mi az hogy meglehet forditani ? :) mindent meglehet
arról van szó hogy ugyanolyan teljesitmény mellett a nagyobb nyomatékkal rendelkező motor gyorsabb mondjuk egy kanyargós pályán. Ezzel miért fárasztalak ?
2 seb powerglide és ugyanaz a kaszni van 3 literes TT Supra és 10 literes drag V8, és 1000 lóerő - tehát minden ugyanaz csak a motor nem és a nyomaték nem, a 10 literes motor fog nyern,az 100%.
"Énis jövök egy példával, van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor,de hát ez hogy lehet, mindkettő 1000 pacis ? húha,húha - hát akkor csak az a fránya nyomaték és számit valahol :)))))))))
Azmeg hogy aki nem tud váltani annak jobb és gyorsabb a nyomatékos autó pedig annyit mondok hogy volt már néhányszor olyan teszt hogy a tuningolt jappik vs gyári Corvette. 300 lóerő körül volt az összes autó, és a Vette lazán verte mindet, miért is ? hát már megint a fránya nyomaték .) "
Ne fárasszál már ilyen hülyeségekkel minket!! :-((( Nem gondolkodtál el még azon, hogy a fenti állítást meg is lehet fordítani? Mondjuk őgy, hogy vegyünk egy Vettét, meg egy japán tuningmotort úgy, hogy mindegyiknek 500 Nm-e van, de a Vettének csak 300 lova, a japánnak meg 500. Ugye nem kell magyaráznom, hogy melyik fog jobban menni?
Az, hogy a gyorsulás a teljesítménytől függ egyszerű fizikai tény. Bármely sebességnél két - amúgy azonos(*) - autó közül az fog jobban gyorsulni, amelyiknek a motorja nagyobb teljesítményt ad le az adott pillanatban. Ezt a topicon már régebben beláttam matematikai úton. Ez egyszerűen következik a fogalmak fizikai definícióiból.
(*): azonos = azonos veszteségeket, tömeget és légellenállást feltételezve.
A két 1000 lovas motornál mellesleg egyáltalán nem biztos, hogy a 10 liteses szívó fog jobban menni. Annak ugyanis lényegesen nagyobb lenne a tömege azonos kasztniban. Fontos az is, hogy azonos kasztniban, mivel a Supra és egy Drag kasztni teljesen más.
>Ja a Shelby motorépités, ha nemértett volna hozzá
Nem mondtam, hogy nem ert ahhoz, amit csinal! Eredmenyeket ertek el, nem is keveset.
De eleve OHV V8-at tuningolni a Ford helyeben en is inkabb az ilyen motorok szakertojet a legendas Shelby-t vennem elo, nem a Ferrari F1 reszleg vezeto mernoket csabitanam at. :) Persze az nem is jonne. :)))
>van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor
Ez egyaltalan nem igaz igy ebben a formaban. Eloszor is valto. Ha a Supra motor ugy van valtozva, hogy a hasznalt fordulatszamtartomanyban "atlagosan" 950 Loero, ha az amcsi motor ugyanilyen atlagot produkal a sajat valtojaval, akkor tok egyformat fognak menni. Kit erdekel, ha nagyobb a nyomatek egy V8-nak 4000-en, ha nem ejti le a fordulatot 6000 ala?
A gyakorlatban persze a Supra gyari manual valtoval mondjuk produkal egy 800-as atlagot, mig a laza konverterrel szerelt 2-3 sebesseges automatas V8 meg 900-at...
De ez a kulonbseg nem a motorok miatt van.
Szerintem meg igenis azert nyert vele, meg nagy ccm, megbizhato "1000 eves" technika.
En egyebkent nagyon szeretem a V8-akat, az en motorom is egy fel V8 (OHV) :)
ja is az a bizonyos LeManson is futott 427es Shelby motor még mindig kapható és a csúcsot jelenti a Cobra és GT40 replika épitők közt, ez is elárulja a motor tulajdonságait...
Ja a Shelby motorépités, ha nemértett volna hozzá, akkor a Cobra Mustang épitésekor nem kérték volna fel hogy a motort is ő tuningolja...az egyenlőre még csak tanulmány autó formában lévő új Cobra egy saját fejlesztésű 10 hengeres motorral lett bemutatva, és a már kapható SSC 8ban is egy házilag 908 lóerőre átépített Corvette motor dolgozik...ennyit erről
Szabadosan fordítottam, de Caroll Shelby mondott ilyet valóban !
Ford GT40nél az angolok szállitották a kasznit és Shelby a 427es motort, és nemhiszem hogy pusztán azért nyert mert 7 literes volt és amerikai :)
Triviális, akkor miért nem dőlt még el teljesen hogy nyomaték vagy lóerő kell a gyorsuláshoz ? :)
Énis jövök egy példával, van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor,de hát ez hogy lehet, mindkettő 1000 pacis ? húha,húha - hát akkor csak az a fránya nyomaték és számit valahol :)))))))))
Azmeg hogy aki nem tud váltani annak jobb és gyorsabb a nyomatékos autó pedig annyit mondok hogy volt már néhányszor olyan teszt hogy a tuningolt jappik vs gyári Corvette. 300 lóerő körül volt az összes autó, és a Vette lazán verte mindet, miért is ? hát már megint a fránya nyomaték .)
Ez jól hangzik, de nekem a kijelentése azt jelentette, hogy szerinte versenyen az 500 lovas 700 Nm-es autó megveri a 700 lovas 500 Nm-est, aminek a valóságban semmi, de semmi esélye nincs. Utóbbi nagyon megalázza az előbbit. Ha a kérdés az, hogy két 700 lovas közül a 700 Nm-es vagy az 500 Nm-es e a nyerő, akkor már a más a szituáció. De az ő kijelentése nem ezt jelentette.
"Caroll Shelby mondta egyszer hogy a lóerő ahhoz kell hogy hangzatos legyen az autó eladáskor, a nyomaték pedig ahhoz kell hogy megnyerje a versenyeket :) "
Ez akkora baromság, hogy csak az alábbi esetek valamelyike vagy esetleg ezek egy kombinációja áll fent:
- Nem mondott senki ilyet
- Shelby nem mondott ilyet
- Nem így mondta és az újságíró félreértette
- Atomrészeg volt
- Be volt lőve de keményen
- Viccelt
- Idős korára szenilis lett
- Mindig is az volt
:-)))
"Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell"
Miért ne lehetne? Teljesen triviálisan a teljesítmény kell.
"de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :)"
Ha nem tudsz váltani, akkor a nyomatékos motor, ha tudsz akkor meg a nagyobb teljesítményű.
"Egyáltalán mihez is kell a nyomaték ?"
A nagy nyomaték előnye, hogy a kocsi már alacsony fordulaton is nagy teljesítményt tud, emiatt - azonos sebességnél - már alacsonyabb fordulaton is úgy gyorsul, mint egy kisebb nyomatékú autó magasabb fordulaton. Magyarán: ugyanahhoz a gyorsuláshoz nem kell annyira pörgetni. Ebből azonban nem következik, hogy mondjuk a legnagyobb sebesség fokozatban jobban gyorsul egy nagy maximális nyomatékú autó, mint egy kisebb nyomatékú. Lásd például a 330D vs. Fastcar GTV-je. 5-ösben 30-40 km/h-nál (sőt, egész 70-80-ig) a GTV megeszi reggelire a dízelt, pedig annak lényegesen nagyobb a max. nyomatéka. Csakhogy 1500-as fordulat alatt a dízel nyomatéka alacsony, ráadásul 5-ösben a GTV jobban pörög, így a 330D hiába rendelkezik nagyobb max. nyomatékkal és nagyobb teljesítménnyel, mégis a GTV lesz a nyerő.
Carrol Shelby csinalt jo autokat, nyertek versenyeket meg minden, de sosem ment ra igazan a motorepitesre ugy, mint az europaiak. Ez teny. A Cobrak is a kisebb motoru Ferrari 250 GTO-kal versenyeztek, meg a tobbi Shelby auto is nagy ccm, kis fordulatszam, nagy nyomatek, elegseges literteljesitmeny.
Az a baj , hogy az egészet ádám és évánál kellene elkedezdeni .... :-)))
Legyen a kiindulás egy szívó moci .
Alap igazság , hogy nagy nyomaték csak nagy köbcentinél van . Na most egy nagy köbcis x teljesítményű moci alacsony fordulatról könnyebben ézhez fog térni mint egy kis köbcentis szintén x teljesítményű moci . De ha megfelelően van áttételezve mind két járgány akkor nagy különbség nem lesz a ugymond gyors autózás terén . Annyi lehet a nagy nyomatéku elönye , hogy ugyan nagyon az sem fog húzni 40-ről 5-ben de könnyebben fog szaladni ha onnan gyorsítasz .
Hát kb ennyi . Hiába a nyomaték ha nincs fordulat és vele teljesítmény . Ennyi !:-))))
Sziasztok, érdekes nagyon ez a lóerő vs nyomaték topik
ezek valóban elég nehezen összehasonlítható dolog
Caroll Shelby mondta egyszer hogy a lóerő ahhoz kell hogy hangzatos legyen az autó eladáskor, a nyomaték pedig ahhoz kell hogy megnyerje a versenyeket :)
Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell, de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :)
Egyáltalán mihez is kell a nyomaték ?
Egy tuningolt Supra TT 1000 lóerő mellett ad 6-700Nm nyomatékót, míg egy 450 lóerős ugyancsak TT motoros Bentley 850 Nmt ad. Hol jön ki ez a nagy nyomaték ? úgyértem mien szituávióban tud jobblenne a magasabb nyomaték, és az alacsonyabb lóerő ?
Sziasztok, érdekes nagyon ez a lóerő vs nyomaték topik
ezek valóban elég nehezen összehasonlítható dolog
Caroll Shelby mondta egyszer hogy a lóerő ahhoz kell hogy hangzatos legyen az autó eladáskor, a nyomaték pedig ahhoz kell hogy megnyerje a versenyeket :)
Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell, de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :)
Igy utólag bocs , de Te kérkedtél és nyilvánítottál véleményt .
Pöccenni tudok most már akár ha a honda valamelyik tipusával szemben rögtön vesztesként vagyok feltüntetve . Mivel az NSX-en kívül egyik sem megy jobban az enyémnél .
Még valami . Ha olasz és német autó rajongó voltál akkor mi a túró fogott meg egy hondában ? Tök más világ az egész . (nem a műszaki részt boncolgatom mielött még valaki ráugrana a témára)
Ringen ha erdekes, fair csatat akarsz, akkor keresd a szlovak rendszamu kombi szivo Ladat, vagy ezen ket Skoda egyiket (http://free.x3.hu/versenygep/index2.htm).
De szerintem latvanyos lehetnel a ketutemu, 50-80 loeros, szenne konnyitett Trabik ellen is.
Ha alazni akarsz, akkor barmelyik amator Opelt, Hondat, Renault, stb... ami tetszik. (neonos, hifis, stb... az extra konnyites)
9.5-tel a tavalyi A3-ban is dontos lettel volna. (210-240 loeros Hondak, kozel 200 lovas egyebekkel)