Sziasztok! Nincs valakinek egy elfekvő (eladó) O2 RS (2007) első lökhárítója a padláson, 1Z1Z színkóddal, és fényszóró-mosó lyukakkal, jó állapotban? Esetleg 2 xenon lámpa ugyanehhez? Előre is köszi.
Az autó garanciális. Menj be a legközelebbi szakszervízbe és megmondják, a rendszerbe be van vezetve minden munkalap.
De én nem foglalkoznék vele, ezek jó autók, 74.000km futás után max. féktárcsákat kell cserélni, nekem van egy 2015 Scoutom, annak 83e km-be kellett hátsó tárcsákat és betéteket cserélni. Semmi baja nem volt, de 15e cseréld az olajat és az olajszúrőt.
A fékfolyadékot is kellett volna cserélni, azt nekem 3 évesen cserélték.
Egy olyan szerelőhöz vidd, aki érti a részecskeszűrő működését.
Kezdő Skodásként egy kérdésem volna Hozzátok:fél éve lettem egy 2016-os Octavia Rs Tdi tulajdonosa.Eddig Skoda márkakereskedésben szervizelték az autót.Legutóbb pár napja 74.000-nél volt ellenőrző szervizen a gép.Viszont a továbbiakban a tetemes szervizdíjak miatt inkább egy megbízható szerelővel végeztetném a szükséges cseréket/javításokat.
Szóval a kérdésem annyi volna,hogy valahol hozzá lehet-e férni,hogy adott km-futás után mit kell cserélni az autón.Perzse az évenkénti motorolaj és szűrők cseréje és a DSG váltó olajának 60.000-es olajcseréje természetes.Előre is köszönöm a segítséget!Üdv.:Imi
Skoda vonalon sajna a BWA volt az utolsó szíjas 2.0 tfsi.
Viszont kis türelemmel szerintem hamar találsz olyan CCZA-t is, amelyiknél ellenőrizhető, hogy újabb fajta dugattyús-e. 2012-esek nagy eséllyel azok, talán még 2013 elején is gyártották az O2-t. Az utolsó szériák közül kéne keresni egyet.
Én személy szerint elszörnyülködök ezen a 30 ezres olajcserén. Lehet, hogy jó olajokat csinálnak, de a 10-15ezrenkénti cserét szerintem meghálálja a motor hosszú távon.
Az én BWA kódos Rsemben, 424ezer van éppen. Nem zabálja az olajat, de azért kell rá töltögetni 2, 2és fél ezrenként fél litert. Mobil1 5w30
Skoda vonalon gondolkodom, ezeknek amit írtál a márka név miatt mindig egy picit több a fenntartása. De azért ránézek ezekre is, köszönöm.
Nyilván semmi sem szentírás, de 30 ezerrel nagyon kockázatos szerintem. Az én saját tapsztalatom szintén németországi 30 ezrenként cserélt olajos autónál CCZB motorral (az CCZA pepitában) olajzaba volt. És nemcsak nekem.
Ha nem ragaszkodsz az O2FL-hez, akkor ha van rá keret, szóbajöhet az O3 Rs. Abban már az EA888 3. generációja van, ami sokkal jobb az első kettőnél, mind az olajzabálás, mind a láncnyúlás jóval kisebb veszéllyel áll fenn.
De persze ez se régi Suzuki benzinmotor, hogy "tőccsé olajat meg benzint oszt megy". Viszont amit cserébe ad, az is más szint. :)
B terv:
Facelift előtti Octavia 2 BWA motorral. Láncgond itt nincs, olajzabálás itt is van, de valamivel olcsóbban javítható. De még itt is szép összeg lehet. Viszont elég sokat ismerek 300 ezer felett, szóval azért jó tud lenni megfelelő karbantartással.
C terv:
Ha nem csak Octavia jöhet szóba, de 2010-2012-es évjárat környékén keresgélsz, viszont szíjas motort akarsz:
Seat Leon Cupra R, Audi S3, Vw Golf VI R
Jellemzően 265 ló körüli autók, és mindhárman szíjasak. (Golf VI GTI, Seat Leon FR viszont nem!)
A hírdető magánszemély, egy kollégám unokatestvére, ezért is reménykedem, hogy nem verne/vernének át.
Németországi autó volt, ott pedig igen, 30 ezrenként cserélték az olajat :/
Így akkor ez el is dőlt szerintem.
Az eladó azt mondja nem tapasztalt olajfogyást, de hallgatok a tapasztalatotokra! Köszönöm!
Mit tudtok akkor javasolni? Nézzek inkább az O3as szériából? Benzinest szeretnék, a dízel nem az én világom..
Én új dugattyúsról még nem hallottam, hogy zabálná. Kicsit persze abból is fogyhat, főleg sok pályázásnál és főleg ha 5w30 olajról van szó. De még úgy is illik neki kihúzni a következő csereperiódusig utántöltés nélkül. Ha mondjuk eltűnik 1 deci 1000 km alatt, az még teljesen ok, akár 2 dl is. 2.0 tsi-knél legalábbis ez a divat.
Zabálás alatt itt azt értem, hogy akár 1 liter/1000 km, sőt hallottam több helyről 1 liter/500 km-ről is.
Sajnos km-hez nem nagyon lehet kötni a dolgot, volt akinek 100 ezernél kezdődött, volt akinek már 30-nál. Nyilván használatfüggő, meg hogy korábban milyen sűrűn cserélték benne. Ez ugye közel van a 200 ezerhez, szóval ha régi dugattyús, akkor több olajat fog inni eddigre már, mint te vizet.
Ha van eseteg vezetett szervizkönyve, és azt látod, hogy 30 ezerhez közeli csereperiódussal használták, akkor inkább hagyd ott, bármit is mond az eladó, mert az a motor szar lesz. Most megint kitérek arra, hogy a 2.0 tsi-ről beszélek, tudom, hogy egyes motorok ezt is elviselik. Ez nem.
Az a legfőbb probléma, hogy az ilyen ugye csak használat során derül ki, egy átnézéssel is lehetetlen megállapítani, mert nem szivárgásról van szó.
Egy dologra azért mégis figyelj. Az EA888-ak (a CCZA is) olyanok, hogy a legmagasabb olajszintet a nívópálcán leállítás után pár perccel mutatják. Ahogy kihűl a motor, az olajszint is lejjebb megy rajta. Nézd meg úgy az autót, hogy az motor legyen csont hideg. Ekkor ellenőrizd az olajszintet. Ha már erősen az alsó tartomány felé figyel a jelzés, akkor szinte biztosan olajevős példányba botlottál, főleg ha nemrég lett cserélve. Ezt csak felújítással lehet orvosolni, ami hétszámjegyű összeg, legalábbis számlával biztosan.
Azt mondja, hogy nem eszi az olajat.
Kb mennyi km nél szokott ez az "olajzabálás" előjönni ennél a motornál?
Illetva, ha az új dugattyús típus, ahogy már írtátok, hogy akár az is lehet, akkor erre jó eséllyel nem kell számítanom?