Próbáltam próbáltam... Elég hosszú rugó összehúzóm van, 30 centi körüli vagy nagyobb. De ugye ha alulra teszed a 1/2 colos behajtó végét hogy ki is tudd tekerni, akkor a teteje vhol a gépháztetőn túl van ha össze van húzva a rugó. Ha meg lefelé hagyom (hagynám) túlnyúlni, akkor meg nem tudod kitekerni ha beteszed összehúzott rugóval. Azért megpróbáltam de a két összehúzó már oda nem fér be, ez volt tegnap este 8 - éjfélig :(
Ami laikusként eszembe jutott nem lehet hogy az a baj hogy a kocsi egyik oldala van felemelve, másik oldalon nincs, és emiatt stabilizátor rúd vagy valami (nem értek hozzá, ezért kérek segítséget) befeszíti felfelé a futóművet a másik oldalon? 5 nyamvadt centi, ebből 1 cm-t még lefelé tudok rángatni a szilentek miatt, de akkor is 4 centi híja van.
ez lenne a búbánatom :( A másik oldalán a kocsi a kerekén áll, ott (még) nem tört el a rugó, tehát nincs gépi emelőm, de látszik hogy felütközik a futómű. A 30-as csavart egy 1m-es erőkarral megpróbáltam tekerni, a kocsi hátramenetben van, és előre el tudtam fordítani az egész féltengelyt vagy 10 fokkal (tovább nem mertem), a csavar meg sem mozdult. Igen, van csavarlazítóm, wd40 is, attól a csavar meg sem mozdult, mert úgy kellene lelazítani hogy a kocsi a kerekén áll. Lengéscsillapító és rugó híján ez vicces dolog.
Nem hiszem hogy választ tudok kapni, de hátha... Előre: szoftverfejlesztő vagyok, itt nagyon nagyon régi tag de ezer éve nem írtam. Van 7m hosszú aknám, és most már rengeteg komoly cuccom mégis ott áll szegény C3-as a garázsban.
Tünet: kifelé a garázsból első rugó off. Épp hogy vissza tudtam tolni, kutyacsont le (nagy nehezen), rugó maradványai flexszel le, lengéscsillapító alsó csavarja le, lefelé lekalapáltam róla a féltengelyt, kevés (1dl) váltóolaj kijött.
Lengéscsillapító vissza sem tol, kuka, rugó ugye kuka, cseréltem toronycsapágyat is még porvédőt ütközőt is, vadiúj lengéscsillapító, rugó. Rugóösszehúzóval összeraktam az egész gólyalábat ... és itt szívtam meg.
A kocsi felemelve egyik oldalról emelővel, de a féltengelyt nem szedtem le, talpast nem szedtem le, féltengelyt szerintem nem is lehet így kitolni pedig az útmutatók ezt mondják.
1. Hogyan lehet a komplett összeszerelt gólyalábat visszatenni úgy hogy ne kelljen a kerékagynál lévő 30-as összerohadt beütögetett szélű csavart leszedni vagy leszedni a talpast? a féknyerget egyik oldalon kilazítottam, de így is 5 centivel hosszabb a gólyaláb mint amennyi helyem van hogy betegyem :(((
2. A toronycsapágy tetején vagy az a apró tüske aminek (nem is C3 lenne) két lyuk van felül a tetején, ahová a rugótányér felülről csavarral rögzítődik. Ilyen kiálló kis 1 centis pöcök. Melyik irányba kell visszatenni az egész gumi toronycsapágyat? A tüske befelé vagy a kerék felé (kifelé) van? Kérlek bárki fotózzon le nekem egy összerakott c3-ast a motortér irányából mert szerintem sok évvel ezelőtt a kókler szerelőm a másik oldalt is fordítva tette be tehát onnan nem tudok puskázni.
Citroen C3/I 2002, 1.6 digit klíma, exclusive és első tulajdonosa vagyok :(((((((
Nagyon szépen köszi ha valaki csinált ilyet, ott áll a kocsi hetek óta a garázsban és meghasad a szívem, van tartalék másik autó de én C3-assal akarok járni a nyárban :)
Ja, és márkaszervizben lehet rendelni a lengéscsillapítóra biztonsági rugótányért. Utólagosan felszerelhető az autóra. Ez rugótörés esetén megvédi az egyéb dolgokat: nem esik össze az autó, nem szakítja el az abs jeladót, nem eszergálja le a felnit vagy teszi tönkre a gumit.
Érdemes megvenni őket szerintem, egy ilyen esetnél simán lesz annyi kár, mint a védő ára. (remélhetőleg még rendelhető)
Először is, minden futómű javítás után kellene futómű ellenőrzés / állítás. Különösen, ha ennyi minden lett cserélve.
Ettől függetlenül egészen valószínűtlen, hogy emiatt rázna, úgyhogy ne rohanj el hirtelen egy állításra ! A kerék centrírozása jó dolog, azonban ha pl. szálszakadás keletkezett a gumiban, azt egy sima gép nem mutatja ki, simán ki lehet nullára centrírozni, de autón meg tud rázni.
(az enyémen pl. ilyen volt a gumi)
Kevés helyen van olyan gép, amelyik ki tudja mutatni, ha szálszakadás van a kerékben.
Szóval először tedd a hátsó kerekeket előre és próba !
Ha ez sem jön be, akkor sajnos ez nem távgyógyításos probléma lesz, akurátusan végig kell nézni / cserélni mindent, ami szóba jöhet.
A jobb első rugó eltörött egy kanyarodáskor, hál isten nem mentem gyorsan, a kocsi letérdelt, annyira hogy a stab pálcát elgörbítette a rugó, a szerelő flexel vágta le róla, annyira ráfeszült! :)
Mondom ha már szét van szedve, akkor hajrá, úgy is 19 éve már alatta van minden és cserélve nem volt-eddig...
Na szóval: a két toronycsapágy, a két lengőkar-kompletten, a két stab pálca, a két rugó ezek mind cserélve lettek!
Azóta az van hogy az autó 0-40km/h-ig mintha rázna/szitálna/kóvályogna, érdekes hogy utána mintha "kisimulna" a futása!
A kormány nem húz sehova sem, szép egyenesen megy a járgány!
Elvittem gumishoz centirozni a kerekeket, a hiba megmaradt!
A futómű állitást a szerelő szerint nem kell elvégezni, mert nem bántotta a kormányösszekötőt, és semmilyen axiális csuklót nem szedett szét!
Első körben az aksira rá kellene mérni, hogy jó-e. Aztán lehet akár kuplung vagy váltóprobléma is, ezt messziről nehéz megmondani. Ha biztosan jó az aksi, miután beülsz, rálépsz a fékre és gyújtásra teszed, hallani kellene, hogy "matat" a váltó. Ha ezt nem hallod, akkor letilt valamiért. Ez lehet több dologtól is, kiderítésére a legtutibb a műszeres diagnosztika lenne.
Sziasztok! Nekem van egy 2003-as C3,1.6 benzin félautómata és az a problémám, hogy tegnap előtt menni akartam vele, beindítottam, aztan elindulás előtt besípolt-a kijelzőn egy vízszintes vonal-autó felirat villog és azóta nem lehet beindítani, illetve nem lehet sebességet se kapcsolni, akku ikon is folyamat villog! Valaki esetleg tudna valami hasznosat mondani, hol kereshető a hiba?
Hát Youtube-ról ritkán lehet sikeresen autót javítani, de persze sokszor jól jön, ha az ember nem tud egy-két konkrétumot az autóról.
Diagnosztika kellene az autónak először, mert próbálgatásos alkatrészcserékkel gyorsan többe tud kerülni a javítás, mint ha tudnád, hogy merrefelé kutakodj.
A szűrő egészen ritkán okoz ilyen rángatásos tünetet, viszont mivel feldobja a MIL lámpát, a diagnosztika reménykeltő lehet. Persze egy üzemanyag nyomásmérés sem árthatna, de ahhoz is szükséges felszereltség.
Értem! Egy videót néztem szűrő cseréről,és -ahogy mondtad- jobb oldalon a tank mellett van egy henger alakú valami, és arra van felfogatva a külső szűrő.,,,,,Így sajnos nem vagyok előrébb hogy mitől torpan meg az autó menet közben, és dobja ki a motordiagnosztikai jelet. Ami egy idő után spontán megjavul, és eltűnik a diagnosztikai jelzés is.
Úgy értem, hogy van amelyikben ez a fajta klasszikus , cserélgetős üzemanyagszűrő nincsen gyárilag. Természetesen egy előszűrő van a pumpán a tankban, de az mindegyiken van, a külső szűrősön is.
(Többször építettem már be utólag ilyen külső szűrőt az ügyfél kérésére, amit mellékesen támogatok én is, mert ekkora marhaságot régen láttam, hogy kihagyják a klasszikus szűrőt a rendszerből.)
Gyújtásra teszed majd a kulcson a zárás gombot nyomvatartod 10 mp-ig, majd elengeded. Gyújtás kikapcs', és kulcs kivesz. Várni kell pár mp-et, majd próba.
Szervusz! Igazad volt, a váltókulissza volt összetörve, ezért a kar nem tudta nyomkodni a mikrokapcsolókat megfelelően. Valószínűleg az előző gazdi váltógombot akart cserélni, és túlerőltette az egész belsejét. Egyébként végtelenül primitív az egész szerkezet, mint egy 200 Forintos kínai számológép panelja lenne. Kapott egy bontott váltókart, és most már jó. :)Már csak a tükörállító és a tempomat kapcsoló maradt hátra.
Sziasztok! Olyanban kérném a segítségeteket, hogy adott egy Citroen c3 2005ös 1.4 benzines kisautó, volt már vele minden, új a vízpumpa, a termosztát, aztán hengerfejes lett, meglett csinálva le lett légtelenítve a rendszer, melegedik a víz álló helyzetben, beépítésre került egy digitális hőfokjelző, de nem is ez a lényeg csak a történet része, Diagboxra dugva mutatja a hőmérsékletet is, viszont 100 fokig úgy felmegy a vízhőfok hogy a venti nem kapcsol be, ha benyomom a klímát bekapcsol a hűtőventi diagbox szerint 53%-on megy, tesztelésre ha rámegyek akkor felmegy 99%-ra Diagboxban. viszont ha nicns rajta az OBD az istenért nem kapcsol a venti.... valakinek van ötlete hogy mi lehet? ja és egy idő után már a Diagboxal sem lehet bekapcsolni teszt módba a ventit mert letiltja. Válaszotokat előre is köszönöm!
1. Nem találkoztam ilyennel még, de inkább a váltókarnál keresném a hibát, mert ha pl. az ECU csatlakozójánál lenne gond, akkor nagy valószínűségel kormányról se működne rendesen a váltás.
2. Nem nagyon lehet máshogyan összedugni, legfeljebb kontakt hibák lehetnek a csatlakozókban és persze a kapcsoló is lehet hibás akár. Vagy valami más van, de ezt távolról nehéz lesz megmondani.
Nemrég került a családba egy 2003-as C3 1.6 16V benyás Exclusive felszereltségű Sensodrive-os autócska. Most értem végig a topic átolvasásával. Sok kérdésre megtaláltam a válaszokat, de maradtak még kérdések bennem. 1. Sensodrive váltó.Csak a kormányoszlopon levő fülecskékkel lehet váltogatni. Működik automatán, szépen váltogat le- fel. A váltókarral csak üresbe lehet tenni, onnan nem hajtja végre a le- fel váltási "parancsot", illetve nem lehet hátramenetbe kapcsolni se. Hátramenet kapcsoláskor a müszerfalon jön a hópihe, meg csirimpolás. Diagnosztikán valami kommunikációs/ valótlan jel hibák jönnek. ( pontos hibakódokat nem tudok). Itt vélhetően kontakthiba lehet a váltóvezérlő ecu csatlakozójában, vagy a váltókarnál? Esetleg vezetékköteg kidörzsölődés? Találkoztatok már ilyennel?
2. Elektromos tükör vezérlés. Ha állítani akarom a tükröket, akkor egyszerre mindkét oldali tükörlapot mozgatják a motorok, és nem is abba az irányba, amerre kellene. Csak az egyik oldali tükröt lehet befordítani. Itt kapcsoló meghibásodás szokott lenni? Vagy valaki korábban mókolhatta a tükröket és nem jól dugdosta össze a csatlakozókat? (lehet egyáltalán felcserélni őket?)
A probléma a következő: a vezető oldali hengerzár bedöglött, nem zár, nem nyit -így gyakorlatilag csak az "anyós" felőli oldallal tudok mahinálni :(
Cserélni nem szeretném mert az plusz kulcs, kényelmetlen, nem komfortos...
Az az ötletem támadt mi lenne ha beszerelnék valami univerzális távirányítós zárat, amivel tudnám nyitni/zárni az autót, a csomagtérajtót külön amúgy sem tudom nyitni/zárni így lehetővé válna az is.
Ha valaki épített be, univerzális távirányítós központi zárat, az kérem jelezze!
A gyári az egy kicsit macerás lenne, mivel ahhoz már kell a Proxia/Lexia szerviz szoftver is...