Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

parduc37 Creative Commons License 2009.12.17 0 0 115
Végig vezettek az egész gyáron. A különböző olajok, zsirok stb készitésétől ellenörzésétől a bércsomagolásan át mindent megmutattak, de engem kimondottan a wearcheck érdekelt. Nagyon komoly a labor a ma létező legkorszerűbb berendezésekkel felszerelve. Amiben kimagaslik a többi labor közül ( mert nem csak a Molnak van ilyen hanem a konkurens olajtársaságoknak is) az a gyorsaság. Ha valami komoly gubancot találnak 24 órán belül értesitenek. A teljes vizsgálat eredményét a szakvéleménnyel útmutatással együtt 36 órán belül kézhez kapod. Ez a konkurenciánál lényegesen tovább tart.
Részletesebben nehéz irni róla. Látni kell! Ha valakit érdekel egy kicsit az egész folyamat akkor nem elfecsérelt idő amit ott tölt.
Előzmény: lali1113 (114)
lali1113 Creative Commons License 2009.12.16 0 0 114
Egy kicsit részletesebben?
Előzmény: parduc37 (113)
parduc37 Creative Commons License 2009.12.14 0 0 113
Kielégitettem a kiváncsiságom...megnéztem ezt a wearcheck labort. Azt kell mondjam hogy nagyon komoly. Engem meggyőzött. 8-cad magammal eltöltöttünk egy jó fél napot ( persze nem csak a laborban). Aki valamilyen szinten foglalkozik olajakkal annak csak ajánlani tudom. Nagyon tanulságos.
Előzmény: kesefi (112)
kesefi Creative Commons License 2009.12.07 0 0 112
molnarago!

Persze hogy kimutatja. Az nem baj ha megfelelő olajat tölt utána de nem ez történt. Talált a raktárban valami ezeréves sz*rt és belenyomta. Pedig volt megfelelő olaj is tartalékba csak nem tudta hová keverte el. ( vagy felhasználta a sajátjába) Tudod nem az övé a kocsi. Csak peche volt hogy pont az a minta került vizsgálatra.:)
Előzmény: molnarago (111)
molnarago Creative Commons License 2009.12.07 0 0 111

Hmmm.. ezt ki tudta mutatni a labor?? Érdekes. Ha megfelelő olajat tölt bele, az csak nem baj. Annál mindenképp jobb, mintha kevés az olaj. :) Gondolom a kutakon  mindenhol találni olyan termékeket, amik vész esetén alkalmasak utántöltésre. Vagy annyi esze már nem volt hogy utánanézzen mi való bele?

Előzmény: kesefi (109)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.06 0 0 110
kesefi!

Ez már nálam nem valószinű hogy fog változni. Én maradok a 15000 km-nél. Tudom hogy igazad van de engem ez a 15000-es olajcsere nyugodtabbá tesz.
Előzmény: kesefi (107)
kesefi Creative Commons License 2009.12.06 0 0 109
molnarago!

Céges kocsikról volt szó. 3 autómárkának az olajmintája lett beküdve. Az egyiknél megállapitották hogy összekevert olaj volt benne. Kiderült hogy a sofőr utána öntött olajat amit éppen talált. Kapott egy figyelmeztetést. A másik 2 kocsi olajával még valóban lehetett volna menni pár ezret. Akinek nagy kocsiparkja van annak szvsz. megéri ez a laborosdi.
Előzmény: molnarago (108)
molnarago Creative Commons License 2009.12.05 0 0 108
Itt mindenki laborba hurcolja az olajat? Nem tudtam hogy ilyen igényes lett a magyar autós társadalom :D Majd ha lesz csillivilli autóm akkor énis ilyenekkel kényeztetem, addíg inkább veszek még pár doboz olajat neki (szereti!!!!) :)
kesefi Creative Commons License 2009.12.04 0 0 107
horpet!

Ezzel én is igy voltam amig egyszer egy 30000 km-t futott gyári jóváhagyásos olajat be nem vizsgáltattunk wearcheckkel. Sok egyéb adat mellett megállapitották hogy még lehetett volna menni vele nem keveset. Tehát ezekkel az olajokkal nyugodtan eljárhatsz 30000-t.
Előzmény: Törölt nick (106)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.03 0 0 106
kesefi!

Ez igaz, de meg kell valljam én még a nyujtott csereperiódust sohasem mertem kihasználni. Lehet hogy ez egy rossz beidegződés. Elvileg lehetne mert az autó normál körülmények között van használva de miután régi autós vagyok bennem megragadt a 15000 km max.:)
Előzmény: kesefi (105)
kesefi Creative Commons License 2009.12.02 0 0 105
horpet!

Addig amig garos a gép addig ugy is a szerviz tölti bele az olajat....sajnos. Utána persze az az " ideális" ha jóváhagyásos olajat használsz mert az a teljesitményszinten felül rendelkezik azzal a plusszal ami az adott motorhoz kell és ki lehet használni a nyujtott csereperiodust is.
Persze egy szétesőfélben lévő motorba majdnem tök mindegy mi kerül.:))
Előzmény: Törölt nick (104)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.01 0 0 104
molnarago!

Osztom a véleményedet abban hogy egy öreg széthajtott verdába már mindegy hogy milyen olaj kerül. Sőt abban is hogy nem csak a gyári jóváhagyásos olaj az olaj. Nekem speciál nagyon rossz tapasztalatom volt a gyári GM olajjal. Ha megfelelő teljesitményszintű olajat használ az ember az normál csereperiódusra tökéletesen megfelel. Nekem még semmi gondom nem adodott ebből és ezek az olajak elérhető áron kaphatoak. Megmondom őszintén nekem kétségeim vannak abban hogy 1500-1600 Ft-ért gyári jóváhagyásos olajat lehet venni. A flakonon biztos rajta van a jóváhagyás de hogy mi van benne az egy másik dolog.
Előzmény: molnarago (103)
molnarago Creative Commons License 2009.11.30 0 0 103
No az en olajam se Opelbe lett fejlesztve, tuti max 2 hete van hatra a blokknak, utana meg jol szejjel hullik. Ne vigyuk mar ezt tulzasba, soan hasznalunk ezer eves felig szejjel hajtott vackokat, amibe meg egy mai kozep kategorias olaj is urtechnika. Ez az "opelbe csak opel olajat" nekem mindig is erosen marketing biznisznek tunt. Atuljak a hulldek vackokat horror aron, vagy ha nem is hulladek, de semmi extra minoseg....
paladar Creative Commons License 2009.11.27 0 0 102
T. lalo1!

Nincs mit szivesen. Bár nem vagyok olajguru csak régi felhasználó némi tapasztalattal meg érdeklődéssel.:))
Előzmény: Lalo1 (101)
Lalo1 Creative Commons License 2009.11.27 0 0 101
T. Paladar!

Megtisztelő válaszodat köszönöm!
Előzmény: paladar (100)
paladar Creative Commons License 2009.11.23 0 0 100
T. Lalo1!

Ha a teljesítményszint megfelelő akkor normál olajcsereperiodussal (max 15000 km) használhatod ezt az olajat. A GM is engedélyezi. Semmi károsodásod nem lesz tőle. Mantec kolléga csak a gyári jóváhagyásos olajat fogadja el egyetlen megoldásnak.
A GM gyári olajjal valóban sok gond volt ezért a gyár a korábbi beszállitóval fel is bontotta a szerződését.
Előzmény: Lalo1 (98)
mantec Creative Commons License 2009.11.23 0 0 99
T Lalo1!

Bocsánat!
Ha kipróbáltad és nagyon jó, akkor használd egészséggel.
Előzmény: Lalo1 (98)
Lalo1 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 98
T Mantec!

Köszönöm válaszod!
Értékelnem kell akkor annyit tudok róla mondani, mit az ősrégi mondás is tart:
Nesze semmi fogd meg jól de nem tudom miért!
Tisztelettel emlékeztetlek, h. a kérdésemre nem válaszoltál!
Amit leírtál addig én is eljutottam, hiszen pont ez a problémám, egy olyan olajról van szó ami nem rendelkezik GM engedélyel de kipróbáltan nagyon jó!

Kérlek csak akkor folytasd ha szakember vagy e területen vagy rendelkezel érdemi tapasztalattal!
Köszönöm.
Üdv.Laci.
Előzmény: mantec (97)
mantec Creative Commons License 2009.11.23 0 0 97
T Lalo1!

A Mobil 1 ESP Formula 5W-30 nem Opel-be fejlesztett motorolaj.
Nem való az autódba.

A nem megfelelő motorolaj használata rövid távon a szervizköltség emelkedésével, hosszabb távon élettartam csökkenéssel jár.
A szulfáthamu tartalom kizárólag a részecskeszűrőt érdekelheti, ha van, és ha érzékeny rá.
De a mértéke ennek is gyártófüggő.
A tribológiai és gyártmányfejlesztő szakemberek árát a gépjármű árában már kifizetted.
További fejlesztést a gépjármű ebből a szempontból nem igényel.
Fontosabbnak tartom a gyártóművi jóváhagyással rendelkező motorolaj használatát.
Előzmény: Lalo1 (96)
Lalo1 Creative Commons License 2009.11.22 0 0 96
T Mantec!

A Mobil1EspFormula 5w30 mellett a részecskeszűrő barát kifejlesztése miatt döntöttem. Leírása szerint túlteljesíti az összes LongLife olajokkal szemben támasztott előírást.
Milyen visszafordíthatatlan kárra gondoltál, amit a használata okozhat?
Szulfáthamú tartalma valóban fele annyi mint a GM olajoknál de hát az előny nem?
Megtisztelő válaszodat köszönöm!
Előzmény: mantec (94)
paladar Creative Commons License 2009.11.22 0 0 95
T mantec!

...A GM-nél nincs
-jelzője az olajcsere periódusnak,
-gépkönyv...


Idézet a 2005-ös Opel Corsa gépkönyvéből....
"A motorolaj csereidőszaka rugalmas. ( ECOService-Flex)

A soronkövetkező olajcsere a gépkocsi müszerfalán kerül kijelzésre és a használat módjától függ. Kiértékelésre kerül pl. a hideginditások, rövid utak gyakorisága, az általános vezetési körülmények vagy a főleg hosszútávú közlekedés.
A Corsa motorja gyárilag GM-LL A-025 (SAE 5W-30) vagy GM-LL-B-025 (SAE 5W-40) olajjal van feltöltve.
Nem tesz különbséget az xe és az xep tipuskód között
Ezzel a motorolajjal a következő olajcsere legfeljebb 2 év vagy 35000 km ( benzinüzemű motorok) illetve 2 év vagy 50000 km ( dizel motorok) után esedékes.
Utántöltéskor mindig GM-LL-A-025 ill. GM-LL-B-025 minőségű olajat használjon a rugalmas csereidőszak előnyeinek kihasználása érdekében.
Utántöltésnél legfeljebb 1 liter ACEA minőségű olaj tölthető be az olajcsere időszak csökkenése nélkül.
Amennyiben több mint 1 liter olajat kell után tölcsön akkor az olajcsere időszak mind benzin mind dizel motorok számára 1 évre vagy 30000 km-re csökken."

...A használtautóértékesítők "kreativitásáról", az autószerviz ...

gyári jóváhagyás nélkül a következő teljesitményszintű olajakat ajánlja normál csereperiódussal

"Z 10 xep ACEA A3 SAE 0W-30, 0W-40
Z 12XE ACEA A3/B3 SAE 5W-30, 5W-40
Z 14XE ACEA A3/B3/B4 SAE 10W-30, 10W-40"
Előzmény: mantec (93)
mantec Creative Commons License 2009.11.22 0 0 94
T Lalo1!

Opel Meriva 1.3 CDTi
Motor: Z13DTJ
Gyártóművi olaj előírás: GM-LL-B-025

Ezt teljesítő motorolajok:

Mobil 1 New Life 0W-40
Castrol Edge 0W-30
Valvoline SynPower GM 5W-30
BP Visco 7000 M 0W-30
Addinol EXTRA LIGHT MV 038 0W-30
Castrol SLX Professional Longtec 0W-30
ÖMV BIXXOL SPECIAL G
Texaco Havoline Ultra G Longlife 5W-30
LIQUI MOLY Leichtlauf Special LL 5W-30
LIQUI MOLY Syntoil Longtime 0W-30
Statoil LaserWay G 5W-30
Fuchs Titan Supersyn Ecoflex 5W-30
Total QUARTZ ENERGY 9000 0W-30
Motul Specific LL A/B 025 5W-30
AGIP Formula LL G 5W-30
Shell Helix Ultra AG 5W-30
Selénia Multipower 5W-30
ARAL SuperTronic G 0W-30
Elf Excellium GM 5W-30
Elf Excellium Full-Tech 0W-30
MOL Dynamic Synt 5W-30
Q8 Formula G Longlife 5W-30
Igol PROCESS 025A SAE 0W-30
Motul 8100 E-tech Lite 0W-30
Meguin Quality SAE 5W-30

A nem megfelelő olajjal okozott "elváltozások" regenerálásra a megfelelő olaj sem képes.
Előzmény: Lalo1 (91)
mantec Creative Commons License 2009.11.22 0 0 93
T parduc37!

A GM-nél nincs
-jelzője az olajcsere periódusnak,
-gépkönyv.

Szerintem...
Teljesen mindegy, hogy nekem, Neked, neki mi a véleménye, mit jelent ki.
A feljesztő, gyártó 2001 előtt ACEA A3, 15 ekm-t, 2001-ben és utána GM-LL-A-025, 30 ekm-t határozott meg.

...a gépkönyv is ajánl...
Szervizfüzet, és nem ajánl.
A használtautóértékesítők "kreativitásáról", az autószerviz programok aktualizáltságáról ne itt beszélgessünk.


Előzmény: parduc37 (92)
parduc37 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 92
T mantec!

Ha a megfelelő teljesitményszinttel rendelkezik az olaj de nincs gyári jóváhagyása az még nem fogja megröviditeni a motor élettartamát.
Szerintem nem lehet kijelenteni hogy csak a gyári jóváhagyásos olaj a jó és semmi más. Főleg akkor nem ha még a gépkönyv is ajánl nem jóváhagyásos olajat. (természetesen normál csereperiodusra)
Előzmény: mantec (87)
Lalo1 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 91
Sziasztok!

Adjatok valami jó tippet h. az 1.3cdtj részecskeszűrős motorhoz milyen olajat használjak, mivel a gyári 5w30 GM nagyon pancsernek tűnik, 1000km égetési fázisba teszi a szűrőt, szerintem ez nem kóser!
Most Mobil esp formula 5w30 használom, nagyon jónak tűnik, az első 10ekm nem is égetett, csak a gondom vele az h. nem GM engedélyes.
Ti tapasztalataitok milyenek?
Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm.
molnarago Creative Commons License 2009.11.20 0 0 90
Nem rossz! De vajon mi van abban a flakonban ha ilyen olcsó. Lehet tudni ki gyártja ezeket? Még a végén kiderul, hogy túl jó minőség nekem a MOL essence :)
mantec Creative Commons License 2009.11.20 0 0 89
T molnarago!

1998-as Opel Corsa B 1.4 gyártóművi olaj előírása ACEA: A3, SAE: 10W-40, 5W-40.
Előzmény: molnarago (86)
mantec Creative Commons License 2009.11.20 0 0 88
Csereciklus: 15 ekm / 1 év.
Motorkód: C14NZ, X14SZ, C14SE, X14XE.

"Neked" gyártatja az Opel a GM Genuine Motor Oil 10W-40-t.
GM alkatrész szám: #93165214,
Opel katalógus szám: 19 42 043.


autoteka2000.hu: 850,- Ft / liter,
autoalkatreszklub.hu: 906,- Ft / liter,
olajshop.hu: 1.290,- Ft / liter,
formula3000.hu: 1.300,- Ft / liter.

Hol van ettől bármelyik Mol olaj ára?
Előzmény: molnarago (86)
mantec Creative Commons License 2009.11.20 0 0 87
T parduc37!

Itt nem a jobb, még jobb, legjobb megoldásról van szó.
A gyártó kb 2001-óta deklarált minimum követelményéról van szó.
De valóban - ebből a szempontból - demokráciában élünk:
- az ügyfél szabadon
rövidítheti a motorja élettartamát,
növelheti karbantartási költségeit,
- a "szerelő" szabadon
növelheti a bevételeit,
visszaélhet az ügyfél tájékozatlanságával.
Előzmény: parduc37 (85)
molnarago Creative Commons License 2009.11.20 0 0 86

Én egyeztettem a szerelőmmel, és ő mondta nyugodtan toljuk a verdába az alap MOL-t. Sőt dícsérte hogy ez már nem a Botond minőség :) Viszont azt is ő ajánlotta hogy gyakrabban nem ártana a csere, mert a városban mocskabb a levegő, no meg a sok alapjárat közeli pöfögés, és a tökéletlen égés az nem jó se az olajnak se a blokknak. Persze nyilván az se lenne jó, ha üveghangon használnám nonstop :) Az biztos hogy a drága gyári olajokat meg szervizeket már kerülöm, az én vasam ahoz már túl öreg (98as 1.4 corsa), meg  a pénztárcám is kicsit lapos ehhez a mókához.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!