A Puntó dologhoz és az árához utána néztem egy kicsit összehasonlitás képpen.Kezdjük ott hogy a az Uj corsa,hátulról Punto koppintás.A felszereltségről ennyit:
a Punto 1.216V(83le) HLX 2850.000Ft
ebben van:Abs,Klima,el.tükör ablak,szervó(Dual)táv.kpzárdupla légzsák stb.
Corsa 1.216V(75le) Elegance: 3.205.900 !!!!!!!
Klima,el.tükör szervo,el.ablak,dupla lufi.
Szóval van köztük 350.000Ft különség ugy hogy nincs benne Abs,nem állítható magasságú az ülése.Igaz a Corsában van oldallufi,de ha a Corsáhot rakunk egy Abs akkor 3457000Ft,ha a Puntohot oldallégzsákot akkor lesz 2940000Ft.
Szóval melyik is az olcsóbb???
A Punto összes modellje,2002.02.01-től mindegyik motor Euro3,2002.szeptember 01-től Euro4-es.
A Punto fogyasztása (8le erősebb motorral):7,6/6/5
A Corsáé: 8,3/6,3/5,2.
A stilohoz hozzászolva Nekem egy 1,216V Stilom van,a 6 sebbességes váltóval oda veri a Golf IV(1.416v) motorral szerelt változatát.
A Stilo 1,216V:1090kg,
a Golf IV(1.416V) 1185kg.
Melyik is a nehezebb????
A Stilo-hoz még csak annyit, hogy az elgondolás jó volt, a megvalósításnál kicsit elszámították magukat az olaszok. A technikával telezsúfolt karosszéria borzasztó nehézre sikerült, s az egyébként sem a csúcsot képviselő motorok nemigen bírkóznak meg a feladattal. (átlagosan 200kg-mal nehezebb konkurenseinél)
Erről van szó.
A Punto-nak viszont még megvan az az előnye, hogy fapadosként is lehet kapni EU2-es motorral, s ha valakit nem hat meg a környezetvédelem az EU3-as 100 ezres felára miatt, megveheti 2170e Ft-ért. Az Opel politikája hasonló a Corsa-val, ott is lehet fapadost venni azzal a különbséggel, hogy kis lökettérfogatú motorjai -1.0, 1.2- EU4-es besorolásúak. (Ezt a Punto motorjai nem tudják, és csak találgatni lehet majd, hogy mennyiért fogják tudni.)
> A Stilo ugyanis sajnos rendkívül rossz eredményeket fog
> produkálni a saját katagóriájában.
Te szvsz itt iszonyat fogalomzavarban vagy.
Az, hogy egy autó mit tud (nyújtani), az egy teljesen független dolog attól, hogy "mit fog teljesíteni" _az_eladások_terén_ (mert amit írtál, az ezt jelenti). Ha nem ezt akartad, akkor talán fogalmazhatnál pontosabban...
Míg az első egy ténykérdés (és bizonyos részt az ízlésé), addig a második jelentősebb részt piacelemzés és ár, valamint marketing (és marketing és marketing) kérdése.
> > Ráadásul most már sokba is kerül...
> Konkrétan mihez képest?
Annak idején, mikor a Punto kijött, az ár-érték viszonya talán még a mostani Stiloénál is jobb volt. Aztán jöttek a konkurensek facelift-jei, és a Punto áremelése.
A konkurrensek felzárkóztak árban. Nem _olyan_ jelentős már az árkülönbözet, hogy valaki ne engedhesse meg magának a luxust, hogy (valamennyire) kedve szerint válogathasson.
Anno két éve, ha valaki 2.7-2.8 milla alatti fullos (elektromos tükrös, klímás, ABS-es, légzsákos, rádiós, jól motorizált) autót akart, az választhatott a Suzuki és a Punto között. Most 3-3.1 milla körül van egy pár alternatíva. Esetleg rádob még egy kicsit és vesz egy Stilo/307 kategóriás kocsit. Ez van.
>A Punto nem rossz autó, de nem olyan jó már mostanában mint a Stilo a maga kategóriájában.
Ezt hogy érted? A Punto nem olyan jó a saját kategórájában, mint a Stilo a sajátjában? Ezt kétlem. A Stilo ugyanis sajnos rendkívül rossz eredményeket fog produkálni a saját katagóriájában.
Mongoose egyébként egy alig használt Lybra 1.8 SW-t vett, némely céges kavarások eredményeképpen, amik később jöttek a képbe.
Az autó pedig gyönyörű - igazi egyéniség -, jól is megy, kényelmes és tágas. Szerintem nem járt vele éppen rosszul...:-)
Szeretnék hozzászólni a vitához.
4 év alatt négy autóm volt amivel kapcsolatban véleményt tudok mondani,alábbi autók.
1.VW Golf IV
2.Fiat PuntoII
3.Peugeot 307 (1.4)
4.Fiat Stilo.
Az összes autó közül a Stilot tartom a legjobb autónak,a 307-t nem minősitem mert sem minőségileg,sem technikailag nem nyujt semmilyen pluszt.Nekem csak gond volt vele.A Golfot túl értékelik.A Stilo árértéke,felszerelrsége felűlmúlja a kategóriát(mércét lehet állítani hozzá).Az üléseiről annyit hogy hetente járok Németországba,s a hosszú útón is kényelmes és jó úttartást biztosit.Üzenem annak aki a deréktámasszal kapcsolatban irt,hogy minden Stilo deréktámaszos.A Punto legalább olyan jó autó mint a Stilo,én csak a mérete miatt cseréltem Stilora és nem bántam meg.
Hol van az, hogy sportülésekről beszéltem...? :))) Sőt, ha tovább olvasod a zsuri-féle beszélgetést, leesik, hogy egyszer sem a sportülést vettem viszonyítási alapnak...
Sziasztok.
Pár szóban a két márkáról.
Minden egyes autó választását, vásárlását szubjektív és objektív oldalról kell és lehet
megközelíteni. Szubjektív az egyéni benyomás és megitélés, objektív pedig amit a kocsi tud és minden műszaki paramétere. A Peugeot teremtett egy új osztályt ill. újra definiálta a Ford Focussal megkezdett irányvonalat ami átmenet a hagyományos személygépkocsik és az egyterű autók között, amely kategóriában a Renault Scenic volt osztály teremtő. A sok blabla után az autókról.
Szubjektív vélemény:
Peugeot 307, a forma szép és harmonikus, a belső légköre nagyon barátságos /több féle belső kárpíttal rendelhető/, kényelmes. Kicsit a németes stílus jellemző a műszerek és a kapcsolók elhejezésére de nem annyira komor és egyhangú mint pl: Skoda Fabia. Barátságosak a színek, és nagy a tér. A dizel kivitelt teszt vezettem még tavaly és nagyon szimpatikus volt. A külső forma lehet, hogy modern de a P.206-ból kiindulva sokáig megőrzi frisseségét.
Az 1,9 td 90le. változat igazi utazó, túra autó.Nem túl dinamikus a moci, viszont nagyon kultúráltan működik.
Fiat Stilo.
A külőső forma inkább konzervatív, öreguras és a Punto után itt is az élekkel játszottak a tervezők. Nem feltűnő jelenség, sőt az 5 a változat feneke túlságosan átlagos ill. fantáziátlan. A belső tér
nagy itt is viszont az általam vezetett 1.6-os kivitel belső színvilága nagyon sivár volt. A műszerek és a középkonzol nagyon is németesre sikeredett ami viszont lehet, hogy prakitusság szempontjából előnyös de látványnak, élménynek már kevésbé. A belső kissé a Passat lekivilágára
emlékeztetett engem, nagy sötét felületek. Nagyon komor volt. Ennél a tip.-nál viszont nem tudom, hogy milyen kárpittal rendelhető még. Bár lehet, hogy ez a forma időtállónak fog bizonyulni.
A moci nem volt nagyon meggyőző. Számomra kissé kultúrálatlannak tünt. A dizelt sajna nem vezettem. Nem vagyok egyik márka elkötelezettje sem, engem inkább a küliny és a belbecs fog meg először és csak utána jönnek a száraz tények.
Hiába 20-30.000 km a szervíz intervallum ha évente kell szervizeltetni. A fogyiban sincs jelentős eltérés és mindegyik tip.-nak vannak előnyei és hátrányai. Nekem jelenleg Puntom van és ami miatt őt választottam a következők voltak.
- körül néztem, hogy ebben a kategóriában ki milyen autót kínál
- mennyi ideje van az adott tipus a picon
- tesztek vélemények újságokból
- márkakereskedő ill. értékesítő szaktudása
- próba vezetés és személyes élmény, benyomás
- pénzügyi oldala, finanszírozás, költségek, engedmények, ár/érték arány
Tehát vegyesen voltak szubjektív és objektív vélemények és benyomésok a tipust illetően.
Miért volt fontos a tip. piacra lépése?
A korábbi autóm egy Daewoo Matiz volt amit frissen vettem, talán 3-4 hónapja volt piacon.
Pár tip.hibája volt. Pl.: Kettes fokozatot nehezen vette be hidegen vissz. váltáskor.
2.5 évesen 31.500 km megtétele után a két hátsó lengés csillapító 10-12%-os volt /vizsga min. 60% fölött/. A gyártás megkezdése után 1 évvel hozták ki a módosított kivitelt, tehát a gyerek betegségeket ekkor orvosolták. Azóta valahogy nem pályázo zsír új tipusokra.
Üdv mindenkinek
Igen, lehet hogy azért nem sikerült a megfelelö pozíciót megtaláljam, mert én kicsit "feküdni" szeretek és meg sem próbáltam derékszögbe állítani az üléstámlát.
Zsuri, mintha ezt neked írta volna a cikk szerzője:
"A vezetőülés első nekifutásra nagyon kényelmetlen, hiába tekergettem a gerinctámaszt, emeltem az ülést, a megszokott üléspozícióban a hátam közepe nem érte a támlát. A fejemen és a derekamon támaszkodva szidtam a tervezőt és szűkebb családját jó pár kilométeren át, mikor is egy dühödt támladőlésszög-csavargatás után elfogott a lelkiismeretfurdalás: a Stilóban csaknem derékszögben kell ülni. Ekkor a hát megtámasztása ideális, a fejtámla beállítható fejnyugtatásra, és egész napos autózás után is frissen, üdén pattanhatunk ki az autóból. Eleinte furcsa, de gyorsan megszokható, ne tessék első szalonbeli beülés után ítélni!"
Azt hiszem csak a legegyszerübb üléseket próbáltam a Stiloban, én azon nem láttam állítható deréktámaszt, de ha tévedek akkor bocs. A Dynamic üléseit nem ismerem.
Tudtommal a 307 ülései nem állítható deráktámaszosak, ugyanakkor - számomra - sokkal egészségesebb testtartást adnak, mint a - még egyszer hangsúlyozom - normál Stilo ülések.
De végül is ez vmilyen szinten teljesen egyéni, hogy kinek mi a jó.
tudtommal mind a Stilo, mind pedig a 307 ülései állítható deráktámasztásúak (nemcsak a "sportülések"). Ez lassan már alapkövetelmény. Az emberek többsége kifejezetten görbe testtartással éli le az életét, számukra a deréktámasz kifejezetten kényelmetlen szolgáltatás, de ha kipróbálják, hamart rájönnek, hogy az ideális testtartás egy autósülésen az, ha a derekad jól meg van támasztva, kicsit kinyomja, hogy így a gerinced kényelmes helyzetben van.
Megkövetek mindenkit: csak az 5 ajtós Stilo üléseit ismerem, azok rettenetesek. Ha a 3 ajtósban is az van, akkor arról is az a véleményem. Hasonlítási alapom: az Astra G és a Leon sportülései. Ezekkel nem ér fel a 307 ülése, de szerintem elég jó az is.
Pontosan. Amúgy nem görbén kell ülni - ahogy az ülések többségének a formája mutatja -, hanem pont kissé deréktámaszosan. Egy ütközésnél ekkor károsodik legkevésbé az ember geirnce és kevésbé fárasztóbb- Hálás is vagyok a Puntómnak, hogy van benne deréktámasz-állító...:)