Keresés

Részletes keresés

Józan Polgár Creative Commons License 2002.06.09 0 0 148

ontalan:
"Túl sok az ideológiailag manipulált adat. Ha olyan jó a felszíni megoldás, miért nem ezt alkalmazzák Nyugat-Európában?"

Hűha, itt valami nagy-nagy félreértés van.
Mi soha nem mondtuk hogy általában véve csak a felszíni megoldás lehet jó. Mi csupán azt mondtuk, hogy A 4-ES METRÓ HELYETT JOBB A FELSZÍNI MEGOLDÁS. Kizárólag a 4-es metróról van szó, és nem általában a metróvonalakról.

Előzmény: ontalan (142)
névtelen Creative Commons License 2002.06.09 0 0 147
miért pont az 1-es villamos?
Amúgy nem rég írtam:
Kelenföld-Kálvin:
49-es villamos, hétvége: 15 perc
M4: 11 perc+1+1 perc az aluljárózás...azaz 13 perc.
Amúgy nem a menetidő számít, hanem az átlagos eljutási idő.
A ki akarnám sarkítani: hiába építesz 200-al menő gyorsvasutat, ha két budapesti kerület közt csak Székesfehérváron át tudod megközelíteni...
Azaz nem mindegy, hogy mekkora kerülővel és hány átszállással éred el az uticélod.

És igen, a villamos keringési sebessége alacsonyabb a metróénál...

Előzmény: ontalan (143)
Józan Polgár Creative Commons License 2002.06.09 0 0 146
Miért kéne ezeket megszüntetni?
Előzmény: ontalan (145)
ontalan Creative Commons License 2002.06.09 0 0 145
Ehhez SZVSZ még 3 színtbeli kereszteződést is meg kellene szüntetni: Kosztolányi, Múzeum-Károly krt és Nagykörút.
Hontalan
Előzmény: Józan Polgár (144)
Józan Polgár Creative Commons License 2002.06.09 0 0 144

"És? Ez mennyiben befolyásolná a Rákóczi út felé menő villamosok utasszámát? Aki addíg a 47-essel vagy a 49-essel járt, az a 7-es busz villamosra váltása után is a 47-essel és a 49-essel fog járni."
AnyHun:
"Ebben az esetben a két villamost el kéne venni a kiskörútról, tehát külön meg kell oldani a csarnok környéki utazást. Vagy ugyancsak át kell szállni a Rákoczi utra."

Már miért kéne levenni a két villamost a Kiskörútról???
A 47-es és 49-es megmaradna, a 7-es busz helyett pedig szintén villamos járna (amelynek a kapacitása a nagykörútéval egyezne meg).
A Bartók Béla út simán elbírná a fent említett villamosjáratokat ha a pályát megcsinálnák és a lámpákat behangolnák normálisan. (Ez nem az én véleményem, hanem közlekedésmérnökök mondták nekem).

Előzmény: AnyHun (126)
ontalan Creative Commons License 2002.06.09 0 0 143
Ehhez az aadatodhoz azért illenék időtényezőt is hozzátenni: 1-es villamos mennyi idő alatt, Metro mennyi idő alatt?
Hontalan
Előzmény: névtelen (141)
ontalan Creative Commons License 2002.06.09 0 0 142
Túl sok az ideológiailag manipulált adat. Ha olyan jó a felszíni megoldás, miért nem ezt alkalmazzák Nyugat-Európában? Frankfurtban, Barcelonában, Párizsban majdnem a teljes helyi forgalom a föld alatt van.
Az utasszámot illetően az állításod kemény torzítás, mert nem veszi figyelembe azt, hogy igenis át lehetne terelni az autósokat a közútra, ha megfelelő lenne a közlekedés.
Hontalan
Előzmény: névtelen (141)
névtelen Creative Commons License 2002.06.09 0 0 141
1 villamosvonal elszállít 10e utast óránként, 1 metró 20e-et, 10x-es árért. Azaz, Ár/teljeítényben jobb a villamos 5x-en.
Az M4-hez meg úgy akarják összevadászni az utasokat, mert az utasszám csak a Gellért-Móricz szakaszon gáz, de ez szerintem megoldható.
Előzmény: na...oda kell mégegy izé (140)
na...oda kell mégegy izé Creative Commons License 2002.06.09 0 0 140
bocs hogy nem olvasom vissza, de hogy jöttek képbe a villamosok mint alternatíva? buszok helyett oké, na de a várost 20 perc alatt keresztülsuhanó metró helyett...
Előzmény: névtelen (135)
na...oda kell mégegy izé Creative Commons License 2002.06.09 0 0 139
huhú, arra emlékszem, nem is tudom hány éves terv eredménye volt az árpád híd és újpest közti 4(!) megálló...

b+ szerintem ha 2 év alatt nem készül el egy teljes vonal, ott valami kamu van...

Előzmény: sz (137)
névtelen Creative Commons License 2002.06.09 0 0 138
én 6 évet hallottam az M4-re tervre, de már nem tudom, hogy hol.
Előzmény: sz (137)
sz Creative Commons License 2002.06.09 0 0 137
és ideális körülmények között az építkezés mennyi ideig tartana? mondjuk az is elég lenne, ha valaki meg tudná mondani, hogy mennyi ideig (és mikor?) építették a 2-es és 3-as vonalakat?
Előzmény: névtelen (136)
névtelen Creative Commons License 2002.06.09 0 0 136
ezt szerintem a tervezők se tudják, mivel Budapest talaja elég érdekes és igen nagy meglepetések várhatják az építőket (egy kis hőforrás, egy kis futóhomok, stb.).
Mondjuk ez a metró fő célját tekintve nagyon jó, mert rengeteg többletáras munkát jelent (végül is a mai technikávan bárhol lehet építkezni), így a fő cél, a hatalmas csúszópénzek elve kiválóan teljesül.
A hiradóban meg úgyis csak az alapár lekerekített összegét mondják..
(pl. "160 milliádba került az M4", igen alapárban, 90' -es árszinten. Amúgy lett vonla 400 milliárd, de a többletár 200 milliárd, de erről nem beszélünk..)
Előzmény: sz (134)
névtelen Creative Commons License 2002.06.09 0 0 135
"A dél-budaiknak meg nagyjából mindegy lenne milyen úton érkezik a 4-es metró a belvárosba"

háát azért annyira nem mindegy. Persze úgy lenne a jó, ha több irányból menne több helyre. Dehát ez egy metróvonallal megoldható. DE MIÉRT, ha VAN villamos???????????????????????

Előzmény: keresetlenu (128)
sz Creative Commons License 2002.06.09 0 0 134
Nem tudja véletlenül valaki, hogy a tervezett vonala a négyes metrónak hol található meg a neten + kb. mennyi ideig tartana az első kapavágástól az első utasig az építkezés, ha minden jól megy (van pénz, süt a nap, stb. :)?
névtelen Creative Commons License 2002.06.09 0 0 133
Majndem egyezik a véleményünk, csak... fordítva.

Szerintem elsődelges a felszíni közlekedés rendezése, itt lehet a legjobb ár/teljesítmény elérni. (azaz a legkisebb befektetett pénzzel a jegjob szinvonalnövelést)

Másodlagos: az 5-ös metró, ez több szagember egybehangzó véleménye szerint fontosabb, mint az M4.

Ha minderre volt pénz, akkor lehet gondolkodni az M4-en, más útvonalon...

szerintem.

Előzmény: keresetlenu (130)
keresetlenu Creative Commons License 2002.06.09 0 0 132
Hát van itt káosz! Bár azért a lényeg mégiscsak az, hogy egyetlen úton lehet Budakeszi és Solymár felől bejönni a városba, aztán az egész a Moszkva térnél keresztezi az észak-dél irányú forgalmat (már ami nem jut le a rakpartra).

A dombon lévő lakókörnyezet meg azért kiabál, hogy tiltsák ki onnan az átmenő-forgalmat. Annak meg egyik módja a "logikátlan" egyirányusítás is lehet, amit csak a helyiek ismernek, és ami persze nekik is sok bajt okoz.

Előzmény: AnyHun (131)
AnyHun Creative Commons License 2002.06.09 0 0 131
Azt hiszem ott a Moszkva tér környékin tényleg rendet kellene tenni. De azt hiszem az ottan egy szép nagy, és komplex kérdéskör a Déli-PU, Moszkvatér, Margit krt. Batthyány tér körzetben. Mert pillanatnyilag még az egyen meg váltóáramu utcák is mintha logikátlanul lennének irányitgatva.
Előzmény: keresetlenu (130)
keresetlenu Creative Commons License 2002.06.09 0 0 130
Szerintem bárki is lesz a főpolgármester 2006-ig metrót senki nem fog átadni.

Viszont, akárki lesz főpolgármester metró építkezés el fog indulni.

Ha kolyan végiggondolják Budapest helyzetét, akkor valszeg megkezdődik a 4-es metró építése és szerződéskötésig jut a Szentendre-Csepel irány közötti metró ügye.

Ha már ez nagyjából közmegegyezéssé válik, akkor viszont ezerrel a felszín felé kell fordulni, ahol a metróhoz képest kisebb, de azért milliárdokra rúgó költséggel lehet és kell valamit tenni. Magam a Moszkva tér rendezését tartanám az egyik legsürgősebb ügynek.

(Megjegyzem, ha igaz, hogy Schmitt fő jelszavának a kapcsolatot fogja hozni, mint az egy másik topicban szerepel, akkor ez jó jel a közlekedési kérdésekre is)

Előzmény: AnyHun (129)
AnyHun Creative Commons License 2002.06.09 0 0 129
Igazságod vagyon, és részemrol be is fejezem a polemizálást a 7es buszrol. De azt a megjegyzésemet, hogy politikusaink remekül elvannak, miközben pont az érintetteket felejtik megkérdezni fenntartom. Egy rövid mondattal, ujra végiggondolva, azt hiszem el tudnám fogadni Petöfi hid-Kosztolányi-Üzletközpont nyomvonalat is, miközben az eredeti megtartása mellett is szolnak érvek.
A többes számot egyébként maszatolásnak érzem. S.P.-nek a 4est befejezni sem lenne esélye, nemhogy belevégjon olyasmibe ami az ö fejében is legfeljebb gözös választási képzelgésként él (M>5). Az 5-ösre meg nem fog tudni pénzet lobbizni, még ha nyer akkor sem. De remélem nem nyer :-) Egyszerüen, mert gyenge, szervilista jellemnek tartom, amit a jelölés körüli herce-hurca is alátámasztani látszik.
Előzmény: keresetlenu (128)
keresetlenu Creative Commons License 2002.06.09 0 0 128
Tudom, hogy metró műfajban a fő téma a 4-es, de a topic címében metrókról van szó. Nem kellene más összefüggéssel is foglalkozni a 7-es buszon túl? Meg a 4-es metró kapcsán is volt korábban olyan megjegyzés, hogy a Petőfi-híd táján kellene a Dunát keresztezni. Mostanra ott a budai hídfő rendesen kiépült, volna ott utazóközönség, nem.

A dél-budaiknak meg nagyjából mindegy lenne milyen úton érkezik a 4-es metró a belvárosba.

Előzmény: AnyHun (126)
AnyHun Creative Commons License 2002.06.09 0 0 127
Az S.M. természetesen S.P.
Előzmény: AnyHun (126)
AnyHun Creative Commons License 2002.06.09 0 0 126
AnyHun:
"A villamosok sem konganak az ürességtöl. Szintén látható."

És? Ez mennyiben befolyásolná a Rákóczi út felé menő villamosok utasszámát? Aki addíg a 47-essel vagy a 49-essel járt, az a 7-es busz villamosra váltása után is a 47-essel és a 49-essel fog járni.
Ebben az esetben a két villamost el kéne venni a kiskörútról, tehát külön meg kell oldani a csarnok környéki utazást. Vagy ugyancsak át kell szállni a Rákoczi utra.
AnyHun:
"A tervek ugye az autos forgalom korlátozásával (is) számolnak."

Milyen tervek?

Amiket az itt mán emlegetett lakossági forumon emlegettek. Ami parkolási számokat emlegettek, az ugyanis de facto ezt jelenti.
AnyHun:
"A lakotelepi részek sem fognak kihalni, de okos emberek azt mondták, hogy a buszt és villamost is ritkitani akarják."

Látod? Ugye mondtam, hogy csak szívatni akarják a jónépet ezzel az egész 4-es metró projecttel.

Lehet, és én sem vagyok az örök igazság egyedüli letéteményese. De akkor, ha szerinted ilyen remekül levezethetö érvrendszerek szolnak a Metro ellen, akkor tisztelt politikusaink miért nem merik megkérdezni a Budapesten lakokat ezügyben? Mert azért az fura, hogy ez valahogy senki programjába nincs benne. Alkalmasint S.M.-ében sem, és támogatói is elég hülyeséget beszéltek ezügyben.
A kapacitásvitában meg nem szállok be, mert én nem áltam le strigulázni, és az elvi számokat már többször láttam megdölni a gyakorlatban. Az utazás kényelme pedig egy erösen szubjektiv valami.

Előzmény: Józan Polgár (125)
Józan Polgár Creative Commons License 2002.06.09 0 0 125

AnyHun:
"Jelnleg a buszok zsufoltak. Utazom rajtuk, tudom."

Ezért kéne a buszt villamosra váltani. Mivel egy villamosvonal sokkal nagyobb kapacitású, sokkal kevésbé lenne zsúfolt.

AnyHun:
"A villamosok sem konganak az ürességtöl. Szintén látható."

És? Ez mennyiben befolyásolná a Rákóczi út felé menő villamosok utasszámát? Aki addíg a 47-essel vagy a 49-essel járt, az a 7-es busz villamosra váltása után is a 47-essel és a 49-essel fog járni.

AnyHun:
"A tervek ugye az autos forgalom korlátozásával (is) számolnak."

Milyen tervek?

AnyHun:
"A lakotelepi részek sem fognak kihalni, de okos emberek azt mondták, hogy a buszt és villamost is ritkitani akarják."

Látod? Ugye mondtam, hogy csak szívatni akarják a jónépet ezzel az egész 4-es metró projecttel.

AnyHun:
"Föleg a 4-es metro megépültét követöen, ami egyébként is elvinné a zsufoltságokozók jó részét."

Persze, igen. Ha a buszokat-villamosokat tökig ritkítják, akkor persze hogy az emberek kénytelenek lesznek lemenni a föld alá, és inkább átszállnak kétszer, mert nem akarnak negyedórákat várni a buszra. Látod? Ez is 4-es metró értelmetlenségét bizonyítja: nincs rá igazán igény, ezért mesterségesen csinálnak neki nagy utasszámot, a felszíni járatok ritkításával és az emberek megszívatásával.

AnyHun:
"Ha a metrotol el is tekintünk de a tömött buszok utasait átrakod a villamosra a Bartokon, az igen kedvezni fog a népszaporulatnak, mert mindenkinek egymásba fog logni mindene. Foleg a metro nélkül."

??????????????????
Hülye legyek ha értem. Szóval, ha a kisebb kapacitású busz utasait átrakom egy jóval nagyobb kapacitású villamosjáratra, akkor szerinted nőni fog a zsúfoltság??? Nem érzed, hogy ebben némi ellentmondás feszül?

Előzmény: AnyHun (118)
Józan Polgár Creative Commons License 2002.06.09 0 0 124

AnyHun:
"Ugye az egyesben Te sem látod a 2.es ben hivatkozott segédtételet a villamos átadása utánra vonatkozoan?"

Te most szándékosan akarsz szivatni engem?
Te komolyan azt hitted, hogy szerintem a 7-es busz megszüntethető úgy, hogy utána a Rákóczi úton nem fog járni semmi (a 78-ason kívül)?
Az egyesben valóban nem írtam le külön, hogy villamossal akarom felváltani a buszt, de csak azért nem írtam, mert azt hittem, hogy ez qrvára egyértelmű. Ugyanis, ha nem vetted volna észre, pont arról szól ez a vita, hogy villamossal akrom felváltani a 7-es buszt. Rögtön ezzel kezdtem, vagy 15 hozzászólással ezelőtt, vissza lehet olvasni.

Előzmény: AnyHun (117)
névtelen Creative Commons License 2002.06.09 0 0 123
nem feltétlen ugyanazon az útvonalon kell vinni az utast.. Aki csak átutazik, annak tökmindegy, csak kevészszer keljen áltazállni, gyors,legyen és minnél kevésbé zsúfolt.
A metró üzem amúgy úgy "éri" meg (idézőjelben, a konkért M4 baromi rossz ár/teljesítményben), ha heringesdobozra tömöd a metrószerelvényt.

Azaz az M4 összességében NEM fog többletkapacitást nyújtani, eért valószínű marad a herigesdoboz effektus, sőt, aki eddig lazásabban utazott, az is tömörögni fog, mert csak az M4 lesz
Ennek oka, az alternatív irányok írtása, a Szabadság-hídról a villamos levétele (ez biztos, mert ez nélkül nem él meg a metró a metró üzemhez szükséges kevés utas miatt).
Ezt a hibát az M2-nél is elkövették 72-ben, a rákóczi-úti villamos levételével.
A tervezők kiírtnak minen alternatívát, hogy igazolni tudják, hogy a metró tényleg tele és szükség volt rá
Mekkora bukta lenne, ha kiderülne, hogy nem tudnak tervezni. Vagy a politikusok annyira belerondítanak a tervbe, hogy halál szar lesz és ezért kénytelenek ezt csinálni, hogy ne vegyék le a fejüket.
A politikusok meg hajtanak a "napi népszerűségre", meg a nagy lére, ami a beruházásból lepottan.
És azért vagyunk itt, mert lehet, hogy túl nagy a "csúszópénz" és ezért minden drága...

Előzmény: AnyHun (118)
névtelen Creative Commons License 2002.06.09 0 0 122
Ez egy konkrét hétvégi futam volt.
Ha egyszer meg lehetett csinálni ócska pályán, rossz lámpaprogtammal, régi villamossal, akkor megfelelő modernizálással működhet a dolog.

"nagy cumok miatt olykor nem is sikerül egy lámpaváltással átjutni."
..ez az idővszteség a metrónál is játszik...
..lehet, hogy nem annyira? lehet. Ugyanúgy, minr egy korszerű, gyors utascseréjű villamos esetében..

"Alkalmasint a villamos se arra megy amerre te akarod. De a busz sem. Igy tuilajdonképpen minden tömegközlekedés és autoval a parkolokeresés is többletutazást generál."
Csak az a kérdés, hogy mennyit... egy jó HÁLÓZAT ismérve, hogy keveset. Az M4 SOKAT. És ez a baj.

Az igazság nem az általánosságokban, hanem a konkrétumokban van (pl. ezért írtam, hogy ne Madriddal példálózzunk, más város, más szerkezet, más anyagi lehetőségek, más talaj(!!)). szerintem.

Előzmény: AnyHun (112)
keresetlenu Creative Commons License 2002.06.09 0 0 121
Lelki válságot okozna, ha jól írnád Schmitt Pál nevét?
Előzmény: csibeszke100 (99)
keresetlenu Creative Commons License 2002.06.09 0 0 120
7i7 csusztatása: 14 közéleti emberről szólt a hír, ezt átalakították értelmiségire, hogy üljön a Mészöly féle poén.
Előzmény: szoclib féreg (91)
keresetlenu Creative Commons License 2002.06.09 0 0 119
AnyHun, köszi, hogy utánanéztél.
Ha már az Erzsébeet híd villamosairól szót ejtettünk, tudtommal most él egy olyan elképzelés, hogy az 56-os villamost meghosszabbítanák, és az Erzsébet hídon keresztül bevinnék a belvárosig. Ez lehetne - az elképzelés szerint - egy olyan megoldás, amivel a Solymár, Hidegkút, Nagykovácsi, Budakeszi és környéke irányból bezúduló személygépkocsi forgalomra tényleg hatást lehetne gyakorolni, mert értelmessé válna egy nagyobb P+R parkolóval a jármű leállítása, és a Moszkva tér ezzel lenne tehermentesíthető.
Előzmény: AnyHun (76)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!