Engem nem zavart a karaktere és a játéka. Pont ezt a buta maffiózót kellett adnia, aki nyomába sem érhet Zsoltnak, ezt pedig hozta. Tény, hogy lehetett volna jobban, de mindig mindent lehet kicsit jobban csinálni. A szereposztáson lehet, hogy én is változtattam volna. Benne van a fejemben egy álomcsapat.:)
Dehogy kövezlek! Mindig azt szoktam mondani, ha valakinek tetszik, ami nekem nem annyira, hogy legalább neki jó, és akkor már volt értelme megcsinálni a filmet.
Ebben pont az elszalasztott lehetőségek bosszantottak. Úgy látszik, a készítők is megrészegültek a sok árnyalattól, és képtelenek voltak kegyetlenül, de a sztori érdekében, kihúzni pár mozzanatot.
A szereposztás egy része viszont megbocsájthatatlan! A Társulat tagjai, ugye, amatőrök, na de Kolovratnik Krisztián? Ha létezik Magyarországon ilyen kategória, ő kifejezetten filmszínész, itt meg olyan gyenge volt, mintha a buta maffiózó karakter bumfordi paródiáját kellett volna eljátszania. Pedig dehogy! "Magánéleti" síkon László Zsolt ellenfele, sőt bűnözői karakterben is az. De LZS elegáns, szuperintelligens, de megszállott alakjához képest csak elnagyolt és klisés.
LZs nem először szerzett nekünk azzal örömet, hogy emleget minket a sajtóban.
2003. 01. 27-én imígyen örömködtem az indexes Bridget Jones naplója topicban:
* Pedig most milyen büszke topicgazdi vagyok LZs-nél, a nyilatkozata miatt!!! :O) "Mit érezne, ha ország-világ önről beszélne? LZs: Nem tudnék mit kezdeni vele. Mikor megtudtam, hogy az indexen fanklubom van, elhívtam a tagokat egy találkozóra. Feszengtem, hogy mit fogok kezdeni vadidegen emberekkel, de ők lelkesen, tök jó kérdésekkel jöttek. Megejtő, hogy pont velem történik ilyen." YESYESYES!!!
Végre sikerült megnéznem a harmadik részt is, és most nyugodtan kövezzetek meg :), de nekem nagyon tetszett. Izgalmasnak tartottam, a csavarok sem voltak rosszak. Még Jordán Tamás jelente sem volt olyan furcsa. Az a szál akár még a későbbiekben előkerülhet. Mintha a Vatikán végig tudott volna Géniuszról. Egyetlen idegesítő dolog volt benne, méghozzá, amikor Tenki Réka a sírást próbálta volna eljátszani, na az csöppet sem győzött meg, inkább zavart. De alapjában véve nekem nem volt gondom a szereplőkkel, a szöveggel. Zsoltot sajnáltam, már-már kezdtem azt hinni, hogy valami szép happy end lesz, hogy találkozik az apjával és akkor szépen jó útra tér vagy valami és látjuk majd a folytatásban is /ha lesz/. De persze az már egy másik műfaj lett volna.:)
Teljesen egyetértek a leírtakkal. Annyival kiegészíteném, hogy a film és a Társulat nevű képződmény közti összekötő kapocs nem is inkább Alföldi lehet, hanem valószínűleg a producer, Rosta Mária. Nem mintha számítana, mert ettől még ugyanúgy értékelhetetlen a sorozat emiatt az összetákolt befejező rész miatt. Az öt ponttal nagyon nagylelkű voltál!
Navarre-nak pedig innen üzenem hogy ha nem nézni meg, semmiről sem fog lemaradni.
Egyáltalán nem zavart, hogy az m1 egy misztikus thrillersorozattal igyekszik hirdetni a pécsi kulturális főváros programját, ill. magát Pécset is. Ahogy az sem, hogy deklaráltan a Da Vinci kód ihlette a történetet. Sőt, tetszett, hogy elég okosak voltak ezt már jó előre tisztázni. Ahogy a sorozat promóciója is végre profi volt. Aztán jöttek a bajok.
Két nappal a premier előtt alaposan összezavarták a nézőket a kezdés időpontjával kapcsolatban. Elhangzott, hogy szerda helyett kedden lesz az első rész, aztán mégis szerdán kezdődött. Amatőr dolog.
Sajnos a sorozat egészét nézve nem nyerte el a tetszésemet. Elsősorban azért, mert a forgatókönyv rossz, és amit még az alkotók, a briliáns Tűzvonalban stábja egyébként, meg tudtak menteni, a vágóasztalon lett érthetetlen kuszasággá kaszabolva.
A bűnügyi filmek stílusbeli alapvetése a pontosság. Ahhoz, hogy a néző értse magát a bűncselekményt és a bűnösök felkutatását, szigorú ragaszkodni kell az események alapos bemutatására. Talán, ha a rendező megnézett volna legalább egy Poirot-filmet, tudná, mennyire elengedhetetlen egyértelműnek lenni az alaphelyzet tisztázásakor. Az első rész nem volt más, mint ide-oda csapkodás, nem lehet érteni, ki mit akar, és sajnos később sem derül ki. Megszámlálhatatlanul sok szereplőt vonultattak föl, akikről semmi sem derült ki igazán, pár klisével próbálták őket jellemezni, de a szerencsétlenül sikerült vágás ezt lehetetlenné tette.
A második részben magához tért a film, már-már tetszett is, mert a hullámok csitulni látszottak, lassan kibontakozott a fősodor, mely kellően izgalmasnak tűnt. De aztán a harmadik résszel minden előzőekben elért eredmény fuccsba ment. A Géniusz végignézése után értetlenül ültem, nem értettem, mire volt ez a nagy felhajtás. A filmben és az életben egyaránt.
A sorozat nagy gyengesége a karakterekben és játszóikban is rejlik. Egyszerűen túl sokan vannak, és néhány kivételtől eltekintve, kifejezetten rosszak. Stohl Andrást szívesen nézem, amikor színészi feladatot lát el, de ez most nem jött neki össze. De nem ő tehet róla, a karaktere egész egyszerűen felesleges. Sajnáltam látni azt a vért izzadós törekvést, hogy Brunner rendőr még nyomokban sem hasonlítson a Tűzvonalban Bordás őrnagyára. A drogosztagos alkimista-kutató apja meggyilkolását jön kinyomozni, de legtöbbször csak füvezni meg lövöldözni látjuk. Sajnos semmi eredeti nincs abban, ha egy drog elleni rendőr maga is drogos. Elég lett volna apja karakterének több teret adni - amúgy is öröm Blaskó Péter elegáns alakítását nézni - és nem az első percben lelövetni a tudóst. Arról nem is szólva, hogy az okkultszakértő nem csupán a sötét oldalra nézve veszélyes, hanem a pécsi alkimisták titkát is ismerhette, talán pont azért, mert az érdekes módon belekevert rózsakeresztesek képviselője. De ehelyett csak lelövik, és ennek semmi más értelme nincs, mint a folyton keménykedő drogrendőrt Pécsre hívni.
Ez az erőltetettség egyébként alapmotívum a szereplők kitalálásában. Alföldi Róbert - spoiler! - aki maga a Géniusz, például kénytelen volt egyszerre titka elszánt védelmezőjének, szerelmes férfinak és cinikus, sokat látott "időutazónak" is lenni. Egy minisorozatban nem kell ennyi tuladonsággal megterhelni egy szereplőt, vagy legalábbis nem így. Sajnos a ma már nagyon ritkán játszó Alföldi kiesett a gyakorlatból, alakítása inkább volt idegesítő, mint feszültségteremtő. Partnere, Tenki Réka a történésekre eltúlzottan reagál, az öröme és a bánata is színpadias. Nehezen hiszi el az ember róla, hogy generációjának legtehetségesebb diákja. Félig-meddig plátói szerelme a professzor (Alföldi) iránt elcsépelt és lényegtelen, a történet végére el is sikkad. Mintha rájöttek volna, hogy nem kell még ezt is beleerőltetni.
A másik oldalon, gonoszéknál, László Zsolt kapta a leghálásabb/leghálátlanabb karaktert. Furcsa, intelligens főgonoszt játszani kellemes dolog, de talán úgy gondolta a forgatókönyvíró, túl egyszerű, ezért olyan mondatokat ad a karakter szájába, amelyek miatt talán még Csűrös "Etus" Karola is tiltakozott volna, annyira életszerűtlenek. Az sem segített, hogy az amúgy is feltűnő alakot miért kellett ufónak maszkírozni. No nem kis szürkének, hanem inkább magas szőkének, hidrogészőkének egész pontosan. Semmi feltűnést nem kelt egy fegyveres őrökkel közlekedő, a rosszemlékű Scooter énekesére hajazó osztrák feltűnése egy kisvárosban. Így lehet csak igazán brutálisan elrabolni a vázát, hogy aztán annak segítségével alkimistáskodni lehessen! Gondolná az ember, de a csavar az, hogy a főgonosz családjának titkát próbálaj felkutatni. Darth Vader szerepében a kissé hányaveti Alföldi Róbert...
Szegény László Zsoltnak saját partnereivel is meg kell küzdenie. A magyar filmekben bunkó drogos szerepekre szakosodott Kolovratnik Krisztián (Mix, Pánik) rendkívül buta és agresszív fejjel puffant le bárkit, de minek? Barátnője, a fekete mágust elcsábító lányka, érdekes karakter lehetne, ha nem Tilda1-re bízták volna. Talán nem szép a Barátok közttel jönni e zsenge színésznőcske kapcsán, de nincs más választásom. Erdélyi Tímea - immár bőven húszon túl - még mindig egy csinos-dögös kamaszlány. Nyávog és dacos képet vág, és néha látjuk a melleit. Így érthetetlen, hogy az okos és éretten sármos főnök miért vonzódik hozzá. És itt jön László Zsolt tehetsége a képbe. Mert - az egyébként csodálatosan, ízlésesen és izgalmasan fotózott - ágyjelenetük révén valami olyan mögöttes tartalom bontakozik ki, amely az ilyen misztikus-lélektani sztorik ékköve lehetne. Nem a kiscsaj bájai csábítják el az elszánt főgonoszt, hanem ő bizony manipulálja, ha úgy tetszik szexszel csalogatja át a saját oldalára. Mindezt még azzal is megspékelve, hogy átengedi a trófeaszerzés dicsőségét a kis cafkának, hadd higgye, az ő ellenálhatatlansága vette le a lábáról, és nem fordítva történt. Színészileg, azt hiszem, ez az egyetlen bravúr. Sajnos azonban csak mérsékelten éltek ezzel a lehetőséggel.
A többi szereplő teljeséggel felejthető. Különösen kínos a kereskedelmi szomszédtól ellesett módszer m1-es alkalmazása, mely szerint szerepeltetni kell a saját kikutatott tehetségeket. Talán a Társulatban zsűritagként feltűnő Alföldi nyomására kerültek be ezek az ebből a produkcióból is kilógó, amatőr szereplők. Azért ciki ez, mert Feke Pál már a castingba is végzett és foglalkozatott színszként érkezett. Ebben a filmben az, úgy látszik, túlságosan is testhezálló szerepet, a sztárolt, de tehetségtelen színészét, mégsem sikerült igazán megformálni. Mert inkább tűnik piti bűnözőnek, mint színésznek.
A Géniusz ötlete nagyon jó, miért ne lehetne Pécsnek, ennek a magyar szellemi fellegvárnak, is meg a maga titokzatos történelme, titokzatos jeles lakói? A tévéfilmekhez képest gyönyörűen fényképezett film a várost hízelgően szépnek mutatja. A közelik szépek, és nem véletlenül jók: tapasztalt filmszínészek kapták a főbb szerepeket.
A dialógusok terén fájóan nagy visszalépés történt a Tűzvonalban-hoz képest. Mesterkélt butaságok sorjáznak, a legtöbben küzködnek is ezzel, és rá is megy a természetességük.
A nézőnek sajnos nincs alkalma apró részletekre figyelnie, mert túl sok akciót és szövevényt szuszakoltak bele a szűk három órába. A végeredmény pedig egy nyögvenyelős, zavaros film lett.
Értékelés: 5/10"Forrás: http://recklamal.blog.hu/2010/03/07/messze_nem_zsenialis
Az utolsó részt nem láttam. Beáldoztam a Szépet fogok álmodni felolvasószínházra.:) De biztos le lehet majd tölteni innen-onnan.:) Viszont ezt az előadást hiba lett volna kihagyni. Nem tudom láttátok-e, de én például istenien szórakoztam.
Lényegesen jobb volt a második rész, mint az első. Arról a készítők is azt pusmogják, hogy a vágóasztal áldozata lett.
Tilda iszonyatos. Lassan harminc éves, és nyávog, mint valami elkényeztetett kamaszlány. Pedig, ha jól értem, a szerep sem erről szól. Bár, bár, bár így a dolog kapott egy érdekes mellékízt, de ezt majd holnap, a "nagy" kritikában kifejtem. :)
Várom a végkifejletet, de már most úgy érzem, még három rész kellene a történet rendes kifejtéséhez.
A mai rész annyira tetszett! Izgalmas volt, nagyon élveztem. De "Tilda" még mindig zavart. A többiek viszont húú, na most nem is tudom kifejezni magam.:)
Hát tetszett is, meg nem is. Ha más szereplők lennének benne azt mondanám az első rész eddig nem nyűgözött le, de LZS, Stohl, Alföldi miatt azt mondom nem volt olyan rossz, és kíváncsian várom a folytatást. Szerintem az még megmentheti az egészet és lehet belőle egy ütős minisorozat is. LZS-nek igazán jól áll ez a gonosz szerep. A Tűzvonalban-ban is nagyon tetszett a karaktere, és jó megint ilyen szerepben látni.
Engem érdekel mindenféle kritika, szóval jöhet, aztán majd kivesézzük.:)
Nektek eddig hogy tetszett? Én egyelőre nem vagyok elragadtatva a látottaktól. Leginkább Stohlt és Alföldit tartom erőltetettnek.
LZS sokat nem szerepelt, de a furcsa, kissé mesterkélt külső ellenére titokzatos, izgalmas figurának tűnik a szerepe. Kár, hogy ilyen szörnyű partnert kapott, mint Erdélyi Tímea.
A forgatókönyv nagyon zavaros. Van 320 szereplő, akik közül azokra emlékszem, akiket olyan színész játszik, akit ismerek. Csak azért kapisgálok valamit, mert egyrészt láttam a Da Vinci kód c. marhaságot (már elnézést), és olvastam erről a sztoriról. Összeállhat koherens egésszé, de félek, hogy egy-egy nap szünet a részek között túl nagy akadály. De azért végig fogom nézni.
Szombaton kritikát tervzek írni róla. Ha érdekel titeket, szívesen bemásolom ide is.
Tegnap én is láttam a Teadélutánban, még az ismétlést is néztem, hátha ott kiderül, hogy ma viszont mikor indul, esetleg miért hozták egy nappal előbbre.
A Teletexten sem írták még reggel ki, hogy változik a műsor.
Ha végre sikerül egy jónak ígérkező tv-sorozatot készíteni, miért kell az mtv-nek ilyen amatőrséggel elrontania? Biztos vagyok benne, hogy sokan lemaradnak ma az első részről, és akkor már a többit sem nézik meg... Pedig több hónapja hirdetik, beszéltetik az alkotókat.