Keresés

Részletes keresés

Geza Norbert Creative Commons License 2007.04.16 0 0 86

Hello,

 

Ha tudok segíteni az építés közben felmerült PLEXIS témákkal kapcsolatban, szívesen állok rendelkezésetekre. Szaktanácsadás, szélvédők gyártása, másolása régi, elöregedettről is.

 

www.gezanorbert.hu

 

Üdvözlettel,

Géza Norbert

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.28 0 0 85

Köszi, hát, az ár nagyon jó.

 

Nekem sajnos kicsi a mérete. Hajóépítőket nem próbáltad? Nekik még üzlet is lehetne.

Előzmény: pentelee (84)
pentelee Creative Commons License 2007.03.21 0 0 84

Nem lett nagyon drága a csónak.De ki lehetett volna hozni olcsóbban is,mert a környéken keszthelyen  csak 1 olyan bolt van ahol a hozávalókat meg lehet venni.A boltos meg annyiért adja amennyiért akarja.pár árat azért írok!

 

Gyanta:800/kg

Gél:1400/kg

Paplan:1200/kg

Aceton:550/L

 

Na így jött ki 80.000Ft

pentelee Creative Commons License 2007.03.21 0 0 83
Milyen csónak?Esetleg 1 fénykép?Amúgy a sablon 90000Ft.A csónakom 80000Ft-ból jött ki,de a sablon mindig jóval drágább mint a csónak.
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 82
Egy csónakért egy sablon? Nem lett túl drága a csónakod? És vifil Ft?
Előzmény: pentelee (81)
pentelee Creative Commons License 2007.03.19 0 0 81

Helló!

A sablon is üvegszálas műanyag mint a csónak.

Csak az a külömbség,hogy a sablon belseje tükör síma és mikor kiveszed belőle a kész terméket akkor annak a külseje lesz tükör síma.

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.19 0 0 80
Jól néz ki. Miből van a sablonod?
Előzmény: pentelee (79)
pentelee Creative Commons License 2007.03.17 0 0 79
A sablon
pentelee Creative Commons License 2007.03.17 0 0 78
Ez lenne az!
pentelee Creative Commons License 2007.03.17 0 0 77

Sziasztok!

Csináltam egy műanyag balatoni leveles horgászcsónakot,most pedig el szeretném adni a sablont 4méter x 1.20-as.Ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném.Még nagyon sok csónakot lehet vele csinálni mert ez a sablon új.

Érd:70/6080241

HOOD Creative Commons License 2007.03.12 0 0 76

2 db 12v-os van.

Tudom, hogy teljes gázzal sokat fogyaszt, de kisebb fokozaton csak vánszorog a hajó.

Nekem könnyebb dolgom van, mert van egy 6 LE-s Johnsonom is, amit vihar elől menekülésre használhatok legálisan.

Pont azért írtam ezeket, mert ha Te csak villanymotorral mész, akkor nem tanácsos nagyon eltávolodni a parttól a Balcsin.

Ha másért nem, hát ezért kéne a hajódra egy vitorla, hogy lehessen benzines segédmotorod.

Írtad, hogy nagyon le kellene csökkenteni a vitorla méretét és ezért inkább nem raksz rá. Még egy kis vitorla is jobban viszi a hajót, mint a villanymotor, már 2-3-as szélben is. Elég egy grósz is.

 

 

Előzmény: Törölt nick (75)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.12 0 0 75

2 db 24 V 100 Ah, vagy 2 db 12 V 100Ah -s akkud van? Arra azért gondolj hogy a vízben kétszeres sebeséghez, 3-szor annyi energia kell. Soha ne használd teljes kakaón, csak ha muszáj. De viharban, szélben ilyen motorra ne számíts!

Előzmény: HOOD (74)
HOOD Creative Commons License 2007.03.09 0 0 74

Nekem egy Minn Kota Vector 70-es, 24 V-os motorom van.

A 900 kilós 15ös jollén használom, ha nincs szél azzal mozgok. Csak teljes gázzal viszi elfogadhatóan a hajót, 4es széllel szemben már használhatatlan. Evvel a motorral nem lehet kimenekülni a vihar elől a partra. Teljes gázzal 1,5 óra alatt kimerít 2 db 100 Ah-s akksit.

 

 

Előzmény: Törölt nick (73)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.09 0 0 73

Igen, lefogom vizsgáztatni. Ha a Dunán akarom használni akkor úgyis a nagyobb motort kell felraknom (60 LE Yamaha) ahhoz meg kell is a hajólevél

 

Az ezzel foglalkozó hivatal ügyintézője olyan korrekt, és udvarias volt mikor érdeklődtem, hogy máig is attól félek hogy ez valami csapda.

 

Fa felépítmény:

Kb 25%-al nehezebb lesz, meg kevésbé terhelhető. Ez még nem is lenne baj, csak az évenkénti karbantartás. Igaz ha lakk helyett gyantát használsz, egy adalék anyaggal, akkor kb csak 3 évente kell ezzel foglalkozni. Nekem egyébként a szép fa felépítmény jobban tetszik, de nagyon preciz munkát igényel. Szóval kell a gyakorlat hozzá.

Elektromos motor.

Nekem egy rhino 54 tipusú motorom van, de azt hiszem jó lenne még egy. Ha van valakinek egy használtja és eladná, engem érdekelne. A két motor egyidejű vezérlésén még gondolkozni kell.

És egy általános tanács:

Olyan ne kezdjen hajóépítésbe, aki ezt nem szereti csinálni. Csak azért mert olcsóbbnak gondolja, nem éri meg! Egyébként is kicsi az esélye, hogy olcsóbban meg tudja megcsínálni, mintha venne egy jó állapotú  használtat. Én azért építek, mert szeretem csínálni, meg mert olyat sehol Európában nem találtam, amilyet elképzeltem magamnak. Csak 30 láb környékén, és annak ára számomra már a "nem éri meg" kategória.

Rajz

Tervrajz nincs. Csak egy a főbb méreteket tartalmazó skicc. De majd felteszem

Előzmény: HOOD (72)
HOOD Creative Commons License 2007.03.08 0 0 72

Helló!

"laricsev" is én vagyok, vagyis laricsev=HOOD.

 

Le fogod vizsgáztatni a hajót?

 

Ötlettel, bírálattal még nem szolgálhatok, de majd blztos lesz.

Gondolom van már forma terved, alaprajzod, ezt le tudnád skiccelni?

 

Ha egy trimaránra v. katamaránra fából készítenék felépítményt az nagyon nehéz lenne szerinted?

Előzmény: Törölt nick (69)
laricsev Creative Commons License 2007.03.08 0 0 71

Miért probléma egy árbócot elhelyezni?

Mekkora elektromos motorra gondoltál?

Előzmény: Törölt nick (66)
HOOD Creative Commons License 2007.03.08 0 0 70

Helló, sajnálom, hogy nem lesz vitorla, de azért érdekel amit csinálsz.

Este több időm lesz, majd írok még.

Üdv

H

Előzmény: Törölt nick (69)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 69

No és a hütő. Abszorbciós szóba se jöhet, csak kompresszoros, Gyáriakhoz kicsi a hely, tehát a házat én csinálom méretre, a többi kapható 100 e. körüli áron. Biztos hogy jó a gyáriak szigetelése, de a 9 cm saját gyártás azért veri. Vagy legalábis remélem. Felül nyítható lesz, az ilyenek nyításnál kevesebb "hőt" vesztenek. Meg ez egy kicsivel olcsóbb is. Úgy tervezem, hogy ez a "konyhában" lesz, és ülésként is funkcionálhat. Kicsit nagyképű a konyha, de hát hogy hívjam? 1.05m* 0.8m és főleg a kaja elhelyezésére és elkészítésére szolgál majd.

 

Szóval a konyhai hokedli és hütő kezdeti formájában

 

 

Örülnék, ha valaki olvassa és van véleménye le is irná, Több szem többet lát, Meg a világot már feltalálták, nem muszáj nekem mégegyszer. Ötletet, birálatot, tippet, akármit!

 

Folytatás, ha lesz érdemleges.

 

Sziasztok!

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 68

Most  már gondolni kell az apróságokra is. Ez most az áramellátás. MInt mondtam, cél a 40 nap hajón tartozkodás, kikötő csak tankolásnál.

A tervezett fogyasztás elég nagy. TV, főleg az unoka miatt, rádió, miattam, hütőszekrény, mi miatt is? hajszárító, a nőnemű egyedek miatt. Navigációs fények, a biztonség miatt. és sok egyéb. ezért Több aksi, napelem, és vagy 1 KW agregetor. (nagyon csendes Yamaha) Ez kelhet az elektromos meghajtás miatt is. Az első két aksi a vizvonal alá megy a szélső testekbe, majdnem a hosszirányú középponba Majdnem 190 Ah a kettő, ez tavaly nagyon óvatos használat mellett csak egyszer fogyott el. De tavaly nem volt hütőm, illetve csak két napig, mert nem birták az aksik.

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 67

Folytatva, kialakult a hátsó fedélzeten a háló alsó fala. Építés közben jött az az ötlet, hogy a háló felső részét csínáljuk meg több darabból, elhuzhatóra. Ezért szélesebb alsó fal kellene, mi ezt nagyon szélesre készitettük. Igaz az ágy igy keskenyebb lett, már csak 1.65 körül van. Szóval keresztbe már kicsit problémásabb, de nyertünk  6 db elég nagy beépített, vizmentes szekrényt. Ez majd később kerül kialakításra. A hat darabért már megéri sablont csinálni.

 

A középső testben a látható hátsó rekesz ballaszt tartály lesz, számításaim szerint szükség is lesz rá. (Már csak a tervezett 120 liter üzemanyag miatt is, ha a nagy motor lesz rajta) Lesz egy ballaszt tartály elől is, a kettő összekottetésben, igy elég nagy terhelési szórést képes leszek kiegyenlíteni. meg úgy számolgattam. hogy a súlypont is jóval lejjebb kerül.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 66

Na ekkor érkezett meg az árboc. Több kevesebb segítséggel kiderült, hogy hol van a legjobb helye. Köszönet a segítőknek. Az árboc helye felborított minden elképzelést. Vagy a lakóhajó funkciók jelentős részéről mondok le, vagy lefaragok a vitorlából. Ez eddig is kicsi volt még feláldozni 3 m2-t. Nem lett volna értelme. A döntés a vitorla elmarad, majd csak a katamaránon talán jövőre. A Balatonra idén marad az elektromos hajtás. Szóval most kellene topikot váltani, vagy átkeresztelni: Hajót szeretnék építeni.  De most már mindegy, addig irkálok amig valaki nem mondja, hogy menjek a ............... topikba.

Szóval újra a felépítmény. a szebb felület miatt azt találtuk ki, hogy laminálunk sik lapokat, majd ezeket méretre vágva  rálamináljuk a testre olyan ívben amilyanben ez még lehetséges. Nem ez a profi megoldás, de használják a profik is.

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 65

Ugyanaz, más nézetből

 

 Itt majdnem a teljes háló rész látható, a tervezett méret 2.4m*2.4m a közepén 1.75 m belmagasság a széleken 1.55m. Egy ismerősőm mondta, hogy ez már akkora hogy kummogni is lehet benne.
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 64

Hogy maradt le a kép?

 

Ime:

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 63
Vágás után, és a lezárt rekeszek. A 110 cső a vezetékek, egyéb vackok átvezetésére szolgál 5 ilyen rekesz lett kialakítva a 3 testen.
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.08 0 0 62

Szívesen, ha valakit is érdekel.

Az 52 hsz óta.

 

Először a kudarcokról, volt az is.

Hajlítható rigips, mint sablon. Utálok csiszolni, egyedi építésnél meg nagyon drága a sablon készítés, de hát mindenli szeretne szebb felületet. Olvastam a rigipszről. Kiprobáltuk kicsiben ( pár cm2) szép felület, leválasztható. Megcsináltuk a hálórész oldalsó falának sablonját. Valahogy így nézet ki

 

Jött a laminálás, némi várakozás majd a csalódás. A topcoat felülete használhatatlan minőség. Tehát kézbe a flex és vágás. Azért az anyag nem veszett kárba mert a légmentes rekeszeket ezzel zártuk le.

(Fotók miatt több részletben megy az anyag)

Előzmény: HOOD (61)
HOOD Creative Commons License 2007.03.03 0 0 61

Szia!

Tetszik a terved, remélem folyamatosan beszámolsz az építésről.

Van újabb fényképed?

Én is ilyen kis merűlésű, vontatható hajót szeretnék.

 

Előzmény: Törölt nick (52)
HOOD Creative Commons License 2007.03.03 0 0 60

Helló!

Örülök, hogy újra éledt ez a topik!

Azt a héjat végül nem vettem meg, de 2004-ben vettem egy 15-ös jollét. Régi fa hajó, műanyagozva.

A hajó építés azért még mindig érdekel, még mindig fennáll a lehetőség, hogy belevágok.

Előzmény: sirbedevir (51)
epoxi Creative Commons License 2007.02.12 0 0 59

szia

Alvinplast budaörsi út. NOVIA kft Bp.  nálam is van maradék paplan rov. stb.

Előzmény: pentelee (58)
pentelee Creative Commons License 2007.02.11 0 0 58

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni!

Balatoni horgászcsónakot  szeretnék készíteni és nem tudom hol lehetne az alapanyagokat megvásárolni?Gyanta,gél,edző.üvegpaplan.

Ha valakit tudtok írjátok meg!Köszi!

Üdv Pentelee!

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.09 0 0 57

Most már igen, de délután már nem vették fel a telefont.

 

Kössz.

Előzmény: sirbedevir (56)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!