Na, a mai napon én is Niva tulajdonos lettem... :-) 2006-os, 88ekm... Olyan komoly extrái vannak, mint a színezett üveg és a szervókormány. :-))))
Van pár apróság, ami azonnali beavatkozást kíván, de összességében nagyon egyben van. Sikerült az előző tulajdonost is felkutatni (kereskedésből vettem), igazából Ő meg volt elégedve az autóval, csak 7x évesen már megunta, hogy nincs klíma benne... Nálunk 3. autó státuszba kerül, hétvégi természetbe járós autónak, csak előtte kap egy teljes szervizt (olajok, szűrők gyertyák, ablaktörlő lapátok, egy-két tömítés, stb.)...
Nem sokat tököltem a műszerfallal. A ,,felálló" :D külső kemény műanyagot szikével levágtam, az alatta lévő megbarnult szivacsot kiszedtem, ezután sziloplastal feltöltöttem, elsimítottam, majd száradás után matt fekete festékkel lefújtam. Majd ha lesz rá pénzem és időm, akkor fekete karbonfóliát rámelegítek és kész.
Szemezek egy 2000-es évjáratú Nivával... A műszerfal felső borítása totál szét van repedve. mennyire kell szétbontani a műszerfalat a cseréjéhez? Van valami jóárasított beszerzési forrás? Egyedül az osz-car honlapján találtam, és közel 30eFt... :-(
Én is csak hülök- de meg nem halok az állítólagos sok Niva hiba miatt. Több friss, kettő Urban, négy PACK Niva van a környéken, egynél adódott elektronyos, a másiknál valami buzi motorikus probléma, amit két óra alatt megjavított a szerviz. A barátom az első szériából vett egy 4x4PACK-ot, 90%-ban a terepet rongálja vele, de az autónak műszakilag semmi problémája nem volt és most sincs. Mivel az enyémet műszakira készítettem fel, így három napra elkértem Horvátországba a Papuk-hegységbe, ami köztudottan elég kemény terep, de semmi probléma nem adódott. Tette a dolgát ahogy kell.
Van a családunkban egy 2017-s évjáratú Lada 4x4 Urban. A mai nap folyamán olyan hangot kezdett el adni ami csak az utastérben hallható és mint ha "hupogás" lenne.
Felnyitottuk a motorház tetőt, járatuk a motort, figyeltük mozgás közben( lassan gurulás), megemeltük megmozgattunk a kereket oldalirányú mozgás nincs, semmit észre sem lehet venni, kinn nem lehet hallani csak az utastérben.
-hát lelombozódtam nem lesz niva(4x4),több cikket is elolvastam,családi autónak vettem volna terepre is,napi használatra vidékre(5ajtóst),még a garanciát is megkérdeztem,,de ilyen rossz gyártástechnológia alapján hiába olcsó nem éri meg.Egy uj autónak nem szabadna 1000km megtétele után a cikkekben szereplő hibáknak felmerülnie. Azt hittem ,hogy 40 éves tapasztalat alatt az orosz gépjárműgyártás kiküszöböli,megoldja.volt uj autóim ,az olajcserén kivül az első 15000km ig szinte semmi gond nem volt vele.sajnálom.
szerintem ujonnan nem éri meg igy,használtan hobbiautónak,szerelni szerető embereknek igen.
Jött is, de egyelőre még megúsztam lánc nélkül.....bár párszor többször is neki kellett szaladni.....kevés ez a Niva gumi igazság szerint nagyobb hóba már. Ha nincs nyom, akkor abszolút végem.
Bocs az OFF-képekért, de azért van benne némi Niva is ;)
Vettem egy 100-as hóláncot, de meglepetésemre túl nagy rá. Visszacseréltem egy 90-esre, ez épp már jó, de lehet még a 80-as is jó lenne. Csalóka ez a gumi, mert csak a bütyköknél széles, gondolom ott 175, de a lánc meg a bütykök közé esik úgyis, ott meg tök keskeny. Nem egy szabvány utcai gumiforma, írják is a hóláncoknál, hogy csak normál gumikra névadóak a méretek.
Imádom! Bár a 20 centis hóban már könnyűszerrel elakad......ezért kellesz hólánc tartalékba, most épp van akcióban, csak nem tudom, hogy a KN90-est, vagy 100-ast vegyem, de inkább a 100-as lesz, mert a 90-es elvileg csak a 175/70R16-ra jó, szal elvileg eggyel nagyobb kell.....bár lehet az is felmenne rá, ezt nem tudom. 1000 Ft-al drágább a nagyobb, 5500 a 4500 helyett, de nyilván nem ez most a fő lényeg, hanem, hogy jó legyen rá.
Milyen méretű hóláncot vegyek a gyári terepes 175/80R16-os kerekekre? Konkrétan ez a méret egyik dobozon sincs. Nyilván nem 20-30 ezres Thule hóláncot akarok, csak hobbi kategóriást.
Egyetértek veled. '84-ben gyártott Nivám van, amelyik 10 éves korában került hozzám és azóta nyüstölöm. Kétszer eset át karosszériázáson,(legfőképp a padlólemez) egy motorfelújításon, és egy felújított motorvásárláson, valamint a futómű felújítása is szerepel a listán. 2006-ban ,,gázt" is kapott. Ami megjár a karbantartáshoz, az időben megkapja (olajcsere, stb.) Megjártam vele Magyarországot (Bakonyt, Mátrát), Erdélyt, Horvátország északi részét, többször is. Amit tudok magam szerelem, a keményebb műszaki problémákat egy autószerelő barátom orvosolja. Most készítem fel műszakira, nem sietek vele, mert amit lehet kijavítom, kijavíttatom rajta. Lehet, hogy nem sok pénzt adnának ennyi idős autóért, de én még a visszalévő éveimben használni szeretném. (64 éves vagyok) Nem sajnálom rá a pénzt, nem azért mert sok van, hanem mert hozzám nőtt, és mondhatom, hogy a családom is szereti ha kiviszem őket a terepre amikor fotózni megyek.
Van aki szereti, van aki nem. Azt tudom, hogy nekem nem kellene más erre a célra...
Sziasztok.Leírtam már itt is és máshol is,a Niva egy szabadidő autó.Elveszi a szabadidődet,viszont rengeteg élményt ad,irgalmatlanul széthajtva szétesve is, hazahoz.Töredék áron van alkatrész,de a minősége is olyan.A szakember ehhez is drága.ha egyáltalán vállalják.Amikor keményen versenyeztünk,legalább heti húsz órát javítottam.De ez volt a családi limuzin is,Hétfőn reggel mindenkit bevitt dolgozni,vagy a suliba.Az utolsó versenyes években, már csak mi használtuk utcán és versenyen is.Bírta így is a strapát.Azért a kasznis szakmám sokat segít.Aki nem tudja maga szerelni,annak ez a vas is drága.
Ez a Niva őrület vmi olyan lehet, mint anno a P20 . Amikor elmentünk a haverokkal túrázni, (az egyiknek 350-es békalámpafejes Jawaja, a másiknak 250-es Trophija volt) Az én P20-ammal bárhol lealáztam őket gyorsulásban és végsebességben is, de a legtöbb tartalék alkatrészt én vittem mindig magammal.