Próbáld meg nem izomból csiszolni, hanem csak finoman simogatni, hogy tényleg csak a szőrt dörzsöld le. Én vízbázisú lakkot is használok, az is felkapja a szálat, de végigsimogatva 240-es papírral sima lesz.
Ezt a felszőrösödést sosem csiszolom. Bár nem pác, de más vizes lazúr, festék, lakk esetén is szőrösödik.
Van egy úgynevezett japán spakli készletem, acéllemezes. Ebből szoktam az alkalmas méretűt ~70-80°-os szögben végighúzni a felületen max. 3-szor és eltűnt a szőrösödés.
Kb. én is így képzeltem. A forstner fúróval azért ki tudok menni a fészek széleihez, úgy, hogy csak 1-2 mm maradjon a maróbitnek ledolgozni.
Feri: nem, nem fogom látni a fészek alját, de ami bele fog ülni, az szépen feküdjön fel, ragsztva lesz bele egy belepasszoló 6x6 cm-es hosszabb léc. Szeretném, hogy minél passzosabb legyen. Ismerem azt a ragasztót, ami tágul, de csináltam próbaragasztást egy teszt fészekben, lötyögős léccel, hááát, nem győzött meg. Pedig az is gorilla volt, a barna tubusos.
Csaba: lehet, hogy megint koldulni fogok. Kösz.
409: Persze, nem egy másik fogás, hanem másik fogások, ahogy Vajk írta.
Felsőcsapágyas másolómaró. Ilyen kell akkor is, ha asztalban maróval akarsz sablon mellett marni.
Viszont.
A csapfészekhez viszont nem ilyen hosszú kell neked! Egy fogásból nem tudsz ilyen hosszon marni, és ha nem engeded be, akkor a csapágy nem ér le a sablonodig. Én egy kb 3cm élhosszúval csináltam. Elsőre 3cm mély csapfészek, aztán sablon levesz, és a meglevő részt használva sablonnak lehet egyel lentebb menni.
Én új 8 mm-es kobaltos fémfúrót fogok a felsőmaróba és azzal szoktam összemarni az egymás mellé leszorított 2 colos deszkákat táblásításkor. Nekem erre a célra bevált és olcsó, csak hagyni kell dolgozni és nem szabad kapkodva erőből, gyorsan oldalra tolni...
Tévedtem. Találtam 70 mm-est. Akkor ezzel és a maródba illő másológyűrűvel meg tudod oldani. (A sablont olyan méretűre vágod hogy a másológyűrű méretéhez igazodjon.
6 cm mélyre nem fogsz találni felsőmaróba fogható bitet. A leghosszabb is max 50 mm körül van, de annak már az átmérője is legalább 8 mm.
Én a helyedben felhívnám pacmant és megkérdezném megvan-e még a csaplyukfúrója és a hozzávaló betétek (lehet már nincs meg mert mintha el akarta volna régebben adni).
Akkor jött velem szemben, amikor ilyesmi bitet kerestem, de sajnos vagy nem jó a keresési stratégiám, vagy nincs olyan bit, ami jó hosszú munkafelülettel/vagy szárral rendelkezik és a munkaátmérője nem ilyen colos, hanem lehetőleg sokkal kisebb átmérőjű.
Fagerendába szeretnék csapfészket marni, ami 6 cm mély, és 6x6 cm felületű. Van egy rétegelt lemez sablonom, amin van egy 6x6 cm négyzet kivágás, ezt tenném rá a bejelölt csapfészekre, amibe előzőleg már forstner fúróval a megközelítő méretet belefúrtam. OK, ott a véső, de nem egy ilyen csapfészek kell, hanem sok.
Van más ötlet az elkészítésére, vagy van aki jobban tudja a keresőt piszkálni?
Bütüs vágódeszkát csináltam, ott 400-assal fejeztem be, excenter csiszolóval. Tenyeremre spricceltem a vizet, azt kentem szét a felületen csiszolás előtt. Utána jött az olajozás, viaszolás. Eyy ismerősöm anyukájának ajándékoztam, és a néni megjegyezte, hogy milyen nehéz műanyag :) Meglepődött, mikor mondtam nek, hogy az biza fából van.
Kivétel persze bizonyos lakkozásoknál amikor pont előnyős a nyitott pórus , mélyebben hat a lakk , majd a kiálló ráspolyt meg lecsiszolom, ha pácolt ha nem .
Óvatosság a cél minden esetben.
Fa faj függő elsősoron, de a szőrtelenítést úgy értelmezd, hogy magát a fát már nem kurtítom , hanem óvatosan csak a kiemelkedett szálakat.
Én megszokásból is, meg bevált gyakorlatból is javrészt kopott 120-as papírt használok, vagy kopott 60~80-as csiszolószivacsot !
-, persze jó az új 180-as szivacs is. Annál finomabb a fa struktúrája mozgása okán fölösleges.
Tehát a cél ( és legjobb 3 műveletben végezni-vizesen csiszolni ), hogy csak a szálakat tompítsam és a faanyagot nem karcolások nélkül.
De volt szerencsém megtanulni a vízben csiszolást is , amit még a tankönyvek sem említenek 90 után, sőt a 80-as évekbeli-ek sem.
Egyébként nem bonyolult és még vékony furnérozásnál IS kifejezetten előnyős.