„Mi van tolvjabanda, nem tetszik a válasz?” Pálffy Lajos jegyzete 2006. augusztus 9. 14:04
Pálffy Lajos Kuncze Gábor ma megosztotta velünk pártja és egyben a kormány legújabb sikertörténetét, jelesül azt, hogy az SZDSZ-es gazdasági miniszternek jeletős érdemei vannak abban, hogy a korábbi, kilométerenként kétmilliárdos sztrádépítési költséget sikerült egy milliárd forint közelébe szorítani.
Ez hát az újabb kormányzati csodatett, ami szépen fel is kerül majd a baráti sajtó közreműködésével a hasonló eredményektől már hemzsegő dicsőségtáblára.
... eme bejelentés után minden normálisan gondolkodó embernek az jut az eszébe, hogy akkor hogyan is lehet az, hogy eddig olyan drágán építette ugyanezen színezetű kormányzat azokat az autópályákat. Talán olcsóbb lett időközben dolomit és az aszfalt? Csodálatos módon megváltozott a kijelölt nyomvonalak környékén a talaj szerkezete, és ezért nem kell annyit beleinvesztálni az alapozásba? Avagy valami zsenit sikerült a project élére ültetni, akit Horvátországban képeztek ki a sztrádaépítésre, és már közelíti is serényen az ottanihoz az árakat? Hát, ha jobban belegondolunk, a fentebb felsorolt megoldásokban „nem történt meg a valóság elemeinek a teljes körű kibontása”. Magyarul ezek nem felelnek meg az igazságnak, amihez talán sokkal közeleb jutunk, ha azt mondjuk, hogy most talán nem vándorol az építési költségekből annyi a mindig befogadóképes magánzsebekbe... ... ha most fele áron is tudunk sztrádát építeni, akkor valószínűleg eddig is tudtunk volna. Tehát akkor mégis csak van abban a közszájon forgó 30%-ban valami, amivel drágább itt minden épülő kilométer, tehát amennyit ügyes emberek tőlünk itt ellopnak. Ugye még emlékeznek a sértődött Medgyessynek arra megpuccsolása után nyilatkozatára. Melyik párt is van tele korrupcióval?
Itt a legolcsóbbról volt szó , ha mindenképpen nyelvészkedni akarsz,ráadásul kijelentő módban, innentől fogva a többi csak mosakodás.
Másrészt nem lett tendergyőztes hirdetve, ezért ennél a hülye úszóversenyes hasonlatnál maradva, a másik 2 versenyzőt is diszkvalifikálták, tehát 0 versenyzőről beszélünk...
„Nem szeretném, ha hibáznánk. Korábban több mint 2 milliárdból épült 1 kilométernyi szakasz, most az ajánlatok kilométerenként 1 milliárd közelében vannak. Ez siker.
valamint jelzi, hogy az eddigi közbeszerzéssel épült autópályák ára nem tükrözte a valós költségeket, és arra ment ki az egész eddigi gyors ütemű autópálya-építés, hogy minél több pénzt ellophassanak.
Kiscsillag, én egy olyan helyzetet vázoltam, amiben van némi racionalitás. Persze amikor a politika (SZDSZ, FIDESZ, stb.) beleszól egy tisztán műszaki kérdésbe (lásd még Combino) abból semmi jó nem származik :(
Nem, de a 32-esben idézett hozzászólásokban hol az ellentmondás. Egyébként meg Kókának jogában áll, hogy ne tetszen neki a döntéselőkészítés során tett javaslat. Sajnos egyébként az újságírók közt is terjed a diszlexia, mert a legtöbb alaphírt képtelenek mérteni és értelmezni.
Kóka újravizsgáltatja az M7-es tenderét 2006. augusztus 9. 15:06
MNO Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter visszaküldte az Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-nek az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakasza megépítésére kiírt tender nyertesére tett javaslatát. Egyben felkérte a cég vezetését, hogy független jogi és műszaki szakértő bevonásával vizsgálja meg újra beadott pályázatokat, és ennek megfelelően hozza meg felelős, végleges döntését.
Kóka János az MTI érdeklődésére döntését szerdán azzal indokolta, hogy a pályázók több mint felét kizárták a versenyből, valamint felmerült, hogy bizonyos pályázók pótmunkák utólagos megrendelésének reményében kínáltak kedvező árat.A miniszter elmondta: az NA Zrt. bíráló bizottsága a múlt héten 6-ból 4 pályázót – ajánlatuk érvénytelensége miatt – kizárni javasolt a versenyből. Az NA Zrt. igazgatósága ennek alapján a versenyben maradt két pályázó közül az olcsóbb ajánlatot tevő győzelmének kihirdetését javasolta a GKM-nek. Mivel bírálat alatt lévő tenderről van szó, a GKM nem ad információt arról, hogy melyik a négy kizárt, és melyik a javasolt nyertes cég.
A miniszter szerint a korábbi építéseknél alkalmazott eljárással a Nagykanizsa-Balatonkeresztúr közötti 35,5 kilométeres szakasz több mint 25 milliárddal drágábban épülne meg, mint a mostani legolcsóbb ajánlat.
A miniszter szerint a megtakarítás elsősorban a tiszta és fokozott versenyhelyzetnek és az indokolatlanul drága műszaki megoldások megváltoztatásának köszönhető. „Nem szeretném, ha hibáznánk. Korábban több mint 2 milliárdból épült 1 kilométernyi szakasz, most az ajánlatok kilométerenként 1 milliárd közelében vannak. Ez siker. Ragaszkodom ahhoz, hogy végre tényleg le tudjuk szorítani az autópályaépítés költségeit. Az adóforintjainkról van szó, sok tízmilliárdot takaríthatunk meg" – jelentette ki a gazdasági miniszter.
A közbeszerzési eljárás - az esetleges jogorvoslati procedúrákat leszámítva - akkor záródik le, ha a miniszter utasítja az NA Zrt.-t, hogy hirdesse ki a győztest. Ha még augusztusban kihirdetik a tendergyőztest, akkor nem lesz akadálya annak, hogy már szeptemberben megkezdődjön az építés. A tenderkiírás szerint 2007 december végéig át kellene adni a sztrádaszakaszt. Mivel azonban a Közbeszerzési Döntőbizottság ez év áprilisában, majd júliusban átmenetileg felfüggesztette az eljárást, 2008-ra csúszhat a szakasz forgalomba helyezése. MTI
"Kuncze Gábor szerint ugyanis olyan megoldásra van szükség, amelyik műszakilag megfelelő és a leginkább kíméli az adófizetők pénzét -"
Igaza van.
Ez a megoldás a sztrádaépítések felfüggesztése az ország gazdasági egyensúlyának eléréséig, továbbá a jelenlegi sztrádák privatizálása, mert ugye "az állam rossz gazda". Az autósok meg fizetnék a magántulajdonosnak sztráda használatának valódi piaci árát, kiválképpen vonatkozik ez a tranzit kamion forgalomra.
Nem tudhatod, hogy hazugság-e. Az olcsóbb biztosan igaz, a legolcsóbb igaza definiálatlan. De ha a medencében ketten maradnak, mert a többiek diszkvalifikálódnak, kevesen fognak arra koncentrálni, hogy az első a gyorsabb vagy a leggyorsabb.
Vazze! Ennyi diszlexiást egy helyen még nem láttam.
1. Nincs lenullázva semmilyen döntés, mert nem is volt eddig döntés. Csak javaslat volt a nyertesre.
2. A vegyépszernél olcsóbb ajánlattevőt is kizártak ha jól tudom.
3. Jó lenne tudni, hogy mit jelent az utólagos megrendelés kitétel, a Vegyépszer számított-e ilyenre és egyáltalán milyen egyéb feltételek vannak a pályázatban.
4. Az ár nem minden, a műszaki tartalom is fontos.
5. Általában gyanúsan sok kizárás van ezeken a tendereken. Nemcsak autópálya ügyekben.
6. Valamelyik észkombájn itt megkérdezte, hogy mi köze Kunczénak az egészhez, és miért minősíti a gazd. miniszter döntését. Ha az egyik kormánypárt elnökének semmi köze ezekhez az ügyekhez, akkor egy nímand topicnyitónak még annyi se. Ezt azért nem ártana észben tartani. (A megjegyzés azokra vonatkozik, akiknek ehhez megvannak a veleszületett adottságaik.)
Két bejegyzésed ("Nyilván fogalmad sincs a történtekről" , "Nincsen több valós ismeretem, mint neked") mintha kissé antagonosztikus ellentmondásban leledzene egymással...
-oszt majd jól kizárják "nyilvánvaló, hogy ilyen olcsón nem lehet építeni" indoklással.-
Bármilyen furcsán hangzik is, de ez a gyakorlatban (legalább is a műszaki életben) sokszor így van. Amikor árajánlatot kérsz egy munkára és azt látod, hogy a vállalkozó jóval áron alul akar valamit megcsinálni, biztos, hogy nem adod neki a munkát, mert neked nem elsősorban az ár a fontos, hanem az, hogy a munka megfelelő minőségben és határidővel elkészüljön...
Te is hazudsz (emmeg mire jó?), mert nem tudod, hogy a hat között hol foglalt helyet a VÉSZ. Lehetett a legdrágább és a legolcsóbb is - hogy ez kiderüljön, csak versenyben kellett volna maradniuk, mint a VÉSZ.