Végig vezettek az egész gyáron. A különböző olajok, zsirok stb készitésétől ellenörzésétől a bércsomagolásan át mindent megmutattak, de engem kimondottan a wearcheck érdekelt. Nagyon komoly a labor a ma létező legkorszerűbb berendezésekkel felszerelve. Amiben kimagaslik a többi labor közül ( mert nem csak a Molnak van ilyen hanem a konkurens olajtársaságoknak is) az a gyorsaság. Ha valami komoly gubancot találnak 24 órán belül értesitenek. A teljes vizsgálat eredményét a szakvéleménnyel útmutatással együtt 36 órán belül kézhez kapod. Ez a konkurenciánál lényegesen tovább tart. Részletesebben nehéz irni róla. Látni kell! Ha valakit érdekel egy kicsit az egész folyamat akkor nem elfecsérelt idő amit ott tölt.
Kielégitettem a kiváncsiságom...megnéztem ezt a wearcheck labort. Azt kell mondjam hogy nagyon komoly. Engem meggyőzött. 8-cad magammal eltöltöttünk egy jó fél napot ( persze nem csak a laborban). Aki valamilyen szinten foglalkozik olajakkal annak csak ajánlani tudom. Nagyon tanulságos.
Persze hogy kimutatja. Az nem baj ha megfelelő olajat tölt utána de nem ez történt. Talált a raktárban valami ezeréves sz*rt és belenyomta. Pedig volt megfelelő olaj is tartalékba csak nem tudta hová keverte el. ( vagy felhasználta a sajátjába) Tudod nem az övé a kocsi. Csak peche volt hogy pont az a minta került vizsgálatra.:)
Hmmm.. ezt ki tudta mutatni a labor?? Érdekes. Ha megfelelő olajat tölt bele, az csak nem baj. Annál mindenképp jobb, mintha kevés az olaj. :) Gondolom a kutakon mindenhol találni olyan termékeket, amik vész esetén alkalmasak utántöltésre. Vagy annyi esze már nem volt hogy utánanézzen mi való bele?
Céges kocsikról volt szó. 3 autómárkának az olajmintája lett beküdve. Az egyiknél megállapitották hogy összekevert olaj volt benne. Kiderült hogy a sofőr utána öntött olajat amit éppen talált. Kapott egy figyelmeztetést. A másik 2 kocsi olajával még valóban lehetett volna menni pár ezret. Akinek nagy kocsiparkja van annak szvsz. megéri ez a laborosdi.
Itt mindenki laborba hurcolja az olajat? Nem tudtam hogy ilyen igényes lett a magyar autós társadalom :D Majd ha lesz csillivilli autóm akkor énis ilyenekkel kényeztetem, addíg inkább veszek még pár doboz olajat neki (szereti!!!!) :)
Ezzel én is igy voltam amig egyszer egy 30000 km-t futott gyári jóváhagyásos olajat be nem vizsgáltattunk wearcheckkel. Sok egyéb adat mellett megállapitották hogy még lehetett volna menni vele nem keveset. Tehát ezekkel az olajokkal nyugodtan eljárhatsz 30000-t.
Ez igaz, de meg kell valljam én még a nyujtott csereperiódust sohasem mertem kihasználni. Lehet hogy ez egy rossz beidegződés. Elvileg lehetne mert az autó normál körülmények között van használva de miután régi autós vagyok bennem megragadt a 15000 km max.:)
Addig amig garos a gép addig ugy is a szerviz tölti bele az olajat....sajnos. Utána persze az az " ideális" ha jóváhagyásos olajat használsz mert az a teljesitményszinten felül rendelkezik azzal a plusszal ami az adott motorhoz kell és ki lehet használni a nyujtott csereperiodust is. Persze egy szétesőfélben lévő motorba majdnem tök mindegy mi kerül.:))
Osztom a véleményedet abban hogy egy öreg széthajtott verdába már mindegy hogy milyen olaj kerül. Sőt abban is hogy nem csak a gyári jóváhagyásos olaj az olaj. Nekem speciál nagyon rossz tapasztalatom volt a gyári GM olajjal. Ha megfelelő teljesitményszintű olajat használ az ember az normál csereperiódusra tökéletesen megfelel. Nekem még semmi gondom nem adodott ebből és ezek az olajak elérhető áron kaphatoak. Megmondom őszintén nekem kétségeim vannak abban hogy 1500-1600 Ft-ért gyári jóváhagyásos olajat lehet venni. A flakonon biztos rajta van a jóváhagyás de hogy mi van benne az egy másik dolog.
No az en olajam se Opelbe lett fejlesztve, tuti max 2 hete van hatra a blokknak, utana meg jol szejjel hullik. Ne vigyuk mar ezt tulzasba, soan hasznalunk ezer eves felig szejjel hajtott vackokat, amibe meg egy mai kozep kategorias olaj is urtechnika. Ez az "opelbe csak opel olajat" nekem mindig is erosen marketing biznisznek tunt. Atuljak a hulldek vackokat horror aron, vagy ha nem is hulladek, de semmi extra minoseg....
Ha a teljesítményszint megfelelő akkor normál olajcsereperiodussal (max 15000 km) használhatod ezt az olajat. A GM is engedélyezi. Semmi károsodásod nem lesz tőle. Mantec kolléga csak a gyári jóváhagyásos olajat fogadja el egyetlen megoldásnak. A GM gyári olajjal valóban sok gond volt ezért a gyár a korábbi beszállitóval fel is bontotta a szerződését.
Köszönöm válaszod! Értékelnem kell akkor annyit tudok róla mondani, mit az ősrégi mondás is tart: Nesze semmi fogd meg jól de nem tudom miért! Tisztelettel emlékeztetlek, h. a kérdésemre nem válaszoltál! Amit leírtál addig én is eljutottam, hiszen pont ez a problémám, egy olyan olajról van szó ami nem rendelkezik GM engedélyel de kipróbáltan nagyon jó!
Kérlek csak akkor folytasd ha szakember vagy e területen vagy rendelkezel érdemi tapasztalattal! Köszönöm. Üdv.Laci.
A Mobil 1 ESP Formula 5W-30 nem Opel-be fejlesztett motorolaj. Nem való az autódba.
A nem megfelelő motorolaj használata rövid távon a szervizköltség emelkedésével, hosszabb távon élettartam csökkenéssel jár. A szulfáthamu tartalom kizárólag a részecskeszűrőt érdekelheti, ha van, és ha érzékeny rá. De a mértéke ennek is gyártófüggő. A tribológiai és gyártmányfejlesztő szakemberek árát a gépjármű árában már kifizetted. További fejlesztést a gépjármű ebből a szempontból nem igényel. Fontosabbnak tartom a gyártóművi jóváhagyással rendelkező motorolaj használatát.
A Mobil1EspFormula 5w30 mellett a részecskeszűrő barát kifejlesztése miatt döntöttem. Leírása szerint túlteljesíti az összes LongLife olajokkal szemben támasztott előírást. Milyen visszafordíthatatlan kárra gondoltál, amit a használata okozhat? Szulfáthamú tartalma valóban fele annyi mint a GM olajoknál de hát az előny nem? Megtisztelő válaszodat köszönöm!
...A GM-nél nincs -jelzője az olajcsere periódusnak, -gépkönyv...
Idézet a 2005-ös Opel Corsa gépkönyvéből.... "A motorolaj csereidőszaka rugalmas. ( ECOService-Flex)
A soronkövetkező olajcsere a gépkocsi müszerfalán kerül kijelzésre és a használat módjától függ. Kiértékelésre kerül pl. a hideginditások, rövid utak gyakorisága, az általános vezetési körülmények vagy a főleg hosszútávú közlekedés. A Corsa motorja gyárilag GM-LL A-025 (SAE 5W-30) vagy GM-LL-B-025 (SAE 5W-40) olajjal van feltöltve. Nem tesz különbséget az xe és az xep tipuskód között Ezzel a motorolajjal a következő olajcsere legfeljebb 2 év vagy 35000 km ( benzinüzemű motorok) illetve 2 év vagy 50000 km ( dizel motorok) után esedékes. Utántöltéskor mindig GM-LL-A-025 ill. GM-LL-B-025 minőségű olajat használjon a rugalmas csereidőszak előnyeinek kihasználása érdekében. Utántöltésnél legfeljebb 1 liter ACEA minőségű olaj tölthető be az olajcsere időszak csökkenése nélkül. Amennyiben több mint 1 liter olajat kell után tölcsön akkor az olajcsere időszak mind benzin mind dizel motorok számára 1 évre vagy 30000 km-re csökken."
...A használtautóértékesítők "kreativitásáról", az autószerviz ...
gyári jóváhagyás nélkül a következő teljesitményszintű olajakat ajánlja normál csereperiódussal
"Z 10 xep ACEA A3 SAE 0W-30, 0W-40 Z 12XE ACEA A3/B3 SAE 5W-30, 5W-40 Z 14XE ACEA A3/B3/B4 SAE 10W-30, 10W-40"
A GM-nél nincs -jelzője az olajcsere periódusnak, -gépkönyv.
Szerintem... Teljesen mindegy, hogy nekem, Neked, neki mi a véleménye, mit jelent ki. A feljesztő, gyártó 2001 előtt ACEA A3, 15 ekm-t, 2001-ben és utána GM-LL-A-025, 30 ekm-t határozott meg.
...a gépkönyv is ajánl... Szervizfüzet, és nem ajánl. A használtautóértékesítők "kreativitásáról", az autószerviz programok aktualizáltságáról ne itt beszélgessünk.
Ha a megfelelő teljesitményszinttel rendelkezik az olaj de nincs gyári jóváhagyása az még nem fogja megröviditeni a motor élettartamát. Szerintem nem lehet kijelenteni hogy csak a gyári jóváhagyásos olaj a jó és semmi más. Főleg akkor nem ha még a gépkönyv is ajánl nem jóváhagyásos olajat. (természetesen normál csereperiodusra)
Adjatok valami jó tippet h. az 1.3cdtj részecskeszűrős motorhoz milyen olajat használjak, mivel a gyári 5w30 GM nagyon pancsernek tűnik, 1000km égetési fázisba teszi a szűrőt, szerintem ez nem kóser! Most Mobil esp formula 5w30 használom, nagyon jónak tűnik, az első 10ekm nem is égetett, csak a gondom vele az h. nem GM engedélyes. Ti tapasztalataitok milyenek? Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm.
Nem rossz! De vajon mi van abban a flakonban ha ilyen olcsó. Lehet tudni ki gyártja ezeket? Még a végén kiderul, hogy túl jó minőség nekem a MOL essence :)
Itt nem a jobb, még jobb, legjobb megoldásról van szó. A gyártó kb 2001-óta deklarált minimum követelményéról van szó. De valóban - ebből a szempontból - demokráciában élünk: - az ügyfél szabadon rövidítheti a motorja élettartamát, növelheti karbantartási költségeit, - a "szerelő" szabadon növelheti a bevételeit, visszaélhet az ügyfél tájékozatlanságával.
Én egyeztettem a szerelőmmel, és ő mondta nyugodtan toljuk a verdába az alap MOL-t. Sőt dícsérte hogy ez már nem a Botond minőség :) Viszont azt is ő ajánlotta hogy gyakrabban nem ártana a csere, mert a városban mocskabb a levegő, no meg a sok alapjárat közeli pöfögés, és a tökéletlen égés az nem jó se az olajnak se a blokknak. Persze nyilván az se lenne jó, ha üveghangon használnám nonstop :) Az biztos hogy a drága gyári olajokat meg szervizeket már kerülöm, az én vasam ahoz már túl öreg (98as 1.4 corsa), meg a pénztárcám is kicsit lapos ehhez a mókához.