez még a kutatókat is meglepte, mikor a Föld mágneses terét vizsgáló műhold képeit elemezték. Akkor döbbentek rá, hogy a Bermuda háromszögben mindentől eltérően más a mágneses mező felépítése.
Egyébként már Kolumbusz Kristóf is tapasztalt furcsaságokat ezen a területen. Titokzatos forgó fényket látott a víz alatt. Őt aztán főleg nem lehet azzal vádolni, hogy kitalált történeteket. Ezt a hajónaplóban dokumentálták is. Tehát már itt is van egy kézzelfogható bizonyíték.
De nem csak eltűnnek hajók az adott térségben. Van amikor csak a szeméylzet tűnik el, teljesen nyomtalanul. Se egy leengedett mentőcsónak, semmi nyoma amenekülésnek. Viszont az eltűnések pillanatkok alatt történtek. Félbehagyott étkezés, stb.
Úgy tűntek el hajók, vagy éppen emberek a fedélzetről, hogy egyetlen esetben sem adtak le vészjelzést.
Ha meg is találnak hajókat, az teljesen üres, se élő, se holt személy nem található rajtuk. A megtalált hajók felszerelése teljesen hiánytalan, még a mentőcsónakok is a helyükön vannak. Miért hagyja el a személyzet egy tökéletes állapotban lévő hajó fedélzetét? Miért nem használnak mentőcsónakot? Miért nemn visznek magukkal semmit, még egyetlen egy személyes tárgyat sem? Miért nem adnak le vészjelzést?
Leghíresebb ilyen "szellem" hajó a Mary Celeste.
A tengeri hajózás egyik legrejtélyesebb esete a U. S. S. Cyclopsé volt. Ez egy szénszállító hajó, ami 1918 máecius 4-én, 309 főnyi személyzettel tűnt el. Barbadosból indult Norfolk felé, de oda már sosem érkezett meg. A hajó 19360 tonna vízkiszorítású volt, egy akkori anyahajó méreteivel vetekedett, tehát nem holmi kis jacht volt. Az akkori kor legmodernebb komminikációs eszközeivel szerelték fel. Sosem találták, noha elsüllyedt volna, a viszonylag sekély vízben rátaláltak volna.
A Bermuda háromszögön kívül van egy másik veszélyes zóna, a Föld átellenes oldalán, a Csendes-óceán biozonyos területén. A japánok már körülbelül 1000 éve tudják, hogy azon a részen veszélyes hajózni. Az Ördög tengerének is nevezik.
Összevetették. Éppen ebből az összevetésből derült ki, hogy azon a nagyjából háromszög, de inkább egy kissé eltorzult rombusz alakú területen aránytalanul több vízi és légi jármű tűnik el mint máshol. Ráadásul eltűnés előtt gyakrabban számolnak be a rádión a műszerek meghibáésodásáról, vagy nem megfelelő működéséről. Ezen kívül a nagyszámú eltűnések ellenére is csak nagyon kevés esetben taláják meg az eltűnt járműveket. Még szétszóródott roncsokat, maradványokat sem találnak, márpedig egy repülőgép vízbecsapódásakor számtalan vízen lebegő maradváényokat találnak. (Mint ahogy találnak, találtak is máshol vízbe csapódott repülőgépek után. Talán az elég bizonyíték erre, hogy a National Geographic-on fut a Légikatasztrófák sorozat és ott mutatnak eredeti felvételeket is a roncsokról)
Ha figyelmesebben olvasnál és nem kötekednél folyton, akkor láthatnád, hogy oda van írva, "A rádióbeszélgetésekről készült feljegyzések szerint a pilótánál nem volt óra." Tehát volt rádiókapcsolat, amin el tudta mondani, hogy az iránytűk nem működnek.
A Bermuda háromszög legendája örökre kapcsolódni fog a Flight 19-hez, ami 1945 december 5.-én történt. A Floridai támaszpontról felszállló gépek délután 2 körül hagyták el bázisukat , hogy rutinnavigációs gyakorlatot végezzenek. A feladat szerint háromszög útvonalon haladva néhány homokzátony bombázását kellett elvégezniük a gyakorlat során. A pilóta abban az időben az iránytűjére hagyatkozott, és arra, hogy milyen sokáig és milyen sebességgel repült egy meghatározott irányba. A gépeken azonban felmondták az iránytűk a szolgálatot. A rádióbeszélgetésekről készült feljegyzések szerint a pilótánál nem volt óra. Az óceán közepén nem láthattak domborzati elemeket. A repülők az általuk jónak talált irányba repültek, majd irányt váltottak, míg a napfény el nem tűnt és a helyét átvette a viharos éjszaka. A vezető pilóta rádiójából hallani lehetett, hogy terve szerint amint az első repülőgép eléri a minimum üzemanyagszintet, mind az 5 gép kényszerleszáll a vizen. Az Avenger egy nehézkes repülőgép volt. A pilóták sokszor hívták vasmadárnak. Olyanra építették őket, mintha tankok lennének. A pilóták azért szerették ezeket, mert szitává lőve is képesek voltak működni és visszatérni a bevetésről. A gépek nagyon nehezek voltak, üresen több mint 4500 kg-ot nyomtak. Ha tengerre kényszerleszállt, az Avenger valószínűleg igen gyorsan elsüllyedt. Az esélye, hogy a kényszerleszállást valaki túlélje, kicsi volt, annak hogy a hideg vízben valaki kihúzza az éjszakát, még kisebb, annak, hogy a roncs pillanatok alatt a tenger fenekére süllyed, óriási. Hatalmas mentőakciót szerveztek, de sem a roncsokat, sem az embereket soha nem találták meg.
És ha nem találták meg a roncsokat, meg a pilótát, akkor ki mesélte el az iránytűs megbolondulásokat stb. Talán megsúgták nekik a szellemek?
A Bermuda-triangle-ben eltűnt repülőgépek számát össze kellene vetnünk, néhány a világ más pontján történt eltűnésekkel, s akkor rájönnénk, máshol is tűnhetnek el repülőgépek.
ABermuda-háromszög Szegeden volt, a Madách utcában és a Szent István téren, még gyerekkoromban. volt három kocsma, három sarkon, a Búza, a Hordó meg egy már csak az emlékekben élő névtelen kocsma a Madách u. sarkán a Hordóval szemben. Na, aki iszákos oda betévedt....