Szia! Köszönöm, (jük), szépen. Mint korábban említettem, jövő év a tesztelésé lesz. Dieselben : Honda CRV, 3. vagy 4. generációs 2.2, esetleg Nissan X Trai, még Toyota Rav 4, amin gondolkodom. Egyenlőre hogy megéri e a váltás????........Jővő zenéje.
Én egy 100 LE-s Dusterrel húzom a 850kg össztömegű lakómat. A Duster önmagában sem egy versenygép, pláne vontatvánnyal. Ezzel együtt nincs panaszom a Duster vontatási képességeire: többé kevésbé a forgalommal együtt tud gyorsulni (bár a közlekedési partnerek a lakó láttán ezt nem várják el), a sebessége meg minden sebességkorlátozás áthágására alkalmas, így ez sem okoz problémát. A 10%-os emelkedőn még kanyarból kijövet 2.-ben is rángatásmentesen, szépen húz. Ezek alapján nincs is több elvárásom, amit ne teljesítene a szerelvény.
Tapasztalatom szerint simán megy 100km/h felett is a vontatás, csak a fogyasztás ugrik meg drasztikusan. 80-90 km/h-ig elmegyek 9,5-10 l/100km átlaggal, e felett meg inkább 12-14 l/100km-re adódik az átlagom (LPG-s a kocsi). Azért a kis sebesség többletért (és néhány 10 perc menetidő csökkenésért) nem éri meg nekem rohanni. A lakókocsizás/lakóautózás egyébként sem a rohanásról szó (az én olvasatomban), hanem idegen helyek megismeréséről, megnézéséről. Az meg úgy sem megy nagy sebességgel.
Szép darab legyen nagyon sok örömötök vele. Az enyém üresen csak 850 kg persze ha megyünk valahová akkor tele van cuccal (csónak, elősátor...stb...) így szerintem az 1 tonnát is eléri. A V70-es benzines Volvóm a 140 lóval kicsit erőlködött az emelkedőkön így lecseréltem egy 185 lovas XC70-re ami diesel.
Köszönöm szépen megtisztelő válaszotok. Hogy mennyire nagy, azon én is akkor szembesültem mikor félórán át azon agyaltam, hogy a francba kéne bepréselni a garászba!?:-(, Végül is pici ide.oda tolagatással,egy két léc megcsorbításával, sikerült.
fekvőrendőr. Örülj hogy ilyen gondoskodó, figyelmes a feleséged. Sose tudod ép mikor mire lehet szükséged! :-) :-)
KVX300. Hmm, már a következő pojecten töprengek. Miért is? Húzza, cibálja, bevallom kevés a 2.0 l benzin. 192Nm , jól lenne olykor picivel több nyomaték. Érzi a 100kg puszt, bár még nagy tapasztalat ezzel a kocsival nincs. Több mit 10 éve nincs diesel autó,l de lehet ismét szükség lesz rá. 2025 év a "puding próbálja, lesz, aztán eldöntöm, hogy szükség lesz e a "lóvakat is, lecserélni.
Egyenlőre várom a jobb időt, ami még várat magára,hogy teljes gőzerővel, belevethessem magam, először is egy full nagy takarításnak!
Témához bekapcsolódva:- No, a korábbi KIP lakónál is azt tapasztaltam , igencsak harmat gyenének találtam a tetejét. Sosem merészkedttem rá, és erre sem fogok. Fő a bztonság, és a békesség.:-)
Tetőre poggyászt elhelyezni!? Csak annyit ,és szerintem már mindenki tapasztalta, kissé erősebb szélben is hogy inog menet közben mikor, kapunk jókora oldal szelet. Vagy elég ha egy kamion elsuhann melletünk. Óvatos "gépészkedés,, igényel úton tartása a szervénynek. Elkébzelem, ha még + csomagot helyeznénk el a tetőn,mi lenne. Bocsánat, távoláll tőlem az okoskodás,önmagam fényezése, jó pár évtizedig kamionoztam, nyitott platóstól, a ponyvásig, a hűtőn át sok, sok, féle felépítményessel jártam. Nyerges, és pótós kivitelben is, szóval írtó nagy szerepe van a menetsbilitás szempontjából a helyesen megválasztott súly elosztásnak.
Ahogy egy kedves hozzászóló is említette, a saját, és bruttó össztömeg között, valóban nem sok "motyót,, vihetünk magunkal.Amit persze valahol meg is értek. Ha nem vad kepingezni indulunk, akkor szintem minde helyen találunk élelmiszer boltot,és remélem hogy a fél műhely felszerelést sem kell magunkal cipelni.
Ez csak az én szerény véleményem,nem vagyunk egyformák, nem mindenki gondolja így, amivel nincs semmi baj.
Aztán...Nagy az öröm! Kikürtölöm! Haza hosztam! Megpucoltam!...........( azt még nem.) Mit pucoltam! Síkátam! Töröltem! Verébbel pörőltem! Imátkoztam, fűnek, fának! csak odafőnt meghallanának! ..... Oké, ez egy vers részlete, autó, ill:motor, vásárlásról szól.
Úgy vélem én is a létra, és a tetőcsomi tartó , inkább csak desing, mint sem nélkülözhetetlen kellék. Bár, ruhaszárító zsinor egyik végpont rögzítésére kiáló! Csak aztán haza induláskor el ne feletjsük le oldani. Fura lenne ha egy nagy tölgyfát húznánk magunk után.
Ez nem vicc! Én egyszer megcsináltam!
Kertes házban laktunk. Nyerges, platós, félpótkocsi, bent állt az udvaron. Nyár volt jó idő,ruha szárító zsinor kevésnek bizonyult, vagy ép elszakadt már nem emlékszem, lényeg el voltam foglalva , és mondtam a páromnak kösse ki a "rakonca vasra,, az egyik végét, a másik végét meg a mellék épülét tetőgerendályához. Szótfogadó asszony lévén így is tett. Pár nap elteltével, a nyitott pótkocsira volt szükségem. Alá tolattam, össze kapcsoltam,és indulás. Alig indulok, el, kiabálásra figyelek fel, nézem a jobb oldali visszapillantó tükört,, mi a fenét kiabálnak már,,....és egy óriási porfelhőt látok magam mögött. Jó erős szakító szilárdságú volt a ruhaszárító, pedig esküszöm nem drót kötélből . Sikerült lebontanom a mellék épülte tetőszerkezetét.:-)
Nos, az én lakóm felnyitható tetős, így itt a tömeg alacsonyan tartása a legjelentősebb tényező, nem a mászkálás rajta. A lakót én választottam, tisztában voltam a lehetőségekkel. Habár még nincs meg egy éve sem, hogy hozzám került a lakó, már többször is le kellet tisztítanom a tetejét. Szerencsére egy létráról mindkét oldalról be tudok nyúlni a közepéig, így megy a kézzel tisztítás.
Szia! Hasonló Hobbym volt sokáig. A teteje erősített, járható; én is cseréltem onnan tetőablakot, évente kétszer onnan takarítottam. Csomagot (SUP deszkát pl.) viszont nem tennék rá, a tetőkorlátok inkább csak dekorációs céllal vannak ott, nem tűntek erősnek. 11 kg-os német palack az eredeti tartozéka. Munka akksi nekem csak a moverhez volt, kempingekben használtuk, nem volt szükség offgrid megoldásokra.
Ezt a létra dolgot én sem nagyon értem, miért is kellene egy lakókocsira létra. Az én lakómnak olyan puha a teteje, hogy kézzel nyomkodható. Ez bőven elég, hogy ne szakadjon be, ne ázzon be, de pakolni akkor sem pakolnék rá semmit, ha erősebb lenne. A legtöbb lakókocsinak annyira kicsi a különbség a saját tömege és az össztömege között, hogy majdnem üresen lehet csak vontatni. Ha bele sem tudok pakolni (a súly miatt), akkor miért pakolnék a tetejére? Mindamellett a tetőre pakolt cuccok nagyon felviszik a súlypontját a lakónak. A lakóm tetejét persze én ellenőrizni szoktam és szükség esetén letisztítani, de ezért nem cipelnék állandó jelleggel egy létrát is.
Én kíváncsi vagyok az új lakókocsidra. Egy pár képed mutathatsz majd róla, ha meg lesz.
Köszönöm szépen megtisztelő válaszod. Nos, bevallom a tetőre a KIP kocsinkra sem mertem felmenni. inkább hosszú nyelű eszközzel takarítottam,külső létra segítségével. Nem tudom elbírna e? Nem próbálom ki a Hobby-n sem.
Movert pedig csak a garászba állásnál fogom használni, kb 4-5 m hosszan. Így egy picit kímélve van az autó kuplungja. No ha, nem mint ha nem tudnék tolatni, de mikor centizni kell akkor teljes felengedett kuplunggal, szóval, vicces lenne. Fedett helyen táromom, ha ép nincs használatban. Ettől függetlenül nyilván való, hogy szükséges a takarítás.
Izgatottan várom a hétvégét, akkor fogjuk átvenni. Írok róla, esetleg ha valaki kíváncsi lesz rá.
Nekem angol kocsim van moverrel. 1 munka akku van, egy kapcsolóval választható le a mover áramköre. Ha nem akarsz km-eket sétálni vele akkor nem fogyasztja le nagyon az akkut.
A létra szerintem hasznos lehet, sajna nekem nincs így külső létrát használok a takarításhoz, levelek, gallyak madár...
Nagyon szépen köszönöm kedves válaszod. Ilyen sejtésem volt, létra, ill: palackot illetően. Korábban egy 450-es KIP kocsink volt,teljesen kezdetleges velünk együtt. Meleg víz tekintetében sok infót hallottam . Van aki azt mondta, sokára fűti fel a vízet, mások szerint, nem eget rengető. Bár kétt felnőt, egy gyerek esetén, az 5l hamar kifogyhat? Már gondolkodom miként lehetne nagyobb boljler beszerelni majdan!?
Minden a tervek szerint alakúl,akkor hétvégén hozzuk haza, akkor már jobban belevetem magam a műszaki dolgokba.
Szia, a létrán felmehetsz a tetejére. Én takarítás céljából szoktam, de a tető ablak cserénél is jól jött. A létrához erősítheted majd az esetleges szárító, teregető zsinórt, kötelet.
Szeretnék pár kérdés intézni tapasztalt lakókocsizó társaimhoz, főként akik a "Hobby,, kocsik terén, van néhány tapasztalatuk. Hamarosan én is egy ilyen 2005 évjáratú. "Prestige,,490-es új gazdija leszek.
Kérdésem talán kissé gyerekes, bocsánat,- de, mi célt szolgál a hátúján felszerelt létra? Talán tetőre csomagok elhelyezésére, vagy valami hasonló célt szolgálhat?
Moverrelt szerelt, ebben az esetben, 2 munka akkúval vannak szerelve? Emlékezetem szerint csak egyet láttam benne. Gáz palack nincs benne, gyanítom hogy 5 kg lehetne , hisz, jóval nagyobb a palack helyének kikébzése. 11kg-ra saccolnám.
Minden e tipussal kapcsolatos hasznos információt, nagy tisztelettel, örömmel, és köszönettel vennék.
Csak a szifon+lefolyóba, mert boyler nincs, ráadásul a bejövő víz nem marad a vezetékben, levegővel megnyomva /luftballon/ jön egy kicsi ki, de nem marad benne semmi.
Sziasztok! Az alu diszlécben lévő csavartakaró műanyag csík elszineződött. Gondoltam kicserélem, de közel 30 méter kellene. Tud valaki olcsó beszerzési forrást?
Én a víztelenített nyaraló szifonjait, WC-jét szoktam felönteni téli szélvédőmosóval, eddig nem volt gondom vele az elmúlt tizen év alatt. Legutóbb két napja, szombaton csináltam. A lakóban is ezt szoktam alkalmazni, igaz, hogy a vizet többszörös átmosás után csak a WC-hez, meg a mosdóhoz használom.
Úgy szoktam olcsósítani a dolgot, hogy téli szélvédőmosót mártcius-áprilisban vásárolok a Tescoban, Auchanban -75%-os áron, eláll az a következő télig, a nyári szélvádőmosót meg októberben vettem meg az idén a Tescoban -70% :-)
Köszi a tippet, de tegnap késő este végülis belenyomtam a téli szélvédőmosó folyadékot a vízpumpával jobbhián, mert hajnalban már fagyott, nem akartam hogy szétnyomja a bent naradt víz.
Szerintetek mennyire biztonságos a rendszerre a téli mosó?
Hali, van házakhoz a fűtésrendszerhez használt fagyálló az a vizes szerint nem árt semminek így a nyaralókat és nem lakott házat azzal kezeltünk a folyóvízbe is benyomva valamennyit. Nem tudom mennyire helytálló amit használ, de eddig nem volt bajunk vagy csak nem vettük észre.:)
Szerintem működhet. A cikk elég jól leírja a részleteket. Bár - véleményem szerint - ez csak egy fél lakóautós nyaralás, mert az indulási pontra is és a célállomástól hazafelé is vonatozni kell. Annyival meg nem olcsóbb, hogy elgondolkodjak rajta. Jó nekem a saját kis lakókocsim: az háztól házig jön velem, az összes felszerelésemmel, cuccommal együtt.
Előre is szeretném jelezni, hogy teljesen sötét vagyok még a lakókocsi témában. Ha hülye kérdést teszek fel, előre is elnézést kérek!
Szeretnénk vásárolni egy lakókocsit a kertünkbe, mert kinőtük a házat és ezzel bővítenénk átmeneti időre, a kérdésem ezzel kapcsolatos.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a szennyvíz (a WC és a szürke víz is) ráköthető-e csatorna hálózatra? Pontos kinézett típus még nincsen, 2000 és 2010 közötti Tabbert, Fendt és Lunar lakókocsikat nézünk, ha ez infó a kérdésemhez.