Hú, tényleg! Mivel nagyon ritkán járok arrafelé (Kelenföld, Nagytétény, stb.), ahol ezek járnak, teljesen kiment a fejemből, hogy ilyen típusok is léteznek! Régebben utaztam egy ilyen 114-esen, és tényleg nagyon kényelmetlen! Ráadásul a belső tere is nagyon szarul van kialakítva! Ezeknek a járatoknak elég nagy lehet a forgalmuk, legalábbis amikor én utaztam vele, olyan tömegnyomor volt, hogy egy tűt nem lehetett volna elejteni! Ezekre a vonalakra ilyen típusú buszok? Hát aki ezt kitalálta, "gratulálok" neki!
Az egy buszmárka. Nem Ikarus, Volvo, Mercedes, stb., hanem M.A.N. Ilyen buszok járnak Budapesten a 14, 114, 13, 13A, Tétény-busz, stb. vonalakon. Ha akarsz olyanokat élőben látni, akkor nézz körül azokon a vonalakon. A Camponánál biztos, hogy fogsz látni, illetve még a Kosztolányin is. Képet nem tudok róla betenni, mert nincs róla, és másnak a képét nem akarom "ellopni". De ha mégis akarsz látni olyan buszokat, akkor látogass el a www.freeweb.hu/busz oldalra, és válaszd ki ott a típusok közül az M.A.N.-t. Egyébként ez egy német márka, de hozzánk egy-két busz kivételével mind a törökországi összeszerelő-üzemből érkeztek.
Szerintem az új Volvo buszok százszor kényelmetlenebbek, mint a 435-ösök. A Volvo buszok kényelmetlensége túltesz minden eddigi busztípusén, ami a BKV-nál forgalomban van.
A Volvoval már csak az M.A.N.-ben található ülések vetekedhetnek. Én 13-assal utaztam negyed órát, és a végén már fel kellett álnom, olyan rosszak az ülések.
Az a példány amin odafelé utaztam, bizony igencsak romosnak látszott belülről és hát...
Nem minden busz nagyon szép, vannak kivételek is. Lehet, hogy Te épp egy kivétellel utaztál. Egyszeri élmény után nem ajánlatos általánosítani.
lehet, hogy egy 40-50 kilós emberkének kényelmesek ezek az ülések, de nekem bizony a másik 1000x kényelmesebb.
Én 75 kilós vagyok, és számomra kényelmesek az ülések. Nem tudom, hogy akkor mit mondanál a Volvokban meg az M.A.N.-ekben található ülésekre. Ha az Ikarus 400-as sorozatban lévő ülések kényelmetlenek, akkor azok meg ultraszar, kényelmetlenebbnél is kényelmetlenebb ülések.
Én inkább úgy fogalmaztam volna, hogy alacsonyabb a padlója, mint a 200-as sorozatnak. Mert ez igaz is, és avval egyet is értek, hogy ez egy segítésg a nehezen mozgó embereknek, mert nem kell olyan nagyokat lépniük. Ha alacsony padlós lenne, akkor nem kéne lépcsőzni, amikor beszállunk a buszba. A belmagasságában igazad van, az nekem egy picit kicsi, de szerintem kényelmesen el lehet benne férni.
Egyébként meg amilyen stílusban előadtad mindezt... fogadni mernék, hogy BKV-s vagy - mondjuk ellenőr. :-D
Szerintem az új Volvo buszok százszor kényelmetlenebbek, mint a 435-ösök. A Volvo buszok kényelmetlensége túltesz minden eddigi busztípusén, ami a BKV-nál forgalomban van.
Az a példány amin odafelé utaztam, bizony igencsak romosnak látszott belülről és hát... lehet, hogy egy 40-50 kilós emberkének kényelmesek ezek az ülések, de nekem bizony a másik 1000x kényelmesebb.
Kollégám meg épp ma panaszolta, hogy azóta is emlegetik a felmenőit annak aki iderakta ezeket a szörnyeket, mert a régiek legalább viszonylag csendesek voltak, ezek meg... mintha egy T34-es menne ki a megállóból.
(mondjuk ezügyben nem tudok mit mondani, de ő ott lakik az egyik megállónál, úgyhogy kénytelen vagyok hinni neki)
"alacsony padló" - a 280-ashoz képest relative alacsony - vagy csak a teteje van túl közel. Anno emlékeim szerint azzal reklámozták őket, hogy ezzel is könnyítik a nehezen mozgó emberek életét. (még akkor amikor a 7-esre kerültek újonnan - már akkoris kissé röhejesnek éreztem, mert első alkalommal a hátsó ajtónál szálltam fel)
Egyébként meg amilyen stílusban előadtad mindezt... fogadni mernék, hogy BKV-s vagy - mondjuk ellenőr. :-D
Rég jártam Csepelen: tegnap megdöbbenve tapasztaltam, hogy a régi, de viszonylag kényelmes Ikaruszokat lecserélték a 7-es járat által levedlett rettenetesen kényelmetlen roncsokra... :-(
A 7-es járat által levedlett rettenetes kényelmetlen buszokat IKARUS 435-ösnek hívják. Egyébként szeptember 1-je óta a 48-asok, október 1-je óta pedig a 159-esen járnak a 435-ösök, amelyek szerintem nagyon is jó buszok. Attól, hogy még a 7-es buszon jártak lehetnek jók is. Sőt még amielőtt idehozták őket még ki is lettek pofásítva, (új üléshuzat, a firkákak lemosták, kis felújítás) amely nagyon dícséri a BKV Rt.-t. Az, hogy kényelmetlen nem mondanám, főleg a 280-asokkal összehasonlítva. Az ülések kényelmesek, tágas a belső tere, egyedül az a baj, hogy kicsi a belmagassága (de ez egy egyéni szociális probléma, hogy magas vagyok), és még a megállókat is kiírja, szóval szerintem nagyon praktikus, jó, csendes, hosszú élettartalmú, szép busz ez a 435-ös. A 280-asokkal szemben nagyon jók ezek a buszok, hiszen ezek a 280-asoknak már a fele a roncstelepre kívánkozik..
egyetlen pozitívum: az alacsony padló)
Ha ismernéd ezeket a buszokat, és nem csak úgy leugatnád, hogy szar, akkor tudnád, hogy ezek az Ikarus 435-ösök nem alacsonypadlósak, hanem két lépcsőn keresztül lehet bejutni az utastérbe. Ezen csak az mutatkozik, hogy nem utazol rajta, csak leugatod a buszt. Az alacsonypadlósak az 59/59A vonalán járnak.
Rég jártam Csepelen: tegnap megdöbbenve tapasztaltam, hogy a régi, de viszonylag kényelmes Ikaruszokat lecserélték a 7-es járat által levedlett rettenetesen kényelmetlen roncsokra... :-(
ő gyújtotta föl őket? vagy a műszaki hibáról tehet? (amit a vizsgálat szerint tudtommal tervezési hiba okozott és a buszok jó részét már atalakitották)
Természetesen nem ő gyújtotta fel őket. Csak szerintem úgy kéne egy sorozatot megrendelni, hogy megrendelnek előtte mittudomén 2 vagy 3 darabot és azt tesztelik, alaposan átnézik a műszaki adottságait meg minden egyebet. És ezek közé tartozna az esetleges kiégések, meghibásodások is. Erről sem Aba Botond tehet, de gondolom, hogy az ő jóváhagyásával vették meg sorozatban őket.
1)ez "rossz"?
2)erről nem ő döntött. maximum egy láncszem volt a gépezetben.
Gratulálok magamnak, hiszen most ellent fogok mondani a saját állításomnak. :-)))
Végülis nem lehetett tudni a villamos meghibásodásáról, hiszen Hollandiában is csak nemrég derült ki a hiba. Szóval jót akartak megrendelni, csak közbejött a dolog. És még nyertek is vele, mert így tudtak venni Volvo buszokat.
A járatritkításokról meg csak annyit, hogy azért kellett írnom, mert sajnos az én lakókörzetemben hajtották végre.
ő gyújtotta föl őket? vagy a műszaki hibáról tehet? (amit a vizsgálat szerint tudtommal tervezési hiba okozott és a buszok jó részét már atalakitották)
"Siemens Combino villamosok megrendelése"
1)ez "rossz"?
2)erről nem ő döntött. maximum egy láncszem volt a gépezetben.
"rengeteg járatritkítás"
az utóbbi időben nem volt rengeteg járatrikitás. sőt, az egész országot érintő 94-96-os megszorítások óta inkább csak új vonalak lettek, meg egy-két összevonás. akkor volt megszűntetés, üzemidő-rövidités, meg egy csomó más nyalánkság, ezt elismerem.
de még egyszer: a bkv se húzhatta ki magát a megszoritások alól, másrészt pedig azokkal értek egyet (vannak egy páran), akik úgy látják, hogy a bkv egyáltalában azért működik ma, mert ő a főnök.
amúgy engem senki nem bízott meg, hoyg kardoskodjak mellette, de csak a demagógiáért nem rajongok:))
ja és nem kell egyetérteni persze. tudom hogy le is leszek hordva szépen:))
Jutalmat kap a társaság vezetője a BKV menetdíjbevétele után is, amelynek minden 25 millió forintja prémiuma öt százalékát teszi ki.
Mint a fenti részből kiderül a BKV vezér ezért is jutalmat kap, nem visszaforgatják, nem Ő kap belőle, akkor nem értem miért gondolkozol egyáltalán azon, hogy legyen a BKV -nak jobb, ha a vezér mindent lenyúl, de sír a szája, hogy milyen rosszul megy a BKV-nak
+, ban erre csak azt reagálom, hogy ismét lerobbant ma a 71-es 4 szomszéd gyereket én vittem be a sulijukba mikor a megállóból integettek. Előtte 10.03 robbant le egy busz a többiről nem tudok, mivel kocsival járok és most is emelni akarják a tarifákat.
Ebben az esetben lehetne a busz elején (mint Miskolcon) egy nyíl, ami akkor világít, ha sokan vannak a buszon, és esetleg hátrébb van hely, és hogy fel lehessen szállni minden ajtón. Vagy esetleg a buszvezető mérlegelhetné utasszámtól függően, hogy kinyitja-e minden ajtót, vagy csak az első ajtónál ellenőrzi. Ez szerintem ha nem nagy bevétel növekedést, hanem egy picit azért jelentene.
A 71- ről tudok véleményt mondani, mivel mikor nagy ritkán ha nem kocsival megyek a 71-est kell igénybe vennem, csúcs időben tele van. Elképzelem, ha mindenki az első ajtón szállna fel, milyen hosszú lenne a menetideje. Pár napig a szerelőnél volt a kocsi, ezért utaztam a BKV-val.
Múlthéten csütörtökön du a 71 megadta magát és mindenkit leszállítotak várhaták a következő járatot igy is tele volt. A 71 csúcsidőben 15 percenként jár, csúcsidőn kivűl 20 perc hétvégén még rosszabb a helyzett 1/2 óra a követési idő, ha nem robban le valamelyik.
Pont rajta voltam a csütörtöki lerobbant buszon, szerencsére jött a szomszéd kocsival és felvett.
Egyes járatokon be lehetne vezetni az elsőajtózást. Olyan járatokon, amelyen viszonylag kevesen vannak, és ritkán jár. Tudom, hogy nem annyira, de ez bevételnövekedést jelentene. Szerintem ilyen járatok:
Én elismerem Aba botond munkáját, mert tényleg sok dolgot csinált, amiért jár a prémium, de rengeteg olyan dolog volt, amiért nem járna a prémium. Megpróbálom összeszedni azokat a dolgokat, amelyek jók, illetve azokat a dolgokat, amely rosszak voltak Aba Botond vezetése alatt. (hiányosság esetén kérlek titeket, hogy seígtsetek.
Jó dolgok:
- korszerű alacsonypadlós VOLVO buszok vétele és ezzel sok 435-ös áttétele Dél-pestre.
- rengeteg korszerű alacsonypadlós Ikarus 412-es autóbusz beszerzése
-2-es metró viszonylag rövid időn belüli felújítása
- valamelyest az utastájékoztatás fejlesztése
Rossz dolgok:
- az Ikarus 400-as sorozat sorozatos kiégése
- Siemens Combino villamosok megrendelése
- rengeteg járatritkítás
Ezért 20 millió forint?????
Az azért nem semmi. Én is ilyen főnök akarok lenni.
A lapunk úgy tudja, Aba Botond tavaly elvégzendő prémiumfeladatai között szerepelt az üzleti tervben meghatározott pénzügyi hiány szinten tartása. Jutalmat kap a társaság vezetője a BKV menetdíjbevétele után is, amelynek minden 25 millió forintja prémiuma öt százalékát teszi ki.
A BKV vezérigazgatójának tavalyi jutalmáról hasonló körülmények között döntöttek a városatyák. Az akkori, ugyancsak körülbelül húszmillió forintos prémiumot olyan feladatokért kapta, mint a hannoveri villamosok szervizelése.
Állítólag, ezért kapja a lóvét, de hogy a fizetést miért az rejtély. Mondjuk lehet, hogy a fizetése csak azért jár, hogy bemegy a munkahelyére.
Mintegy húszmillió forint prémiumot szavazott meg a főváros Aba Botondnak, a BKV vezérigazgatójának. A nehéz anyagi helyzetben lévő cég adósságai ez év végére elérhetik a 46 milliárd forintot. Ellenzéki képviselők szerint városházi gyakorlat, hogy a cégvezetők prémiumfeladatai között olyan teendők szerepelnek, amelyek egyébként a vezetők munkaköri kötelezettségei volnának.
A tegnapi zárt ülésén a városháza tulajdonosi bizottsága több mint húszmillió forintot szavazott meg prémiumként Aba Botondnak, a BKV vezérigazgatójának - tudta meg a Népszabadság.
A BKV-vezér számára előírt, és a testület szerint sikeresen teljesített prémiumfeladatok között szerepelt a 2-es metró felújításának előkészítése és levezénylése. A bizottsági tagok - a Népszabadság megkeresésére - sem a prémium összegéről, sem a jutalmazás szempontjairól nem nyilatkoztak a zárt ülésre hivatkozva.
A lapunk úgy tudja, Aba Botond tavaly elvégzendő prémiumfeladatai között szerepelt az üzleti tervben meghatározott pénzügyi hiány szinten tartása. Jutalmat kap a társaság vezetője a BKV menetdíjbevétele után is, amelynek minden 25 millió forintja prémiuma öt százalékát teszi ki.
A BKV vezérigazgatójának tavalyi jutalmáról hasonló körülmények között döntöttek a városatyák. Az akkori, ugyancsak körülbelül húszmillió forintos prémiumot olyan feladatokért kapta, mint a hannoveri villamosok szervizelése.
Mire is?
Fővárosi ellenzéki képviselők többször is sérelmezték azt a városházi gyakorlatot, hogy a cégvezetők prémiumfeladatai között olyan teendők szerepelnek, amelyek egyébként a vezetők munkaköri kötelezettségei volnának.
A cég adósságai ez év végére elérhetik a 46 milliárd forintot. A BKV nem tervezett kiadásait növeli az a százmillió forint is, amelyet a sorozatos busztüzek miatti - Demszky Gábor főpolgármester által egy hete elrendelt - napi járműszemlére kell költeni.