Uzsgyi Tolna-Mözsön. Itt még az eredeti, MSTS AOC-s 95 55 6341 002-1 modell textúráit használja az openBVE-s modell beltere, ezek azonban hamarosan lecserélésre kerülnek sajátokra, ugyanis tegnap este az IR 831 pont a 002-1-es Uzsgyit jelentette, és mivel nálam volt a húgom fényképezőgépe, így fotóztam is rajta jó sokat a B végéből. Tehát ha valamelyik topikolvasó látott tegnap valakit a 831-es InterRégió motorkocsiját kívülről-belülről egyaránt fotózni, az igen, én voltam, ezen szimuláció fejlesztése céljából. :)
Egyébként ma frissítettem is a letölthető változatot, bár az egyelőre az eredeti, beltér nélküli modellt használja külső nézetes modellként. Viszont hangilag, fizikailag jelentős módosításon esett át a tavaly karácsonyi változathoz képest, úgyhogy mindenkinek javaslom a frissítés letöltését a Tartalomkezelőből. Az új változatban például a valóságnak megfelelően már 7 menetfokozat áll a rendelkezésre a korábbi 5 helyett, a menetre kapcsolástól számítva el fog telni mintegy 6 másodperc addig, mire ténylegesen megindul a gép, a fék is jóval lassabban fog leoldani, mint ahogy eddig tette, és a gyorsulási értékeken is igen sokat módosítottam. Összességében szerintem sokat javult a szimuláció minősége és hitelessége, szóval megéri kipróbálni! Jó szórakozást hozzá!
Beraktam a pályába az új terepmodelleket, illetve a háttértextúrát is megváltoztattam. A hajnali és az esti vonatoknál - mint pl. a képen látható 838-as számú Gemenc InterCity-nél - ez az általam Január egyik éjszakáján 22:15 körül lőtt fotó szerintem sokkal jobban fog mutatni:
Még ki kell cserélni az Esztergom kiírást Bajára, meg át kell textúrázni az egyik Desiro modell külsejét 007-9-ről 028-5-re, aztán már egész reálisan fog mutatni az összkép.
Kisember87 tt. frissítette a már eddig sem épp rosszul összerakott 12-es villamos pályáját, most azonban nem keveset tökéletesített rajta. Közel kétszer olyan hosszú, mint az előző változat, és még kidolgozottabb lett.
Egy saját készítésű kép a pálya Káposztásmegyer, Szilas-patak végállomásáról, a nálam 16 percnyi menet végéről:
Az openBVE legfrissebb, 1.4.0.10-es változata erősen ajánlott hozzá, hiszen a .NET Framework 4.0-s változat a jobb gépeken nagyon magas FPS-értékeket eredményezhet, bár az én elég régi gépemre rakott .NET Frameowrk 2.0-s változatomon is nagyon szépen, szinte végig stabil 20 FPS-el ment vezetőállás nézetből, a külső nézet pedig a végállomáson 12 FPS-t jelentett a függőleges szinkronizálás bekapcsoltsága mellett.
Na, mostanra már kb. csak a Szekszárd (-Bátaszék-Baja) felé néző végéről hiányoznak az ablakok, azt leszámítva még egy kicsit át kell buherálni a felületek összekötési sorrendjeit, hogy a megvilágítás is rendben legyen minden oldalról, és gyakorlatilag kész is Tolna-Mözs felvételi épülete, így jöhet a raktár felépítése is. Szerencsére ahhoz is van elegendő saját anyagom, és a neten is találtam róla megfelelő fotókat, úgyhogy lesz elég forrás, ami alapján kellő pontossággal fogom tudni azt is lemodellezni.
Mára ennyi. A téglaoszlopok nagy része a helyén van, de a tetőt még meg csinálnom föléjük; ez holnaputánra marad, mert holnap sztem már nem jutok géphez:
Maga a felvételi épület kialakítása sem pite, de biztos sikerül, habár a sínekkel szemközti oldaláról még nincs textúrám... De a sínek felőliről van elég ahhoz, hogy nagyjából pontosan sikerüljön.
Megjelent az openBVE 1.4.0.9. Michelle szerint ha nem jön negatív visszajelzés az újonnan kijött, immár a Microsoft .NET Framework 4.0-ra optimalizált változat teljesítményéről a játék fórumán, akkor a továbbiakban csa ez a változat lesz elérhető, ugyanis az 1.2.14 óta ez lenne az első lépés a 3D-s rendező gyorsítása felé, ami az 1.5-ös változattól teljesedne ki. Ez tehát Michelle tervei szerint az utolsó olyan változat, ami még .NET Framework 2.0-val is futtatható, ugyanis eddig is csak kompatibilitási okok miatt maradt .NET 2-re optimalizálva a játék.
Én személy szerint most elindítottam az új változattal a 46-os vonalat az Uzsgyival a .NET 4-es változatban, hát nem mintha bármi változást észleltem volna az FPS értéke terén, még mindig jellemzően 10-20 FPS-el megy 1024*768-ban, mint az eddigi verziókban is. Na, akkor majd talán az 1.5-ben lesz valami érezhető eltérés... remélhetőleg pozitív irányban.
Gigant csaknem elüt egy Bombardier 'posta' Bhv-t openBVE-ben. A Tartalomkezelőből elérhető vonat egész élethűre sikerült, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki, hiszen a BVE Klubról elérhető villamos mozdonyok közül messze a legjobb mostanra, talán csak a - már szintén a Tartalomkezelőből letölthető - Csörgő tud valamelyest ráverni!
Még tegnap este raktam föl a honlapomra a RailJet EC vonat új változatát, ami már a Quork által javított panelben és egy még valósághűbb szolmizációban nyilvánult meg. Egyéb változtatás nem történt, de szerintem ezek is épp eléggé tetszeni fognak Nektek. :)
Ma estére a lejtviszonyok kiépítése jutott. Nem mondom, hogy ez nagyrészt valós, talán Fácánkert - Tolna-Mözs közt lehet a legtöbb köze a valósághoz, a többi részen még annyira nem ismerem a valós lejtéseket, hogy pontosabb legyen. Egyelőre ez az 500 méterenkénti lejtviszony-eltérés inkább a hangulatát szeretné feldobni, hogy ne legyen végig egysíkú az egész vonal. A .Pitch parancs nulla egészes értéket nem kap a pályán belül sehol sem, úgyhogy a pályán való vezetés nehézségi szintje is emelkedik ezzel.
Nem néztem én el semmit, 16-án ugyanis még nem volt az 1.4.0.5 kiadva. Persze, most már azt a legfrissebb, de akkor, amikor azt a hsz-t írtam, még az volt az aktuális, amit abban írtam. Na mondjuk túl sok minden nem is változott azóta, azt kivéve, hogy az éjjeli textúrák betöltési hiányossága javítva lett a programban.
Ma Kisember87 kérdezésére úgy döntöttem, írok ide egy leírást az openBVE tartalomkezelőjébe kiegészítők hozzáadásáról.
Mindenekelőtt a legfontosabb, hogy a tartalom (legyen az pálya, vonat, mappa vagy DLL) a saját honlapodról, egy tartósan közvetlen linkről legyen letölthető. Ha ez biztosítva van, indulhat a beküldés menete! A példában a H-Start 63-41-es sorozatú motorvonatot fogjuk elkészíteni olyan módon, ami kompatibilis az openBVE-s szabvánnyal, ez pedig a gZip formátumba tömörítés.
1.: Lépjünk be az openBVE Tartalomkezelő mappájába. Ennek elérési útja alapesetben a UserDataopenBVEManagedContent.
2.: Készítsünk egy új mappát a ManagedContent mappán belül. Ennek legyen ugyanaz a neve, mint ami a végén a tömörített mappa fájlneve lesz!
3.: Lépjünk be az újonnan létrehozott mappába, és hozzuk itt létre a LICENSE nevű fájlt, aminek tartalmaznia kell az itteni két licensz egyikét, de mást ne írjunk bele, különben a tartalomkezelő szervere visszautasíthatja a csomag licenszét! Ha valilyen egyéb licenszet akarunk hozzáadni a csomaghoz, akkor azt egy külön fájlba írjuk!
4.: Másoljuk be a mappába azt a tartalmat, amit a tartalomkezelőbe be szeretnénk küldeni, majd hozzunk létre egy Package.cfg nevű fájlt. Ennek tartalmáról itt találhatunk dokumentációt. Ekkor így kell kinézzen a leendő kiegészítő mappája:
5.: Jelöljünk ki mindent, ami a mappában van, majd az egyik fájlon jobb gombal kattintás után felbukkanó menüből válasszuk ki a 7-Zip-el való tömörítést!
6.: A 7-Zip tömörítési beállításainál válasszuk ki a raktározást, majd az OK gombra kattintást követően várjuk meg, amíg a fájlokat hozzáadja a .tar kiterjesztésű fájlhoz a tömörítő program.
7.: Amint elkészült a .tar fájl, azon is kattintsunk jobb gombbal, és annál is válasszuk ki a 7-Zip -> Hozzáad az archívumhoz menüpontot. Ekkor a tömörítési formátumként jelöljük ki a gzip-et, és kezdjük el betömöríteni.
8.: A létrejött archívumot már lehet is feltölteni a webtárhelyünkre, miközben a .tar kiterjesztésű fájlra már nincs szükségünk, így azt nyugodtan kitörölhetjük.
9.: Az alappal megvagyunk, ám az archívum mellé szükséges egy leíró (descriptor) fájl is. Fontos azonban ezzel kapcsolatban, hogy minden tartalomhoz, amit be akarsz küldeni a tartalomkezelőbe, ugyanebbe a fájlba add hozzá az egyes csomagok leírását, mert Michelle célja az, hogy fejlesztőnként csak egy leíró fájlt kelljen kezelni! Az összes lehetséges parancs, ami a leíró fájlba kerülhet, illetve azok dokumentációja itt található. A képen látható példán rögtön látszik is, hogy nem csak az orosz dízel ikerkocsi, hanem a Ganz motorvonati csomag leírása is ugyanabba a fájlba került, egy-egy [package] sorral elválasztva.
10.: A leíró fájlt is töltsd fel a webtárhelyedre, majd annak közvetlen letöltési linkjét küldd el Michelle-nek a linkelt képen olvasható címre, aki ezt várhatóan egy-két napon belül belül hozzáadja a szerver adatbázisához, és onnantól kezdve a leíró fájl tartalmát egy-két naponta frissíteni fogja, így ha valami változásra kerülne sor, például egy pályát vagy vonatot frissítesz újabb verzióra, illetve ha egy új tartalmat adsz hozzá, akkor az 2 napon belül megjelenik a játékon belül is.
Készen vagyunk? Igen, mindennel megvagyunk. Akkor hát hajrá, sok sikert a beküldözgetéshez és jó játékot kívánok hozzá!
Ezt is megérhettük, hogy a Tartalomkezelőből jelenleg letölthető magyar kiegészítőkről készült screenshotok kerültek ki az openBVE hivatalos honlapjára. Ezért már megérte az 1.3.3 fejlesztői szakasz alatt a Tartalomkezelőbe beküldeni mindezt: