Szerintem ők is úgy gondolják, hogy ha már kiadtok/kiadnak ennyi pénzt, akkor minél kevésbé legyen kompromisszumos megoldás. Annak semmi értelme ugyanis, hogy fél év múlva már húzd a szádat, hogy "bezzeg ha akkor kétszázezerrel többet költünk rá..."
Nem ettől dől össze világ, de hogy végül ne élvezd a választásodat, annak semi értelme. AZ már tényleg kidobott pénz lenne. Szvsz...
(Amúgy én is voltam már ilyen helyzetben, és e szerint döntöttünk. Nem bántuk meg a plusz kiadott pénzt.)
Vezetted már amúgy az 1.6-os Xsarát? És az 1.3-as Yarist?
Lehet, hogy mutogatni kéne olyan ritka példány vagyok, de nálam az, hogy kapok egy kocsit, az nem azt jelenti, hogy a lehető legdrágábbal húzzam le őket. nem érezném tisztességesnek velük szemben. Ők egy életen át güriztek, én meg csak belerakom a seggem... szóval ezért is nehéz ügy... lehet, hogy egy 2 éves Bravo lesz belőle? :-))
"Én már 80%-ban hajlok az 1.4-es Xsara felé, de most a szülők méltatlankodnak: nem szimpi nekik a 8V. Az 1.6-os 16V-s viszont többet fogyaszt + több az adója + drágább is. "
Nem értem, hogy mi aggaszt. Ha jól veszem ki a szavaidból, ígyis-úgyis ajándékba kapod a járgányt. Nehogymár Te beszéld le a szüleidet a drágábbik változatról?! :))
Tényleg nem sok minden történt! Hívott a pasi a Citroentől szín-ügyben, egyelőre csak ezüst Xsara van. Én már 80%-ban hajlok az 1.4-es Xsara felé, de most a szülők méltatlankodnak: nem szimpi nekik a 8V. Az 1.6-os 16V-s viszont többet fogyaszt + több az adója + drágább is.
Mi lesz ennek a vége?
OFF: sikerült a nyelvvizsgám, lehet gratulálni! :-))
Én szeretek tipikus nő lenni :-)) ami nem egyenlő a szőke nő kategóriával... Nektek az autók a mániátok, nekünk más. Ez van!
Én azt várom el egy autótól, hogy megbízható legyen (na most biztos lecsapnak erre a Citroen utálók, meg a Yaris + a németautó-fanok), kényelmes, és ne hagyjon szarban előzésnél. Nekem CSAK erre kell az erősebb motor. Nem szeretek gyorsan vezetni, félek is a barom sofőröktől, a hirtelen kiugró állatoktól. Szóval nekem csak a szám húzódik el az ilyen szövegektől ("A sógorom 1.6 8v 75lovas Octavia-jával sorra aláztuk a 1.416V, 1.616V Astra-kat, Megan-okat, Brava-kat. Ahol ők még előzni sem próbáltak ott mi már lazán végigelőztük a sor-t."), már ne is haragudj. Pont az ilyen alakok miatt van az a rengeteg baleset, amelyen mindíg a vétlen hal meg!!!
Bocs, ha sértő volt, de mindíg fölhúznak az ilyen öntelt, "mutassukmegmilyenfaszacsávókvagyunk" szöveggel.
Jaja. Mindenki ezt magyarázza be sajátmagának, ha nincs pénze normális autóra. Volt ilyen Octaviank, de ellentétben az 1.4-es Xsaraval ez tényleg egy alulmotorizált, használhatatlan szar volt. (ráadásul nem csak benzinből fogyasztott sokat, hanem még olajból is) Szerencsére ellopták még az első évben.
"A sógorom 1.6 8v 75lovas Octavia-jával sorra aláztuk a 1.416V, 1.616V Astra-kat, Megan-okat, Brava-kat."
:))))) Legfeljebb akkor, ha a többiek nem tudják, hogy az Octavias éppen alázni szeretne. Min. 4 hosszt vágok az Octaviara 200 méteren. ;)
Látom, nem sok minden változott itt szombat óta.
Engem érdekelne, hogy állsz most a kérdéshez, tudok-e, tudunk-e segíteni valamiben, vagy már rég leelőlegeztél egy harmadik tipust? :-)
"
Fiesta, Polo, Corsa, tehát a német autók kizárva. Kívülről marha designosak, de belül az a német konzervatív vonulat... én fiatal vagyok, ráadásul nő, nekem szép, kerek, puha kell :-))
"
Tipikus hozzáállás a gyengébbik nem részéről... :-))
Volt egy-két ilyen barátnőm...
Aztán feleségül vettem valakit, akinek a Mazda Xedos, a Volvo S60, Opel Omega és a Skoda Octavia a kedvenc autója. Egyik sem a pici-kerek-puha kategória.
Nincs is vitánk ezen a téren, pedig mindketten fiatalok vagyunk. :-)
De ha már ilyesmi számít neked, akkor hallgasd meg a CorsaC index hangját. Még én is meghatódtam tőle amikor megvettük...anyira aranyos...
Ugrattak is a haverok, hogy szexi a kocsi.. :-))
"80 LE-s Bravával járok, hát, az is csiga"
Erre egyszer hallottam egy jó mondást, talán éppen itt az index-en: Nincsen gyenge autó, csak rossz vezető...
A sógorom 1.6 8v 75lovas Octavia-jával sorra aláztuk a 1.416V, 1.616V Astra-kat, Megan-okat, Brava-kat. Ahol ők még előzni sem próbáltak ott mi már lazán végigelőztük a sor-t. De ehhez Trabanton, vagy hasonló izomgépen kell megtanulni vezetni, - hogy becsülni tudjál minden egyes Newtonmeter-t az autódban -, és kell egy pár 100,000km-es gyakorlat...
"Az 1.25 az egyetlen értelmes Ford motor abból a korból"
Pedig volt a Scorpioban egy 2.3 DOHC, a Pumában egy 1.7 VTC, aztán a Pumában/Fiestában egy 1.6 ZetecSE, stb.
Jó motorok azok is.
A mostani Duratec-ek és Duratorq-ok meg mégjobbak.
"Ugye ezt a harapós féket gyorsan kivonod?
Mert az MK3-hoz képest lehet hogy az, de amúgy igen gyengusz egy fék az is."
Akkor lehet, hogy más a viszonyítási bázisunk, de nem vonom vissza. Akkorse. :-)
"1,4 ZetecSE már minden szempontból maximum átlagos"
Szerintem sokan szeretnének (tek volna) ilyen átlagos motort csinálni 96-ban. Még most sem rossz, viszont kár, hogy a Focusban csak 75 paripa tartozik a ménesbe.
Ugye ezt a harapós féket gyorsan kivonod?
Mert az MK3-hoz képest lehet hogy az, de amúgy igen gyengusz egy fék az is.
Az 1.25 az egyetlen értelmes Ford motor abból a korból, az 1,4 ZetecSE már minden szempontból maximum átlagos.
2, Épp azt mondom, hogy nem fog lerepülni. A Focusom sport futóműve puhább, mint az Astrám normál futóműve. Az igényes felépítése miatt viszont jóval nagyobb kanyarsebességre képes. A Ghia meg kifejezetten puha, sok embernek túl puha. Ez a nyűves Ford tudod gyárt ilyet is olyat is. A Ghia amellett, hogy puha azért még rendes kanyarsebességekre képes.
Ne tegyél mellé egy 306-ost, kellemetlen lesz.:)))
4, Nem maradtál te egy kicsit le esetleg? Az európai Ford is gyárt jó motyit. Egy kettőn még egy érdekes felirat is található, pedig teljesen széria autók.
VTEC<>iVTEC Ez már nem egy annyira felhúzott motor. A Honda mérnökei is rájöttek már arra, hogy nem csak a lámpától lámpáig gyorsuló fiatalok vennék meg az autóikat.:)
Én azt szeretem, ha a benzinesnek is ott jön meg. Ezért is szeretem az autómat és ezért tartom jó motornak a ZETEC motort. Nem kell pörgetni.
A dieselet még nem vezettem így nem is mondanék róla véleményt, de akivel beszéltem nem tartja nyomtékszegénynek persze ez semmit sem jelent. (a VW TDI motorjai nekem sem a kedvenceim, nocsak valamiben egyetértünk? a fenébe:))))
Nekem ezzel az egésszel csak annyi volt a célom, hogy ne az előitéletek döntsenek. A sok segítőkész ember könnyen rámondja egy ország autóira, hogy pattogós, megbízhatatlan stb. és már ezek a jelzők nem igazak. Típus függő az egész.
Na ennyi elég az OFF-olásból. Elnézést a topic nyitótól.
Ez a gyorsulás egy érdekes dolog. Az én 2.0 Focusomban a gyorsulás érzet például gyengébb, mint az 1.6-os Astrámban. Érdekes módon amikor viszont együtt gyorsulok egy ilyennel akkor természetesen nagyon elkenem. A motor nyomatékleadásától nagyon függ a gyorsulás érzet. A Ford "ócska" ZETEC motorja viszont már az alapjárattól húz és ezért bár jobban gyorsul az autó nem érződik benne annyira.
Astra16V:
Ezek a 8 szelepesek sokkal kevesebbet esznek szerintem. A régi Astrám legalább úgy gyorsul mint az új 16V-k, de több lityivel kevesebbet eszik. Igaz cserében nem tudja az új környezetvédelmi szabványokat. Nem rég újra szerelik ezt a motyit a G Astraba és az már tudja a szabványt tartani, de cserében mint a lajhár.
Az 1 literes Yaris 3 emberrel már tényleg nem gyorsulási bajnok. Ez sajna tény. De nem is szabad összevetni egy 1,4-es motorral. Az 1,3-ast már inkább. Az 86 LE-ős. De már árulják a Yarist 1,4-es D-4D diesel motorral ami ugyanúgy 75LE-ős mint a PSA 1,4-es benzinese. Csak 4 liter alatt fogyaszt átlagban. Emellett apszolút nem zajos. Egy baja van csak, hogy kicsit drága. Én a helyedben ezért az 1,4-es Xsarat választanám.
Hát akármilyen kocsival mész ha nemtudsz vezetni akkor tök mind1:)Mindenesetre sok embernek okoztam már nem kis meglepetést pl piroslámpás gyorsulásnál amikor Yarisommal lenyomtam.(természetessen nem 100 paci fölötti kocsikra gondolok)Én 1 éve hajtom Yarist nem csak városba és nem kimélem ezt nem tagadom. Nem egy huzosabb elözésbe belementem de ha kiismered a kocsit akkor már tudod mit szabad, mit nem és ha gond van mit tegyél hogy épségbe gyere ki belölle.De akármilyen kocsit is veszel az uj kocsi az csak uj kocsi marad.Remélem érted mire gondolok.
Hozzátenném, hogy a változó vezérlés miatti egyenletes nyomatékgörbe miatt se érzi az ember, hogy "húdegyorsul" a kocsi, mivel egyszerűen mindenhol húz, és ezért nincs olyan "hátbavág"-érzés...
Másrészt a gyorsulásérzet is csalóka. Ha beülnél az MR2-m be és nyomnánk modjunk egy 8,5sec/100-at, nem lenél elájulva. Valani olyat mondanál, hogy jól megy de nem nagy durranás. Ha mellém állnál a lámpánál a Brávával, akkor meg 100m-en 10m-t kapnál.
A Yaris halk és nincs gyorsulás érzet.
Hááát, nem tudom! 3-an ültünk benne, nem kíméltem a motort, jól kihúzattam, de alig-alig akart gyorsulni! Most egy 80 LE-s Bravával járok, hát, az is csiga... Nem akarok 8nem is szeretek) száguldozni, de basszus ne haljak már meg előzésnél!
"Egy szóval sem mondta senki, hogy az 1.4-es PSA lassabb lenne a társainál. Csakhogy ez a moci nem egy Xsara-ba való."
A fene se tudja. Nekünk van egy Xsara-nk ilyen motorral és azt kell, hogy mondjam, hogy nem olyan szar mint gondolnátok. 2 éve elrongyoltam vele +3 emberrel és csomagokkal Prágáig, meg vissza. Végig üveghangon küldtem 5.-ben (aki ismer engem, az tudja, hogy ez mit jelent:))) ) , bőven 10 liter alatt volt a fogyi (nem értettem a világot, az astrám csak 20kmh-val lett volna gyorsabb, de kétszerennyit evett volna) olajfogyasztásról pedig szó sem volt (azóta sem). Ami roppant bosszantó volt, az egyrészt a hangja (140 fölött már nem nagyon lehet beszélgetni a moci miatt), másrészt a futómű és a gyári felni/gumi kombináció (egyszerűen életveszély).
Magamnak soha nem vennék ilyen autót (gyorsulás, kanyarvétel, fékek, belső kialakítás), de aki csak közlekedni szeretne, annak ideális.