Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stilo2 Creative Commons License 2002.03.25 0 0 195
Vinettu:

A Puntó dologhoz és az árához utána néztem egy kicsit összehasonlitás képpen.Kezdjük ott hogy a az Uj corsa,hátulról Punto koppintás.A felszereltségről ennyit:
a Punto 1.216V(83le) HLX 2850.000Ft
ebben van:Abs,Klima,el.tükör ablak,szervó(Dual)táv.kpzárdupla légzsák stb.

Corsa 1.216V(75le) Elegance: 3.205.900 !!!!!!!

Klima,el.tükör szervo,el.ablak,dupla lufi.

Szóval van köztük 350.000Ft különség ugy hogy nincs benne Abs,nem állítható magasságú az ülése.Igaz a Corsában van oldallufi,de ha a Corsáhot rakunk egy Abs akkor 3457000Ft,ha a Puntohot oldallégzsákot akkor lesz 2940000Ft.
Szóval melyik is az olcsóbb???
A Punto összes modellje,2002.02.01-től mindegyik motor Euro3,2002.szeptember 01-től Euro4-es.
A Punto fogyasztása (8le erősebb motorral):7,6/6/5
A Corsáé: 8,3/6,3/5,2.

A stilohoz hozzászolva Nekem egy 1,216V Stilom van,a 6 sebbességes váltóval oda veri a Golf IV(1.416v) motorral szerelt változatát.
A Stilo 1,216V:1090kg,
a Golf IV(1.416V) 1185kg.
Melyik is a nehezebb????

Hirtelen ennyi lenne.

vinettu Creative Commons License 2002.03.25 0 0 194
A Stilo-hoz még csak annyit, hogy az elgondolás jó volt, a megvalósításnál kicsit elszámították magukat az olaszok. A technikával telezsúfolt karosszéria borzasztó nehézre sikerült, s az egyébként sem a csúcsot képviselő motorok nemigen bírkóznak meg a feladattal. (átlagosan 200kg-mal nehezebb konkurenseinél)
vinettu Creative Commons License 2002.03.25 0 0 193
Erről van szó.
A Punto-nak viszont még megvan az az előnye, hogy fapadosként is lehet kapni EU2-es motorral, s ha valakit nem hat meg a környezetvédelem az EU3-as 100 ezres felára miatt, megveheti 2170e Ft-ért. Az Opel politikája hasonló a Corsa-val, ott is lehet fapadost venni azzal a különbséggel, hogy kis lökettérfogatú motorjai -1.0, 1.2- EU4-es besorolásúak. (Ezt a Punto motorjai nem tudják, és csak találgatni lehet majd, hogy mennyiért fogják tudni.)
Előzmény: Varshi (192)
Varshi Creative Commons License 2002.03.22 0 0 192
Ratman:

> A Stilo ugyanis sajnos rendkívül rossz eredményeket fog
> produkálni a saját katagóriájában.

Te szvsz itt iszonyat fogalomzavarban vagy.
Az, hogy egy autó mit tud (nyújtani), az egy teljesen független dolog attól, hogy "mit fog teljesíteni" _az_eladások_terén_ (mert amit írtál, az ezt jelenti). Ha nem ezt akartad, akkor talán fogalmazhatnál pontosabban...

Míg az első egy ténykérdés (és bizonyos részt az ízlésé), addig a második jelentősebb részt piacelemzés és ár, valamint marketing (és marketing és marketing) kérdése.

> > Ráadásul most már sokba is kerül...
> Konkrétan mihez képest?

Annak idején, mikor a Punto kijött, az ár-érték viszonya talán még a mostani Stiloénál is jobb volt. Aztán jöttek a konkurensek facelift-jei, és a Punto áremelése.
A konkurrensek felzárkóztak árban. Nem _olyan_ jelentős már az árkülönbözet, hogy valaki ne engedhesse meg magának a luxust, hogy (valamennyire) kedve szerint válogathasson.

Anno két éve, ha valaki 2.7-2.8 milla alatti fullos (elektromos tükrös, klímás, ABS-es, légzsákos, rádiós, jól motorizált) autót akart, az választhatott a Suzuki és a Punto között. Most 3-3.1 milla körül van egy pár alternatíva. Esetleg rádob még egy kicsit és vesz egy Stilo/307 kategóriás kocsit. Ez van.

Bye;
Varshi

Előzmény: Ratman (190)
vinettu Creative Commons License 2002.03.22 0 0 191
Most akkor miről beszélünk? Autókról, vagy eladásokról?

A "sokba kerül"-t a jelenlegi helyzetben konkrétan mondjuk egy Corsa-hoz képest értem.

Előzmény: Ratman (190)
Ratman Creative Commons License 2002.03.22 0 0 190
>A Punto nem rossz autó, de nem olyan jó már mostanában mint a Stilo a maga kategóriájában.

Ezt hogy érted? A Punto nem olyan jó a saját kategórájában, mint a Stilo a sajátjában? Ezt kétlem. A Stilo ugyanis sajnos rendkívül rossz eredményeket fog produkálni a saját katagóriájában.

>Ráadásul most már sokba is kerül...

Konkrétan mihez képest?

Előzmény: vinettu (188)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2002.03.22 0 0 189
A hír igaz.

Mongoose egyébként egy alig használt Lybra 1.8 SW-t vett, némely céges kavarások eredményeképpen, amik később jöttek a képbe.
Az autó pedig gyönyörű - igazi egyéniség -, jól is megy, kényelmes és tágas. Szerintem nem járt vele éppen rosszul...:-)

Előzmény: Ratman (186)
vinettu Creative Commons License 2002.03.22 0 0 188
"A Punto legalább olyan jó autó mint a Stilo,én csak a mérete miatt cseréltem Stilora és nem bántam meg."

A Punto nem rossz autó, de nem olyan jó már mostanában mint a Stilo a maga kategóriájában. Ráadásul most már sokba is kerül...

Előzmény: stilo2 (187)
stilo2 Creative Commons License 2002.03.22 0 0 187
Sziasztok!

Szeretnék hozzászólni a vitához.
4 év alatt négy autóm volt amivel kapcsolatban véleményt tudok mondani,alábbi autók.
1.VW Golf IV
2.Fiat PuntoII
3.Peugeot 307 (1.4)
4.Fiat Stilo.

Az összes autó közül a Stilot tartom a legjobb autónak,a 307-t nem minősitem mert sem minőségileg,sem technikailag nem nyujt semmilyen pluszt.Nekem csak gond volt vele.A Golfot túl értékelik.A Stilo árértéke,felszerelrsége felűlmúlja a kategóriát(mércét lehet állítani hozzá).Az üléseiről annyit hogy hetente járok Németországba,s a hosszú útón is kényelmes és jó úttartást biztosit.Üzenem annak aki a deréktámasszal kapcsolatban irt,hogy minden Stilo deréktámaszos.A Punto legalább olyan jó autó mint a Stilo,én csak a mérete miatt cseréltem Stilora és nem bántam meg.

Ratman Creative Commons License 2002.03.14 0 0 186
ha igaz a hír:

1. A topic indító bejegyzéshez képes, hogy mennyire letisztult a kép, ez elég ellentmondásnak tűnik.

2. Kevés csúnyább autót láttam mostanában a Libránál, de hát mint tudjuk izlések és pofonok...

Előzmény: mezga geza (185)
mezga geza Creative Commons License 2002.03.14 0 0 185
Valoszinuleg dragabb volt a Libra mint a 307 es vagy a Stilo es most Mongoose drasztikusan visszafogta a koltekezest es ezert nem netezik :-)
Előzmény: mezga geza (184)
mezga geza Creative Commons License 2002.03.14 0 0 184
Ratman,

Az Utolso Europai tasztaltars cimbije es O hozta az infot, hogy Mongoose kollege egy Lancia Librat vett. Az sem rossz :-)

Előzmény: Ratman (183)
Ratman Creative Commons License 2002.03.14 0 0 183
Mintha eltűnt volna a topic indító...

Az egész kérdésnek nagyobb volt a füstje mint a lángja?

vinettu Creative Commons License 2002.02.27 0 0 182
Ne csúsztass...ebből már nem mászol ki:)))
Előzmény: adamax (181)
adamax Creative Commons License 2002.02.26 0 0 181
Hol van az, hogy sportülésekről beszéltem...? :))) Sőt, ha tovább olvasod a zsuri-féle beszélgetést, leesik, hogy egyszer sem a sportülést vettem viszonyítási alapnak...

amc

Előzmény: vinettu (179)
vinettu Creative Commons License 2002.02.26 0 0 180
Kb mint az új Lada kombi...:)))
Előzmény: Ratman (158)
vinettu Creative Commons License 2002.02.26 0 0 179
"Hasonlítási alapom: az Astra G és a Leon sportülései."
Ezt mondta zsuri.

"Az Astra G-ről jobb nem is beszélni...:)))"
Ezt mondtad Te.

Szerintem reflektáltál:)

Előzmény: adamax (176)
Rikiki Creative Commons License 2002.02.26 0 0 178
Sziasztok.
Pár szóban a két márkáról.
Minden egyes autó választását, vásárlását szubjektív és objektív oldalról kell és lehet
megközelíteni. Szubjektív az egyéni benyomás és megitélés, objektív pedig amit a kocsi tud és minden műszaki paramétere. A Peugeot teremtett egy új osztályt ill. újra definiálta a Ford Focussal megkezdett irányvonalat ami átmenet a hagyományos személygépkocsik és az egyterű autók között, amely kategóriában a Renault Scenic volt osztály teremtő. A sok blabla után az autókról.
Szubjektív vélemény:
Peugeot 307, a forma szép és harmonikus, a belső légköre nagyon barátságos /több féle belső kárpíttal rendelhető/, kényelmes. Kicsit a németes stílus jellemző a műszerek és a kapcsolók elhejezésére de nem annyira komor és egyhangú mint pl: Skoda Fabia. Barátságosak a színek, és nagy a tér. A dizel kivitelt teszt vezettem még tavaly és nagyon szimpatikus volt. A külső forma lehet, hogy modern de a P.206-ból kiindulva sokáig megőrzi frisseségét.
Az 1,9 td 90le. változat igazi utazó, túra autó.Nem túl dinamikus a moci, viszont nagyon kultúráltan működik.
Fiat Stilo.
A külőső forma inkább konzervatív, öreguras és a Punto után itt is az élekkel játszottak a tervezők. Nem feltűnő jelenség, sőt az 5 a változat feneke túlságosan átlagos ill. fantáziátlan. A belső tér
nagy itt is viszont az általam vezetett 1.6-os kivitel belső színvilága nagyon sivár volt. A műszerek és a középkonzol nagyon is németesre sikeredett ami viszont lehet, hogy prakitusság szempontjából előnyös de látványnak, élménynek már kevésbé. A belső kissé a Passat lekivilágára
emlékeztetett engem, nagy sötét felületek. Nagyon komor volt. Ennél a tip.-nál viszont nem tudom, hogy milyen kárpittal rendelhető még. Bár lehet, hogy ez a forma időtállónak fog bizonyulni.
A moci nem volt nagyon meggyőző. Számomra kissé kultúrálatlannak tünt. A dizelt sajna nem vezettem. Nem vagyok egyik márka elkötelezettje sem, engem inkább a küliny és a belbecs fog meg először és csak utána jönnek a száraz tények.
Hiába 20-30.000 km a szervíz intervallum ha évente kell szervizeltetni. A fogyiban sincs jelentős eltérés és mindegyik tip.-nak vannak előnyei és hátrányai. Nekem jelenleg Puntom van és ami miatt őt választottam a következők voltak.
- körül néztem, hogy ebben a kategóriában ki milyen autót kínál
- mennyi ideje van az adott tipus a picon
- tesztek vélemények újságokból
- márkakereskedő ill. értékesítő szaktudása
- próba vezetés és személyes élmény, benyomás
- pénzügyi oldala, finanszírozás, költségek, engedmények, ár/érték arány
Tehát vegyesen voltak szubjektív és objektív vélemények és benyomésok a tipust illetően.
Miért volt fontos a tip. piacra lépése?
A korábbi autóm egy Daewoo Matiz volt amit frissen vettem, talán 3-4 hónapja volt piacon.
Pár tip.hibája volt. Pl.: Kettes fokozatot nehezen vette be hidegen vissz. váltáskor.
2.5 évesen 31.500 km megtétele után a két hátsó lengés csillapító 10-12%-os volt /vizsga min. 60% fölött/. A gyártás megkezdése után 1 évvel hozták ki a módosított kivitelt, tehát a gyerek betegségeket ekkor orvosolták. Azóta valahogy nem pályázo zsír új tipusokra.
Üdv mindenkinek
zsuri Creative Commons License 2002.02.26 0 0 177
Igen, lehet hogy azért nem sikerült a megfelelö pozíciót megtaláljam, mert én kicsit "feküdni" szeretek és meg sem próbáltam derékszögbe állítani az üléstámlát.
Előzmény: adamax (174)
adamax Creative Commons License 2002.02.25 0 0 176
vinettu, reflektáltam valahol az Astra G sportüléseire?

amc

Előzmény: vinettu (175)
vinettu Creative Commons License 2002.02.25 0 0 175
amc próbáltad már az Astra Sport első üléseit? Elismerten a legjobb ülések közé tartozik. Úgyhogy a jobb nem is beszélni róla...:)
adamax Creative Commons License 2002.02.25 0 0 174
Zsuri, mintha ezt neked írta volna a cikk szerzője:

"A vezetőülés első nekifutásra nagyon kényelmetlen, hiába tekergettem a gerinctámaszt, emeltem az ülést, a megszokott üléspozícióban a hátam közepe nem érte a támlát. A fejemen és a derekamon támaszkodva szidtam a tervezőt és szűkebb családját jó pár kilométeren át, mikor is egy dühödt támladőlésszög-csavargatás után elfogott a lelkiismeretfurdalás: a Stilóban csaknem derékszögben kell ülni. Ekkor a hát megtámasztása ideális, a fejtámla beállítható fejnyugtatásra, és egész napos autózás után is frissen, üdén pattanhatunk ki az autóból. Eleinte furcsa, de gyorsan megszokható, ne tessék első szalonbeli beülés után ítélni!"

Üdv., amc

adamax Creative Commons License 2002.02.25 0 0 173
Na, ebben egyetértünk, az tuti! :)))

"De végül is ez vmilyen szinten teljesen egyéni, hogy kinek mi a jó."

amc

Előzmény: zsuri (172)
zsuri Creative Commons License 2002.02.25 0 0 172
Azt hiszem csak a legegyszerübb üléseket próbáltam a Stiloban, én azon nem láttam állítható deréktámaszt, de ha tévedek akkor bocs. A Dynamic üléseit nem ismerem.

Tudtommal a 307 ülései nem állítható deráktámaszosak, ugyanakkor - számomra - sokkal egészségesebb testtartást adnak, mint a - még egyszer hangsúlyozom - normál Stilo ülések.

De végül is ez vmilyen szinten teljesen egyéni, hogy kinek mi a jó.

Előzmény: Varshi (171)
Varshi Creative Commons License 2002.02.24 0 0 171
Zsuri:

Nem teljes értelek ám.

Te próbáltad a Stiloban az Active és a Dynamic üléseit is? Ha igen, akkor nem kevered őket?

Mert amiket írsz, abból...

Előzmény: zsuri (161)
adamax Creative Commons License 2002.02.24 0 0 170
Zsuri uram,

tudtommal mind a Stilo, mind pedig a 307 ülései állítható deráktámasztásúak (nemcsak a "sportülések"). Ez lassan már alapkövetelmény. Az emberek többsége kifejezetten görbe testtartással éli le az életét, számukra a deréktámasz kifejezetten kényelmetlen szolgáltatás, de ha kipróbálják, hamart rájönnek, hogy az ideális testtartás egy autósülésen az, ha a derekad jól meg van támasztva, kicsit kinyomja, hogy így a gerinced kényelmes helyzetben van.

amc

Előzmény: zsuri (169)
zsuri Creative Commons License 2002.02.24 0 0 169
Az Astra G normál ülései rettenetesek. A sportülések kemények, van oldaltartásuk, kihúzható az ülölapjuk és állítható a deréktámasz.
Előzmény: adamax (168)
adamax Creative Commons License 2002.02.23 0 0 168
zsuri, akkor a 3 ajtós ülései is rettenetesek..:))))

Az Astra G-ről jobb nem is beszélni...:)))

amc

Előzmény: zsuri (167)
zsuri Creative Commons License 2002.02.23 0 0 167
Megkövetek mindenkit: csak az 5 ajtós Stilo üléseit ismerem, azok rettenetesek. Ha a 3 ajtósban is az van, akkor arról is az a véleményem. Hasonlítási alapom: az Astra G és a Leon sportülései. Ezekkel nem ér fel a 307 ülése, de szerintem elég jó az is.
Előzmény: Varshi (165)
adamax Creative Commons License 2002.02.23 0 0 166
Pontosan. Amúgy nem görbén kell ülni - ahogy az ülések többségének a formája mutatja -, hanem pont kissé deréktámaszosan. Egy ütközésnél ekkor károsodik legkevésbé az ember geirnce és kevésbé fárasztóbb- Hálás is vagyok a Puntómnak, hogy van benne deréktámasz-állító...:)

amc

Előzmény: Varshi (165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!