Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toxee Creative Commons License 2004.01.24 0 0 12
hát igen kinek mire,
nyilván nem drag racingre jár vele az ember:)
igen én is tudom hogy volt, de per pil nagyon vak meg fáradt vagyok és nem találtam, meg engem,meg remélem nem csak engem ez az egy kis auto érdekel csak:)
kizárólag a turbodizel.
Előzmény: Dannert (11)
Dannert Creative Commons License 2004.01.24 0 0 11
Kinek mire kell egy autó, ugyebár. :)
Egyébként volt Daihatsu fórum vagy mi.
Előzmény: toxee (10)
toxee Creative Commons License 2004.01.24 0 0 10
igen, pontosan :)
pontosabban 993ccm
3 hengeres turbo dizelek 1000ccm alatt
Előzmény: Dannert (9)
Dannert Creative Commons License 2004.01.24 0 0 9
1.0?
Előzmény: toxee (8)
toxee Creative Commons License 2004.01.24 0 0 8
Hello
Főleg Daihatsu charad 1.0 Td tulajok ,volt tulajok és persze leendő tulajok hoszászolásait várom.
ki mit tud erről a kis kocsirol
ki miért szereti,ki miért gyülöli.
Leg föbb elönyök,és legroszab hátrányok.
Pro és Kontra
Appla Creative Commons License 2003.11.14 0 0 7
Hello

Honnan szereztél szervízkönyvet ilyen "ritka" autóhoz ? nekem egy applause-om van, s örülnék egy könyvnek. Bár lekopogom nincs rá szükség :)

Előzmény: zsolt.kov (6)
zsolt.kov Creative Commons License 2003.11.13 0 0 6
HI! Nekem is van egy ilyen kis gép. Épp most
készülök eladni, mert a család kinőtte, vettünk
nagyobbat és 2 autót nem akarunk fenntartani.
Nagyon a szívünkhöz nőtt a kicsike (egy 91.-es
1.0TD), nem is igazán akarjuk eladni. A 4 literes
fogyasztással nem nagyon lehet vele szembeszállni,
persze ebben az árkategóriában. Kevés a kötelező bizt. és a súlyadó is. Nekünk évi kb. 15 ezerben
van a fenntartása+üzemanyag és karbantartás. Tökéletes bevásárláshoz és munkába járni. Olyan és akkora dolgokat belepakoltam már, hogy magam sem hittem volna hogy belefér. Örülök hogy van
Charade fórum, bár nem igazán él. Szívesen megosztanám másokkal a tapasztalatokat és lehet
hogy a szerelési problémákban is tudnánk segíteni
egymásnak. Van hozzá szervizkönyvem is!
Üdv.: Zsolt.kov
revox Creative Commons License 2003.11.13 0 0 5
üdv!

Elolvasva kissé mosolyra fakadtam,mármint a cikket. A TD-t nem ismerem, de van egy 1.3 16V 92 évvégi darabunk. Nos eme mosoly akkor főleg előjött,amikor suzukival hasonlítják. Valahogy úgy érzem,mint amikor a színezüst audio note hifikábeleimhez hasonlítják a sufniban tákolt,vagy "médiában" kapható gagyi drótokat (ha ez érthető). Olyankor is afféle profik nyugalmával és a száj szélén némi mosollyal kell kezelni a dolgot :)

Rövid története az,hogy olyan autót akartunk,ami kicsi, de erős aránylag, megbízható és kevés dolgot azért bele tudok pakolni. A súlyemelő egyesületet nem szándékoztunk beültetni,bár attól egy suzuki is beszarna. A még előkerülő alternatívák voltak a renault 5 turbo, suzuki GTTi(ez japán suzuki,nem a 45LE-s magyar trabant), Renault clio 1.8 16V, Honda CRX és a civic 1.6 16V.
A reanultok a kedvenceim,de mindeki riogatott, hogy sokat esznek és előtte volt egy sima 5gtl-em,ami kievett mindenből, majd egy gordini turbo,ami főleg. A CRX alváza 8cm-re volt az aszfalttól,ezért letettünk róla,mivel minenapos használatra kell (hótoló, egyébként szép 160LE-s mugen volt) kezdett bizonytalan lenni,de végezetül a szerelő elmesélte miket talált benne,így töröltük. nomeg pakolni se nagyon lehet. A civic látszott jó alternatívának,de az is totál le volt hajtva. Sajna ezek már 10 éves gépek és szinte az összes CRX-et mindhárom gazdája megfingatta már. nehéz jót találni. Végül az első próbakör után valami elkapott,hogy ez lesz az. Ekkor még hazamnetünk üres kézzel,mert a civic volt szinte biztos,de a szerelőnél kiderült a turpiszság. karambol,stb... no eme charade egy nőcié volt. hihetetlen szép állapotban, kívül belül. Szerelő leakadt tőle. Elég olcsón (akkor az átlagos 8-900ezres árhoz jó volt),talán 680-ért vettük és egyből rávertem 60ezret a különféle cserékre. olaj,gyertya,szíjak, stb...

Azóta volt egy defektem, egy gumi szálszakadásom, egy kutyát elcsaptam és megrepedt a lökhárító és kitört a lámpa. Nos lámpát nem volt könnyű szerezni,mert rendelni kelett, de lett (én a túrkálót/bontót hanyagolom. lusta vagyok ott kutakodni,meg azt se tudom merre van ilyen felénk-debrecen)
Lopni nem szeretik,mert azt se tudják micsoda.

Nos én nem érzem rosszabnak egy suzukitól,sőt ebbe minden féle szégyenkezsé nélkül űlök be. a 90 paci arra elég is,hogy a lámpánál nagyzoló,de igazából csak nagynak tűnő autókat rendreutasítsa. Igazából nem is kímélem. Megyek vele sokat városaban,néha országúton. Városabn nincs vele gond, országúton viszint tényleg zajos kicsit. 130-140 körül jön a szélzaj a tükörnél. egyébként a 150-es tempót elég jól bírja,igaz ekkor már kicsivel 5000 felett a fordulatszámmérő, de ez kb 1500-2000-el többet bír,mint a suzi.
Negatívuma még aváltója. kissé nehézkes kezelni, nem csúszik be könnyen, ellenben a tesztpéldányban látható váltóméret nekem idegen. egy kis finom alacsony botkormány van benne. szerintem ama wartburgváltót a gazdi applikálhatta oda.
mi van még. rugózása elég tré. hamar felkoppan. bár a civic még rosszab volt,de az kicsit ugye sportosabb. Az óra tényleg halott erős fényben(pl napsütés)
fogyasztása fene tudja. sok várossal,némi országút(kb 40) mentem 2ezerből 130km-t. az kb 130-on 8 liter, de nem kímélem és nem öregemberesen járok vele. ezt a gyári gumiktól(155) nagyobbal hozta(165) téigumira váltva kicsit csalódás,mert a gyorsulása visszaesik,pláne hogy a télit is 165-ösre vettem. Hátránya még,hogy kipuffantót érdemesebb rá csináltatni,mert elég hülye mérete van az eredetinek. Feltétlenül kell rá venni alukereket,mert rém ronda a megkopott acélfelnis kerekeivel,de nem szabad túl nagyot,igaz alámegy a 17"-os is.
ja, belső kárpit. szerintem nyugis egysezrű és mindeképpen "fapadtalanabb" benyomást kelt mint nagynéném swift-je. ettől függetlenül tényleg primitívnek hat,de legalább működik :)
alkatrészek drágák :)

egy bizt,ha valaki szerez egy szép példányt nem csalódik benne. én nem cserélném egy vadi nyú svift-re,ez bizt.

persze egy jó hondára beneveznék,de nagyon nehéz jót találni. feladtam. amire nekem kell a gép (melózni járni és néha debrecen-budapest távra) tökéletesen elégedett vagyok vele.

GombVTI Creative Commons License 2003.01.17 0 0 4
Hi!

Nekünk volt egy 1987-es,tehát még a régi kasztnis.
Jó lett volna,mert keveset evett,ment is ahhoz képest,DE rengeteg baj volt a motorjával és az elektronikájával!

Többet nem vennék,nem is ajánlom. Bár egy ismerősöm vette meg,aki autószerelő,de neki neki is volt vele gondja. felújította,de nagyon gyenge volt utána. A mélyparkolóból nekifutásból tudott csak feljönni!

sidespin Creative Commons License 2003.01.16 0 0 3
sajnos erről nem:(
Előzmény: Kulimász (2)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.16 0 0 2
Ezenkívül van még 3 Daihatsu-s topic, bár egyik sem túl közkedvelet, ahogy nézem. Ott találsz infókat.
Előzmény: sidespin (1)
sidespin Creative Commons License 2003.01.16 0 0 1
nem írtatok oda se nagyon. az is érdekel, ez is, meg sok más. de erről nem írnak sehol:)
Előzmény: Kulimász (0)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.16 0 0 0
Ezekszerint már 0 Fiat Temprát akarsz venni?
Előzmény: sidespin (-)
sidespin Creative Commons License 2003.01.16 0 0 topiknyitó
Kérnék tapasztalatokat, ismeretek stb. ha van itt a fórumon.

koszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!