Nézzétek el a tudatlanságomat: a Berlingo és a Partner között van bármi különbség az emblémán kívül?
Tervezgetem, hogy veszek egyet, rövid távú gyerek- és árucipelős autónak (napi kb. 10 km, lakott területen kívül), de fogalmam sincs, hogy mire figyeljek oda. A kiszemelt példányok, amik a pénztárcámnak és az ízlésemnek megfelelnek, azok kb. 20 évesek. Dízelt vagy benzineset nézzek-e? Mik a típushibák, mik a kerülendő motorok, stb?
ESP/ASR hiba :-P , de ennyiből még ne vonjunk le messzemenő következtetéseket, főleg, ha el is tűnt magától.
Amúgy motorhiba esetén az ESP /ABS hibát automatikusan beírja, néha még hamarabb látod mint a motorhibát, úgyhogy esetleg az is lehet, hogy valami átmeneti motorgond volt, de igazából mindent diaggal lehetne kideríteni.
Ismét jött egy ilyen valami. Ez mit jelentene? Pár újra indítás után ráléptem a fékre határozottan és eltünt azóta semmi. Ez is lehet fantom hiba? Ja és egy kissé komolyabb fékezésnél dobta be. Komolyan mondom ez kissé kezd vicces lenni kb. 1000km jön valami. Ezt tudnák a 2018 Berlingók?
Bowden szakadt balos e-ablak mechanika 3 E ft Ablaktörlő motor 2 E ft Injektor kábel 2 E ft Főtengely szíjtárcsa 2 E ft Új vonóhorog csatlakozó + kábel 2 E ft 4 db Injektor 10 E ft Pedál jeladó 5 E ft Javított leömlő 10 E ft Vadonat új generátor 1.6 HDI-hez 30 E ft
2003as Citroen Berlingoban ami a hűtő ventilátornál van előtétt ellenállás 2db az melyik mit csinál? Mert 95foknál nem indul a ventilátor de 110foknál már igen meg klímával is indul. Diag szerint relé a hibás. Köszönöm a válaszokat!
Talán valaki tud hozzászólni: két furcsaságot produkál a Berlingo, először a vízhőmérő órában kezdett el villogni a piros lámpa, hűtőfolyadék rendben, hőmérő mutatója félútnál. Harmadik indítás után elmúlt. A másik pedig az, hogy a kormánykerék tekergetése közben nyöszörgő hangot ad, (mint amikor a középhullámú rádión kerestük az adást) de csak járó motornál, ha leállítom akkor nincs hangja a kormánynak. Mi lehet ez? Hol keresgéljek?
Elhoztuk a gépet a szakszervízről. Amit mondtál csak nem erre a márkára jellemzően talán, de megfordult a lapát a tengelyen ezért cserélték a vízszivatyút állításuk szerint persze. A termosztát háznál is szivárgott így nem csak tömítést cseréltek hanem az egész házat tán. Na igen, hogy mi az igaz majd elválik. Ha lesz időm körbe mustrálom számlát és a gépet is majd. Persze amit kicseréltek alkatrészeket nem adták vissza...
Csodálatos lett a kur.. életbe...
Ja meg 1400Ft/L az ára ott az Adblue - nak ha valaki ez érdekelne esetleg...
Falusi vagyok hékás kb. minden is játszik... :D (barátkozunk is eleget az ember ellenségével... a vas meg a fa... persze ezekkel csak óvatosan szabad barátkozni mert hosszú távon elviszi a pockot)... :D És mint kb. tudod nem ilyedünk meg a szereléstől sem. Ki beszélt itt újról épp ez az, hogy annyira nem akarok én már újat felesleges erölködés talán ebben a világban kezdem azt érezni egyre jobban gyártják a szemetet... Márka váltás lesz a terv, de az majd még elválik ha aktuális lesz remélem nem mostanában még azért persze... Majd mondasz valami jó gépet azt annyi ha ott tartunk... :D Vagy átveszem a tied... :D
Nem garis már 2018/8. Úgy vettük biztosítás kötöttek rá, így az fizet eddig legalább is. Leesik az igen ilyet se hallottam még... Kíváncsi leszek mi lesz ebből... Az biztos nem ment el itt 10 ezret és már egy ilyen jött, mi lesz eztán még ajjajajajajjj... Nem fényezik már annyira ezt az emlémát sem. Ja és a plusz poén azt mondja a főnök ott ezekkel nagyon kevés gond van még kevesebb mint a régiekkel... Erre azét nem veszek mérget... :D
Az Adblue tartály jobban idegesít egyre több csúnya 500+ ezres költségekről hallok(csere). Arra nemhiszem fizetne a biztosító... Ha ebben is beszarik akkor el lesz takarítva a háztól az tuti és vissza térünk valami régebbi valamire. Benizines lesz talán a jövő...
Ha műanyag lapátos és leesik a lapát a tengelyről, akkor nem keringteti a vizet. Mondjuk ez utóbbi eset erősen garanciális kérdés egy új (gari időn belüli) autónál. Mikori a tiéd ?
A barátomnak a Ford-jára (vízfolyás hiba miatt vitte be, a vízpumpánál folyik, én mutattam neki, de nem a vezéműszíj hajtja a pumpát azon a motoron) a márkaszervizben a vezérlés cserére adtak egy 400e-es áranjánlatot, de az ajánlatban a vízpumpa és a csere munkadíja nem volt benne. Az még luszban jönne rá. A 400e-ből a munkadíj 167e Ft volt 5 órára. :-P
Az azt igen elrettentő példának. A szakszervíz azt mondja vízszivatyú a gond ezért adott egy 430000Ft árajánlatot. 5 óra munka az egész. Azt a lehúzós jó életbe. Valami hatalmas kamu van ebben a sztoryban. Na majd ha kész akkor interjú lesz mi és hogyan cseréltek... Bár nem értem mi köze ehhez a vízszivatyúnak...
Majd nézz már rá küldtem egy mailt. Előre is köszönöm! Ez az Adblue csoda elkezdte forralni a vizet. Megpróbáltam körbe írni a jelenséget. Tiszta ideg vagyok remélem nem lett hengerfejes mert akkor ravatalozás lesz. A régi jó kis 1.9D ilyet sosem csinált 400000km alatt ez meg 8 ezer ment el nálunk és már jönnek a gondok összesen 130 ezer van benne. Nem is tudom mit mondjak...
Az összes többit a motor végzi el. Van benne egy lemez (sajnos acélból), amelyhez hozzá érnek az érintkezők. Normál esetben erről nem kap áramot a motor, mert nincs érintkezés.
Amikor indítod az ablaktörlőt, akkor kap egy időzítő relén keresztül közvetlenül 12V-t. Ettől bemozdul az alapállapotból a motor és a mechanizmus. Innentől a gyújtáskapcsolt 12V megy a motornak a lemezen keresztül, amíg a ciklust végig nem járja (egy törlés). Közben az indító 12V-ot már lekapcsolta az elektronika (nem 1 ciklusnyi ideig van bekapcsolva, hanem 2-3 ciklusra) Amikor a ciklusnak vége, megszakad az áram, mert a lemezen az alaphelyzetnél kihagyás van.
A baj ezekkel a motorokkal az, hogy a kimeneti tengelyen át van vezetve a mosólé. Ez egy idő után megeszi a fémet, és bejut a mechanizmusba. Ott, ami rozsdásodhat, az rozsdásodni is fog. A fogasív-fogaskerék berohad, megszorul. Az áramvezetésre szolgáló lemez is csupa rozsda lesz, az meg nem vezeti az áramot.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy megjavítottam a mechanizmust (rozsdamentesítés, újrakenés), rendbe raktam a lemezt, és meghosszabítottam a mosólé csövet a pótféklámpa búrájáig. Befúrtam egy spriccolót, és oda átkötöttem.
Ezt nagyon sok éve megcsináltam, és azóta sem volt vele bajom...
hátsó ablaktörlő (Citroen Berlingo first, 1.9D) nem működik, igazából akkor sem működött amikor megvettem
villanyosok valamit csináltak vele, és akkor ment egy darabig, most megint nem
oda már nem akarom cipelni emiatt is, és vettem bontóban másikat, azonos gyári cikkszámmal
amit nem értek, hogy az ajtóból érkező vezetéken 3 ér van beépítve, egy 4 eres csatlakozóba
az ablaktörlőn 4 ér van bekötve, és az az ér (piros színű) ami nem kap semmit az ajtó felől, le van kötve csavarral, tehát annak funkciója van
el tudom képzelni, hogy ez nem a gyári ablaktörlője, bár a csavarokra hőpisztolyos ragacsot kentek
a cseredarab sem működik, rádugtam felszerelés nélkül, adnám rá a hátsó ablaktörlést és semmi
voltmérővel az látszik, hogy az egyik ér és a másik kettő között fixen megvan 11,5V akár jár az első ablaktörlő akár nem, a két ér között viszont nincs feszültség
Lötyög a víz az első ajtóban.Van egy gumitömítés is az alján,nem látom a kifolyókat. Valaki meg tudná mondani ,mielött szétszedem,mit tudok csinálni vele?
Kösz a segítséget. Megkérem Fez fórumtársat, ha tud segítsen, a 3222 sz. hsz.-om alapján. Érdemes-e, lehet-e, hogyan kell szétszedni a műszercsoportot, mire vigyázzak, stb. Előre is köszönettel.
Én egy villamosság szerelővel beépítetnék egy erős csipogót, mondjuk alulra a biztosíték tábla környékére. De itt vannak jó szakemberek, talán ők jobb megoldást tudnak. ( Kérd "Fezt".)
Van egy gondom, immár 15 éve. 2007-ben újonnan vettem, 1.6 hdi Berlingo. Már amikor átvettem, rögtön jeleztem a szalonnak, ami szerviz is egyben, hogy a villogó hang vissza jelzését a motor miatt nem hallom, a fény vissza jelzése pedig nagyon halvány, nem látom. Kértem, hogy tegyenek nagyobb teljesítményű izzót a villogó visszajelzésére. Nem lehet, jött a válasz, mert a fedélzeti komputer a nagyobb áramfelvételt zárlatként érzékeli, és akkor valami lesz, hogy mi arra már nem emlékszem, szóval így szenvedtem 15 évig. /feltételezem, hogy nem akartak a műszerfallal kínlódni/
Most a napokban untam meg végleg, mert menet közben kint maradt a villogó, majdnem baj lett. A műszerfal világítás állítási lehetősége a villogóra nem hat.
még mindig nem találtam pótlást a jobb oldali fényszóró hátsó gumi takaróhoz, igazából a nevét sem tudom, nemhogy a gyári számát, így minden keresés lukra fut
a bontókban meg a lámpát egyben adják el, törött sem akad :(
ha esetleg van valakinek törött fényszóról származó gumi takaró, megvenném
(az ide bekötött postafiókot nagyon ritkán nézem, ha van ajánlat itt kérek értesítést)
bekarikáztam a kiégett bizti helyét, tettem bele újat, ráadtam gyújtást, és nem égett ki, de persze még megtörténhet, meg az is lehet hogy ez egy parkoló pozíció volt ahova az elődeim kitettek egy kiégett biztit ahelyett hogy eldobják
ez a motortérben lévő bizti tábla, a BSI-t nem bontottam ki
kiderült hogy a világítás problémájának teljesen más, banális oka van, leesett mindkét fényszóróról a gumiharang, és a csatlakozója is
az hogy a hátsó "nem égett", lehet hogy csak azért volt mert ezt a feleségem látta, én benne ültem... most világít mindenhol hogy a helyére tettem a csatlakozókat
viszont a jobb oldali gumiharang szétszakadt, a hosszbordás ékszíj darálta...
átnéztem amennyire hozzáfértem hogy a hiányzó darabok nem valami rossz helyen vannak-e, kipiszkáltam amit láttam
azt egyelőre nem tudom a biztosíték mihez tartozott, van egy pár villamos probléma az autóval, de azok valszeg meghaladják a képességeimet