De sok bajod van! Nekem elég, ha a mérete megegyezik azokkal, amiken éppen gurulok.
Kicsi kereket meg azért se tartanék a kocsiban, mert a defektes kerék nem fér be a pótkerék helyére, és ha hajtott kerék durran el, akkor +1 kerékcsere, hogy a kis kerék ne hajtott kerékre kerüljön.
Arról nem is beszélve, hogy pl. az UAZ-on az összes kerék hajtott.
Nem erról szól a topic. Nem összehasonlítani kell, hogy ki, mit ad ennyiért.
Remélem találunk egyszer olyan felszereltségi listát is, amiben benne lesz, hogy: "Forgatható kormány". :)))
Na most röhögni fox, de asszem a legutóbbi C&SC-ben írta egy amerikai vagy ausztrál fazon, hogy egy régi, bontásra ítélt MIG vadászgép műszerfalára csavarozva látott egy kis táblát, hogy a gépet 'XY Zavod' szerelte össze, alatta egy fax-szám. Gondolt egyet, küldött nekik egy faxot, hogy "You build airplanes, can you build cars for me, he-he-he?". Másnap jött a válasz hogy persze plusz egy meghívó.
Azóta ez a cseh gyár gyártja a manusnak a Cobra replikáit, százasával, jobb minôségben mint az elôzô (angol?) karosszériaüzeme...
VAZ2105: szivargyújtó.
Vajon hányan szivarozhattak akkoriban a SZU-ban?
:-)
Volga: autórádió, -antenna!!!
De a legszebb a garanciális szervízlista utolsó tagja:
Moszkva 123376
Krasznaja Presznya u. 1-7. Tel:250-71-24
A telszám ennyi. Minden ország-, városhívó nélkül. Elképzelem Kovács2 maróst, amint veszettül tárcsázza...
:-)
Ez igen, a múltkor defektem volt a bal elsőmben (ezt itt a fórumon tudtam meg bUddy topictársamtól:-)), baromi szar volt kormányozni, kurvára elhúzott az autó. De a defektes kereket úgyis meg kell csináltatni a gumisnál, tehát defekt után első utam így is úgy is oda visz, akár teljes akár virsli kerekem van. Addig meg kibírom a lassú tempót.
1997 CHRYSLER JEEP GRAND CHEROKEE LIMITED tul. száma 2, 5200 cm3, 175.000 km, 220 LE, vizsga érv. 2003. 07., fekete, full extra, kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban, kiégett motortérrel...:-)
Miért, te milyen pótkereket tartasz? Téli vagy nyári gumisat? Jobb vagy baloldalit? A rajta lévô gumi kopottsága megegyezik a párjáéval?
A teljes méretű pótkerék ma már nem nagyon válik be, mióta a gumik többsége kötött forgásirányú és az autósok többsége cserélgeti a tél-nyári gumikat. Ráadásul nekem átlagosan 2 év alatt elfogy egy garnitúra gumim, de 2 év múlva már nem kapok ugyanolyant, akkor most cseréljem le kétévente a gumit a pótkeréken is? Meg tartsak külön nyári meg téli pótkereket? Vagy szezonváltáskor szereltessem át a pótkerékre az éppen aktuális gumit?
Hi!
Ja, elég sovány...
De azért a ca.2.4M HUF-ért legalább kaphat a pógár egy alsóközép ótót (ha még lecsontozva is)...:O
Ezért a pénzért a konkurrens márkák egy osztállyal "lejjebb" kinálgatnak -ugyancsak- alaptípusokat... kinek mijön be c.fej.
üdv
:opel rulez
tourist
A pótkerék úgyis mindig le van kicsit eresztve, szerintem nem létezik olyan mintaautós, aki szokta fújkálni :) Meg nálam nem is egyezik a többivel, főleg nem tartok külön téli- és nyári pótkereket, úgyhogy azzal is csak lassan.
Bár már több, mint két éve, hogy defektem volt, úgyhogy amúgy is sz***k bele :)
A 100%-os pótkerék viszont annyiban jobb, hogy azzal lehet normális tempót diktálni (hazáig vagy a gumisig). A virslin viszont 60 vagy 80km/h-s limit szokott lenni.
Drága jó 14 éves Ladánk ajtózsebében (figyelem: extra!:-)) ott figyel a 88-as Merkur katalógus. Egyszer mentünk valahova haverokkal vidékre, az egyik elkezdte olvasgatni a Trabanttól indulva. Azt hittem nekimegyek valaminek, úgy röhögtem vezetés közben.:-)
Trabant 601: üzemanyagzsintmérő, tanksapka zárt térben...
Polski 126: tolatólámpa, elakadásjelző vészvillogó
Wartburg: első ülések fejtámlával automata biztonsági övvel...
A kormányzáras gyújtáskapcsolót majdnem kihagytam.:-)
Vehetsz teljes méretű pótkereket, meg kérhetsz szükségpótkereket, azt a virslit ami csak a gumisig használható...
Szerintem azért írják oda hogy helytakarékos, mert amikor a hifit rendeled, akkor oda meg az van írva, hogy "a csomagtér padlójába integrált mélyhangszóró, helytakarékos pótkerékkel rendelhetô"
Amúgy meg van már egy csomó kocsi amihez nem is kapsz pótkereket, mert "runflat" gumikkal vagy defektjavító készlettel szállítják.
A teljes méretű, gyári gumikkal szerelt pótkerék szerintem nem igazán jó. Ha eccer mondjuk kidurran a bal elsô, akkor oda felrakod akötött forgásirányú gumikkal, majd 2 hónap múlva a jobb elsô száll el és akkor oda teszed fel. Az egyik esetben biztosan nem lesz jó a gumi forgásiránya. A második esetben a megfordított forgásirány miatt számíthatsz rá hogy a pótgumi is elszáll.
A "rakodóhely a csomagtérben" az két kis zárható dobozt takar a kerékívek mögötti helyen. Az S80-ban pl. oda kerül 1 DVD meg 2 CD tár (DVD, navigáció, hifi)...
A "ragasztott szélvédô" talán a Volvonál egyedül jogos, lévén az ô találmányuk :-)
NEM azt takarja, hogy a szélvédôt a helyére ragasztva s nem kédergumival rögzítik, hanem hogy a két réteg között a szilánkos törést gátló fólia van. Magyarul reped, szilánkosodik, de nem esk az öledbe.
A "ragasztott BIZTONSÁGI üveg" pedig olyan oldalablakokat takar, amelyeket nem lehet betörni, csak 30 kilós samuval vagy shotgunnal...
Mondjuk a képviselet elmagyarázhatná, hogy mik is ezek, mert így tényleg nevetségesnek hangzanak...
"de nézzük mi van az átlagos magyarországon forgalmazott "luxusautókban"?? elektromos ablakemelő, hátsóablakfűtés, meg max egy gagyi rádió.. "
Ez hülyeség Mojz, te is tudod! Azért a legtöbb közép kategóriásban azokon kívül amit felsoroltál már van:
- ABS
- klíma
- szervo fék + kormány
- kp zár
- állítható magasságú vezetőülés + kormány