Keresés

Részletes keresés

1001nights Creative Commons License 2024.07.22 0 0 76134

Üdv Mindenkinek!

 

Ez a kettő 4T-s kasza megbízható és egyforma lehet?
Makita Dolmar LT-245.4  és Makita ER2550LH

Milyen kaszák ezek motorikusan? /Mert pl. Riwall 4T-t már kapni kb. 65 körül is./

Bobo70 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 76133

Ez ötletes megoldás volt, köszönöm, hogy megosztottad.
Elvileg szétszedhető és zsírozható a szár, de majd megszakérti az egyik szomszédom is,
mert ő használ benzines fűkaszát, meg szerelget is minden félét De csak a gari letelte után engedem "babrálni" :)

Előzmény: kavicsos1964 (76126)
sabrinho Creative Commons License 2024.07.22 0 0 76132

ok, köszi!

Előzmény: kavicsos1964 (76131)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 76131

Ha ki tudod cserélni tehetsz nagyobb alátétet is oda ,de annak nagy jelentősége nincs, annak ütlközik neki a fej hogy megszoruljon ,kihagyni viszont nem lehet .

Előzmény: sabrinho (76130)
sabrinho Creative Commons License 2024.07.22 0 0 76130

Nem. A luk körül van egy mélyedés, olyan, mintha egy fakötésű alátét illeszkedne bele. A szár végén meg van egy fakötésű alátét szerű (olyan vastag és magas) perem, ami ebbe a mélyedésbe ülne bele. A régi fej és a perem mondjuk 10-es alátétnek felel meg, az újon a mélyedés meg 12-es kb. Ha pont stimmelne, akkor lenne még egy kis stabilizáló szerepe, de így meghúzva is stabilnak tűnik.

 

A képen látszik a menet körül a mélyedés (nem pont ez a fej, de ilyen van azon is.)

Előzmény: kavicsos1964 (76119)
Törölt nick Creative Commons License 2024.07.21 0 0 76129

Stihl ms 240: 41 cm3, Stihl ms 241: 42,6 cm3.

Előzmény: kavicsos1964 (76122)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.07.21 0 1 76128

Teljesen más a két gép motorja-a negyvenesé modernebb,korszerűbb,pörgősebb,harapósabb-viszont ennek megfelelően bonyolultabb.Motortól lefelé a dolgozó rész lényegében ugyanaz mindkettőben.

Fs 80 az jó gép volt-még más célok és módszerek voltak,mikor  tervezték...kicsi,könnyű,pörgős,méretéhez képest elég erős,tartós,jól kiforrott gép volt.Nincs utódja a stihles palettán..sajnos.Szerették a vevők,ma is eladható lenne.. Létezik kinaiban teljes koppintásban..

Előzmény: kormos* (76125)
Bobo70 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 76127

Igen, azon tényleg átsiklottam... :)
Megtaláltam a felhasználói kézikönyvében, ezek szerint így kell zsírozni a hajtást:
De igazad van, ha nem boldogulok vele, majd a szervizes megoldja.

Előzmény: ötbites stihles ziles (76124)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 76126

Régen amikor kicsi FS gépekkel dolgoztam azt csináltam hogy ahol takarva van a cső része ott szétszedtem kifúrtam egy 2mm fúróval és azon keresztül rendszeresen indítás előtt 1-2 ml hajtómű olajat juttattam a hajtószárba ,sose volt gondom a spirállal ,talán egyszer cseréltem bronz perselyt benne az egyik gépben . Pedig nem volt kímélet lapulevelet méteres csalánokat vágtam velük bérbe melózni használtam az FS 35 ,valami ilyen fajták voltak már jó rég .

Előzmény: Bobo70 (76123)
kormos* Creative Commons License 2024.07.21 0 0 76125

fs40 vs. fs38   mi köztük a  különbség. 

Nekem van egy 38-as, de nem vagyok tőle elragadtatva. Teljes gázon jól megy.

 Volt régen egy fs80-as, hát az elképesztően jó volt. 15 évig használtam (kb. évente 60 liter keverék ment el) 

Előzmény: ötbites stihles ziles (76124)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.07.21 0 1 76124

Már miért lenne egyben a szár-ugy született?Elolvastad volna amit irtam-a Stihlnél ugy van megoldva,hogy van egy bronz perselyes agy,ami tartja a damilfejet. Ez az agy cserélhető,kb hatezerbe kerűl.Az egészet hajtó spirál is cserélhetó,meg a csőben lévő fehér teflonszerű müanyag védőcső is.Zsirozva kell összerakni,egyéb módon  zsirozni nem tudod.Szétszedni,uj zsirral bekenni,visszatenni-kb igy szoktuk- de irod,van szerviz,oda elviszed,megoldják.. nem nagy pénzért..Magát a perselyes részt a tartó csavar furatán át lehet esetleg orrkerék zsirzóval zsirozni..

Ezt a dolgot-tovább-

nem részletezem,minek,hiszen az Echot választottad-ott meg nem tudom,hogyan van megoldva,mivel még nem szereltem olyant..meg nem is tudok olyant,akitől megkérdezhetném..

Viszont láttam olyant,hogy ez a cső végén lévő csapágy rész rároppantott peremezéssel készűlt-ott értelem szerint csak roncsolással oldható a kötés.. 

 

Előzmény: Bobo70 (76123)
Bobo70 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 76123

Sziasztok!

 

Köszönöm a hozzászólásokat!

Tovább kutakodva a Husqvarna kiesett, maradt a Stihl FS-40 és az ECHO GT-222ES.

Mivel mind a kettő kb. egyforma árú, hosszúságú, erejű és súlyú, ezért megnéztem, mik a hozzáadott pluszok.

A Stihl-re 1 vagy 2 év garanciát adnak, a japán ECHO-ra pedig magánembernek 5 évet, vállalkozásra pedig 2 évet számítanak, mind a két márkának van helyben - Szeged - szervize is.
Így nem vacillálok tovább, az ECHO-t választom és bízok benne, hogy jó pár évig használható is marad.

+ kérdés: az egyenes szárúakat lehet szétszedni és zsírzóval megzsírozni is, pl. a szár összeillesztésénél, szöghajtásnál a fejnél, stb.,
ezeknél a hajlított szárúaknál is van ilyen lehetőség vagy mivel egyben van a szár és siklócsapágyas a fejnél, ezért itt nincs?

 

 

kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 76122

Mert a nagy cégek ami európai már igazábol nem csinálnak jót semmiből ami kicsi gép ! Nemrég nézegettem a láncfűrészeket ez ügyben azért vágtam rá egyből a japán márkát ! 40-45 cm3 fűrészben egyik nagy cég se csinál profi gépet pl erdőre de az Echo igen a 4510 vagy valami ilyen számú géphez van írva erdészeti munkára is alkalma bármilyen állományban . Én egyik nagy cégnél sem láttammég hasonló felírást sem a 45cm3 géposztályban . Amik vannak még a famer kategóriát se nagyon ütik meg . Az árakról meg már egynémelyik gép az Echo árai felett vannak . Valamiért az európai gépek leromlottak minőségileg és elmentek a hobbi házkörüli gépek felé de profi árak lettek . A japán meg japán volt régen is és most is az . Nemrég néztem a kínai gépek őséről filmet azok sok évesen még mindig versenyképesek és még eredeti alkatrészek is vannak hozzá . A 137 husihoz pl a husi szervízben se tudták megmondani milyen gyujtás modult tudnak adni hozzá ! Sikerült is egy 3mágneses gyujtást vennem a két mágneses lendkerékhez ,nem is szidtam őket egy picit se !

Előzmény: Törölt nick (76121)
Törölt nick Creative Commons License 2024.07.20 0 0 76121

Miért?

Előzmény: kavicsos1964 (76118)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.07.20 0 1 76120

Jól feltetted a témát-nem gondolnám,hogy e három gép bárminemű összehasonlitására,mint munkában,mint javitásban,találsz itt a topicban valakit,aki valós,és hiteles infókat tud mondani..

Mindhárom gép  a "nemalja"kategoria,aztán a puding próbája az evés,mint tudjuk...

A Stihl FS 40 gépet ismerem,közelről,róla pár gondolat,csak ugy rátekintés szinten..

Görbe szára miatt szakaszos munkavégzés,fémkés nem lehet,korong sem,max a damil,vagy a Polycut fej..

Motor 27 ccm,nem katalizátoros,normál inditó rugós,keverékes kenésű 2Tmotor.Egy gyűrűs dugó,"lemez"hajtókar,préselt tűgörgőkkel,fötengely csapágy normál golyós,metrikus méret,szimeringek is azok.A dolgozó rész spirál hajtású,spirál végig támasztva fehér teflon védőcsővel-mindkettő cserélhető,ha kell.Csapágybak a damilfejnél sikló csapágyas,a szárból kihuzható,ha kell cserélni,hatezer körűl van.Talán a hajtásban a legtöbbet cserélt cucc ez,utána a spirál,ha eltörik,..de sokat kibirnak.Vastag damilt,a méteres gazt azért nem neki találták ki..2mm damil,max 2,4 kerek..de hát amire van a gép,ahol a fünyirásker a normál fűnyiró nem fér oda,azt levágni-arra bőven elég a gép..

Lényegében ez a motor van az Fs-56 ban is,meg a kis SR-200 permetezőben is..szerelésnél van pár érdekesség,de nem irom ide,mert nem ez volt a kérdés.

Át lehet rakni két gyűrűs dugóra is,meg az FS-70 kovácsolt főtengelyére is..de megint nem ez volt a kérdés..

Szóval szerintem kategoriájában,céljának megfelelően alkalmazva teljesen jó gép-erős,pörgős,üzembiztos-talán a 27 ccm-el kicsit nehezebb,mint a kis 22 ccm-es gépek.

Kis Husiban talán Fefe 73 kollégánk lenne illetékes..Echo gépben meg érdemi,valós infót?Én nem tudok senkit..

Előzmény: Bobo70 (76117)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.20 0 0 76119

Szerintem nem oszt szoroz ha stabilan áll a helyén !A műanyag fejben lévő lyukra gondolsz ahol az anyához vezet a lyuk ?

Előzmény: sabrinho (76116)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.20 0 0 76118

Az Echo-t

Előzmény: Bobo70 (76117)
Bobo70 Creative Commons License 2024.07.20 0 0 76117

Sziasztok!

 

Kerítés mellett (kb. 200m) és a ház előtti kis előkert rendben tartásához keresek fűkaszát.

Nem tervezek penge és tárcsa, egyéb rászerelését, mivel a nagy hátsó kertet egy önjáró fűnyíróval vágom de meguntam a szenvedést a drótkerítés mellett... :)

Ezért arra gondoltam, hogy elég lehet a hajlított szárú is, ezt a három típust néztem ki, szerintetek melyiket érdemes megvenni és miért nem? :)

Stihl FS-40
Husqvarna 129C (vagy 122c)
ECHO GT-222ES

Előre is köszönöm a segítséget!

sabrinho Creative Commons License 2024.07.20 0 0 76116

Sziasztok!

 

Hitachi fűkaszámhoz vettem új damilfejet. A csavarméret stimmel, de a fejen lévő kerek mélyedés kicsit nagyobb, mint a gyári adapter beleillő része. Kell ezzel foglalkozni szerintetek, vagy elég, ha a csavar megfogja? Ha igen, hol lehet adaptert rendelni hozzá? A kasza 22 cm3-is, a fej pedig 109MM M10x1,25

Köszi a válaszokat előre is!

kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.19 0 0 76115

Akkor ügyes vagy !

Előzmény: metal 32 (76114)
metal 32 Creative Commons License 2024.07.18 0 0 76114

Végül teljesen kiszedtem, a szivató külső kapcsolását megoldottam elsőre simán indult.

Előzmény: kavicsos1964 (76113)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.16 0 0 76113

A görgőt dobd ki a tartója maradjon szerintem .

Előzmény: metal 32 (76112)
metal 32 Creative Commons License 2024.07.16 -1 0 76112

Az a baj hogy a görgőtengelyt is félig bevágta mire a probléma jelentkezett,így nem tudom meddig bírja.Jelenleg a neten 11600Ft egy komplett.A görgőt is cserélni kell mert ujból beleszorulhat a horonyba igy marad a teljes kiiktatás "ötbites" hozzászóló leírása szerint.A görgőtartó két eddig a oldala megfelelő ráfutást biztosított kötéltárcsára, attól tartok így könnyebben mellécsévélődik.

Előzmény: kavicsos1964 (76108)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.16 0 0 76111

Gondoltam hogy van ilyen lehetőség a normális használatra ! Magam is ezt tettem volna .

Előzmény: ötbites stihles ziles (76110)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.07.16 0 1 76110

Úgy van megoldva a dolog,hogy a zsinór meghuzásakor,mikor a berántó tárcsa ráfog a lendkerékre,és a további huzás nehezebbé válik.A két görgő ilyenkor a tartó elemmel együtt igyekszik elfodulni-a tartó elem ugy van elhelyezve,hogy a huzás hatására kiegyenesedő zsinór szépen egy csap körűl elforditja.Ez az elfordulás egy bovden által be van vezetve a porlasztó szivató tengelyére-és a zsinór húzásakor zárja azt-amig feszes a zsinór,addig zár a szivató is.nem feszes a zsinór-már fordul is ki a szivató.Alapban van egy kar,az ad majdnem teljes szivatót.a többit ez a berántós dolog adja.. amikor a görgőbe belerág a zsinór,esetleg beszorul a bovden,esetleg a görgőket tartó elforduló fém megszorul,vagy a kis visszahúzó rugója eltörik-már vége is a mateknak. Legtöbbször a görgő bemaródása a hiba-annyira,hogy a madzag is képes miatta kint maradni..

Igen,kiiktatható a rendszer-madzag normál módon dolgozik,de a szivatót valahogyan működtetni kell-ki szoktam venni a bovdent,helyére egy drótból készűlt pótlás,ami beakad a szivató kar fülébe a porlasztón-motorház kifur-ott jön ki a drót..azt a többit lehet variálni-én egy görbeséget szoktam ráhajtani,amit kézzel lehet huzni az inditás alatt..Tehát kb igy:gép lenn a talajon,mellé térdelsz,egyik térdeddel lenyomod a gépet-kézi kart szivató állásba-a kis dróttra hajtott görbületet meghuzva teljes szivatót adsz-másik kezeddel meghuzod a berántót-ha röffen a motor egyet,elengeded a drótot..

Előzmény: kavicsos1964 (76109)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 76109

Nem lehet ki iktatni valahogyan azt az automata szívatót és esetleg egy dróttal külső mechanikusra megkókányolni ?

Előzmény: metal 32 (76107)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 76108

Akkor azt a görgőt kéne valahogy cserélni vagy felújítani ! Ügyes vagy !

Előzmény: metal 32 (76107)
metal 32 Creative Commons License 2024.07.15 0 0 76107

Szevasz!Köszi a segítséget, vissza tudtam tenni a zsinórt.Elkezdtem kifuvatni,kipucoltam ujból kifuvattam próbáltam,néha megszaladt rövid szakaszon.Leszedtem az automata szivatót és simán könnyedén visszahúzta. A szivatóban 2 recés görgö között van megvezetve a zsinór és az egyikbe 10 év alatt úgy berágódott,hogy visszacsévéléskor a horonyba megszorult  a zsinór.Remélem csak ennyi volt és jól össze tudom rakni.

 

Előzmény: kavicsos1964 (76106)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 76106

Ha csak nem húzta vissza akkor elsőnek a port fujtasd ki belőle a madzagot is húzd ki amieddig ki tudod ,van hogy az orsó szorul be a portól . Ne szedd szét ,szétugrik a rugója . Ha csak a rugója nyult ki akkor leteszed az asztalra az egyik kezeddel ki húzod félig a madzagját ,lefogod az orsót ne forogjon vissza és bentről a madzagot behúzod kissé és megfogod az orsót tartva és egy menetet rátekersz ,kissé nehezn de a madzag az orsó szélénél körbevihető ez kb elég is lesz neki . Ráfelé tekered ,a madzag irányát látni fogod . kb ennyi .

Előzmény: metal 32 (76105)
metal 32 Creative Commons License 2024.07.14 0 0 76105

Sziasztok.Én még MTD 790-et használok a ház körüli nyirásnál.Szétszedtem mert a berántó zsinórt már egyáltalán nem húzta vissza.Segitséget kérnék ha valaki szerelt már ilyet,nekem bonyolultnak tűnik és nem tudom hogy kezdjek hozzá.Annyit látok ,hogy a zsinór egy rövid szakaszon kitüremkedett a vezetőkerékből .

A könyve szerint ez egy rugórásegitéses rendszer és az automata hideginditást is kapcsolja.  Köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!